Pasti v RPG
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Pasti v RPG
V úplne prvom OD&D (LBB) už pasce sú, ale nie sú smrtiace - skôr je ich účelom zmiasť, zdržať alebo rozdeliť skupinu.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pasti v RPG
Samozřejmě je potřeba zmínit sérii Grimtooth's Traps. To vycházelo od roku 1981 a už jsou v tom pěkné šílenosti. Ale skutečnost, že to vyšlo v roce 1981, znamená, že to už muselo reagovat na nějaké používání pastí v herní komunitě, takže Indiana Jones (taky 1981) je v tom nevinně a není předlohou.
Vlastně by mě docela zajímalo, odkud se představa pastí vzala. Asi to musely být nějaké pulpové povídky, pravděpodobně nějaké vykrádání hrobek nebo pyramid. Ostatně ten Indiana Jones tenhle žánr taky nevymyslel, je to prostě jen zfilmování nějakého pulpového žánru. Takže zdroj bych viděl v brakové fantastice. Jen nevím, v čem konkrétně.
Vlastně by mě docela zajímalo, odkud se představa pastí vzala. Asi to musely být nějaké pulpové povídky, pravděpodobně nějaké vykrádání hrobek nebo pyramid. Ostatně ten Indiana Jones tenhle žánr taky nevymyslel, je to prostě jen zfilmování nějakého pulpového žánru. Takže zdroj bych viděl v brakové fantastice. Jen nevím, v čem konkrétně.
Re: Pasti v RPG
Už Howardův Conan určitě nějakým pastem čelil, minimálně nečekané jámy v podzemních chodbách. A to jsme ve 30. letech.
Re: Pasti v RPG
Pořád marně přemýšlím, co zabilo toho prvního týpka. Na třetím obrázku se zdá, že mu něco useklo ruku a na posledním je snad spálený. To tam je nějaký laserový paprsek nebo co?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Re: Pasti v RPG
Ono to skôr vyzerá, že tá vec, ktorá je kladkou (vľavo dole) spojená s padacími dverami, je niečo ako ostrá oceľová sieť alebo čo a padajúci strop vymrští niečo ako dvierka, ktoré prvého drobnodruha strčia do nej.
Alebo, podľa obrázka 3, je v strope ukrytý nejaký bordel za otváracími dvierkami, ktoré sa nárazom stropu o záražku otvora a vychrstnú ukrývaný obsah na prvého budúceho nebožtíka.
Tak či tak, famózna pasca.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pasti v RPG
Že jste to vy, našel jsem vám to i s popisem.
EDIT: „The poor idiot who opened the door...“ Nádhera.
EDIT: „The poor idiot who opened the door...“ Nádhera.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Markus tito uživatelé (celkem 6):
- Jocho, MarkyParky, Vitus, eerieBaatezu, Passingby, smrq
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Pasti v RPG
Zabít celou družinu jednou pastí a každou postavu jiným způsobem. Tywe kdo tohle vymýšlel?
Re: Pasti v RPG
Liz Danforth...eerieBaatezu píše: ↑27. 3. 2023, 17:51 Zabít celou družinu jednou pastí a každou postavu jiným způsobem. Tywe kdo tohle vymýšlel?
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Pasti v RPG
Až budu mít zase chvilku zkoumat ty děsně nepřehledné texty prvních DnD kvůli hledání přerodu z wargamingové do sekvenční iniciativy, tak se ti podívám i na pasti.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Pasti v RPG
Můžeš mi říct, jak Ty ten život stíháš?MarkyParky píše: ↑27. 3. 2023, 23:29 Až budu mít zase chvilku zkoumat ty děsně nepřehledné texty prvních DnD kvůli hledání přerodu z wargamingové do sekvenční iniciativy, tak se ti podívám i na pasti.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pasti v RPG
Včera jsme měli zajímavý moment, kdy technik - hráčská postava - ukryl grimoár do tajné schránky ve své dílně. Druhá postava věděla, že tam schránka je, a chtěla ji v době nepřítomnosti technika otevřít, tak jsem hráče technika nechal nakreslit dílnu a tajně napsat, jak se schránka otvírá. Přičemž druhá postava dostala na základě vytaženého úspěchu indicii, kde by otvírání mohlo být. Nakonec tedy tajnou páku našel, ale když jsem mu popsal, že za ní nemůže tahat tyčí (klasický postup z Dračáku), protože tam není prostor, ale musí za ni zatáhnout prsty, tak to odmítl, protože se obával, že by tam technik mohl mít nějakou past a on o prsty nechtěl projít.
Past tam tedy nebyla, a nakonec si tu schránku nechal otevřít, nicméně technik hned začal šipkovou past vymýšlet a instalovat.
Řešili jste někdy takovou situaci, ať s hledáním tajných dveří, které instalovala postava hráče, nebo spouštění pasti, kterou si vymyslel hráč, aby ochránil svůj majetek?
Past tam tedy nebyla, a nakonec si tu schránku nechal otevřít, nicméně technik hned začal šipkovou past vymýšlet a instalovat.
Řešili jste někdy takovou situaci, ať s hledáním tajných dveří, které instalovala postava hráče, nebo spouštění pasti, kterou si vymyslel hráč, aby ochránil svůj majetek?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Pasti v RPG
Ked pascu nastrazi, tak povies ze to je ok (nic sa nevyhodnocuje)
Ked sa ju niekto snazi najst/odstranit, je to v podstate nejaky opposing roll v momente ked sa to deje.
Po spusteni uz sa postava musi zachranit sama, kvalita pasce samotnej je zasa len opposing roll. Samozrejme mozes si kvalitu pasce vyriesit iba pri prom stretnuti a pouzivat to aj dalej, ale ked to rozdelis, mas samostatne urcenu jej nenapadnost, komplexnost a smrtelnost. K hodom mozes dat postavam bonus alebo postih podla popisu a vynalozenych zdrojov, ci nastrojov.
Ked sa ju niekto snazi najst/odstranit, je to v podstate nejaky opposing roll v momente ked sa to deje.
Po spusteni uz sa postava musi zachranit sama, kvalita pasce samotnej je zasa len opposing roll. Samozrejme mozes si kvalitu pasce vyriesit iba pri prom stretnuti a pouzivat to aj dalej, ale ked to rozdelis, mas samostatne urcenu jej nenapadnost, komplexnost a smrtelnost. K hodom mozes dat postavam bonus alebo postih podla popisu a vynalozenych zdrojov, ci nastrojov.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů