Co si zahrajeme?
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Co si zahrajeme?
Diskuze k domlouvání, co bychom si mohli zahrát.
Momentálně probíhá první kolo - napište cokoli vás napadne, uvidíme co z toho půjde zvládnout
Pište vyplňte návrhy primárně do tabulky zde: https://calc.nolog.cz/SlezinaRPGF22 - v diskuzi se to může přehlédnout, ta má být doplňující.
Momentálně probíhá první kolo - napište cokoli vás napadne, uvidíme co z toho půjde zvládnout
Pište vyplňte návrhy primárně do tabulky zde: https://calc.nolog.cz/SlezinaRPGF22 - v diskuzi se to může přehlédnout, ta má být doplňující.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Co si zahrajeme?
Čau,
nezvládnul jsem tuhle diskusi pročíst moc důkladně pročíst a půlku těch věcí, co jsou v programu, neznám, nicméně co bych rád zažil:
1) ze všech her, co jsem kdy na všech slezinách hrál, se mi do paměti snad nejvíc zaryla hodně narativní GM-less variace PtA, kterou jsme hráli tuším se Selhanem, Jezusem a...? Severočeský mafiáni, bulharský pasáci, audit na evropský fondy, tlustá prodavačka s upilovanou brokovnicí, přestřelka v bordelu u hranic... bylo to krásný a rád bych zažil něco takovýho znova. Nabízí někdo podobnej žánr?
2) přiznávám se, že jsem nikdy nehrál ani nečetl DnD 5e a mám pocit, že by se mi to někdy stát mělo. Ideálně nějaký ofiko vzorový dobrodružství s feelem jako z příručky. Neni tady nějakej norm-corista, kterej by mi to chtěl zprostředkovat?
3) nedávno jsem vymejšlel, co bysme mohli doma začít hrát s mojí milou ve dvou. Hodně lidí mi doporučilo Ironsworn coop, tak jsem si to celý vytisknul, přečetl... a přišlo mi to jako docela nuda a už jsem se k tomu znova nedostal. Nechcete mi někdo ukázat, v čem je to kouzlo?
Jinak bych klidně zůstal až do nedělního odpoledne. Případně můžem dopo vyklidit chalupu a pak si ještě sednout na tři hoďky venku, ať to pak posledních pár chudáků neuklízí za všechny do večera...
nezvládnul jsem tuhle diskusi pročíst moc důkladně pročíst a půlku těch věcí, co jsou v programu, neznám, nicméně co bych rád zažil:
1) ze všech her, co jsem kdy na všech slezinách hrál, se mi do paměti snad nejvíc zaryla hodně narativní GM-less variace PtA, kterou jsme hráli tuším se Selhanem, Jezusem a...? Severočeský mafiáni, bulharský pasáci, audit na evropský fondy, tlustá prodavačka s upilovanou brokovnicí, přestřelka v bordelu u hranic... bylo to krásný a rád bych zažil něco takovýho znova. Nabízí někdo podobnej žánr?
2) přiznávám se, že jsem nikdy nehrál ani nečetl DnD 5e a mám pocit, že by se mi to někdy stát mělo. Ideálně nějaký ofiko vzorový dobrodružství s feelem jako z příručky. Neni tady nějakej norm-corista, kterej by mi to chtěl zprostředkovat?
3) nedávno jsem vymejšlel, co bysme mohli doma začít hrát s mojí milou ve dvou. Hodně lidí mi doporučilo Ironsworn coop, tak jsem si to celý vytisknul, přečetl... a přišlo mi to jako docela nuda a už jsem se k tomu znova nedostal. Nechcete mi někdo ukázat, v čem je to kouzlo?
Jinak bych klidně zůstal až do nedělního odpoledne. Případně můžem dopo vyklidit chalupu a pak si ještě sednout na tři hoďky venku, ať to pak posledních pár chudáků neuklízí za všechny do večera...
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co si zahrajeme?
KDolecek: Nemám představu o tom, co tam všechno proběhlo, ale třeba já hrál:
Blades in the Dark
Původní D&D – Thieves of Fortress Badabaskor
OSE – Castle Xyntillan
Dračák podle staré školy – Prokletý ostrov
Blades in the Dark
Původní D&D – Thieves of Fortress Badabaskor
OSE – Castle Xyntillan
Dračák podle staré školy – Prokletý ostrov
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co si zahrajeme?
Dále jsme hráli feniksův Medieval World - ve které jsme zjistili, že pán hradu Chval je ještě větší hajzl, než to ze začátku vypadalo; Polaris ve kterém jsme nakonec zjistili, že to my jsme celou dobu ti špatní; Mausritter (ten jsem nehrál, tak podrobnosti nevím), a Electric Bastionland, ve kterém šlo o zakázku pro Barbara Koňaka - inteligentní barovou skříň provozující vyhlášený koktejlový podnik a toužící po jistém exotickém likéru.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Co si zahrajeme?
Hral som tri hry:
Viedol som The Thieves of Fortress Badabaskor (1978) v OD&D (1974). Takeaway points:
- Ak chceš hrať dungeon crawl, postavy musia byť schopné sa do dungeonu vôbec dostať.
- Rules-as-written: v dungeone sú všetky dvere zaseknuté a musíš ich vyrážať. Príšery však dverami chodia akoby sa nechumelilo a vidia potme. "Evil Men" sa v dungeone chovajú ako príšery. Takže keď napriek tomu, že k týmto evil men patríš, si musíš svietiť a ramenami rozrážaš dvere, ktoré bežná stráž vie normálne otvoriť, je tu vážne riziko, že im spôsobíš existenciálnu krízu.
- Speed crawl sa nepodaril napriek zámeru.
Hral som Markusov Castle Xyntillan (2019) v OSE (2019). Takeaway points:
- OSE je smrtiacejšie ako OD&D.
- V Xyntillane definícia sochy ako "umelecké dielo, ktoré sa nehýbe, lebo je kurva z kameňa a preto statické a už vôbec sa po pobozkaní nemení na trolla, ktorý ti ujebe hlavu jedným útokom lebo čo? lebo si bol surprised alebo prehral iniciatívu" vôbec neplatí. Každá socha niečo robila a poväčšinou nikto z nás nedošiel na to, ako s ňou interagovať (okrem toho že zomrel ako ja dpč).
- Keď hádžeš na záchranu, aby si sa niečomu vyhol, môže sa stať, že si to pri úspechu chytil.
- Najdobrodružnejšia časť výpravy je snažiť sa z dungeonu ujsť.
- Speed crawl sa podaril napriek zámeru.
Hral som Selhanov Electric Bastionland (2020) v Electric Bastionland (2020). Takeaway points:
- Ak máš bizarné povolania ako kryptohistorik alebo akupresuristka neživých objektov v bizarnom settingu kde sa rozprávaš s nábytkom a svítilnami, s nestabilným časom a priestorom a nejasným žánrovým či historickým vymedzením, človek niekedy nevie čo a jak.
- Neber si psa, furt ho budeš musieť držať keď budeš loziť po idúcom dopravníkovom páse na uhlie alebo visieť na roztrhnutom povrazovom moste. Hlavne ak je to prestarnutý závodný chrt menom Kelton John.
- Tri Udove havrany boli naproti tomu výrazne užitočnejšie, majú krídla a Udovi zabezpečujú fajný orgazmus.
Viedol som The Thieves of Fortress Badabaskor (1978) v OD&D (1974). Takeaway points:
- Ak chceš hrať dungeon crawl, postavy musia byť schopné sa do dungeonu vôbec dostať.
- Rules-as-written: v dungeone sú všetky dvere zaseknuté a musíš ich vyrážať. Príšery však dverami chodia akoby sa nechumelilo a vidia potme. "Evil Men" sa v dungeone chovajú ako príšery. Takže keď napriek tomu, že k týmto evil men patríš, si musíš svietiť a ramenami rozrážaš dvere, ktoré bežná stráž vie normálne otvoriť, je tu vážne riziko, že im spôsobíš existenciálnu krízu.
- Speed crawl sa nepodaril napriek zámeru.
Hral som Markusov Castle Xyntillan (2019) v OSE (2019). Takeaway points:
- OSE je smrtiacejšie ako OD&D.
- V Xyntillane definícia sochy ako "umelecké dielo, ktoré sa nehýbe, lebo je kurva z kameňa a preto statické a už vôbec sa po pobozkaní nemení na trolla, ktorý ti ujebe hlavu jedným útokom lebo čo? lebo si bol surprised alebo prehral iniciatívu" vôbec neplatí. Každá socha niečo robila a poväčšinou nikto z nás nedošiel na to, ako s ňou interagovať (okrem toho že zomrel ako ja dpč).
- Keď hádžeš na záchranu, aby si sa niečomu vyhol, môže sa stať, že si to pri úspechu chytil.
- Najdobrodružnejšia časť výpravy je snažiť sa z dungeonu ujsť.
- Speed crawl sa podaril napriek zámeru.
Hral som Selhanov Electric Bastionland (2020) v Electric Bastionland (2020). Takeaway points:
- Ak máš bizarné povolania ako kryptohistorik alebo akupresuristka neživých objektov v bizarnom settingu kde sa rozprávaš s nábytkom a svítilnami, s nestabilným časom a priestorom a nejasným žánrovým či historickým vymedzením, človek niekedy nevie čo a jak.
- Neber si psa, furt ho budeš musieť držať keď budeš loziť po idúcom dopravníkovom páse na uhlie alebo visieť na roztrhnutom povrazovom moste. Hlavne ak je to prestarnutý závodný chrt menom Kelton John.
- Tri Udove havrany boli naproti tomu výrazne užitočnejšie, majú krídla a Udovi zabezpečujú fajný orgazmus.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co si zahrajeme?
(Užil jsem si to, včetně toho, že náhodné setkání nám učilo cíl výpravy, a včetně ontologického bizáru se zaseknutými dveřmi a viděním „nestvůrných“ lidí ve tmě.)
Ha!- Speed crawl sa podaril napriek zámeru.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Co si zahrajeme?
Vitus a.k.a. Udo: "Na aký pohon funguje ten dopravníkový pás na uhlie?"
Bifi a.k.a. Moebius: "No na uhlie!"
Vaarsuvis a.k.a. Majzlík užasnuto perami sformuje: "Perpetum mobile..."
Bifi a.k.a. Moebius: "No na uhlie!"
Vaarsuvis a.k.a. Majzlík užasnuto perami sformuje: "Perpetum mobile..."
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Co si zahrajeme?
Summon
Yorkovo pojetí Dračáku se líbilo, za mne je to jednoduché, svižné a hratelné, lehce pochopitelné, líbily se mi ty lístečky s charakteristikami hráčských postav (proto byl metrosexuální kouzelník v róbě, kroll Eliáš Vaverka pln konspiračních teorií a všude viděl spiknutí) i vzhledových rysů (proto měl jen jedno ucho a orlí nos) i ty kartičky nalezených věcí (vážně budu muset uvažovat o tom, že je asi zavedu i v nějakých svých hrách).
Navíc Yorkův způsob odkrývání mapy odstříháváním mi přišel geniální.
Napíšu to sem, ale pro jistotu se pokusím vyvolat Yorka, aby to nezapadlo:
Yorkovo pojetí Dračáku se líbilo, za mne je to jednoduché, svižné a hratelné, lehce pochopitelné, líbily se mi ty lístečky s charakteristikami hráčských postav (proto byl metrosexuální kouzelník v róbě, kroll Eliáš Vaverka pln konspiračních teorií a všude viděl spiknutí) i vzhledových rysů (proto měl jen jedno ucho a orlí nos) i ty kartičky nalezených věcí (vážně budu muset uvažovat o tom, že je asi zavedu i v nějakých svých hrách).
Navíc Yorkův způsob odkrývání mapy odstříháváním mi přišel geniální.
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co si zahrajeme?
Ještě vlastně vím, že nějakou zajímavou hru vedl Tyrael, asi ten Resistance-Toolbox? Ale nestihl jsem ji moc sledovat, to jsem totiž myslím zrovna něco hrál.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: Co si zahrajeme?
Protože něž jsem našel královu ruku, abych mu s ní mohl potřást, začal jsi mu ocicmávat dceru (načež tě epicky vytrollila a nám prakticky začal ten speed crawl )Bifi píše: ↑16. 5. 2022, 11:41 - V Xyntillane definícia sochy ako "umelecké dielo, ktoré sa nehýbe, lebo je kurva z kameňa a preto statické a už vôbec sa po pobozkaní nemení na trolla, ktorý ti ujebe hlavu jedným útokom lebo čo? lebo si bol surprised alebo prehral iniciatívu" vôbec neplatí. Každá socha niečo robila a poväčšinou nikto z nás nedošiel na to, ako s ňou interagovať (okrem toho že zomrel ako ja dpč).
Souhlasím. I s těmi lístečky a předměty na kartičkách zmíněnými výše.
Jen mě mrzí, že pro samý roleplaying a hru v postavě jsme za šest hodin téměř nevyzkoušeli žádné mechaniky
(Na druhé straně si za to můžeme sami, neměli jsme být tak zatraceně mazaní )
Jop, Ringworld, velice cool setting.
Dobrodružství za mě sice lineární (což v one-shotu moc neva, kór máš-li volná řešení situací), ale velice povedené
Díky skvělé chemii mozkypožírajícího nekromanta a vykradače hrobek za mě asi nejzábavnější roleplaying, co jsem na letošní Slezině hrál, dokonce s velice funkčním a relativně hlubokým vyústěním (kromě klasických vtípků se mi docela povedlo otřást vykradačovým přesvědčením a přiblížit ho hraně "temné strany"). Slovy mé postavy: "c'thool!"
EDIT:
Rozhodně! O to víc mě mrzí, že jsme s tím nestihli něco udělat. Jakoby fakt, že se jistá "scholarin" s sebou nesla ohnivého elementála, znamenal, že musíme hrát většinu dobrodružství mimo Chvalovu tvrz Příště bych se nebál méně bránit z této Čechovovy pušky vystřelit
Naposledy upravil(a) Jezus dne 16. 5. 2022, 15:57, celkem upraveno 1 x.
Re: Co si zahrajeme?
To bude tím, že v Dračáku podle starý školy kromě boje žádný hard mechaniky nejsou Typická hra vypadá přesně tak, jak jste hráli.
Re: Co si zahrajeme?
To dává smysl, ostatně stará škola by měla nabádat k tomu pokud možno nebojovat.
I tak bych tam někde uvítal nějaký "cvičký" boj, abych viděl, jak se ty mechaniky chovají, když k boji skutečně dojde. Pro tu ukázkovou hru na Gamecon bych popřemýšlel o nějakém "přátelkém/cvičném" souboji někde na náměstí (do první krve? ) nebo příležitosti k bitce v hospodě (tam bych nasadil nějaký koncept "stínových životů") - čistě aby bylo vidět, jak boj asi funguje, než někoho napadne zaútočit z nudy na hydru...
Ale jsou to jen montální návrhy na zlepšení, žádná zásadní kritika. Dobrodružství bavilo a když si tak v hlavě srovnám, co jsme stihli projít a uvařit z toho, tak je z toho i hezký relativně uzavřený příběh. Tady rozhodně palec!
Btw, koho by napadlo, že z celé družiny se jako nejužitečnější námořník ukáže krollí kouzelník
I tak bych tam někde uvítal nějaký "cvičký" boj, abych viděl, jak se ty mechaniky chovají, když k boji skutečně dojde. Pro tu ukázkovou hru na Gamecon bych popřemýšlel o nějakém "přátelkém/cvičném" souboji někde na náměstí (do první krve? ) nebo příležitosti k bitce v hospodě (tam bych nasadil nějaký koncept "stínových životů") - čistě aby bylo vidět, jak boj asi funguje, než někoho napadne zaútočit z nudy na hydru...
Ale jsou to jen montální návrhy na zlepšení, žádná zásadní kritika. Dobrodružství bavilo a když si tak v hlavě srovnám, co jsme stihli projít a uvařit z toho, tak je z toho i hezký relativně uzavřený příběh. Tady rozhodně palec!
Btw, koho by napadlo, že z celé družiny se jako nejužitečnější námořník ukáže krollí kouzelník
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů