Warhammer Fantasy Roleplay
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Warhammer Fantasy Roleplay
Rodina her zasazených do Starého světa, fantasy variace na naši renesanční Svatou říši římskou.Německé vlivy jsou patrné na kultuře i jménech (často slovních hrátkách s němčinou). Říše je ohrožovaná vlivem Chaosu, zhmotňujícího se v tajných kultech chaotických bohů, v mutantech a zvěrolidech, kteří se ukrývají v hlubokých lesích, ale i v armádách zelenokožců a chaotických válečníků, kteří nikdy nepřestávají plánovat další invazi. Ladění je drsnější, temné. Hry používají systém kariér.
Jednotlivé tituly:
Warhammer: The Mass Combat Fantasy Role-Playing Game (1983) – První prototyp warhammerovského RPG
Warhammer Fantasy Roleplay (1e) (1986)
Warhammer Fantasy Roleplay (2e) (2005)
Warhammer Fantasy Roleplay (3e) (2009)
Warhammer Fantasy Roleplay (4e) (2018)
Zweihänder, retroklon starých edic WFRP, má samostatnou diskuzi
Jiné diskuze:
Shrnutí pravidel třetí edice
Zápis: [WFRP] Můj první Warhammer
Zápis: [WFRP] Séria one-shot dobrodružstiev
Další odkazy
Markusův článek o historii WFRP a další články o WFRP
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
My jsme zatím Death on the Reik vlastně nezačali. Po obnovení kampaně za sebou máme zatím jen dvě sezení a obě zatím jen v jiném dobrodružství (Affair of the Hidden Jewel), které jsem tam vložil „na rozehřátí“. DotR nás čeká teď, ale zatím jsme se od Vánoc nesešli. Blíží se to.
Ano, často citovaným problémem DotR je, že ten začátek je blbě zaháčkovaný a postavy nemají moc motivaci to řešit. On je to ve skutečnosti možná spíš problém předchozího Shadows over Bögenhafen, které prostě nebylo původně napsané pro Enemy Within –respektive v okamžiku psaní vůbec nevěděli, kam ta kampaň má směřovat, takže ty vazby mezi jednotlivými díly jsou slabé.
Je škoda, že v tom novém remaku od Cubicle 7 tyhle vazby nijak neposílily – zachovává to vlastně originál i s jeho nedostatky. Existujou nějaké fanouškovské úpravy a doporučení, jak oba díly líp propojit, ale my hrajeme podle originálního znění. Nijak zvlášť mě to netrápí, mít kampaň jako sérii volně souvisejících incidentů mi vlastně přijde zajímavější než mít jednu epickou dějovou linku s filmovým dějovým obloukem.
Vyřešili jsme to prostě domluvou na začátku dobrodružství: „Death on the Reik je o tom, že vaše postavy chtějí přijít na kloub tomu, co se to tady děje, a rozhodly se vyhledat Etelku Herzen, protože to je zatím jediná stopa.“ Prostě jsem to takhle natvrdo zadal hráčům jako quest a zdá se, že s tím nemají problém.
Ano, často citovaným problémem DotR je, že ten začátek je blbě zaháčkovaný a postavy nemají moc motivaci to řešit. On je to ve skutečnosti možná spíš problém předchozího Shadows over Bögenhafen, které prostě nebylo původně napsané pro Enemy Within –respektive v okamžiku psaní vůbec nevěděli, kam ta kampaň má směřovat, takže ty vazby mezi jednotlivými díly jsou slabé.
Je škoda, že v tom novém remaku od Cubicle 7 tyhle vazby nijak neposílily – zachovává to vlastně originál i s jeho nedostatky. Existujou nějaké fanouškovské úpravy a doporučení, jak oba díly líp propojit, ale my hrajeme podle originálního znění. Nijak zvlášť mě to netrápí, mít kampaň jako sérii volně souvisejících incidentů mi vlastně přijde zajímavější než mít jednu epickou dějovou linku s filmovým dějovým obloukem.
Vyřešili jsme to prostě domluvou na začátku dobrodružství: „Death on the Reik je o tom, že vaše postavy chtějí přijít na kloub tomu, co se to tady děje, a rozhodly se vyhledat Etelku Herzen, protože to je zatím jediná stopa.“ Prostě jsem to takhle natvrdo zadal hráčům jako quest a zdá se, že s tím nemají problém.
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Ach tak, já si říkal, že jsem moc dlouho neviděl zápisky!
Pro jistotu to hodím do spoileru, protože budu trochu anříkat nad dějem...
Ale tvé řešení je asi tvůrci zamýšleno. Takže jsem si sám naběhl na vidle dohodou s hráči, že je nebudu do Enemy Within tlačit.
Pro jistotu to hodím do spoileru, protože budu trochu anříkat nad dějem...
Spoiler
No, s přechodem z Bögenhafenu zas takový problém nebyl, jelikož z těch x NPCček si hráči zapamatovali zrovna Elvyru, takže cesta do Weissbrucku byla dána. Pak to vzali obloukem přes Carroburg do Altdorfu. A tam začaly veškeré problémy. Háčky jsou opravdu mizivé a pokud se hráči na ně cíleně nechytí, tak navázat je na hlavu. Nějakými obchodními pobídkami, side questy atp. jde nějak hráče směřovat, ale dostat je až do Grissenwaldu, kde se pořádně něco stane je takové uhhh. Možná by prospělo menší měřítko
Ještě přemýšlím, že děj zmrazím, nebo to nechám proběhnout a koukneme až na power behind the throne.
Ještě přemýšlím, že děj zmrazím, nebo to nechám proběhnout a koukneme až na power behind the throne.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
No jo, to máš těžká. V Enemy Within musíš hráče do děje tlačit. Mě až udivuje, kolik je v textu dobrodružství v těch postranních boxech věnováno energie tomu, když „hráči se vydají někam jinam a jak je sakra dostat zpátky do koleje“. Tady mi přijde, že dohoda funguje nejlíp. Pokud vím, že dobrodružství má pokračovat třeba ve městě Grissenwald, můžu prostě hráčům říct, že připravený obsah mám v Grissenwaldu a bylo by záhodno se tam dostat.
Sandboxy, kdy si hráči můžou dělat, co chtějí, mám rád... ale v OSR hrách. Přijde mi trochu neslučitelný s příběhovou kampaní, kde prostě nemám dostatečně popsané nic kromě hlavní dějové linie a nedokážu improvizovat uspokojivá NPCčka nebo zápletky.
Ale jestli to zvládáš, tak velký obdiv a klobouk dolů.
Sandboxy, kdy si hráči můžou dělat, co chtějí, mám rád... ale v OSR hrách. Přijde mi trochu neslučitelný s příběhovou kampaní, kde prostě nemám dostatečně popsané nic kromě hlavní dějové linie a nedokážu improvizovat uspokojivá NPCčka nebo zápletky.
Ale jestli to zvládáš, tak velký obdiv a klobouk dolů.
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Tak oni se možná ještě chytnou. Plánují cestu do Nulnu, což je přes Grissenwald povede, tak se ještě uvidí Mimochodem, těch návodů, jak udržet hráče v kolejích, jsem si taky všimnul. Čím to je? Dobou, kdy EW vzniklo?
K té improvizaci: Záleží, co považuješ za "uspokojivé". Jak občas čtu fórum, tak si myslím, že mé vyprávění to by to rozhodně nebylo
A pravidla WFRP podle mě ani improvizaci moc nepomáhají. Potvory v bestiáři jsou strašné papíry a pokud chci těžký souboj atp. strávím jeho návrhem daleko víc času, než bych považoval za vhodné.
K té improvizaci: Záleží, co považuješ za "uspokojivé". Jak občas čtu fórum, tak si myslím, že mé vyprávění to by to rozhodně nebylo
A pravidla WFRP podle mě ani improvizaci moc nepomáhají. Potvory v bestiáři jsou strašné papíry a pokud chci těžký souboj atp. strávím jeho návrhem daleko víc času, než bych považoval za vhodné.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
"Hojí se pravé zápěstí." Yes.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Akorát jsme právě zjistili, že kněží Shallye mají kouzlo Shallya's Tears, které vyléčí minimálně jedno kritické zranění. A pokud správně chápu systém kněžského kouzlení, tak to není jinak omezené ani to nemá žádné negativum (kromě možnosti, že hodíš fumble na Pray). Jinými slovy, WFRP 4e je opět broken as hell. Podle těchhle pravidel by se v tom světě mohl leckdo nechat magicky léčit (grimdark my ass!).
EDIT: Ona teda možnost vyrušit kritické zranění tím, že si necháš poškodit zbroj, je taky broken as hell. Ale to jsem ze hry prostě vyhodil.
EDIT: Ona teda možnost vyrušit kritické zranění tím, že si necháš poškodit zbroj, je taky broken as hell. Ale to jsem ze hry prostě vyhodil.
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: 3. 2. 2018, 16:35
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Sigmar s Vámi,
po dlouhém přemýšlení, srovnávání a několika herních pokusech, budeme s dětmi (kterým je to úplně jedno) hrát 1.ed s několika homeupgrady z 2. a 4. ed
po dlouhém přemýšlení, srovnávání a několika herních pokusech, budeme s dětmi (kterým je to úplně jedno) hrát 1.ed s několika homeupgrady z 2. a 4. ed
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Proženeš děti Warhammerem, ať se učí o krutosti života, jo? Co na ně chystáš? Nějaká známá dobrodružství, nebo něco vlastního?
WFRP 1e je asi dobrá volba, protože je výrazně jednodušší.
WFRP 1e je asi dobrá volba, protože je výrazně jednodušší.
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
No, mohlo to bejt ještě horší. Aspoň nedorůstaj usekaný ruce, nohy, a další ne tak důležitý části anatomieMarkus píše: ↑25. 1. 2023, 17:50 Akorát jsme právě zjistili, že kněží Shallye mají kouzlo Shallya's Tears, které vyléčí minimálně jedno kritické zranění. A pokud správně chápu systém kněžského kouzlení, tak to není jinak omezené ani to nemá žádné negativum (kromě možnosti, že hodíš fumble na Pray). Jinými slovy, WFRP 4e je opět broken as hell. Podle těchhle pravidel by se v tom světě mohl leckdo nechat magicky léčit (grimdark my ass!).
-
- Příspěvky: 148
- Registrován: 3. 2. 2018, 16:35
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Právě, přijde mi jednodušší. No a děti (moje dvě + až čtyři další ve věku 7 - 12) už za sebou mají takovej povídací paskvil z w40k, jelikož toho máme mraky figurek.
Krutosti života - určitě je tam nenechám skákat o jedné noze apod. ale tyhle pravidla znám v podstatě zpaměti a velice snadno se kombinují s WFB a právě tou w40k. Takže učit se něco jiného, s časem který mám, je nesmysl.
A vybral jsem Doomstone kampaň (což je snad původem D&D, ne) kde je jasně (na WH ) dané zlo. Před lety jsme ji hráli, takže z mé strany taky minimum úsilí na učení, i když je to už dvacet let, pořád mám doma nějaké poznámky
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Bude sourcebook pro Lustrii. A pravidla pro zakládání a správu osídlení
https://cubicle7games.com/blog/whats-co ... y-roleplay
Už se chystáte, conquistadoři?
https://cubicle7games.com/blog/whats-co ... y-roleplay
Už se chystáte, conquistadoři?
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Od chvile, co to ohlasili v lete na Genconu
Jinak se musim donutit neco ruzne jsem sepsat, kdyz Enemy Within hraju s nekolika skupinami (jako hrac jsem na konci Grognard Death on the Reik, jako GM mam jednu skupinu u konce Power Behind the Throne, dve u konce Death on the Reik a dve v Bogenhafenu v Enemy in Shadows).
Bolt actions speak louder than words.
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Jo, tak to mi ušlo... to je tim, že primárně sleduju, co chystá FASA ohledně toho jejich steamweird "shadowrunu" 1879, frog god games/necromancer games, a battletech, to sou moje top 3 priority
EDIT: a momentálně sleduju, jak mi na letišti měněj gate... asi potřeti během půl hodiny
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Warhammer Fantasy Roleplay
Captain: Ty vedeš pět rozehraných Enemy Within?
A neplete se ti, kdo kde co udělal?
Jinak já jsem k všem těm rozšířeným vlažný, nekoupil jsem si nic kromě dobrodružství a Companionů. Na ta rozšíření jsem koukal do PDFka a přijdou mi k ničemu. Respektive asi pro to nemám využití. Další pravidla nepotřebuju a hratelné materiály v tom spíš nejsou. Jsou to takové podklady k tomu, kdybych si chtěl například z fleku vymýšlet sám kampaň v Lustrii... což nebudu. Ale kdyby ji udělali oni, tak mě zajímá. Obecný sourcebook spíš ne.
Momentálně mám pět Companionů a vůbec netuším, kdy ty materiály z nich využiju. Asi nikdy. Ale dávám si za úkol snažit se je dostávat do hry! Je to teda dost dřina.
A neplete se ti, kdo kde co udělal?
Jinak já jsem k všem těm rozšířeným vlažný, nekoupil jsem si nic kromě dobrodružství a Companionů. Na ta rozšíření jsem koukal do PDFka a přijdou mi k ničemu. Respektive asi pro to nemám využití. Další pravidla nepotřebuju a hratelné materiály v tom spíš nejsou. Jsou to takové podklady k tomu, kdybych si chtěl například z fleku vymýšlet sám kampaň v Lustrii... což nebudu. Ale kdyby ji udělali oni, tak mě zajímá. Obecný sourcebook spíš ne.
Momentálně mám pět Companionů a vůbec netuším, kdy ty materiály z nich využiju. Asi nikdy. Ale dávám si za úkol snažit se je dostávat do hry! Je to teda dost dřina.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 7 hostů