Matematika DrDII
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
-
- Příspěvky: 2385
- Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
- Bydliště: Olomouc
Matematika DrDII
Nevím, jestli to patří sem, spíš do nějakého teoretizování, ale inspirován videem o "matematickém efektu výhody v DnD" - https://www.youtube.com/watch?v=X_DdGRjtwAo
Jsem udělal nějaké tabulku pro DrDII - https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
A grafy:
Nemám teď v ruce pravidla a přemýšlím, jestli se "velmi přesně" nebo "ukrutně přesně" chovají ještě nějak jinak, ale to bych asi musel mapovat i hod soupeře.
Změna očekávané hodnoty je ovšem + necelých 1,5, při použití přesně, nikoliv +2, jak mám z nějakého důvodu zažito.
Taky je vidět, že při použití přesně se minimalizuje šance na "fumble" hody jako 2,3 a 4. Zásadně se tedy mění šance na přehození 9. Hm, to si ještě zmapuju.
Jsem udělal nějaké tabulku pro DrDII - https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
A grafy:
Nemám teď v ruce pravidla a přemýšlím, jestli se "velmi přesně" nebo "ukrutně přesně" chovají ještě nějak jinak, ale to bych asi musel mapovat i hod soupeře.
Změna očekávané hodnoty je ovšem + necelých 1,5, při použití přesně, nikoliv +2, jak mám z nějakého důvodu zažito.
Taky je vidět, že při použití přesně se minimalizuje šance na "fumble" hody jako 2,3 a 4. Zásadně se tedy mění šance na přehození 9. Hm, to si ještě zmapuju.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
-
- Příspěvky: 2385
- Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
- Bydliště: Olomouc
Re: Matematika DrDII
Tak, efekt přesně na šanci uzpět ve zkoušce/výzvě:
Signifikantní je hlavně nárůst při přesně (2k6+) pro někoho kdo má v dovednosti 0 na šanci na úspěch nad 50%.
To znamená, že pokud máte vhodný nástroj, nebo vám někdo dodá Výhodu, aby jste si přesně mohli zaplatit, tak máte značnou šanci uspět v něčem, co vůbec neumíte.
Pokud se pokoušíte o něco, co umíte na 2 (tedy jako už nejste žádný nováček), tak s přesně je šance na úspěch přes 80 %. Proto je tak super zběhlost i ve věcech, kde člověk mocně nebo lstivě tak moc nevyužije (bo nejsou moc konfliktní).
Signifikantní je hlavně nárůst při přesně (2k6+) pro někoho kdo má v dovednosti 0 na šanci na úspěch nad 50%.
To znamená, že pokud máte vhodný nástroj, nebo vám někdo dodá Výhodu, aby jste si přesně mohli zaplatit, tak máte značnou šanci uspět v něčem, co vůbec neumíte.
Pokud se pokoušíte o něco, co umíte na 2 (tedy jako už nejste žádný nováček), tak s přesně je šance na úspěch přes 80 %. Proto je tak super zběhlost i ve věcech, kde člověk mocně nebo lstivě tak moc nevyužije (bo nejsou moc konfliktní).
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 1. 6. 2015, 22:11
Re: Matematika DrDII
Co presne ve treti grafu znamena 9+ a 5+? Nebylo by lepsi tam dat dovedonosti 0-5?
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
- Bydliště: Praha
Re: Matematika DrDII
Usuzuji, že "9+" = pravděpodobnost hodu 9 a více (nutných abys překonal zkouškovou devítku, když máš úroveň použitého povolání 0), "7+" = pravděpodobnost hodu 7 a více (když ho máš na úrovni 2) atd.
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 1. 6. 2015, 22:11
Re: Matematika DrDII
Napadlo me takove reseni. Ale v takovem pripade tam chybi 4+; podle me druhy nejdulezitejsi sloupec, hned po 9+.
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
- Bydliště: Praha
Re: Matematika DrDII
Před lety jsem si to pro zajímavost taky počítal, byť bez přesně/nepřesně. Ten Fafrinův třetí graf ukazuje pravděpodobnosti úspěchu ve zkoušce při úrovních povolání 0, 2, 3 a 4, čili chybí 1 a 5. Vidím, že v uvedených případech jsem došel ke stejným výsledkům, takže jsem to tehdy nejspíš spočítal správně - ach ta středoškolská matematika V tom případě by základní pravdepodobnost (tj. bez přesně/nepřesně) byla na úrovni jedna (tj. sloupec 8+) rovna 47 % a na úrovni pět (tj. sloupec 4+) 92 %.
To je to, proč mě nebaví postavy s úrovněmi 5 - jsou už moc dobré, skoro nemají šanci neuspět Jen mi teď vrtá hlavou, proč v ní mám nějak zakořeněno, že na 5. úrovni máš při zkoušce jen 2% šanci na neúspěch... Že by to bylo s aplikací přesně?
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Matematika DrDII
Matně si vybavuju, že jsme tu na testovacím fóru před vydáním lobbovali za cap na +3 nebo +4 a/nebo exponenciální cenu za zvedání jednoho povolání.
Čekal bych, že to pujde snadno houserulovat, ale možná se pletu, když se to neupravilo v revizi. Už si drd2 nepamatuju
Čekal bych, že to pujde snadno houserulovat, ale možná se pletu, když se to neupravilo v revizi. Už si drd2 nepamatuju
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
- Bydliště: Praha
Re: Matematika DrDII
Tak houserulovat by to šlo asi jednoduše zákazem 5. úrovně, ale určitě se do toho pouštět nebudu. Osobně u svých postav prostě většinou dobrovolně skončím na 4. (pak už jen zdroje a v rámci daného povolání ZS), ale spoluhráče k ničemu takovému (např. prosazováním takového houserule) nenabádám. Nejsem game designer, detailní hrabání se v systémech mě nebaví a moje filosofie je proto taková, že do pravidel pomocí domácích pravidel radši moc nešťourám, protože nevím, co všechno je na co přímo či nepřímo navázané. Věřím tomu, a praktická 5-letá herní zkušenost mi to zatím potvrzuje, že jsou ta pravidla napsána dobře už v základu a netřeba do nich domácími pravidly moc šťourat. Prakticky vlastně žádná domácí pravidla nepoužíváme, až na jediné - fatální úspěch a neúspěch
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Matematika DrDII
V revizi jsme na to nesahali, byl by to příliš velký zásah do jádra hry.
Ale mutliplikuje se to se snižováním potřeby utrácet zdroje díky ZSkům a vybavení a protahuje to "délku" jednoho cyklu hry o zdroje do polohy, kdy prakticky přestává fungovat.
Já to doma jako houserule řeším progresí ceny levelu. Tlačil jsem ji i do revize, ale neprošla
Ale mutliplikuje se to se snižováním potřeby utrácet zdroje díky ZSkům a vybavení a protahuje to "délku" jednoho cyklu hry o zdroje do polohy, kdy prakticky přestává fungovat.
Já to doma jako houserule řeším progresí ceny levelu. Tlačil jsem ji i do revize, ale neprošla
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
- Bydliště: Praha
Re: Matematika DrDII
To mě zajímá. Jak přesně máš ty ceny nastaveny, není-li to tajemstvím?MarkyParky píše: ↑4. 7. 2022, 11:35
Já to doma jako houserule řeším progresí ceny levelu. Tlačil jsem ji i do revize, ale neprošla
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Matematika DrDII
Level up povolání:
0>1 = 9XP
1>2 = 12XP
2>3 = 15XP
3>4 = 18XP
4>5 = 21XP
Level up zdatností:
4>5 = 9XP
5>6 = 12XP
atd, atd.. prostě +3 za každou další vyšší.
0>1 = 9XP
1>2 = 12XP
2>3 = 15XP
3>4 = 18XP
4>5 = 21XP
Level up zdatností:
4>5 = 9XP
5>6 = 12XP
atd, atd.. prostě +3 za každou další vyšší.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
- Bydliště: Praha
Re: Matematika DrDII
Zajímavý. Jak ale podotkl jeden můj spoluhráč, zdá se to být spíš odsunutím problému, než jeho řešením. Každopádně možná něco takového zkusíme, díky!
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Matematika DrDII
To určitě, ale motivuje to k širším a zajímavějším buildům než 1:5:1 a to nám na hru stačí.
-
- Příspěvky: 100
- Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
- Bydliště: Praha
Re: Matematika DrDII
Jsem skeptický, že to k tomu motivuje objektivně, tj. nezávisle na družině. Měl bych obavu, že to leckoho bude motivovat i k přesnému opaku, tj. ke škudlení drahocenných XP na drahé úrovně povolání a k levlení spíš "do výšky", než "do šířky". Určitě ale záleží na konkrétní družině.MarkyParky píše: ↑4. 7. 2022, 12:40 To určitě, ale motivuje to k širším a zajímavějším buildům než 1:5:1 a to nám na hru stačí.
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.