Bar v růžích (sharka)

Pro velký úspěch se opakuje soutěž/výzva, ve které tvoříme dvoustránkové dungeony na zadané ingredience.
Uživatelský avatar
sharka
Příspěvky: 70
Registrován: 12. 5. 2021, 18:59

Bar v růžích (sharka)

Příspěvek od sharka »

Když si oficiálně vytvořím placeholder, tak bych mohla mít o něco větší motivaci to dokončit... :think:

Ingredience:
Pach: borovice + desinfekce -> borovička?
Detail: akustika, hexagon
Materiál: sklo
Naposledy upravil(a) sharka dne 3. 12. 2022, 21:30, celkem upraveno 1 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli sharka:
Selhan
fluffy and non-lethal nuke
Uživatelský avatar
sharka
Příspěvky: 70
Registrován: 12. 5. 2021, 18:59

Re: Bar v růžích (sharka)

Příspěvek od sharka »

Takže... přichází letošní první pubcrawl!

A jak vznikl?

Znáte ten vtip, jak fénix, ifrít a ohnivý elementál přijdou do baru? Já taky ne, ten bar už neni.
Hmmm... takže bar pro elementály? Někde v čedičové jeskyni?
Ale co s tou akustikou? Piáno... piáno zní dobře... i když... možná varhany by byly lepší?

Ještě spí a spí a spí barmanka zakletá, na barpultu darovaná růže odkvétá...
To zni dobře, prokleté varhany v opuštěné hospodě zarostlé křovím...

The Gear warband have two claims to fame: they built an impressive war-engine, and they got so drunk that they lost it.
Hmmmm... :think:

Bar v růžích (ke stažení zde)
Přílohy
Bar-v-ruzich.pdf
(702.07 KiB) Staženo 103 x
Za tento příspěvek děkují uživateli sharka tito uživatelé (celkem 4):
crowen, kin, Nordoslav, Archimedesfort1
fluffy and non-lethal nuke
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Bar v růžích (sharka)

Příspěvek od Korhul »

Bar v růžích je milá, lehce pohádková lokace. Zápletka a popsané prostředí jsou sice možná až příliš jednoduché ve smyslu počtu dostupných interaktivních prvků, na druhou stranu díky tomu je vše srozumitelně popsáno bez nějakých složitých konstrukcí, které se na tak malém rozsahu občas nedaří uspokojivě vysvětlit. Mnohem lepší, než klasický quest od čaroděje, by mi přišlo lepší, když by postavy na bar narazily náhodně při svých cestách, daly se do řeči s Tadeem a to je motivovalo k průzkumu. V podstatě vysvětlení původu varhan ani není nějak moc potřeba.

Téma zlatého řezu není bohužel to, na čem by tento modul stál. V podstatě je tam tento prvek napasován tak nějak mimochodem, aby tam byl. Ústřední je vazba kouzelných varhan a z jejich hudby stvořeného "Čehosi". Je jenom škoda, že "Cosi" je tu v roli tupého stvoření k umlácení. Přitom se nabízí, že bestie, která má původ v hudbě může i přes svůj nevábný vzhled ukrývat půvab, kvůli kterému by stálo za to ji nechat žít a pokusit se najít jiný způsob, jak varhany zničit. Stejně tak vílodráček je tu v roli protagonisty, který možná způsobil zrození "Čehosi", ale není to moc akcentováno, vlastně ani nevíme, jestli Yaxkin o "Čemsi" ví a jak na to bude reagovat. Myslím, že by stálo za to mapky, na kterých beztak není nic zas tak zásadního, zmenšit a využít vzniklé místo k rozpracování naznačených nebo jiných myšlenek, které by tomuto dílu dodaly větší hloubku.
Za tento příspěvek děkují uživateli Korhul:
sharka
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
sharka
Příspěvky: 70
Registrován: 12. 5. 2021, 18:59

Re: Bar v růžích (sharka)

Příspěvek od sharka »

Děkuji za reakci. :)

S potkáním Tadea jako začátkem questu souhlasím, pokud by se jednalo o část ve větší kampani. Tam by určitě bylo zajímavější na něco takového narazit takhle. Ale pro one-shoty mi přijde lepší (z několika zkušeností) dát hráčům quest a nechat je si hrát, než je nechat plácat okolo a půl sezení zjišťovat, o co vlastně jde. (i když u něčeho takhle krátkého je to asi jedno)

Přitom se nabízí, že bestie, která má původ v hudbě může i přes svůj nevábný vzhled ukrývat půvab
To je vskutku zajímavá myšlenka a i lepší, než jsem vymyslela já. Jo, to zní dobře. (měnit to ale nebudu už je po deadlinu)

vlastně ani nevíme, jestli Yaxkin o "Čemsi" ví a jak na to bude reagovat
Neví. Ale je pravda, že jsem to tam mohla napsat...
Za tento příspěvek děkují uživateli sharka:
Korhul
fluffy and non-lethal nuke
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Bar v růžích (sharka)

Příspěvek od Ota »

Zkusím napsat pár komentářů, připomínek či dotazů. Pokud se budu někde opakovat po předpřispěvateli Korhulovi, omlouvám se. Přítomnost či eleganci zapojení ingrediencí nebudu hodnotit zde ani u jiných příspěvků. Ingredience osobně chápu jen jako tvůrčí jiskry, kdežto já se pokusím napsat postřehy ohledně ohně.

- stejně jako minulý rok si sharka zkušeně uhlídala velikost svých očí a ve svém příspěvku se tak nemusí uchylovat ke smutně malým fontům, či titěrným textovým polím. Jak už jsem zmínil v diskuzi po kuchyni, z tohoto přístupu si zkusím vzít příště příklad.

- mapka je jasná, chválím přítomnost měřítka a zasazení v čase, to mi jako Vypravěči vždycky pomůže.

- když už tu je stařec Tedeo, uvítal bych uvést, co poskytne postavám za informace, určitě se ho na to budou ptát. Jak vlastně ví, že je jeho matka mrtvá? Pokoušel se tam někdy někdo dostat? A jak dopadl?

- u Yaxkina bych si přidal informaci, kdy začal varhany zkoumat a z jakého důvodu zatím nešel do sklepa.

- hraní na varhany, které spouští náhodné efekty, je vděčný prvek (zdravíme Death Frost Doom). Poznámka, že složitější melodie spouští silnější efekt, by mohla být podchycena mechanicky (seřadit efekty dle "síly", přidat krátkou poznámku, že dle složitosti melodie je k hodu 1k12 připočten bonus či postih ve vhodném rozsahu).

- rampa do sklepa není popsána, přitom je to výrazný prvek dungeonu. Odděluje trnitou část od netrnité. Hájemství vílodráčka od hájemství "divnosti" ve sklepě. Řekne jim Yaxkin něco o sklepu? Nemohlo by už na rampě začít psychické působení "divnosti", zatím jen slabě?

- "divnost" ve sklepě má pouto s varhanami, osobně bych od varhan natáhl nějaká slizovitá "divná" vlákna, která by vedla kamsi do sklepa. Tam by končila v "divnosti". Jak bude reagovat "divnost", pokud ji postavy polijí zde přítomnou borovičkou? Potenciál pro cokoli :).

- celý dungeon se dá v pohodě použít jako trochu delší náhodné setkání ve vhodném settingu. Osobně z něj časem vykradu jev, kdy je obluda nějak spojena s varhanami, přičemž hra na varhany má vliv nejen na postavy, ale i na obludu. Yaxkinovu roli převezme nějaké NPC jakožto místní, značně nespolehlivý, zdroj informací. Díky :).
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
sharka
Uživatelský avatar
sharka
Příspěvky: 70
Registrován: 12. 5. 2021, 18:59

Re: Bar v růžích (sharka)

Příspěvek od sharka »

Děkuji za reakci. :)

Pobavilo mě, žes pochválil rozsah a velikost písma a pak dodal, co všechno ti tam chybí za informace. Abych je přidala, tak bych určitě musela zmenšit písmo. :D
Ale uznávám, že většina z tvých postřehů je validní - jen nevím, jestli mám dělat další verzi, když už je dlouho po deadlinu.
fluffy and non-lethal nuke
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 639
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Bar v růžích (sharka)

Příspěvek od Ota »

sharka píše: 21. 12. 2022, 21:15 Pobavilo mě, žes pochválil rozsah a velikost písma a pak dodal, co všechno ti tam chybí za informace. Abych je přidala, tak bych určitě musela zmenšit písmo. :D
Nenápadný pokus přetáhnout Tě na temnou stranu Síly, kde se píše malým fontem :).
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
sharka
Uživatelský avatar
Malabar
Příspěvky: 72
Registrován: 17. 10. 2021, 23:47

Re: Bar v růžích (sharka)

Příspěvek od Malabar »

I já přidám pár nápadů, které mi problesklo hlavou při čtení. Zároveň se pokusím neopakovat již napsané.

Tento typ dobrodružství není úplně z mého šálku. Nicméně i tak myslím, že jde o funkční krátkou zastávku použitelnou jako vedlejší úkol v rámci kampaně a nebo jako kraťoučký oneshot.

Líbí se mi práce s iluzí, která dungeonu přidává na zajímavosti. Vtipné je zakomponování zlatého řezu.

Zrůdnost “Cosi” ze sklepa je zajímavá, ale osobně bych ji prodloužil dosah několika šlahouny/chapadly do hlavní místnosti, třeba přes nějaké pukliny. Šlahouny by mohli mít jen krátký dosah, např. do výšky kolen.

Kdybych hru vedl, tak bych si připravil ještě menší rozšíření:
- Kostlivci zarostlý trním (bývalí štamgasti, jiná předchozí parta dobrodruhů), kteří povstanou až varhany zjistí, že nemají ochranu od “Čehosi”.
- Další loot, třeba něco zajímavého po štamgastech, nebo dobrodruzích (sekáček proti dřevinám, soubor magických not co mohou mít nějaký speciální efekt pokud se zahrajou na varhanách, nebo něco úplně jiného)

Na závěr bych shrnul, že dobrodružství by mohlo být použito pro malý rozjezd a nebo naopak odpočinkovou odbočku z hlavní kampaně hry. Zvláště zajímavé bude pro bardsky centrovanou skupinu.

Děkuji za tvorbu.
Za tento příspěvek děkují uživateli Malabar:
sharka
Uživatelský avatar
sharka
Příspěvky: 70
Registrován: 12. 5. 2021, 18:59

Re: Bar v růžích (sharka)

Příspěvek od sharka »

Děkuji za reakci. :)

Kostlivci zarostlí trním jsou super nápad a loot po štamgastech dává smysl.
O šlahounech spojujících varhany a cosi skrz strop/podlahu jsem už přemýšlela od dřívějších komentářů a souhlasím, že by se to hodilo.
Za tento příspěvek děkují uživateli sharka:
Malabar
fluffy and non-lethal nuke
Uživatelský avatar
sharka
Příspěvky: 70
Registrován: 12. 5. 2021, 18:59

Re: Bar v růžích (sharka)

Příspěvek od sharka »

Nový rok, nová verze.
Obsahuje drobné úpravy a upřesnění.
Bar-v-ruzich-v2.pdf
(705.73 KiB) Staženo 51 x
fluffy and non-lethal nuke
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3796
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Bar v růžích (sharka)

Příspěvek od Selhan »

No, omlouvám se, nějak se prostě nezvládám dokopat k tomu ty poznámky rozepsat do většího textu, takže se podělím aspoň o ně. Jsou ještě k první verzi, rád se ale podívám, jestli se v té nové něco mění.

* Iluze jako hlavní překážka je skvělý nápad, přijde mi ale, že není úplně dotažená, a to je škoda – vlastně nepřekáží v hlavním úkolu. Varhany jako cíl questu jsou, jako jediné, patrné hned od začátku. Předpokládal bych tudíž, že se postavy rovnou pustí do toho se s nimi vypořádat, což jim dle textu dráček nebude chtít dovolit, a směřuje to tedy rovnou k agresivní konfrontaci. Mám dojem, že zde o kousek unikla příležitost použít iluze buď jako překážku, kterou musí hráči překonat (prokouknout), aby se dostali dál, a nebo – pakliže se spokojíme s tím, že jde spíš o bojové dobrodružství kde má jít hlavně o střet s iluzionistou – jako zajímavý a nebezpečný terén pro souboj (nabízí se díra v podlaze, kterou iluze překrývá, ale myslím že by šly vymyslet i další zajímavé problémy, například jak taktizovat kolem stolů a lavic, když jen polovina z nich je reálná).
* K varhanám pak: Kouzelník chce “zničit hrozbu” dokonalých varhan. Ale… Inu, jakou hrozbu? Ano, varhany proklely hospodu, ale to prozatím nikdo neví? Tedy samozřejmě, kouzelník si to mohl vyvěštit v křišťálové kouli, ale stejně mi to přijde jako poněkud přehnaná reakce, a mám obavu, že dost hráčů si řekne, že s takovými dokonalými varhanami určitě půjde dělat i jiné věci, než je ničit. Hodilo by se podle mě buďto přidat questu na závažnosti (e.g. ukázat, že jsou varhany opravdu zlé a nebezpečné), a nebo alespoň načrtnout, jak by se daly používat.
* A mrzí mě to, ale mám dojem, že jsem vybral úplně mizerné ingredience, protože tady mám zcela na rovinu pocit, že jsou na škodu. Kdyby se to místo využilo na prokreslení dráčka, varhan nebo kouzelníka, tak je to lepší. Snad poskytly alespoň nějakou inspiraci. (A nebo mě napadá, že tam máš přímo celou tabulku která má obsahovat náhodné wtf položky, tam by se klidně mohly schovat, a popravdě si myslím že by jí slušelo trochu víc “odvázat” – koneckonců, nebylo poslední vystoupení varhan párty utržená ze řetězu?)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2022“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů