Ω Projekt Omega
Moderátor: Jerson
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Projekt Omega
Máš naprostou pravdu v tom, že pokud je osobní cíl "najít Necronomicon", tak mít úspěch a nenalézt ho by bylo jednání hráče do ucha.
Nicméně cíl byl nastaven poměrně nízko (na dvojnásobek počtu aspektů postavy, což znamená, že splnění cíle ovlivní ji a ještě někoho dalšího). Přičemž jsem pro dosažení jeho cíle použil všechny úspěchy (i komplikace), které získal v posledních dvou misích, protože se týkala hledání Necronomiconu, ale přitom ne úplně všechny Zoltanovy akce byly směrované na nalezení Necronomiconu.
Takže výsledek, který dostal, je na jednu stranu konečným cílem otázky, zda tahle parta studentů měla nějaký Necronomicon a způsobila jím problémy Readingu (neměla a nepůsobila), v druhé řadě odpovídá na otázku, zda je Necronomicon skutečný (nejvyšší autorita a původce tvrdí, že je to jeho výmysl), ale na třetí stranu nechává otevřenou otázku, zda neexistuje nějaká kniha, která jako Necronomicon funguje.
A poměr úspěchů a komplikací při ukončení (15:7) určuje, jak mu tuhle informaci podám. Tedy student (snový chodec), který Lovecraftovi kvůli Necronomiconu napsal a dostal tuhle odpověď Zoltana varoval, zda je připraven přijmout pravdu, která se mu nebude líbit. Přičemž student sám byl tedy přesvědčen, že mu Lovecraft řekl pravdu, a díky tomu byl strašně zklamán, že vlastně věřil výmyslu a sám nebyl schopen se s tím srovnat.
Kdyby měl Zoltan na hledání Necronomiconu napřed naplnil počítalo komplikací, dostal by stejný dopis (protože Lovecraftův postoj a odpovědi čtenářům na tuhle otázku jsou jasně zaznamenané), ale student sám by to podal tak, že ani sám Lovecraft nemohl upřímně existenci Necronomiconu přiznat, protože už samotná znalost této skutečnosti je příliš děsivá pro běžné lidi.
Tedy úspěchy a komplikace při získávání informací a hledání odpovědí určují to, jaký pohled na realitu postava (a hráč) dostane. Za úspěchy dostává "skeptický" pohled, za komplikace dostává "okultní" pohled.
Smysl je v tom, že úspěchy umožní přijmout postoj "je to jen psychická porucha /šílená představa jednotlivce, není to skutečná hrozba", zatímco komplikace přináší postoj "tahle paranormální hrozba je skutečná, běžní lidé ji nevnímají, takže jen vy, kteří se tím zabýváte, proti ní můžete zasáhnout."
Nicméně cíl byl nastaven poměrně nízko (na dvojnásobek počtu aspektů postavy, což znamená, že splnění cíle ovlivní ji a ještě někoho dalšího). Přičemž jsem pro dosažení jeho cíle použil všechny úspěchy (i komplikace), které získal v posledních dvou misích, protože se týkala hledání Necronomiconu, ale přitom ne úplně všechny Zoltanovy akce byly směrované na nalezení Necronomiconu.
Takže výsledek, který dostal, je na jednu stranu konečným cílem otázky, zda tahle parta studentů měla nějaký Necronomicon a způsobila jím problémy Readingu (neměla a nepůsobila), v druhé řadě odpovídá na otázku, zda je Necronomicon skutečný (nejvyšší autorita a původce tvrdí, že je to jeho výmysl), ale na třetí stranu nechává otevřenou otázku, zda neexistuje nějaká kniha, která jako Necronomicon funguje.
A poměr úspěchů a komplikací při ukončení (15:7) určuje, jak mu tuhle informaci podám. Tedy student (snový chodec), který Lovecraftovi kvůli Necronomiconu napsal a dostal tuhle odpověď Zoltana varoval, zda je připraven přijmout pravdu, která se mu nebude líbit. Přičemž student sám byl tedy přesvědčen, že mu Lovecraft řekl pravdu, a díky tomu byl strašně zklamán, že vlastně věřil výmyslu a sám nebyl schopen se s tím srovnat.
Kdyby měl Zoltan na hledání Necronomiconu napřed naplnil počítalo komplikací, dostal by stejný dopis (protože Lovecraftův postoj a odpovědi čtenářům na tuhle otázku jsou jasně zaznamenané), ale student sám by to podal tak, že ani sám Lovecraft nemohl upřímně existenci Necronomiconu přiznat, protože už samotná znalost této skutečnosti je příliš děsivá pro běžné lidi.
Tedy úspěchy a komplikace při získávání informací a hledání odpovědí určují to, jaký pohled na realitu postava (a hráč) dostane. Za úspěchy dostává "skeptický" pohled, za komplikace dostává "okultní" pohled.
Smysl je v tom, že úspěchy umožní přijmout postoj "je to jen psychická porucha /šílená představa jednotlivce, není to skutečná hrozba", zatímco komplikace přináší postoj "tahle paranormální hrozba je skutečná, běžní lidé ji nevnímají, takže jen vy, kteří se tím zabýváte, proti ní můžete zasáhnout."
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ω Projekt Omega
K dnešnímu dni jsem se dopočítal 401 člověkoher Omegy. Reálně to bude o trochu víc.
Ze 110 postav v Omeze jich hrálo
1× 46 %
2× 18 %
3× 9 %
4× 4 %
5× 3 %
vícekrát 20 % (pak už to nejde tak hezky geometrickou klesající řadou)
Hráčů bylo celkem 130, protože jsem některé postavy nechal hrát víc lidí (do záznamu - byla to chyba, příště bych to už neudělal), takže hráčů, kteří hráli jednou bylo celkem 64 %, takže vždy hruba třetina hráčů hrála o jednu misi víc (až do páté mise). Vzhledem k počtu oneshotů, kdy jsem dotyčné hráče ani podruhé neviděl, to není až tak špatné, ale lepší statistiku z toho zpětně nedokážu udělat.
Odkládám to sem spíše proto, že sem tam se mě lidé na ty počty ptají, a tohle je asi nejpodrobnější statistika, kterou si o RPG vedu.
Kdybyste se někdo chtěl podívat na zdrojová data a grafické provedení, tak tady (ale neočekávám to).
Ze 110 postav v Omeze jich hrálo
1× 46 %
2× 18 %
3× 9 %
4× 4 %
5× 3 %
vícekrát 20 % (pak už to nejde tak hezky geometrickou klesající řadou)
Hráčů bylo celkem 130, protože jsem některé postavy nechal hrát víc lidí (do záznamu - byla to chyba, příště bych to už neudělal), takže hráčů, kteří hráli jednou bylo celkem 64 %, takže vždy hruba třetina hráčů hrála o jednu misi víc (až do páté mise). Vzhledem k počtu oneshotů, kdy jsem dotyčné hráče ani podruhé neviděl, to není až tak špatné, ale lepší statistiku z toho zpětně nedokážu udělat.
Odkládám to sem spíše proto, že sem tam se mě lidé na ty počty ptají, a tohle je asi nejpodrobnější statistika, kterou si o RPG vedu.
Kdybyste se někdo chtěl podívat na zdrojová data a grafické provedení, tak tady (ale neočekávám to).
hraju: Ω Projekt Omega
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ω Projekt Omega
Opět trocha teoretického povídání a propagace:
Proč Omega používá karty, a ne kostky?
Zajímalo by mě, zda to hráči Omegy vidí podobně jako já - hlavně když tvrdím, že žádný z hráčů Omegy na kostkách netrvá a odvozuju z toho, že karty jim vyhovují stejně dobře.
Proč Omega používá karty, a ne kostky?
Zajímalo by mě, zda to hráči Omegy vidí podobně jako já - hlavně když tvrdím, že žádný z hráčů Omegy na kostkách netrvá a odvozuju z toho, že karty jim vyhovují stejně dobře.
hraju: Ω Projekt Omega
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ω Projekt Omega
No tak z mé zkušenosti, co se inspirativních obrázků týče, jsem neměl na výběr dost karet a binární "líbí/nelíbí" mě moc netěšilo. Popravdě mi to přijde jako už příliš komplikované a nepraktické, nedovedu si představit, že mám začít hru a prvně si musím pro své hráče udělat přes sto kartiček, a pak si v nich udržovat přehled.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Ω Projekt Omega
Karty su vyborne v tom, ze mas pomerne rovnomernu distribuciu nahody a ked sa ti nedari, tak sa to casom otoci. Co sa tyka samotnych veci, ktore sa daju potiahnut, je to ovela zaujimavejsie nez by sa mohlo zdat.
Farby su vzdy pouzitelne ako d2 (cierna/cervena) alebo d4 (jednotlive symboly). U hodnot kariet je mozne vytvorit pomerne komplexnu nelinearnu distribuciu.
Napriklad je samozrejme mozne pokracovat dalej s cislami a urobit z toho d13. To ale nie je tak zaujimave.
Je mozne povedat, ze vsetky figury maju hodnotu 10 a stane sa nam, ze distribucia uspechov bude vyssia
Je mozne povedat, ze vsetky figury su uspech a cisla znamenaju ake zle budu nasledky.
Je mozne povedat, ze karty su nejake kombo, kde sa postupne ukazuju cisla az kym sa neotoci figura, ktora to ukonci.
Jednotlive figury mozu mat specialny efekt. Napriklad komplikaciu, odmenu, zdrzanie...
Zolik je idealny ako karta pri ktorej sa premiesa balik aby sa obnovila nahoda
Farby su vzdy pouzitelne ako d2 (cierna/cervena) alebo d4 (jednotlive symboly). U hodnot kariet je mozne vytvorit pomerne komplexnu nelinearnu distribuciu.
Napriklad je samozrejme mozne pokracovat dalej s cislami a urobit z toho d13. To ale nie je tak zaujimave.
Je mozne povedat, ze vsetky figury maju hodnotu 10 a stane sa nam, ze distribucia uspechov bude vyssia
Je mozne povedat, ze vsetky figury su uspech a cisla znamenaju ake zle budu nasledky.
Je mozne povedat, ze karty su nejake kombo, kde sa postupne ukazuju cisla az kym sa neotoci figura, ktora to ukonci.
Jednotlive figury mozu mat specialny efekt. Napriklad komplikaciu, odmenu, zdrzanie...
Zolik je idealny ako karta pri ktorej sa premiesa balik aby sa obnovila nahoda
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ω Projekt Omega
U dlouhodobějších hráčů to dělám naopak - nejdřív si zahrajou, a když si nějakým způsobem vyprofilují postavu, tak si udělají seznam karet, který následně vyrobím. Na oneshotech nechávám hráče vybírat z už přebraných karet (navíc z první série) a jen ve chvíli, kdy čekají na ostatní hráče, protože stejně není moc času dostat jejich preference do hry.Selhan píše: ↑1. 12. 2022, 15:36 No tak z mé zkušenosti, co se inspirativních obrázků týče, jsem neměl na výběr dost karet a binární "líbí/nelíbí" mě moc netěšilo. Popravdě mi to přijde jako už příliš komplikované a nepraktické, nedovedu si představit, že mám začít hru a prvně si musím pro své hráče udělat přes sto kartiček, a pak si v nich udržovat přehled.
Rozhodně před první hrou žádné karty náhody nevyrábím.
Navíc se dají použít i karty z jiných her - hráči používali třeba Magicové karty, nebo z nějaké vesmírné sfi-fi hry.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Ω Projekt Omega
Jo este ma napadlo, zobrat karty a normalne na ne pocas hry fixkou pisat klucove slova
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ω Projekt Omega
Myslíš na karty náhody? Není mi úplně jasné, kdo by to psal a v jakém okamžiku by to psal, a hlavně co by mělo být účelem.
Nebo to myslíš tak, že by se před hrou napsaly různé prvky světa na klasické hrací karty?
Nebo to myslíš tak, že by se před hrou napsaly různé prvky světa na klasické hrací karty?
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Ω Projekt Omega
Ja som vseobecne hovoril hlavne o hracich kartach, nie nutne o tvojej mechanike. Predatavoval som si nieco take, ze by si mal v hre na zaciatku balik kariet, ktore by boli prazdne. Ked by si lizol kartu na overenie nejakej skusky, karta by zaroven sluzila ako orakulum. Ak by si vyuzil nejaky prvok, co je na nej napisany, dostal by si bonus. Ak by si ho nepouzil, tak by si vzal pero a napisal nejaku vec, ktora sa vyskytovala v tvojej fikcii na tuto kartu.
Ked by tato karta niekomu prisla neskor, bol by motivovany pouzit existujuci motiv a ako by sa odvijala kampan postupne by sa zacali opakovat. Samozrejme vyzaduje to serioznych hracov
- Za tento příspěvek děkují uživateli Antharon:
- radunamlejn
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: Ω Projekt Omega
Vždy keď by si potiahol žolíka stal by sa nejaký špeciálny efekt a karty by sa zamiešali. Navyše karty by postupne získavali stále viac aspektov.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Antharon:
- radunamlejn
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
- radunamlejn
- Příspěvky: 172
- Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
- Bydliště: z Kobylis
Re: Ω Projekt Omega
Cos myslel tímhle? (Je to na konci toho blogu.)
Jakože karty nejdou použít jako nouzovou náhražku kostek? Chápu to správně?Jerson píše: Obráceně to nejde.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ω Projekt Omega
Ano. Karty mají víc vlastností, které se kostkami prakticky nedají vyřešit. Třeba ta pravděpodobnost vázaná na předchozí výsledky. U karet to zařídíš snadno, prostě pokaždé vrátíš karty do balíčku a zamícháš. Nebo odložené vyhodnocení akce - jen těžko můžeš na začátku hry hodit kostky a podívat se na ně až na konci.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Ω Projekt Omega
Jerson: Obávám se, že jsi v závěru toho článku napsal něco trošku jiného, než jsi chtěl To "obráceně to nejde" tam nedává smysl a nepatří to tam (a když to vypustíš, chtělo by to kolem trochu zpřeházet slovosled, ale to je už spíš detail).
EDIT Totéž s detailnějším mluvnickým rozborem...
Karty samozřejmě jako (neohrabanou) náhražku kostek použít jde - prostě mám v balíčku všechny hodnoty, co by mi na kostce mohly padnout, a potom, co si z balíčku líznu a podívám se na hodnotu, kartu zamíchám zpátky do balíčku. (Píšu to proto, aby byl vidět ten rozdíl, ne proto, že bych si myslel, že zrovna ty tohle nevíš.)Jerson v článku píše: Ach ano, už slyším námitky „hráči RPG rádi hážou kostkami, kostky rulez foreva“. Zaprvé to ani zdaleka neplatí o většina hráčů, zadruhé ten kladný vztah ke kostkám není u většina hráčů tak zásadní, a zatřetí - pokud by na tom někdo trval, klidně může při hraní Omegy házet kostkami, libovolnými. Bude to méně praktické a přijde tím o řadu výše popsaných výhod, ale kostky lze jako nouzovou náhražku karet použít. Obráceně to nejde. Karty (alespoň u mě) vyhrály.
EDIT Totéž s detailnějším mluvnickým rozborem...
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti