Váš názor na {insert problem here}

Obecné diskuze nezávislé na herním systému či světě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od skew »

Manuál k použití:
  • Postněte nějaký problém, záležitost, nebo třeba nějakou osobní zkušenost z některé vaší hry.
  • Zeptejte se na názor ostatních na danou věc.
  • Reagujte na otázky ostatních.
  • Pointou každopádně je, že daná záležitost nemá potenciál uživit samostatnou diskusi - tohle téma má zastřešovat právě ty témata, kvůli kterým vám ani nestojí za to zakládat vlastní, protože by pravděpodobně shořela jako papír.
  • Pokud se jak na potvoru diskuse rozproudí, asi nebude od věci odstřihnout ji do samostatného tématu (nebo preventivně založit nové).
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sosacek »

Slusne Memento Mori. Libi se mi to, protoze se divas na veci pres zamerovac. Super napad.

Jedine nad cim bych premyslel je jak to udelat aby to nevypadalo umele. Mohl bys to jeste vic znahodnit, treba hazet zvlast sestistenkou a na 1 nikdo neumre a na 6 umrou dva, vazit kdo umre nebezpecnosti lokace, nebo tak neco. A taky nevim jestli hraci nevezmou smrt nekterych NPC jako zapletku a nezacnou ji vysetrovat - coz by mohlo byt cool, ale muze to byt mimo kampanovy plan.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Selhan »

Nevím, mě přijde 6-8 nečekaných úmrtích do kampaně která nemá být o nečekaných úmrtích (asi teda?) jako dost. Na mapě ostrova máš zaznačeno 7 lidských sídel, to by znamenalo, že by postavy mohli jít při troše smůly od pohřbu k pohřbu. Chápal bych to v nějaké grimdark hře kde je mor/hlad/válka, kde to má dělat cílenou atmosféru, ale kdybych šel hrát nějakou klasickou fantasy kampaň a tam takhle začaly umírat vedlejší postavy, tak mě to zarazí.

Takhle, chápu v čem je zajímavé simulovat chod světa nezávisle na hráčích, ale když z toho vypíchneš zrovna tohle, tak to podle mě posouvá celou hru.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Jerson »

Pokud chceš mít "živý" svět, tak na jedno mrtvé NPC by měly připadat tak dvě nemocné /zraněné NPC, aby smrt nepůsobila nepatřičně drsně. Zkus do počtu svých NPC zahrnout tyhle počty, a uvidíš, jak velké počty postižených NPC bude mít.
Podle mě ti takhle vyjde příliš vysoké číslo, takže možná bude lepší počet mrtvých snížit.

A osobně bych měl vždy nějaký konkrétní důvod /způsob smrti či hrozby, který by postavy mohly odvrátit nebo snížit šanci výskytu.
Naposledy upravil(a) Jerson dne 26. 6. 2022, 17:43, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Rillae
Příspěvky: 490
Registrován: 9. 8. 2018, 11:37
Bydliště: Waterdeep

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Rillae »

Sosacek píše: 26. 6. 2022, 12:40 A taky nevim jestli hraci nevezmou smrt nekterych NPC jako zapletku a nezacnou ji vysetrovat - coz by mohlo byt cool, ale muze to byt mimo kampanovy plan.
Tak sem tam nějakej ten red herring neuškodí
Za tento příspěvek děkují uživateli Rillae tito uživatelé (celkem 2):
Sosacek, Winnie
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Markus »

Ještě mi prosím řekni, jak jsi zvládl představit během jednoho sezení 30 postav, to mě zajímá popravdě víc. :)

Ale hádám, že to budou z velké části jen nějaké bezejmenné osůbky, co se mihly kolem. V tom případě nastavit smrtnost na tolik, kolik je postav, a v každém sezení prostě některou zabít, nemusí být tak přehnané – s velkou pravděpodobností to padne na někoho naprosto bezvýznamného a do hry se to přeloží jako „ten rybář, co jsme ho potkali cestou, se prej utopil, hmm...“ „Kterej?“

A občas to může padnout na někoho důležitého a zatřást to kampaní. Zní to zajímavě.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Sosacek »

Taky mam z toho cisla pocit, ze jednou za cas se maji postavy dozvedet ze hranicarka Ankha se nevratila z patroly nebo Caravan Guard Bob umrel pri stretu s orky, nez ze by z tech cca deseti dulezitych NPC co bezna kampan unese zbydou na konci dve.

I kdyz "pomuzeme NPC s tim co dela a NPC pak umre a nemuzeme s tim nic delat" je zpusob jakym From Software dela questy ve svych PC hrach uz desetileti a funguje jim to, mozna by na tom slo stavet.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Ota »

Markus píše: 26. 6. 2022, 22:26 Ještě mi prosím řekni, jak jsi zvládl představit během jednoho sezení 30 postav, to mě zajímá popravdě víc. :)
Upps, chycen za slovo :). Byl to hrubý odhad a je jasné, že ne všechny jsou pro odhadovaný budoucí děj důležité a nemají žádnou vlastní agendu, kromě reakce na příchod postav. Zkusím zesumarizovat, jen pro zajímavost :):

KOHO UŽ POTKALI:
mladý námořník Ringo
tlustý lodní kuchař Oluš
Abdul, kapitán ztroskotané lodi Albatros
námořnice hbitá Uršula
vycucnutá babka kořenářka z Thurry
skřetí průzkumníci Akas a Asus
elf Iskayčunka
orčí strážný Cyol
stájník Zbyšek
stájnikova žena Rydona
hospodský Šumi
smutný lovec Cyril
hobití bard Miguel
hospodská Brita
správce Thurry, bohatý kupec Lamagio
jeho dcera Grimm, řídí místní obchod
Grimmin pohůnek Drum
Světlobogův kněz Ambrož
mladá Světlobogova kněžka Limba (o té ještě nevíme, zda přežila ztroskotání Abdulovy lodě, až se na ni budou postavy ptát, bude mít šanci 1-z-6 na přežití).


KOHO ZATÍM NEPOTKALI, ALE SMRT TĚCHTO POSTAV BY SITUACI ZMĚNILA (buď jsou momentálně v Thuřře nebo byly z Thurry uneseny)
Asketický kupec Alois
kovář Civon
starý trpaslík Stalhand
Rita, dcera Brity
Fiona, vycucnutá dcera Zbyška


Takže těch 30 jsem přehnal, ale jen trochu :). Předpokládám, že na konci druhého sezení těch postav už 30 bude. Vtipné je, že jelikož nemám vzdálenější končiny hotové, nemohl bych do seznamu dát obyvatele Rakavaru (jediné město hodné toho jména na ostrově), protože tyto obyvatele ještě neznám. Postavy by tak svým putováním přinášely potenciální smrt :).
Do konce příštího sezení si to rozmyslím.

Chápal bych to jako překvapení pro Vypravěče přichystané osudem a přinutilo by mě to víc přemýšlet o tom, jak to v tom světě vlastně funguje (kdyby umřel Lamagio, kdo ho nahradí? má jeho dcera nárok na funkci správce? zatím nemám odpověď).
Uživatelský avatar
Winnie
Příspěvky: 209
Registrován: 30. 11. 2020, 14:24

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Winnie »

Nápad se mi v principu líbí :-)
Co to neházet hned na smrt, ale podle situace zapojit i možnosti alá odchod na odpočinek, změna profese, vyhnanství, výhodný sňatek, únos...?

Btw "Fiona, vycucnutá dcera Zbyška"? Doufám, že jde o náhodnou shodu jmen :D
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Ota »

Winnie píše: 27. 6. 2022, 17:11 Btw "Fiona, vycucnutá dcera Zbyška"? Doufám, že jde o náhodnou shodu jmen :D
Fiona.jpg
NPC Fiona vznikla v lednu 2021, tudíž shoda jmen je samozřejmě náhodná.
Tahle Fiona nemá s Tvou ultrahbitou Fionou, která nalézá podivné košíky a randí s podezřelými kultistickými dřevorubci, nic společného :).
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
Winnie
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Ota »

Zapovězené země. Jedna z vesnic (asi 300 obyvatel, třetina trpaslíci, zbytek lidi) je v obležení lovecraftovských poskoků (nemyslící rychlé zombie + třímetroví humanoidi s chapadly místo paží + zakuklení hulákači účinných kleteb). Postavy přichází zdaleka. Je v jejich zájmu se do vesnice dostat, něco vyřídit a zase odejít (případně obležené vesnici nějak pomoci, ale to už nechám na nich).

Vesnice má palisádu (teď zesílenou a zvýšenou). Na jedné straně, směřující do moře, je přístav.

Co si asi budu muset připravit:
- množství a taktika útočníků (žebříky, beranidla, žádná složitá technika, jsou to obludy a kultisti, žádní raketoví inženýři)
- množství a taktika obránců (šípy, dlouhá kopí, olej, smůla, možná nějaká trpasličí vychytávka)

Jak hrajete obléhání? Necháváte postavám nějakou skulinu? Naznačujete ji? Ani trochu? Nebo se necháte překvapit plánem postav a hodnotíte jeho proveditelnost? Jak docílit toho, aby ani dobyvatelé, ani obležení nevypadali po návštěvě postav jako nekompetentní amatéři? Každý nápad na zajímavé zpetření je vítán.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Passingby »

Spíš jenom pro zajímavost a inspiraci: Je docela dobře možný, že atletický skok o tyči (pole vault; resp. spíš varianta s tuhými tyčemi, dnešní bývají dost pružné) se "kdysi dávno" používal k překonávání vodních i suchých příkopů a nízkých palisád (na vhodném terénu a s širokým ochozem, samozřejmě... :-D ). Důkazy se pro to hledají těžko, ale pro fantasy by to mohlo být ok.

(A teď nemůžu z hlavy dostat scénu, kde se k nějakýmu malýmu hradišti ze všech stran blíží keltská vozba a z ní se na hradby s divokým řevem na tyčích vystřelujou srdnatí pomalovaní bojovníci s okřídlenejma bronzovejma helmama. Ale není mi moc jasný, jak by to pak ten vozataj vymanévroval...)
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Antharon »

neviem si úplen dobre predstaviť ako sa dá s tvrdou tyčou skákať na hradby, viem si ale predstaviť, že to je veľmi efektívne na prekopávanie priekop a potokov
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Passingby
Příspěvky: 1596
Registrován: 13. 10. 2021, 16:41

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Passingby »

Antharon píše: 22. 7. 2022, 21:35 neviem si úplen dobre predstaviť ako sa dá s tvrdou tyčou skákať na hradby, viem si ale predstaviť, že to je veľmi efektívne na prekopávanie priekop a potokov
Jestli se to vůbec někdy používalo i ke zteči hradeb tak asi jenom za hodně specifických podmínek (proti provizornímu nebo "levnému" a hlavně nízkému opevnění na pro útočníky dobrém a pro obránce blbém místě).
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6890
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Antharon »

Iwas Passingby píše: 22. 7. 2022, 21:54 proti provizornímu nebo "levnému" a hlavně nízkému opevnění na pro útočníky dobrém a pro obránce blbém místě).
kto by to tam staval?!
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Corny
Příspěvky: 1734
Registrován: 4. 10. 2021, 11:13

Re: Váš názor na {insert problem here}

Příspěvek od Corny »

Já si to dovedu představit docela snadno... https://www.youtube.com/watch?v=IG4sWC1mSAM
Případně pro fajnšmekry :D https://youtu.be/_jOtVy3t7-Q?t=165
Za tento příspěvek děkují uživateli Corny tito uživatelé (celkem 2):
Passingby, Winnie
"Nadšený kontrarián."

Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Odpovědět

Zpět na „O hraní obecně“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů