Death in Space

Diskuze o hrách, které se vracejí k herním stylům D&D v 70. letech.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 23048
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Death in Space

Příspěvek od Markus »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi RPG
Death in Space je hororová sci-fi hra, ve které hráči v roli posádky vesmírné lodi kradou, prohledávají vraky a snaží se přežít v nehostinném vesmíru. Představuje vizi vesmíru, kdy technologie jsou porouchané, společnost rozvrácená a zoufalá, nic není nové, neprobíhá žádná komunikace. Hráči si vytvoří vlastní postavy, kterou jsou posádkou vesmírné lodi nebo stanice, přijímají zakázky, snaží se vydělat si trochu peněz a získat ve vesmírném mocenském boji trochu náskok. Hra rozvíjí motivy pomalosti, dlouhých vesmírných vzdáleností, klaustrofobie, odloučenosti od zbytku vesmíru, nemožnosti nikam utéct. A kdesi venku je prázdnota, ze které se do světa vtírají divné věci...

Hra je psaná v duchu OSR a dodržuje podobné designové principy. Pochází od tvůrců Mörk Borg, opět klade důraz na grafický design i jednoduchost pravidel. Pravidla připomínají klasické D&D a retroklony: čtyři základní vlastnosti, hody k20, výhody a nevýhody... Tvorba postavy je vysoce náhodná, hráči si volí „původ“ (v zásadě „povolání“) jako renegád, kryogenicky zmražený člověk, umělá inteligence... Součástí jsou i pravidla pro vylepšování vesmírné lodi a souboje lodí. Kniha obsahuje i lehce popsané herní prostředí, mapku sektoru, frakce, místa, důležité postavy.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 979
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen

Re: Death in Space

Příspěvek od kin »

Markus píše: 6. 5. 2022, 16:50 Ví někdo něco o Death in Space od Free League?

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Vypadá to jako Mothership a je to (od pohledu) taky OSR, tak by mě zajímalo, jak se liší a co je lepší.

Oprava: Free League to jen dealuje, ale je to od vydavatele Mörk Borg.


Propásl jsem KS, čekám na retailprint, pak poreferuji :)

Jinka prý je jiné než Mosh, vyzvěním. Stále horor a scifi, ale jiank. Uvidíme. A prý spousta super tabulek.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 23048
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Death in Space

Příspěvek od Markus »

Já potřebuju vědět, co vybrat, pokud mám vybrat jedno z toho.

I když Mothership už jsem si objednal na Kickstarteru, tak tím je asi rozhodnuto. :) A Mothership má taky obrovskou podporu a dostupnost dobrdružství, což bude hádám Death in Space dlouho dohánět.
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 979
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen

Re: Death in Space

Příspěvek od kin »

Mothership FTW! $D

První edice, až vyjde, bude mazec.

Extrémně se tam těším na Wardens manual (DMG), Sean na discordu o tom často diskutuje, dává screeny apod. a bude to vážně dobré. Popisuje tam vnitřní pochody proč jaké pravidla změnili, smazali či přidali. A ukazuje jak je jde dál ohnout a upravit pro své potřeby/preference. Spousty praktických rad o typech her, kampaní...vážně se na to těším.

A ta komunita a dobrodružství! To je k nezaplacení.

Ale Death in Space je taky málopravidlová co vím, takže se dobrodružství půjdou velmi dobře vykrádat/konvertovat mezi sebou.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 23048
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Death in Space

Příspěvek od Markus »

Kinovo srovnání Death in Space vs. Mothership, které přeposílám z PMky :)
kin píše: Takže, můj pohled a pocit:

Death in Space
- Lákavější layout pro oči a celková prezentace je lepší. Barevné. Plně v duchu artpunku.
- Pravidla klasičtější. Ve výsledku jen roll d20+stat a to je všechno. Pár pravidel pro souboj, výhody/nevýhody, atd. Ve výsledku to je pravidlově úplně klasické osr, jaké již znáte z desítek jiných retroklonů.
- Víc "fantasy/dnd" feel. Less hard -scifi. Mezi povoláními jsou AIčka v lidských tělech, void kouzelníci, atd. Jsou tu kosmické mutace, vize budoucnosti apod.
- Má to popsaný a implikovaný setting, mapku sektoru, frakce, místa, NPC.
- Celý pocit je víc postapo (probíhající apo?) space opera v umírajícím vesmíru. Opozice budou spíš lidé nebo mutanti/androidi a pak void démoni. Takový scavenging líznutý Old Gods. Firefly, Cowboy Bebop, Trigun, Battlestar Galactica + cthulhu.
- Mnohem víc tabulek než v Moshi.
- Všechno je v jedné knize. Players guide, rules, hub/ship creation, intro adventure, setting, mazec random tabulek. Bez bestiáře a GM guide.

Mothership
- Jednodušší a přehlednější layout. Černobílé. Víc retro.
- Pravidla jednodušší ale komplexnější. Popisuje víc volitelných situací (radiace, popáleniny, apod.) přičemž nepřidává nic navíc.
* Pro pořádek musím říct, že nesnáším procentové systémy (miluji setting WFRP či Eclipse Phase, ale procentové systémy mi to vždy zkazili), tady to....funguje. A líbí se mi to. Hodně dělají rady Wardenům (GM) a to, jak je to psané a podané.
- Obecná povolání (teamster, mariňák, ...), víc "grounded in reality".
- Celá pravidla jsou psaná pro horor. Má to specializovaná pravidla pro tento žánr.
- Žádný setting, pouze feeling a útržky pro navození atmosféry.
- Obyčejní lidé, otroci korporací s prázdnými životy, které občas něco děsivého mimozemského překvapí. Alien, Eclipse Horizon, Sunshine.
- Mega velká a dobrá 3pp komunita.
- Zatím je venku pouze 1e WIP BEZ Wardens manualu (GMs guide), Uncorfirmed Contact Report (Monster manual psaný in-world), Shipbreakers Toolkit (spaceships travel and combat and creation) a Another Bug Hunt (intro adventure mini-campaign).
Ukázky z toho vypadají perfektně (vysvětlení pro dané úpravy pravidel - proč něco změnili či smazali, atd., jak hacknout obtížnost, jak upravit pravidla, jak vést různé typy her či kampaní, ...)

Shrnutí:
Death in Space je imho takovvá user/newbie friendly a pěknou prezentací a vše v jedné knížce. Stále si jí koupím, ale hlavně kvůli tabulkám.
Mothership sice aktuálně nevypadá nic moc, ale až vyjde tak bude v krabici, s figurkami, postery a mnohem víc materiály než má Death in Space. A má zajímavější pravidla a výrazně, výrazně lepší GM rady (já se na jejich Warden manual těším jako na žádný jiný GM guide už dlouho….mě Seanovo rady a styl hrozně sednou a je velice otevřený s tím proč co a jak změnil).

Takže, za mě Mosh je lepší systém a krabice bude epická.
Navíc jejich kickstarter vydělal 10x víc než DiS a měl 16tisíc backerů, zatímco DiS 3500. Je jasný co je aktuálně zajímavvější dle trhu a co bude mít silnější podporu v nadcházejících letech.

Death in Space si asi rychleji najde kupce, je hezčí na pohled a víc user friendly. A hodí se víc na delší kampaně. Ale Mosh mi přijde promakanější. Je vidět že za ním je několik let betatestování, vývoje a naslouchání fanouškům. Oproti Oe je to stále stejná, ale přitom i naprosto jiná hra, mnohem elegantnější.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 23048
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Death in Space

Příspěvek od Markus »

Doplnil jsem taky anotaci (viz záhlaví).

YouTube kanál Underground RPG má docela pěkný popis hry.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 23048
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Death in Space

Příspěvek od Markus »

Jelikož to teď v databázi dost lítá (350 hodnocení během jednoho týdne – fůha) a komentáře mizí z hlavní stránky dost rychle, dovolím si přeposlat do diskuzí pár obsáhlejších komentářů, u kterých by podle mě byla škoda, kdyby zapadly. Pokud už jste je četli, omlouvám se za opakování.

Strucky píše k Death in Space:
Mörk Borg... in space
*****

Okej, možná jsem ještě trochu nahypovanej z právě proběhlé první session, kdy jsem vedl Search & Salvage, ale musím říct, že jak mě nebetyčně s*re "starej dobrej" Mörk Borg jeho "přeartovaností" a minimalismem, tak Death in Space u mě prostě funguje, a to je pro mě scifi, jakožto plnokrevného fantasáka, spíš okrajovej žánr. Asi to bude tím, že tady v pravidlech je furt hlavním focusem text a substance a ne barvičky a malůvky.

Systém je furt easy enough, aby nebyla otrava ho nějak extra studovat, ale přitom vás svojí robustností a přiloženým "settingem" podrží - a hlavně, ty reálie jsou psány krátce a záživně, a to samé platí i pro mechanické jádro. Je to v podstatě Borg s věcmi navíc, který dávají ve scifi smysl. Jediný, co mě zamrzelo, je absence nějaké paniky/strachu, protože jsem k toho systému přistupoval jako k Mothership RPG, kterou je ale možný fyzicky (už) v ČR sehnat. Ale za to může moje chybná informovanost a i tak to už komunita v 3rd party supplementu vyřešila za mě.

Líbí se mi i řešení "kondice" předmětů, které se můžou soubojem poškodit, a je tak občas potřeba řešit i údržbu. V tomhle světě totiž nový věci nevznikají, ale musí se udržovat ve funkčním stavu věci již existující. To platí jak o palných zbraních, tak i lodích a dalších stanicích. Prostě filozofie rebuild, repair, repurpose.

Nejsem žádný recenzent, mám problém si uspořádat a nějak organizovaně sepsat myšlenky, takže skončím s velkým doporučuji, a s posteskem, že mě mrzí, že se u nás téhle hře nevěnuje zase tak moc pozornosti. Můj tip je, že zapadla hlavně kvůli Mothership RPG.
Uživatelský avatar
strucky
Příspěvky: 348
Registrován: 3. 5. 2018, 19:12
Bydliště: Osada vrabců

Re: Death in Space

Příspěvek od strucky »

Pro ty, co nesledují žádný DiS kanály. Konečně taky nějaký content. :)
Obrázek
PS. Sorry, na mobilu nebylo poznat, jak velký ten screen ve výsledku bude. :lol:
Naposledy upravil(a) strucky dne 3. 8. 2023, 22:09, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 23048
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!

Re: Death in Space

Příspěvek od Markus »

Je GenCon, tak všichni oznamujou nové věci?
Uživatelský avatar
strucky
Příspěvky: 348
Registrován: 3. 5. 2018, 19:12
Bydliště: Osada vrabců

Re: Death in Space

Příspěvek od strucky »

Zřejmě to tak vypadá. :lol:

Zpět na „Old School Renesance (OSR)“