Váš názor na {insert problem here}
Váš názor na {insert problem here}
Manuál k použití:
- Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
- Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
- Reagujte na otázky ostatních.
- Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
- Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Nemyslím si - baví mě snové světy. Jistě, asi tady bude nějaká bazální úroveň zákonů kauzality, po jejímž prolomení se už prostě nepůjde domluvit s ostatními hráči, ale to je takový opravdu hypotetický extrém - a navíc bych si to stejně klidně zkusil.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Pro mě ve fantasy dobrodruhování jsou tím kritériem asi vnější vazby. Nepotřebuju řešit věc vnitřně. Takže mám křížence krávy, medúzy, pavouka a páva – super - nepotřebuju řešit, jak vznikl a jaké má biologické pochody. Ale když mi ho někdo zasadí do nějakého kontextu, tak chci, aby v tom kontextu fungoval. Pokud funguje třeba jako strážný u nějakých vrat, jak to dělají lidé, kteří kolem medúzy musejí chodit, aby nezkameněli? Mají nějaký jiný vchod, nějaká opatření?
A naopak, můžou být prvky, které jsou vnitřně plně pochopitelné, ale vnějšími vazbami nedávají smysl. Můj oblíbený příklad je ze Starter Setu pro 5e, kde je v jedné lokaci umístěný nějaký hraničář nebo druid, co tam má domeček. Žije tam už prý měsíce. Před několika týdny si všiml, že nedaleko se usídlil nějaký kult, ale zatím nezjistil, co je ten kult zač a o co mu jde - prosí postavy, aby to zjistily. Což je moc krásný, akorát že na mapě je ten kult asi jenom o pět baráků a padesát metrů vedle. Nechápu, jak tu ten ranger může několik týdnů být, aniž by o něm cokoli zjistil. Připlížit se blíž a chvíli je pozorovat - nebo se s nimi dát do řeči – je práce na 15 minut. To je ten příklad, kdy mi něco nedává smysl.
Rád si to představuju jako „rozpohybování dílků“. Modul mi dá nějaké prostředí, do kterého umístí „figurky“ a jiné dílky. Jakmile se začne hrát, já jimi ve své hlavě začnu pohybovat, jako kdybych to prostředí nějak „simuloval“. Bude mi to fungovat, nebo se to rozsype? Na vnitřních věcech (biologie a metafyzika medúzy) prakticky nezáleží, na vnějších vazbách to celé stojí a padá. Často se pak ukáže, že některé věci nefungují, když se je pokusím rozpohybovat a „simulovat“ – jsou nadesignované jako videohra, která se nehýbe.
EDIT: Anebo se mluví o mocném, dávno zaniklém trpasličím městě plném pokladů... a když tam přijdu, tak je to minidungeon o pěti místostech.
A naopak, můžou být prvky, které jsou vnitřně plně pochopitelné, ale vnějšími vazbami nedávají smysl. Můj oblíbený příklad je ze Starter Setu pro 5e, kde je v jedné lokaci umístěný nějaký hraničář nebo druid, co tam má domeček. Žije tam už prý měsíce. Před několika týdny si všiml, že nedaleko se usídlil nějaký kult, ale zatím nezjistil, co je ten kult zač a o co mu jde - prosí postavy, aby to zjistily. Což je moc krásný, akorát že na mapě je ten kult asi jenom o pět baráků a padesát metrů vedle. Nechápu, jak tu ten ranger může několik týdnů být, aniž by o něm cokoli zjistil. Připlížit se blíž a chvíli je pozorovat - nebo se s nimi dát do řeči – je práce na 15 minut. To je ten příklad, kdy mi něco nedává smysl.
Rád si to představuju jako „rozpohybování dílků“. Modul mi dá nějaké prostředí, do kterého umístí „figurky“ a jiné dílky. Jakmile se začne hrát, já jimi ve své hlavě začnu pohybovat, jako kdybych to prostředí nějak „simuloval“. Bude mi to fungovat, nebo se to rozsype? Na vnitřních věcech (biologie a metafyzika medúzy) prakticky nezáleží, na vnějších vazbách to celé stojí a padá. Často se pak ukáže, že některé věci nefungují, když se je pokusím rozpohybovat a „simulovat“ – jsou nadesignované jako videohra, která se nehýbe.
EDIT: Anebo se mluví o mocném, dávno zaniklém trpasličím městě plném pokladů... a když tam přijdu, tak je to minidungeon o pěti místostech.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16478
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Váš názor na {insert problem here}
Třech...Anebo se mluví o mocném, dávno zaniklém trpasličím městě plném pokladů... a když tam přijdu, tak je to minidungeon o pěti místostech.
Re: Váš názor na {insert problem here}
U mne je zkousnutelnost prostředí často navázaná na příběh, prostředí příběhu (tedy premisu, na jaké je postaven) a jak mne protagonisté toho příběhu (ne)osloví. Takže co projde ve Star Wars neprojde ve Star Treku.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Pár dní nazpět jsem spustil anketu. Tak aby to nezapadlo, dám to i sem. Tématicky se to sem vlastně i hodí
Účastí v této anketě pomůžete ve vývoji RPG trilogie Void!
Anketa je určena pro lidi, kteří již nějaké TTRPG hrají nebo se alespoň o TTRPG obecně zajímají.
Velká anketa Voidu
Účastí v této anketě pomůžete ve vývoji RPG trilogie Void!
Anketa je určena pro lidi, kteří již nějaké TTRPG hrají nebo se alespoň o TTRPG obecně zajímají.
Ukázková verze RPG trilogie Void - Výcvikový tábor
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Void 2.0: Systém, Tvorba postavy, Dovednosti a vybavení, Zápasník, Střelec, Technik, Lékař, Kouzelník, Kněz, Infiltrátor, Víra a korupce, Mise, Zbraně, Implantáty a talismany, Zvířata, Protivníci, Dopravní prostředky, Svět
Novinky: Starship Troopers 1.2 (Void-mod), Aliens vs Predator: Dodatek (Void-mod), Smrtící divočina 2.0, Velkolepé zázraky 2.0, Nespoutaná magie 2.0, Temná ruka 2.0, Aliens vs Predator 1.3 (Void-mod), Arzenál zkázy 2.0
RPG trilogie Void je nyní též na Imago.cz + představení
Re: Váš názor na {insert problem here}
Dotaz na orkology, osadology a agronomy.
Je červenec a na ostrov připlouvají ze severu různě velká plavidla s orky. Každých 14 dní přibude v pobřežním táboře 2k10 orků. Momentálně je jich tam 60, z toho 60% bojeschopných orků, zbytek orkyně a orčata.
Velitel této "migrace" Druhorozených má v plánu založit na ostrově nové osady a žít tu, alespoň zpočátku, mírumilovně. Osady by se měly v budoucnu živit zemědělstvím, rybolovem, lovem, pastevectvím, dle umístění osady.
Otázky:
Kolik orků byste poslali založit jednu osadu? Stačí 40? Já bych řekl, že klidně ano. Zpočátku by asi připomínala tábor (stany), teprve později by se začalo stavět ze dřeva. Osada by asi vznikla někde u řeky, aby nebyl problém s vodou.
Jaké práce by se asi začaly dělat nejdřív, pokud chci, abych měl už příští rok úrodu? Předpokládejme ostrovní podnebí třeba jako na Sicílii.
Za každý postřeh děkuji (a Druhorození orkové taky )
Je červenec a na ostrov připlouvají ze severu různě velká plavidla s orky. Každých 14 dní přibude v pobřežním táboře 2k10 orků. Momentálně je jich tam 60, z toho 60% bojeschopných orků, zbytek orkyně a orčata.
Velitel této "migrace" Druhorozených má v plánu založit na ostrově nové osady a žít tu, alespoň zpočátku, mírumilovně. Osady by se měly v budoucnu živit zemědělstvím, rybolovem, lovem, pastevectvím, dle umístění osady.
Otázky:
Kolik orků byste poslali založit jednu osadu? Stačí 40? Já bych řekl, že klidně ano. Zpočátku by asi připomínala tábor (stany), teprve později by se začalo stavět ze dřeva. Osada by asi vznikla někde u řeky, aby nebyl problém s vodou.
Jaké práce by se asi začaly dělat nejdřív, pokud chci, abych měl už příští rok úrodu? Předpokládejme ostrovní podnebí třeba jako na Sicílii.
Za každý postřeh děkuji (a Druhorození orkové taky )
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Moje (dost neinformované) odhady:
40 orků mi přijde akorát. Přivezli by si dost zásob aspoň na první týdny/měsíce. Rozbijí stanový tábor a dají se do práce.
První činnosti: část party staví nějaké trvalejší ubytování, asi sruby. Druhá část party prozkoumává okolí s cílem zjistit, co se tu dá sežrat, a začíná se věnovat sběru a lovu – potřebují šetřit zásoby a v co nejvyšší míře žít z okolí. Možnost rybařit se hodí.
Po postavení obydlí bych hádal, že budou chtít vypálit les a připravit si pole. Potom budou chtít zasít - setbu si nejspíš přivezli s sebou.
Do toho se někde míchají hospodářská zvířata. Možná je nepřivezli na první lodi, ale jakmile budou mít postavené trvalejší ubytování, asi si přivezou dobytek.
V prvních letech bude osada nejspíš dost závislá na obchodu s domovinou. Jídlo se bude snažit produkovat sama (je dost neefektivní ho převážet), ale veškeré "hotové zboží" nejspíš bude pocházet z domova. Otázka je, co místo toho posílají domů – kožešiny? Lup z blízkých katakomb?
40 orků mi přijde akorát. Přivezli by si dost zásob aspoň na první týdny/měsíce. Rozbijí stanový tábor a dají se do práce.
První činnosti: část party staví nějaké trvalejší ubytování, asi sruby. Druhá část party prozkoumává okolí s cílem zjistit, co se tu dá sežrat, a začíná se věnovat sběru a lovu – potřebují šetřit zásoby a v co nejvyšší míře žít z okolí. Možnost rybařit se hodí.
Po postavení obydlí bych hádal, že budou chtít vypálit les a připravit si pole. Potom budou chtít zasít - setbu si nejspíš přivezli s sebou.
Do toho se někde míchají hospodářská zvířata. Možná je nepřivezli na první lodi, ale jakmile budou mít postavené trvalejší ubytování, asi si přivezou dobytek.
V prvních letech bude osada nejspíš dost závislá na obchodu s domovinou. Jídlo se bude snažit produkovat sama (je dost neefektivní ho převážet), ale veškeré "hotové zboží" nejspíš bude pocházet z domova. Otázka je, co místo toho posílají domů – kožešiny? Lup z blízkých katakomb?
Re: Váš názor na {insert problem here}
Z velké části souhlasím.
Stany, lov, rybolov, kácení stromů (a využití dřeva na lepší obydlí a palisádu), vypalování lesa, případně zorání planin.
Setbu museli mít s sebou, to je dobrý postřeh.
Ovšem na severu už se nikdo z Druhorozených nemůže ukázat, otočili se zády ke zvyklostem (krvavé nájezdy) a nejsou doma vítaní.
Orba tak zpočátku proběhne primitivně bez hospodářských zvířat. Časem si snad koupí nějakého oxona (něco jako buvol) na jihu.
Takže vybrané skupiny orků budou vyrážet na jih, prodávat kožešiny a případné nálezy ze starých hrobek, kupovat praktické věci (oxon, lucerny, zbraně, pasti atd.). Náčelník Druhorozených Umurwa bude dál pobývat v přístavišti Ryglob a koordinovat příjezd dalších Druhorozených v dalších lodích.
Každopádně v sobotu připluje loď z 18 orky a Umurwa pošle skupinu 40 orků založit proti proudu řeky Srautas založit první osadu Gutura. Jsme svědky něčeho důležitého? To se uvidí.
Osada se bude muset vypořádat s blízkostí gryfa, ale to nějak zvládnou. Časem hnízdo gryfa asi zmizí z mapy .
Stany, lov, rybolov, kácení stromů (a využití dřeva na lepší obydlí a palisádu), vypalování lesa, případně zorání planin.
Setbu museli mít s sebou, to je dobrý postřeh.
Ovšem na severu už se nikdo z Druhorozených nemůže ukázat, otočili se zády ke zvyklostem (krvavé nájezdy) a nejsou doma vítaní.
Orba tak zpočátku proběhne primitivně bez hospodářských zvířat. Časem si snad koupí nějakého oxona (něco jako buvol) na jihu.
Takže vybrané skupiny orků budou vyrážet na jih, prodávat kožešiny a případné nálezy ze starých hrobek, kupovat praktické věci (oxon, lucerny, zbraně, pasti atd.). Náčelník Druhorozených Umurwa bude dál pobývat v přístavišti Ryglob a koordinovat příjezd dalších Druhorozených v dalších lodích.
Každopádně v sobotu připluje loď z 18 orky a Umurwa pošle skupinu 40 orků založit proti proudu řeky Srautas založit první osadu Gutura. Jsme svědky něčeho důležitého? To se uvidí.
Osada se bude muset vypořádat s blízkostí gryfa, ale to nějak zvládnou. Časem hnízdo gryfa asi zmizí z mapy .
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Jen z rychlíku jedna analogie (detaily můžu dohledat, ale bude to pár dní trvat):
Výprava Leifa Eiríkssona do Vínlandu sestávala z jednoho drakkaru (max 30 lidí). Vezli dobytek (malé plemeno skotu) a dokázali získat železo z místního pobřežního bláta a vykovat si nástroje. Připluli na podzim (!) a spoléhali na sběr místních podzimních plodů, lov a pastevectví. Moc se jim ale nedařilo a další jaro odpluli zpět do Grónska.
Následné výpravy byly podobné (na nich určitě byly i ženy), jen na dvou až třech drakkarech, ale ty zase měly problémy, když se setkaly s místními Indiány a znepřátelili si je.
Výprava Leifa Eiríkssona do Vínlandu sestávala z jednoho drakkaru (max 30 lidí). Vezli dobytek (malé plemeno skotu) a dokázali získat železo z místního pobřežního bláta a vykovat si nástroje. Připluli na podzim (!) a spoléhali na sběr místních podzimních plodů, lov a pastevectví. Moc se jim ale nedařilo a další jaro odpluli zpět do Grónska.
Následné výpravy byly podobné (na nich určitě byly i ženy), jen na dvou až třech drakkarech, ale ty zase měly problémy, když se setkaly s místními Indiány a znepřátelili si je.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21019
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Akorát, Oto, proč tříští síly na dvě osady, když má málo lidí? Já bych hádal, že budou všichni pohromadě v jedné osadě, dokud jich nebude aspoň pár stovek. Je to teda detail...
Re: Váš názor na {insert problem here}
Přirozený vůdce Umurwa si asi myslí, že mít na jednom místě příliš mnoho orků by nedělalo dobrotu (mezirodinné spory, meziklanové spory).
Navíc nemá v plánu nějaké agresivní nájezdy na jižní část ostrova. Chce dát jen Druhorozeným šanci na klidný farmářský život.
Samozřejmě se mezi migranty vyskytují reprezentanti agresivnějšího stylu osídlení, ale prozatím si z nimi Umurwa vždy věděl rady. Buď po dobrém, nebo při duelu po zlém.
Orkové hodlají vytvořit v severní části ostrova několik osad. Teprve až jich bude víc, možná se spojí a uskuteční něco většího (pokud mezitím jejich názor něco nezmění - Prastaří, elfové, vracející se Velkoříše, činy hráčských postav atd.).
Navíc nemá v plánu nějaké agresivní nájezdy na jižní část ostrova. Chce dát jen Druhorozeným šanci na klidný farmářský život.
Samozřejmě se mezi migranty vyskytují reprezentanti agresivnějšího stylu osídlení, ale prozatím si z nimi Umurwa vždy věděl rady. Buď po dobrém, nebo při duelu po zlém.
Orkové hodlají vytvořit v severní části ostrova několik osad. Teprve až jich bude víc, možná se spojí a uskuteční něco většího (pokud mezitím jejich názor něco nezmění - Prastaří, elfové, vracející se Velkoříše, činy hráčských postav atd.).
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Re: Váš názor na {insert problem here}
Dotaz z úplně jiného soudku.
Situace: Člověk stojí na špalku, ruce má podél těla a je zakousnutý do velmi napnutého provazu. Špalek je povalen a člověk se snaží udržet se zakousnutý do provazu co nejdéle. Kdo odpadne, prohrává. Kdo se udrží nejdéle, je vítěz.
Otázky:
1. Je to vůbec v lidských silách? Neberu v potaz specializované frajery z cirkusu, ale normální populaci.
2. Nehrozí při tomto zatížení vykloubení čelisti, poranění dásní nebo jiné zdravotní potíže?
3. Jakého času by mohl dosáhnout vítěz takovéto soutěže?
Situace: Člověk stojí na špalku, ruce má podél těla a je zakousnutý do velmi napnutého provazu. Špalek je povalen a člověk se snaží udržet se zakousnutý do provazu co nejdéle. Kdo odpadne, prohrává. Kdo se udrží nejdéle, je vítěz.
Otázky:
1. Je to vůbec v lidských silách? Neberu v potaz specializované frajery z cirkusu, ale normální populaci.
2. Nehrozí při tomto zatížení vykloubení čelisti, poranění dásní nebo jiné zdravotní potíže?
3. Jakého času by mohl dosáhnout vítěz takovéto soutěže?
Okolí Kamence / Labyrint Chodce v tmách / Setkání v Zapovězených Zemích I / Setkání v Zapovězených Zemích II / Poslední uctívač / Noc krve (adaptace původního Night of blood pro ZZ)
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
Zpětná vazba mi pomůže se zlepšit. Díky.
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Co čelist - o páteř bych se docela bál.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Váš názor na {insert problem here}
Pokud je provaz vodorovně, tak velmi lehký člověk, třeba desetiletý kluk, by to s tréninkem mohl chvíli udržet. Výhodu by měl, když by mu chyběly poslední zuby a dokázal by lano zachytit až za ně.
U dospělého tomu nevěřím ani trochu, ani u akrobatů. Žvýkací svaly jsou sice prý nejsilnější na lidském těle, ale bude to strašná zátěž na ně, na zuby, na šíji, čelist, a tak.
Asi by procházely v úvahu nějaké vyvolané křeče svalů, ale riziko zranění bude značné a v běžném světě dost možná nevratné.
U dospělého tomu nevěřím ani trochu, ani u akrobatů. Žvýkací svaly jsou sice prý nejsilnější na lidském těle, ale bude to strašná zátěž na ně, na zuby, na šíji, čelist, a tak.
Asi by procházely v úvahu nějaké vyvolané křeče svalů, ale riziko zranění bude značné a v běžném světě dost možná nevratné.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 5 hostů