Dračák podle staré školy
Moderátor: York
Dračák podle staré školy
Pravidla (pdf).
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Souhrn pravidel (pdf).
Bestiář (pdf).
Discord
Webové stránky
Přednáška na Gameconu 2022: Jak vzniká Dračák.
Re: Dračák podle staré školy
Možná jsem to sem už psal, ale zeptám se znova:
Jeden z mejch spoluhráčů interpretoval dovednost učenost tak, že bude při hře koukat do bestiáře a brát si odtamtud informace o tom, jak jsou potvory drsný, jaký maj schopnosti, co z nich může vytěžit alchymista a podobně.
Přijde vám to jako dobrej nebo špatnej nápad?
edit: Ono se to teda pod učenost moc nehodí, protože ta je definovaná takhle:
Vyznáš se v anatomii, architektuře, astronomii, filosofii, geografii, historii, matematice, teologii, právu a dalších naukách. Pod učenost nespadá čtení a psaní a znalost jazyků, na to jsou samostatné dovednosti.
Mohla by na to ale existovat nová dovednost, třeba znalost nestvůr. Každopádně otázka je spíš na "mechaniku" než na konkrétní implementaci.
Jeden z mejch spoluhráčů interpretoval dovednost učenost tak, že bude při hře koukat do bestiáře a brát si odtamtud informace o tom, jak jsou potvory drsný, jaký maj schopnosti, co z nich může vytěžit alchymista a podobně.
Přijde vám to jako dobrej nebo špatnej nápad?
edit: Ono se to teda pod učenost moc nehodí, protože ta je definovaná takhle:
Vyznáš se v anatomii, architektuře, astronomii, filosofii, geografii, historii, matematice, teologii, právu a dalších naukách. Pod učenost nespadá čtení a psaní a znalost jazyků, na to jsou samostatné dovednosti.
Mohla by na to ale existovat nová dovednost, třeba znalost nestvůr. Každopádně otázka je spíš na "mechaniku" než na konkrétní implementaci.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Dračák podle staré školy
V DrDII tak fungují dovednosti Znalost X pokročilých povolání a nikdy s tím nebyl problém. Se dvěma doplňujícími detaily:
- byl to skill na který se házelo a neúspěch mohl znamenat, že si potvoru třeba splete s nějakou jinou a GM mu popíše/ukáže jiné vlastnosti
- i úspěch znamenal, že dostane informace o běžném příslušníku daného druhu (v podstatě to, co by bylo napsáno v bestiářích daného světa). Což dávalo GMovi prostor na zajímavé twisty a drobné úpravy, aby to nebylo úplně plot-breaking.
- byl to skill na který se házelo a neúspěch mohl znamenat, že si potvoru třeba splete s nějakou jinou a GM mu popíše/ukáže jiné vlastnosti
- i úspěch znamenal, že dostane informace o běžném příslušníku daného druhu (v podstatě to, co by bylo napsáno v bestiářích daného světa). Což dávalo GMovi prostor na zajímavé twisty a drobné úpravy, aby to nebylo úplně plot-breaking.
Re: Dračák podle staré školy
Třeba v Symbaroum je k tomuhle účelu "skill" Beast Lore (dovednosti tam nejsou úplně dovednosti, protože mají jen 3 stupně - novice, adept, master - s vymezenými schopnostmi pro každý stupeň). Na novice si můžeš hodit proti INT (Cunning), jestli si vzpomeneš na slabiny nebo nějaký speciality o protivníkovi. Na vyšších stupních už je nutná specializace (inteligentní tvorové, nemrtví, stvůry...), máš bonusy ke zranění, a když zvládneš poučit spolubojovníky, tak je mají taky. Navíc se s tím dají poznávat stopy nebo třeba odhadnout chování. Asi nic překvapivýho...
Zatím jsme to moc nepoužívali, ale v pozdějších fázích kampaně se to může dost hodit.
Zatím jsme to moc nepoužívali, ale v pozdějších fázích kampaně se to může dost hodit.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Re: Dračák podle staré školy
Koukání do bestiáře bych preferoval u velmi crunchy systémů jako Pathfinder. U méně crunchy systémů bych preferoval možnost zeptat se na speciální schopnosti nebo obrany/resistence a úplně nejlepší by bylo, kdyby si hráči vedli svůj vlastní bestiář a pokud si něco vyhledají ve svých poznámkách, nemusí si na to zase házet.
Případně mám rád ještě systém, kdy boj s "neprozkoumanými" monstry vyžaduje zvýšenou obtížnost nebo nějaké postihy a teprve ověření Učenosti umožňuje bojovat s obtížností normální.
Případně mám rád ještě systém, kdy boj s "neprozkoumanými" monstry vyžaduje zvýšenou obtížnost nebo nějaké postihy a teprve ověření Učenosti umožňuje bojovat s obtížností normální.
Verba vana aut risui apta non loqui!
Re: Dračák podle staré školy
V Dračáku podle staré školy se na dovednosti nehází. Když máš nějakou dovednost, znamená to, že to fakt umíš. Otázka ale je, jestli by to v tomhle případě fakt platilo. To, že jako hráč můžeš nahlídnout do bestiáře, sice znamená, že se nespleteš třeba v tom, jaký schopnosti má bazilišek, ovšem může se ti snadno stát, že PJ dá do hry potvoru, která v bestiáři není. Což teda asi nutně nevadí, ani věhlasnej učenec nebude znát nestvůry, o kterejch se nikde nepíše.MarkyParky píše: ↑19. 11. 2022, 20:44 - byl to skill na který se házelo a neúspěch mohl znamenat, že si potvoru třeba splete s nějakou jinou a GM mu popíše/ukáže jiné vlastnosti
- i úspěch znamenal, že dostane informace o běžném příslušníku daného druhu (v podstatě to, co by bylo napsáno v bestiářích daného světa). Což dávalo GMovi prostor na zajímavé twisty a drobné úpravy, aby to nebylo úplně plot-breaking.
Trochu odbočím - v rámci oldschoolu nejsem moc fanda znalostních skillů typu "když to budu potřebovat, zeptám se PJe, co o vím o XY". Sice to funguje, ale nemám pak pocit, že tu znalost mám fakt já. Kromě toho to podle mě jde proti duchu player skillu.
Z toho důvodu váhám, jestli je vůbec dobrej nápad dávat do hry dovednost učenost (tak, jak je popsaná o pár příspěvků vejš). Jednak se reálně ve hře moc nepoužívá a když, tak je to přesně v tomhle duchu - mám učenost, pídžeji řekni mi, co o tom vím.
Dovednost napsaná stylem "kdykoliv můžeš nahlídnout do bestiáře" tenhle problém nemá, protože s tou informací přide sám hráč. Boří ale ideu player skillu ve smyslu, že hráč postupně sbírá zkušenosti a učí se spolu s postavou.
To by mi taky přišlo fajn. Pak ovšem nedává smysl mít ve hře takovou dovednost.
Mně se víc líbí oldschoolovej přístup, kdy se tyhle věci učíš jako hráč a postupně získáváš "player skill". Víš, že nemá smysl střílet do kostlivců, protože jsi to už někdy zkoušel a zjistil jsi, že jim to nic moc nedělá. Dávat za to explicitně mechanickej bonus je redundantní, hráč bude mít mechanicky lepší výsledky prostě tím, že tuhle znalost má.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dračák podle staré školy
Mít znalosti z in-game učených knih a muž znalosti z herní knihy bestiáře jsou dvě naprosto odlišné věci. Kdo věci jako chování nestvůr a jejich (ne)zranitelnost do těch knih píše? Dobrodruzi? Nebo nějací učenci, kteří si o tom nechají vyprávět od dobrodruhů? Včetně takových věcí jako "zkusili jsme na baziliška použít zrcadlo, ale to nefungovalo takže jsme všichni zkameněli"?
Stačí se podívat, co se psalo o celkem běžných zvířatech v reálných knihách před vynálezem internetu. Vsadím se, že v knihách z té doby nenajdete žádnou zmínku o tom, že hroši jsou nejnebezpečnější velká zvířata na světě a překusují vejpůl nepatrné dobrodruhy na člunech, kteří si jejich otvírání tlamy vykládají jako ospalé zívání. Nebo že žraloci zabijou pár desítek lidí ročně, zato medůzy nádobě víc.
Na druhou stranu chtít, aby dobrodruzi získali informace jen osobně je opačný nesmysl. To nikdy nezaslechli povídání jiných dobrodruhů, natož aby a nimi mluvili primo?
Stačí se podívat, co se psalo o celkem běžných zvířatech v reálných knihách před vynálezem internetu. Vsadím se, že v knihách z té doby nenajdete žádnou zmínku o tom, že hroši jsou nejnebezpečnější velká zvířata na světě a překusují vejpůl nepatrné dobrodruhy na člunech, kteří si jejich otvírání tlamy vykládají jako ospalé zívání. Nebo že žraloci zabijou pár desítek lidí ročně, zato medůzy nádobě víc.
Na druhou stranu chtít, aby dobrodruzi získali informace jen osobně je opačný nesmysl. To nikdy nezaslechli povídání jiných dobrodruhů, natož aby a nimi mluvili primo?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Dračák podle staré školy
Použil jste někdo generátory na webu Dračáku? Má smysl je dál rozšiřovat?
Re: Dračák podle staré školy
Yorku, nepřemýšlel jsi že bys pravidla co máš na tom webu udělal spíš na způsob SRD, než jako PDF vložené do stránky?
Re: Dračák podle staré školy
Přemejšlel, ale nevymyslel jsem žádný automatizovaný rychlý řešení a na to, abych to dělal ručně, teď nemám kapacity. Primární je teď pro mě dotáhnout hru k vydání.
edit: Jde v zásadě o to, jak ze zdrojáků v InDesignu automatizovaně vyrobit pěkný reflowable html. Nejnadějnějš vypadá export z InDesignu do epubu, protože epub je interně xhtml. Má ale nějakou vnitřní strukturu, takže nejde jednoduše vzít a hodit na web. Taky by asi bylo fajn mít pak možnost odkazovat na jednotlivý kapitoly. Taky by byla možnost integrovat na web nějakou čtečku epubu. Export z InDesignu přímo do html je nepoužitelnej, vypadá to strašně.
edit: Jde v zásadě o to, jak ze zdrojáků v InDesignu automatizovaně vyrobit pěkný reflowable html. Nejnadějnějš vypadá export z InDesignu do epubu, protože epub je interně xhtml. Má ale nějakou vnitřní strukturu, takže nejde jednoduše vzít a hodit na web. Taky by asi bylo fajn mít pak možnost odkazovat na jednotlivý kapitoly. Taky by byla možnost integrovat na web nějakou čtečku epubu. Export z InDesignu přímo do html je nepoužitelnej, vypadá to strašně.
Re: Dračák podle staré školy
Několik updatů:
Název je bohužel pořád ještě v jednání, momentálně je to na domluvě mezi Skavenem a Bouchim. Z toho důvodu taky ještě není oznámený vydání.
Na střídačku pracuju na dobrodružstvích a na revizi pravidel - s tou jsem zatím zhruba ve třetině.
Pokud vás zajímá, co přesně se v pravidlech mění, najdete to na discordu v kanálu changelog.
Jsem už rozhodnutej dát na Vandala s Markusem a místo obšírnýho návodu na tvorbu dobrodružství dát do pravidel několik dobrodružství, aby to z nich mohl PJ odkoukat.
Chtěl bych rovnou s pravidlama vydat 4 dobrodružství: minisandbox Prokletý ostrov, svoje dva starší dungeony (Opuštěnou pevnost a Zatopený důl) a Bubákův dungeon Zpropadený trpaslík (souhlas k tomu od něj mám). Prokletý ostrov ještě není dodělanej a dungeony budu ještě revidovat a předělávat do nový sazby a stylu zápisu dobrodružství.
Aktuálně vás chci poprosit o feedback právě k sazbě a stylu zápisu dobrodružství. Mrknout na něj můžete tady: Zpropadený trpaslík (pdf). Je to kompletní dungeon, takže pokud jste ho ještě nehráli a chtěli byste, nečtěte to celý.
Název je bohužel pořád ještě v jednání, momentálně je to na domluvě mezi Skavenem a Bouchim. Z toho důvodu taky ještě není oznámený vydání.
Na střídačku pracuju na dobrodružstvích a na revizi pravidel - s tou jsem zatím zhruba ve třetině.
Pokud vás zajímá, co přesně se v pravidlech mění, najdete to na discordu v kanálu changelog.
Jsem už rozhodnutej dát na Vandala s Markusem a místo obšírnýho návodu na tvorbu dobrodružství dát do pravidel několik dobrodružství, aby to z nich mohl PJ odkoukat.
Chtěl bych rovnou s pravidlama vydat 4 dobrodružství: minisandbox Prokletý ostrov, svoje dva starší dungeony (Opuštěnou pevnost a Zatopený důl) a Bubákův dungeon Zpropadený trpaslík (souhlas k tomu od něj mám). Prokletý ostrov ještě není dodělanej a dungeony budu ještě revidovat a předělávat do nový sazby a stylu zápisu dobrodružství.
Aktuálně vás chci poprosit o feedback právě k sazbě a stylu zápisu dobrodružství. Mrknout na něj můžete tady: Zpropadený trpaslík (pdf). Je to kompletní dungeon, takže pokud jste ho ještě nehráli a chtěli byste, nečtěte to celý.
Re: Dračák podle staré školy
Ještě dodám, kde si se mnou můžete zahrát:
Tenhle nebo příští víkend v Praze nebo online, viz tohle vlákno.
Na Slezině RPG fóra 8. - 11. 6.
Na Brnoconu 17. – 18. 6.
Na Gameconu 20. – 23. 7.
Tenhle nebo příští víkend v Praze nebo online, viz tohle vlákno.
Na Slezině RPG fóra 8. - 11. 6.
Na Brnoconu 17. – 18. 6.
Na Gameconu 20. – 23. 7.
Re: Dračák podle staré školy
Ten font nadpisů není úplně šťastný, protože ty malé čísla vypadají u nuly jako malé o. Takže máš za sebou na první pohled Bo Co(?)
Re: Dračák podle staré školy
Jo, vidíš. To mě taky štvalo, ale nějak jsem to pustil z hlavy. Píšu si.
Re: Dračák podle staré školy
Nebylo k tomu víc obrázků ? Nějak si matně pamatuji na obrázek, jak vypadá ta situace na té propadlé ulici (takové 2,5D náhled jak z RPG stylu Baldur´s Gate). Možná, nám to za pochodu kreslil Bubák na papíře, ale něco takového by to asi chtělo. Stejně tak na některé detaily toho dungeonu ?
EDIT: Nechceš zkusit dávat vedle místností ty vykrojené náhledy na tu místnost z mapy (to tu taky někdo někde propagoval).
(Možná ne v tištěné verzi, ale třeba v PDF verzi ?)
EDIT: Nechceš zkusit dávat vedle místností ty vykrojené náhledy na tu místnost z mapy (to tu taky někdo někde propagoval).
(Možná ne v tištěné verzi, ale třeba v PDF verzi ?)
Re: Dračák podle staré školy
To nevim, na webu Drakkaru ani v pdfku nejsou.Vitus píše: ↑27. 3. 2023, 20:00 Nebylo k tomu víc obrázků ? Nějak si matně pamatuji na obrázek, jak vypadá ta situace na té propadlé ulici (takové 2,5D náhled jak z RPG stylu Baldur´s Gate). Možná, nám to za pochodu kreslil Bubák na papíře, ale něco takového by to asi chtělo. Stejně tak na některé detaily toho dungeonu ?
Chci, v tisku i v online verzi, ale s tím si budu hrát až budu dělat finální verzi.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti