[OSEnauti] Čenich Omgaru
Moderátor: MarkyParky
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
[OSEnauti] Čenich Omgaru
Čenich Omgaru je tropickým ostrovem na jihu kontinentu Chult. Je pokrytý z velké většiny džunglí, a to i v místech, kde je vrchovina. Stromy ustupují jen sopečnému pohoří.
Je jedním z míst, kde se vyvinula rasa želváků. Jiné rasy se na ostrově vyskytují pouze stopově, a to v případě, že přišli provádět jeho průzkum. Celý ostrov má pochmurnou minulost obsahující zaniklý národ.
Hra bude probíhat v rámci WestMarches kampaně OSEnauti.
Je jedním z míst, kde se vyvinula rasa želváků. Jiné rasy se na ostrově vyskytují pouze stopově, a to v případě, že přišli provádět jeho průzkum. Celý ostrov má pochmurnou minulost obsahující zaniklý národ.
Hra bude probíhat v rámci WestMarches kampaně OSEnauti.
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Čenich Omgaru
Základní pravidla průzkumu ostrova (protože o průzkum jde přednostně).
- Vzestupná TZ
- Výprava - trvá právě 7 dní.
- Vybavení je v ohrožení - každý předmět, který během Výpravy použijete, má šanci 1z6, že se rozbije (jeho oprava stojí 1/2 ceny). (lano, křesadlo, zbraň, zbroj,...) Neplatí pro magické vybavení.
- Průzkum džungle - každý den se posunete až o 2 hexy (cca 5mil), bez ohledu na druh terénu.
- Bloudění - pokud máte průvodce (místní obyvatel) - je šance 5z6, že trefí směr (bez něj jen 3z6). Tak či tak po přesunu o 1 hex víte, na kterém hexu jste (i když to třeba bude jiný, než kam jste mířili).
- Setkání - jsou generována náhodně. Podle terénu, na který jste doputovali. Pokud daný hex má 2 terény (např. džungle + jezero), určujete si sami, kde se stane.
- Podzemí - nemapujeme, jde buď o jeskyni (jeden vstup) nebo tunel (procházíte skrz něj na jiný hex). Určujete si sami, jak hluboko chcete do podzemí proniknout - čím hlouběji, tím silnější nepřátelé. Maximální hloubka je 3.patro. Každé patro má 50% šanci, že tam nepřítel skutečně je. Stejně tak je 50% šance, že v 3.patře je poklad.
(pozn. Takže se opravdu může stát, že sestoupíte do 3.patra, nikoho nepotkáte, a najdete poklad - je to šance asi 6%. Stejná šance ale také je, že všude někdo bude, a poklad tam nebude.)
- Mapa - Sudí mapu nemaluje, jen popisuje. Pohybujeme se po hexech.
- Souboje - Sudí mapu nemaluje, jen popisuje. Hrajeme souboj "InMind!"
- Hlavní příběh - Čenich Omgaru (ostrov kde hrajeme) je modulem/dobrodružstvím pro 5e. My se mu nebudeme věnovat (znalost modulu není potřebná, ale nebrání výpravě). Časové zařazení proti uvedenému modulu vyplyne ze hry.
- Popis lokací/postav/... - Sudí popisuje 3 aspekty. Pokud některý aspekt chcete detailnější, zeptejte se. Pokud něčemu nerozumíte, zeptejte se.
Jak hrát
- Nebuď debil - hraj pro druhé, ne pro sebe. Pokud chtějí jít všichni doleva, a ty doprava - jdi doleva.
- " Moje postava by to udělala!" - Pokud chceš udělat něco, co má změnit smysl děje (někoho zabít, když je to spojenec. Útočit na jinou postavu. ...) přejdi do meta a zeptej se spoluhráčů, zda jim to nezkazí požitek ze hry. Pokud zkazí, tak to nedělej.
- STOP! - Pokud tě něčí přístup ke hře (klidně i sudího) uráží, uvádí do rozpaků,... řekni "STOP!". Neboj se. Jsme lidi. Dokážeme upravit hru tak, aby jsme chtěli hrát i příště.
(Nechci ve hře násilí na dětech, zbytečnou morbiditu ani ponižování.)
Vydáváte se na výpravu, ne si léčit komplexy. Má to být zábava, ne terapie.
- Vzestupná TZ
- Výprava - trvá právě 7 dní.
- Vybavení je v ohrožení - každý předmět, který během Výpravy použijete, má šanci 1z6, že se rozbije (jeho oprava stojí 1/2 ceny). (lano, křesadlo, zbraň, zbroj,...) Neplatí pro magické vybavení.
- Průzkum džungle - každý den se posunete až o 2 hexy (cca 5mil), bez ohledu na druh terénu.
- Bloudění - pokud máte průvodce (místní obyvatel) - je šance 5z6, že trefí směr (bez něj jen 3z6). Tak či tak po přesunu o 1 hex víte, na kterém hexu jste (i když to třeba bude jiný, než kam jste mířili).
- Setkání - jsou generována náhodně. Podle terénu, na který jste doputovali. Pokud daný hex má 2 terény (např. džungle + jezero), určujete si sami, kde se stane.
- Podzemí - nemapujeme, jde buď o jeskyni (jeden vstup) nebo tunel (procházíte skrz něj na jiný hex). Určujete si sami, jak hluboko chcete do podzemí proniknout - čím hlouběji, tím silnější nepřátelé. Maximální hloubka je 3.patro. Každé patro má 50% šanci, že tam nepřítel skutečně je. Stejně tak je 50% šance, že v 3.patře je poklad.
(pozn. Takže se opravdu může stát, že sestoupíte do 3.patra, nikoho nepotkáte, a najdete poklad - je to šance asi 6%. Stejná šance ale také je, že všude někdo bude, a poklad tam nebude.)
- Mapa - Sudí mapu nemaluje, jen popisuje. Pohybujeme se po hexech.
- Souboje - Sudí mapu nemaluje, jen popisuje. Hrajeme souboj "InMind!"
- Hlavní příběh - Čenich Omgaru (ostrov kde hrajeme) je modulem/dobrodružstvím pro 5e. My se mu nebudeme věnovat (znalost modulu není potřebná, ale nebrání výpravě). Časové zařazení proti uvedenému modulu vyplyne ze hry.
- Popis lokací/postav/... - Sudí popisuje 3 aspekty. Pokud některý aspekt chcete detailnější, zeptejte se. Pokud něčemu nerozumíte, zeptejte se.
Jak hrát
- Nebuď debil - hraj pro druhé, ne pro sebe. Pokud chtějí jít všichni doleva, a ty doprava - jdi doleva.
- " Moje postava by to udělala!" - Pokud chceš udělat něco, co má změnit smysl děje (někoho zabít, když je to spojenec. Útočit na jinou postavu. ...) přejdi do meta a zeptej se spoluhráčů, zda jim to nezkazí požitek ze hry. Pokud zkazí, tak to nedělej.
- STOP! - Pokud tě něčí přístup ke hře (klidně i sudího) uráží, uvádí do rozpaků,... řekni "STOP!". Neboj se. Jsme lidi. Dokážeme upravit hru tak, aby jsme chtěli hrát i příště.
(Nechci ve hře násilí na dětech, zbytečnou morbiditu ani ponižování.)
Vydáváte se na výpravu, ne si léčit komplexy. Má to být zábava, ne terapie.
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Čenich Omgaru
DRUŽINÍCI
nejsou aktuálně k dispozici.
Nejdříve otevřeme brány z a do světů, které neznají želví dobrodruhy.
A pak se teprve budu dané pravidlo učit.
Tak to prostě mám. Učím se pravidla za chodu. Nikdy nehraji hned plnou šíři. To je skutečný old school.
nejsou aktuálně k dispozici.
Nejdříve otevřeme brány z a do světů, které neznají želví dobrodruhy.
A pak se teprve budu dané pravidlo učit.
Tak to prostě mám. Učím se pravidla za chodu. Nikdy nehraji hned plnou šíři. To je skutečný old school.
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Čenich Omgaru
Jak si vytvořit postavu !
- využívejte základní sadu pravidel OSE (pokud nepřicházíte z jiného světa) - viz obecná pravidla OSEnautů
- Povolání Želvák (kterého najdete na rýsovacím prkně) není k dispozici - pokud jste jej dosud nevytvořili. Je v testovací fázi.
- Vybavení položkové
- Vzestupná TZ
- Morálka nepřátel se řeší pouze při ztrátě poloviny družiníků nebo při úmrtí "vůdce smečky"
- Použitá pravidla počítají s tím, že jste z Chultu (viz modul DnD Hrobka anihilace), ale můžete být téměř odkudkoliv. (Počítám s tím, že jednou přijdou postavy OSEnautů z jiných světů).
- využívejte základní sadu pravidel OSE (pokud nepřicházíte z jiného světa) - viz obecná pravidla OSEnautů
- Povolání Želvák (kterého najdete na rýsovacím prkně) není k dispozici - pokud jste jej dosud nevytvořili. Je v testovací fázi.
- Vybavení položkové
- Vzestupná TZ
- Morálka nepřátel se řeší pouze při ztrátě poloviny družiníků nebo při úmrtí "vůdce smečky"
- Použitá pravidla počítají s tím, že jste z Chultu (viz modul DnD Hrobka anihilace), ale můžete být téměř odkudkoliv. (Počítám s tím, že jednou přijdou postavy OSEnautů z jiných světů).
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Čenich Omgaru
Co znamená, že želvák není k dispozici, pokud jsem ho nevytvořil? To znamená, že si hráči můžou, nebo nemůžou vytvořit postavu želváka?
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Čenich Omgaru
Tím je myšleno, že jeden již vytvořen byl. A nikdo další si jej teď vytvářet nemá.
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Čenich Omgaru
Přihlášené hráče prosím o uložení deníku postav na sdílený disk - https://drive.google.com/drive/folders/ ... fKTCQwLnd0
A pak, aby mi dali vědět, která postava je ta jejich (mohou zde nebo na DC hry)
A pak, aby mi dali vědět, která postava je ta jejich (mohou zde nebo na DC hry)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Čenich Omgaru
Jinej vypravěč Vlastně kvůli jeho znalosti herního prostředí jsem musel uspíšit rýsovací prkno tohoto povolání.
- johnjarik
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Čenich Omgaru
Ahoj všem OSEnautům.
Včera se udála první výprava na tajemný ostrov zvaný Čenich Omgaru. Oba OSEnauti (ano, byli právě dva - bard + trpaslík) prošli různými portály, aby se objevili na pobřeží neznámého ostrova. S množstvím džunglí, skalistých hor i sopečné činnosti.
pozn.: Přiložená mapa popisuje prozkoumanou oblast. (políčka s hvězdičkou nejsou prozkoumána, políčka s čísly jsou navštívena)
Popis lokací (důležitých bodů v nich)a případných činností postav tamtéž:
1) portálový záliv - asi 30 metrů od pobřeží (přesněji řečeno 200m, když je příliv) se nachází pod hladinou (asi 30cm při odlivu v této době) portálový kruh. Mimo to se na pláži nachází trosky staré loďky (bambusové), kterou dobrodruzi použili jako záměrný bod k portálu, který z pláže není vidět.
V troskách loďky nalezli v krabičce zprávu, ať krabičku neotvírají a ať ji zanesou do Chrámu tajfunů a malou kamennou sošku představující krátkého červa.
2) Palmový vzkaz - Na skalnatém pobřeží vyrostli 2 palmy do tvaru V. Mezi nimi našli postavy přivázané ostatky elfa, orientované pohledem k východu.
3) Hadí chrám - V hlubokém údolí mezi několika horami(sopkami) se nachází chrám nějakého hadího kultu. Postavy zde potkali jinou skupinu dobrodruhů (4 elfy - 3 bojovníci, 1 kouzelník), jak prchají z podzemí. Elfy napadla skupina nemrtvých a do tmy odtáhla jednoho z nich. (Družina si pokecala a šla dál, elfové také). Elfové zde byli na výpravě - připlovají sem z pevniny.
4) Sopka - Na sopce, kterou použila družina jako rozhlednu, se vyskytují 2 podivné horniny, dosti si podobné. Jedna velice lehká (možná i lehčí než dřevo), a jedna velice těžká. Ta lehčí je velmi křehká. (Trpaslík v ní nalezl "zalitý" tmavomodrý diamant).
5) Na konci hřebenu - v nížině se je skupina hub (pýchavek), které se za deště stávají velmi lesklými. Družina je chtěla prozkoumat, ale trpaslík omylem zakopnul a sklouzl do dolíku (asi 4m), kde uvízl v pavučině. Při snaze se z ní dostat jej napadl velký černý pavouk a jediným kousnutím jej poslal do říše mrtvých. (bard vzal do zaječích)
6) Skalní město - Podél údolí, jímž v minulosti odtékala láva ze sopky (4), vybudovala v minulosti nějaká civilizace skalní město. V horách vyhloubila doslova labyrint domů a cestiček. Zde nalezl bard trosečníka - hobita/kuchaře leguánů.
Hobit ukázal bardovi mnoho maleb lidí s ještěřími ocasy, hadů s rukama i lidí s hadími hlavami. Rozhodli se vydat do hlubin, kam se hobit sám obával. Našli hrobku a v ní dva katafalky. (soudě podle basreliéfů) Jeden patřil muži s hadí hlavou a s mohutným řetězem na krku. Druhá pak hadí žene s korunkou a holí v rukou. Dobrodruzi se rozhodli pro ženský katafalk a otevřeli víko. Místo zlaté koruny (o kterou stáli) našli kostru svírající hůl omotanou kostrou hada. Opatrně hůl z katafalku vytáhli a nemrtvý had je napadl - bard odhodil svůj meč (jenž had obmotal) a zahodil jej- pak oba dobrodruzi utekli.
zpět na 5) Po odvážném dobrodružství z hrobky se "pokladůchtiví" vydali zpět, aby porazili i pavouka. To se jim povedlo (ale jen tak tak) a poté v doupěti našli zvětšovací sklo a mimo těl humanoidů i jednu metrovou skořepinu želvy. Zároveň zjistili, že nejde o houby, ale jakési tvrdé skořepiny (něco jako vejce) velikosti 0,5-1m v průměru.
Další zjištění: Velká sopka na obrázku má ukrývat chrám, který se postavil na odpor hadímu kultu (ano, tak to elfové říkali. chrám se očistil). Také se u ní má nacházet monolit s lidmi tančícími kolem ohnivého (hořícího) člověka.
Poklady odnesené:
tmavomodrý drahokam - 700zl / prodán
zvětšovací sklo - 100 zl / započítán do pokladů
Hůl sopečné síly (funguje jako kniha kouzel - obsahuje kouzlo Ohnivá stěna) - je lehká jako "dural" / neprodána
Celkový přepočet XP na osobu = 450 (další matematika s % nechána na hráčích)
Oba dobrodruzi se rozhodli projít portálem zpět - do Francie 17.stol.
Portál funguje v časových oknech 1x/týden. Každý se může vrátit do své domény nebo tam, kam putuje někdo jiný.
Včera se udála první výprava na tajemný ostrov zvaný Čenich Omgaru. Oba OSEnauti (ano, byli právě dva - bard + trpaslík) prošli různými portály, aby se objevili na pobřeží neznámého ostrova. S množstvím džunglí, skalistých hor i sopečné činnosti.
pozn.: Přiložená mapa popisuje prozkoumanou oblast. (políčka s hvězdičkou nejsou prozkoumána, políčka s čísly jsou navštívena)
Popis lokací (důležitých bodů v nich)a případných činností postav tamtéž:
1) portálový záliv - asi 30 metrů od pobřeží (přesněji řečeno 200m, když je příliv) se nachází pod hladinou (asi 30cm při odlivu v této době) portálový kruh. Mimo to se na pláži nachází trosky staré loďky (bambusové), kterou dobrodruzi použili jako záměrný bod k portálu, který z pláže není vidět.
V troskách loďky nalezli v krabičce zprávu, ať krabičku neotvírají a ať ji zanesou do Chrámu tajfunů a malou kamennou sošku představující krátkého červa.
2) Palmový vzkaz - Na skalnatém pobřeží vyrostli 2 palmy do tvaru V. Mezi nimi našli postavy přivázané ostatky elfa, orientované pohledem k východu.
3) Hadí chrám - V hlubokém údolí mezi několika horami(sopkami) se nachází chrám nějakého hadího kultu. Postavy zde potkali jinou skupinu dobrodruhů (4 elfy - 3 bojovníci, 1 kouzelník), jak prchají z podzemí. Elfy napadla skupina nemrtvých a do tmy odtáhla jednoho z nich. (Družina si pokecala a šla dál, elfové také). Elfové zde byli na výpravě - připlovají sem z pevniny.
4) Sopka - Na sopce, kterou použila družina jako rozhlednu, se vyskytují 2 podivné horniny, dosti si podobné. Jedna velice lehká (možná i lehčí než dřevo), a jedna velice těžká. Ta lehčí je velmi křehká. (Trpaslík v ní nalezl "zalitý" tmavomodrý diamant).
5) Na konci hřebenu - v nížině se je skupina hub (pýchavek), které se za deště stávají velmi lesklými. Družina je chtěla prozkoumat, ale trpaslík omylem zakopnul a sklouzl do dolíku (asi 4m), kde uvízl v pavučině. Při snaze se z ní dostat jej napadl velký černý pavouk a jediným kousnutím jej poslal do říše mrtvých. (bard vzal do zaječích)
6) Skalní město - Podél údolí, jímž v minulosti odtékala láva ze sopky (4), vybudovala v minulosti nějaká civilizace skalní město. V horách vyhloubila doslova labyrint domů a cestiček. Zde nalezl bard trosečníka - hobita/kuchaře leguánů.
Hobit ukázal bardovi mnoho maleb lidí s ještěřími ocasy, hadů s rukama i lidí s hadími hlavami. Rozhodli se vydat do hlubin, kam se hobit sám obával. Našli hrobku a v ní dva katafalky. (soudě podle basreliéfů) Jeden patřil muži s hadí hlavou a s mohutným řetězem na krku. Druhá pak hadí žene s korunkou a holí v rukou. Dobrodruzi se rozhodli pro ženský katafalk a otevřeli víko. Místo zlaté koruny (o kterou stáli) našli kostru svírající hůl omotanou kostrou hada. Opatrně hůl z katafalku vytáhli a nemrtvý had je napadl - bard odhodil svůj meč (jenž had obmotal) a zahodil jej- pak oba dobrodruzi utekli.
zpět na 5) Po odvážném dobrodružství z hrobky se "pokladůchtiví" vydali zpět, aby porazili i pavouka. To se jim povedlo (ale jen tak tak) a poté v doupěti našli zvětšovací sklo a mimo těl humanoidů i jednu metrovou skořepinu želvy. Zároveň zjistili, že nejde o houby, ale jakési tvrdé skořepiny (něco jako vejce) velikosti 0,5-1m v průměru.
Další zjištění: Velká sopka na obrázku má ukrývat chrám, který se postavil na odpor hadímu kultu (ano, tak to elfové říkali. chrám se očistil). Také se u ní má nacházet monolit s lidmi tančícími kolem ohnivého (hořícího) člověka.
Poklady odnesené:
tmavomodrý drahokam - 700zl / prodán
zvětšovací sklo - 100 zl / započítán do pokladů
Hůl sopečné síly (funguje jako kniha kouzel - obsahuje kouzlo Ohnivá stěna) - je lehká jako "dural" / neprodána
Celkový přepočet XP na osobu = 450 (další matematika s % nechána na hráčích)
Oba dobrodruzi se rozhodli projít portálem zpět - do Francie 17.stol.
Portál funguje v časových oknech 1x/týden. Každý se může vrátit do své domény nebo tam, kam putuje někdo jiný.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21017
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [OSEnauti] Čenich Omgaru
Pěkné, blahopřeju k první výpravě. Ten modul jsem četl a skoro nic z toho nepoznávám, takže koukám, že to Jarik vyplnil vlastním obsahem. Aspoň takhle z dálky to působí jako správné prozkoumávání divočiny plné záhadných míst.
Akorát hrát OSE ve dvou postavách bez pomoci je teda odvaha. Původně vás bylo nahlášených asi deset a zůstali dva, jo? To je solidní odpadovost.
Akorát hrát OSE ve dvou postavách bez pomoci je teda odvaha. Původně vás bylo nahlášených asi deset a zůstali dva, jo? To je solidní odpadovost.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů