Death in Space
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23048
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Death in Space


Death in Space je hororová sci-fi hra, ve které hráči v roli posádky vesmírné lodi kradou, prohledávají vraky a snaží se přežít v nehostinném vesmíru. Představuje vizi vesmíru, kdy technologie jsou porouchané, společnost rozvrácená a zoufalá, nic není nové, neprobíhá žádná komunikace. Hráči si vytvoří vlastní postavy, kterou jsou posádkou vesmírné lodi nebo stanice, přijímají zakázky, snaží se vydělat si trochu peněz a získat ve vesmírném mocenském boji trochu náskok. Hra rozvíjí motivy pomalosti, dlouhých vesmírných vzdáleností, klaustrofobie, odloučenosti od zbytku vesmíru, nemožnosti nikam utéct. A kdesi venku je prázdnota, ze které se do světa vtírají divné věci...
Hra je psaná v duchu OSR a dodržuje podobné designové principy. Pochází od tvůrců Mörk Borg, opět klade důraz na grafický design i jednoduchost pravidel. Pravidla připomínají klasické D&D a retroklony: čtyři základní vlastnosti, hody k20, výhody a nevýhody... Tvorba postavy je vysoce náhodná, hráči si volí „původ“ (v zásadě „povolání“) jako renegád, kryogenicky zmražený člověk, umělá inteligence... Součástí jsou i pravidla pro vylepšování vesmírné lodi a souboje lodí. Kniha obsahuje i lehce popsané herní prostředí, mapku sektoru, frakce, místa, důležité postavy.
-
- Warden
- Příspěvky: 979
- Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
- Bydliště: Pilsen
Re: Death in Space
Propásl jsem KS, čekám na retailprint, pak poreferuji

Jinka prý je jiné než Mosh, vyzvěním. Stále horor a scifi, ale jiank. Uvidíme. A prý spousta super tabulek.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23048
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: Death in Space
Já potřebuju vědět, co vybrat, pokud mám vybrat jedno z toho.
I když Mothership už jsem si objednal na Kickstarteru, tak tím je asi rozhodnuto.
A Mothership má taky obrovskou podporu a dostupnost dobrdružství, což bude hádám Death in Space dlouho dohánět.
I když Mothership už jsem si objednal na Kickstarteru, tak tím je asi rozhodnuto.

-
- Warden
- Příspěvky: 979
- Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
- Bydliště: Pilsen
Re: Death in Space
Mothership FTW!
První edice, až vyjde, bude mazec.
Extrémně se tam těším na Wardens manual (DMG), Sean na discordu o tom často diskutuje, dává screeny apod. a bude to vážně dobré. Popisuje tam vnitřní pochody proč jaké pravidla změnili, smazali či přidali. A ukazuje jak je jde dál ohnout a upravit pro své potřeby/preference. Spousty praktických rad o typech her, kampaní...vážně se na to těším.
A ta komunita a dobrodružství! To je k nezaplacení.
Ale Death in Space je taky málopravidlová co vím, takže se dobrodružství půjdou velmi dobře vykrádat/konvertovat mezi sebou.

První edice, až vyjde, bude mazec.
Extrémně se tam těším na Wardens manual (DMG), Sean na discordu o tom často diskutuje, dává screeny apod. a bude to vážně dobré. Popisuje tam vnitřní pochody proč jaké pravidla změnili, smazali či přidali. A ukazuje jak je jde dál ohnout a upravit pro své potřeby/preference. Spousty praktických rad o typech her, kampaní...vážně se na to těším.
A ta komunita a dobrodružství! To je k nezaplacení.
Ale Death in Space je taky málopravidlová co vím, takže se dobrodružství půjdou velmi dobře vykrádat/konvertovat mezi sebou.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23048
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: Death in Space
Kinovo srovnání Death in Space vs. Mothership, které přeposílám z PMky

kin píše: Takže, můj pohled a pocit:
Death in Space
- Lákavější layout pro oči a celková prezentace je lepší. Barevné. Plně v duchu artpunku.
- Pravidla klasičtější. Ve výsledku jen roll d20+stat a to je všechno. Pár pravidel pro souboj, výhody/nevýhody, atd. Ve výsledku to je pravidlově úplně klasické osr, jaké již znáte z desítek jiných retroklonů.
- Víc "fantasy/dnd" feel. Less hard -scifi. Mezi povoláními jsou AIčka v lidských tělech, void kouzelníci, atd. Jsou tu kosmické mutace, vize budoucnosti apod.
- Má to popsaný a implikovaný setting, mapku sektoru, frakce, místa, NPC.
- Celý pocit je víc postapo (probíhající apo?) space opera v umírajícím vesmíru. Opozice budou spíš lidé nebo mutanti/androidi a pak void démoni. Takový scavenging líznutý Old Gods. Firefly, Cowboy Bebop, Trigun, Battlestar Galactica + cthulhu.
- Mnohem víc tabulek než v Moshi.
- Všechno je v jedné knize. Players guide, rules, hub/ship creation, intro adventure, setting, mazec random tabulek. Bez bestiáře a GM guide.
Mothership
- Jednodušší a přehlednější layout. Černobílé. Víc retro.
- Pravidla jednodušší ale komplexnější. Popisuje víc volitelných situací (radiace, popáleniny, apod.) přičemž nepřidává nic navíc.
* Pro pořádek musím říct, že nesnáším procentové systémy (miluji setting WFRP či Eclipse Phase, ale procentové systémy mi to vždy zkazili), tady to....funguje. A líbí se mi to. Hodně dělají rady Wardenům (GM) a to, jak je to psané a podané.
- Obecná povolání (teamster, mariňák, ...), víc "grounded in reality".
- Celá pravidla jsou psaná pro horor. Má to specializovaná pravidla pro tento žánr.
- Žádný setting, pouze feeling a útržky pro navození atmosféry.
- Obyčejní lidé, otroci korporací s prázdnými životy, které občas něco děsivého mimozemského překvapí. Alien, Eclipse Horizon, Sunshine.
- Mega velká a dobrá 3pp komunita.
- Zatím je venku pouze 1e WIP BEZ Wardens manualu (GMs guide), Uncorfirmed Contact Report (Monster manual psaný in-world), Shipbreakers Toolkit (spaceships travel and combat and creation) a Another Bug Hunt (intro adventure mini-campaign).
Ukázky z toho vypadají perfektně (vysvětlení pro dané úpravy pravidel - proč něco změnili či smazali, atd., jak hacknout obtížnost, jak upravit pravidla, jak vést různé typy her či kampaní, ...)
Shrnutí:
Death in Space je imho takovvá user/newbie friendly a pěknou prezentací a vše v jedné knížce. Stále si jí koupím, ale hlavně kvůli tabulkám.
Mothership sice aktuálně nevypadá nic moc, ale až vyjde tak bude v krabici, s figurkami, postery a mnohem víc materiály než má Death in Space. A má zajímavější pravidla a výrazně, výrazně lepší GM rady (já se na jejich Warden manual těším jako na žádný jiný GM guide už dlouho….mě Seanovo rady a styl hrozně sednou a je velice otevřený s tím proč co a jak změnil).
Takže, za mě Mosh je lepší systém a krabice bude epická.
Navíc jejich kickstarter vydělal 10x víc než DiS a měl 16tisíc backerů, zatímco DiS 3500. Je jasný co je aktuálně zajímavvější dle trhu a co bude mít silnější podporu v nadcházejících letech.
Death in Space si asi rychleji najde kupce, je hezčí na pohled a víc user friendly. A hodí se víc na delší kampaně. Ale Mosh mi přijde promakanější. Je vidět že za ním je několik let betatestování, vývoje a naslouchání fanouškům. Oproti Oe je to stále stejná, ale přitom i naprosto jiná hra, mnohem elegantnější.
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23048
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23048
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: Death in Space
Jelikož to teď v databázi dost lítá (350 hodnocení během jednoho týdne – fůha) a komentáře mizí z hlavní stránky dost rychle, dovolím si přeposlat do diskuzí pár obsáhlejších komentářů, u kterých by podle mě byla škoda, kdyby zapadly. Pokud už jste je četli, omlouvám se za opakování.
Strucky píše k Death in Space:
Strucky píše k Death in Space:
Mörk Borg... in space
*****
Okej, možná jsem ještě trochu nahypovanej z právě proběhlé první session, kdy jsem vedl Search & Salvage, ale musím říct, že jak mě nebetyčně s*re "starej dobrej" Mörk Borg jeho "přeartovaností" a minimalismem, tak Death in Space u mě prostě funguje, a to je pro mě scifi, jakožto plnokrevného fantasáka, spíš okrajovej žánr. Asi to bude tím, že tady v pravidlech je furt hlavním focusem text a substance a ne barvičky a malůvky.
Systém je furt easy enough, aby nebyla otrava ho nějak extra studovat, ale přitom vás svojí robustností a přiloženým "settingem" podrží - a hlavně, ty reálie jsou psány krátce a záživně, a to samé platí i pro mechanické jádro. Je to v podstatě Borg s věcmi navíc, který dávají ve scifi smysl. Jediný, co mě zamrzelo, je absence nějaké paniky/strachu, protože jsem k toho systému přistupoval jako k Mothership RPG, kterou je ale možný fyzicky (už) v ČR sehnat. Ale za to může moje chybná informovanost a i tak to už komunita v 3rd party supplementu vyřešila za mě.
Líbí se mi i řešení "kondice" předmětů, které se můžou soubojem poškodit, a je tak občas potřeba řešit i údržbu. V tomhle světě totiž nový věci nevznikají, ale musí se udržovat ve funkčním stavu věci již existující. To platí jak o palných zbraních, tak i lodích a dalších stanicích. Prostě filozofie rebuild, repair, repurpose.
Nejsem žádný recenzent, mám problém si uspořádat a nějak organizovaně sepsat myšlenky, takže skončím s velkým doporučuji, a s posteskem, že mě mrzí, že se u nás téhle hře nevěnuje zase tak moc pozornosti. Můj tip je, že zapadla hlavně kvůli Mothership RPG.
-
- Příspěvky: 348
- Registrován: 3. 5. 2018, 19:12
- Bydliště: Osada vrabců
Re: Death in Space
Pro ty, co nesledují žádný DiS kanály. Konečně taky nějaký content. 

PS. Sorry, na mobilu nebylo poznat, jak velký ten screen ve výsledku bude.


PS. Sorry, na mobilu nebylo poznat, jak velký ten screen ve výsledku bude.

Naposledy upravil(a) strucky dne 3. 8. 2023, 22:09, celkem upraveno 1 x.
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 23048
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
-
- Příspěvky: 348
- Registrován: 3. 5. 2018, 19:12
- Bydliště: Osada vrabců