Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

V letošním podzimním ročníku RPG Kuchyně tvoříme jednostránkové dungeony!
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od Antharon »

Pekný malý dungeon, ktorý si ľahko nájde cestu do kdejakej kampane. Navyše je perfektne skinovateľný. Originálne bol situovaný do sveta v štýle Chuubo, ale ako som to tak čítal prišlo mi, že mne pasuje skor do mork borgu. Možno by sa však hodil aj do sci-fi, alebo zombie apokalypsy ako obrovský kanón, zbraň hromadného ničenia z dávnych vekov..
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Jekyll
Příspěvky: 177
Registrován: 1. 3. 2019, 19:56

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od Jekyll »

Ja si neviem pomôcť, ale toto sa mi zatiaľ pozdáva najviac z dosiaľ prejdených výtvorov. Prosté a aj napriek klišé s nemŕtvymi stále nápadité. Už teraz dumám, ako si to adaptujem k nám. Akurát z môjho pohľadu kresbu trochu kazí to príliš veľké číslovanie s bublinami, resp. kruhmi zakresľujúcimi konkrétnu oblasť.
Som Knihobôľ
Stvoril som pre Zapovězené země Lyset a Kolosovu vyhňu
Hrám: Zapovězené země/DnD 5e
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od MarkyParky »

Antheron píše:do sveta v štýle Chuubo
Ani ne, je to fakt generické fantasy.

Ten osud Jade Irinky byla fakt jen nakopávka nápadu se sluncem.

V originálním settingu je to tak, že Slunce je matka Jade Irinky. A jednoho dne přijde její Otec, ředitel Temné akademie, a matku zabije. Jade Irinka spadne z oblohy dolů na zem a následujího rána na oblohu nevyjde Slunce, ale jen velká koule žhavých plynů.

A příběh Jade Irinky je pak tak trochu o tom, že zjišťuje, že ona je/se stává novým Sluncem na zemi.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od Jerson »

Kosmologie tohoto minidungeonu se mi vůbec nehodí, ale to by nemuselo až tak vadit, pokud bych "Slunce" pojal jako projektil emitující záření určené k likvidaci nemrtvých.

Celé dobrodružství mi na první pohled přijde stručné, i když na druhý je v něm několik problémů k řešení, byť opět "počítačového" stylu - máte pět prvků, které musí fungovat, a u každého problém, který napřed musíte odstranit.
Logika situace je slabá - obsluha jednou nevystřelila Slunce a nemrtví povstali, ale zjevně není problém vystřelit i kdykoliv později a situaci znovu napravit, takže se mi těžko hledá důvod, proč to posádka balisty nenapravila hned další ráno, pokud ne to samé.

U míření mi chybí nějaký způsob, jakým se balista pohybuje do stran. Válečník zapletený do kol vypadá jako "problém instalovaný tvůrcem", hodně mě to kope do oka, nedává mi smysl, proč by tam byl.

Hnízdo v odpalovací šachtě naznačuje, že supodlaci asi nebudou příliš inteligentní, ale hlavně nechápu, jak může zůstat na místě poté, co jím projede ohnivá koule. A supodlaci tam jsou jen proto, aby otravovali při opravě tětivy, jiný důvod nevidím.

Natahování rumpálu je strašně nepraktické, na to, že má jít o každodenní činnost až do konce věků.

Boční schodiště z přípravny nikam nevede. Zadní schodiště je úplně otevřené, ale hlavně vypadá jako pevná instalace, i když se celá balista musí natáčet.

Zajímavostí budou nejspíše jen souboje s nemrtvými, případně se supodlaky, jinak v jeskyni moc dalších zajímavých věcí nevidím.

Nápad s projektilem ničícím nemrtvé není špatný, ale tohle provedení se mi nehodí a zni spíše jak z bájí Kung-fu Pandy. Nevím, zda by to bylo příliš WTF.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od MarkyParky »

Teda, já jsem se sice původně zařekl, že připomínky nebudu vyvracet jako zhrzelý autor, kterému šlapou do báboviček a místo toho je budu trpělivě číst a snažit se z nich použit, ale jedna mi teda nedá.
Jerson píše:Logika situace je slabá - obsluha jednou nevystřelila Slunce a nemrtví povstali, ale zjevně není problém vystřelit i kdykoliv později a situaci znovu napravit, takže se mi těžko hledá důvod, proč to posádka balisty nenapravila hned další ráno, pokud ne to samé.
Důvod, proč to posádka balisty nenapravila hned další ráno je prostý, milý Watsone.

Sežrali je ti povstalí nemrtví.
A proto je třeba hrdinů, co to dají dohromady...
A ne, tohle fakt není věc, kterou má explicitně vysvětlovat two-page modul.

Někdy při tom hledání logických lapsů pro stromy nevidíš les.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od Antharon »

Jerson píše: 21. 10. 2021, 16:12 Kosmologie tohoto minidungeonu se mi vůbec nehodí, ale to by nemuselo až tak vadit, pokud bych "Slunce" pojal jako projektil emitující záření určené k likvidaci nemrtvých.
Nuklearne hufnice ako odpoved na vlny nazi upirov, ktori povstanu kazdu noc na zapade berlina...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od Jerson »

Marky, nechci řešit logiku tohoto modulu, protože používat v tomto kontextu termín "neuvěřitelné" by bylo chucpe.
Prostě to beru tak, že je to takový ten fun-style dungeon, při jehož hraní se vypíná kritické logické myšlení, aby si člověk užil hru. :-)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od MarkyParky »

Se sem přidávají ty designové zápisky, tak taky dám ten svůj.

1.10. Indicie Balista. Chci jako dungeon balistu. Balistu, co střílí světelné projektily, proto svetlonoš. Napadá mě asociace na Jade Irinku. Nechávám uležet.

4.10. Mám nápad na funkční backstory, kreslím si základní schéma, identifikuji sekvenci (ne nutně chronologickou) kroků potřebných ke spuštění. Jdu spát s představou, že během příštích dní postupně udělám nelinearní dungeon tak o 20 místnostech, kde se jednotlivé prvky objeví.

16.10. Uběhly skoro dva týdny a já neměl čas napsat ani čárku. Keep it Short and Simple. Na náčrtku je identifikovano cca 5 uzlových bodů. Jdu z nich udělat místnosti, zaplnit je obsahem k interakci. A z původní složité nelinearity prostě udělám dvě cesty.

- kola zaseknu mrtvým dobrodruhem v plátovce
- výrobna musí být jednoduchá. Suroviny, návod k rituálu, astronomické tabulky k nastavení předního kola. Beru si inspiraci z dlouhých rituálů v DrDII, výroba přitáhne problémy. Nemrtvé. Odkud? Ne z dungu, na promýšlení konsekvencí není čas. Musí přijít zvenčí. Kolik? To ať asi je na GMovi, ale zase něco naznačit musím. Co z toho udělat tower defense? Tři vlny. A udělám široké schody na obou stranách
- někde musí být ti nemrtví ... tak budou hlídat schodiště pod rumpálem.
- a rumpál bude natahovat kostra mrtvého obra, která bude ležet vedle balisty a hráči ho budou muset nějak nahradit
- škrtátko je jasné, je potřeba oživit ho
- chtělo by to nějakou překážku do ústí, která se bude muset vyčistit. Co třeba supi? Všude jsou nemrtví, a to jsou mrchožrouti.

17.10. Do tohohle dne jsem přešel vlastně plynule. Seděl jsem nad tím s krátkou přestávkou celou noc. V první řadě jsem začal malovat.
- kostra obra šla pryč. Nemám čas se s něčím takovým piplat a hlavně mi došlo, že už by dávno musel povstat jako nemrtvý obr. Místo toho se bude rumpál natahovat z budky, spuštěním koše s kameny
- hmm, jestli to má být alespoň trochu realisticky zpřevodované, tak by ty kameny musely být spušténé několikrát - ha, někdo mi kdysi do Světa dračáku navrhoval ty kostlivce, co mají jako zvláštní tah, že se po porážce sami po chvíli složí, to je dobrý nápad je tam dát - při nutnosti opakovaně spouštět rumpál si s nimi tak hrdinové budou muset zabojovat dvakrát
- během kreslení mě napadlo prasknout lano na jednom rameni. Jenže jak ho udělat zajímavé? Někdo by měl v jeho opravě bránit. Co ti supi? Ale jak by na to zvířata asi přišla, že jim hrozí nebezpečí ... musí být inteligentní. Supodlaci!
- Co když si postavy řeknou, že to hnízdo prostě smetou výstřelem? Je fakt masivní, tak klidně, ale než shoří tak to potrvá. A supodlaci nejsou tupci, pokusí se tomu bránit.
- Řeším taky škrtátko. Chtělo by to alespoň jeden magický item, který zároveň bude užitečný, i loot. Co dát dobrodruhovi plamenný meč? A plátovku? Takže to bude nějaký rytíř nebo paladin. To by šlo ...
- Takže oni od rytíře vylootují mečák a plátovku .. to je takové dost zadarmo, dám tam ducha, když jsme v tom kraji nemrtvých. Ale zase proč by duch rytíře, který se zjevně snažil zbavit lokaci nemrtých, postavám bránil? Aha - jemu bude vadit jen lootování, určitě si myslí, že by měl být pohřben se svým vybavením. Ale zároveň škrtátko dává hrdinům přinejmenším výmluvu, proč mečák odnést, aniž by ducha rozzuřili. Platovku si budou muset vybojovat vždy.
- Koukám taky na astronomické tabulky. Není to moc složité na dobrodruhy? Nestačilo by natočit balistu cca směrem, kde je ráno obloha nejjasnější? Asi jo, astronomické tabulky jdou pryč.
- Odevzdávám.

18.10. Nacházím chybu, opravuji. A taky mi přijde škoda, že ten dungeon není provázaný na okolní lokace. Tak vymýšlím alespoň obezličku s McGuffiny na obřad. Nejsem z ní šťastný, ale čas kvapí a lepší než nic.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od MarkyParky »

Dal jsem si trochu odstup, abych komentoval jen věcně a nepsal takovou tu typickou autorsky obranářskou reakci.
Prostá vysvětlení zbylých věcí, které Jerson nevidí:
Jerson píše:U míření mi chybí nějaký způsob, jakým se balista pohybuje do stran. Válečník zapletený do kol vypadá jako "problém instalovaný tvůrcem", hodně mě to kope do oka, nedává mi smysl, proč by tam byl.
Míří se tím, že balistu přetlačíš do nové polohy.
Válečník to zrovna dělal (je to hrdina, co chtěl spustit balistu před naší skupinou, ale neuspěl), ale zvoral to, kolo ho přiskříplo a pak ho rozsápali nemrtví.
Jerson píše:Hnízdo v odpalovací šachtě naznačuje, že supodlaci asi nebudou příliš inteligentní,
Je odtamtud krásný výhled do kraje.
A v té šachtě za jejich pobytu nejspíš nebyl moc provoz :)
Jerson píše:ale hlavně nechápu, jak může zůstat na místě poté, co jím projede ohnivá koule.
Neprojede. Zaboří se, zapálí ho a vyhoří.
Jerson píše:A supodlaci tam jsou jen proto, aby otravovali při opravě tětivy, jiný důvod nevidím.
Vinen v plném rozsahu, ale tady spoléhám na rule-of-cool.

Jsou to supodlaci. Už jsi někdy bojoval se supodlakem?
Jerson píše:Natahování rumpálu je strašně nepraktické, na to, že má jít o každodenní činnost až do konce věků.
Vinen v plném rozsahu.
Jerson píše:Boční schodiště z přípravny nikam nevede.
Ta balista je určitě někde na kopci, aby mohla střílet na oblohu, takže tam bude větrno.
Zapustit laborku do terénu a udělat z ní přístupy ze stran mi přijde v pohodě.
Jerson píše: Zadní schodiště je úplně otevřené, ale hlavně vypadá jako pevná instalace, i když se celá balista musí natáčet.
Takováhle míra detailů v té kresbě ani není/nebyla zamýšlená.
Přijde mi naprosto logické, že tam bude čep a že schody budou na konci navazovat do nějakého půlkruhovitého otvoru, který v tom isometrickém pohledu není vidět.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od Quentin »

Pohled očima akvarijní rybičky (časový limit na čtení: 15 minut)

Asi nemám, co dodat. Za 15 minut není problém přečíst, zorientovat se a skoro si i celé zapamatovat.

Písmo nadpisů se mi moc nelíbí, ale to je jen o vkusu. A ilustrace mohla být printer-friendlier.

Na malém prostoru je tam dost interaktivních prvků. IMHO success :)

Okamžitě umisťuji na mapu do našich nemrtvých West Marches :) Ropu potřebnou pro projektil schovám do nějakého jiného dungeonu.

Dík :)
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
Selhan
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od Quentin »

Quentin píše: 20. 11. 2021, 13:44 Asi nemám, co dodat. Za 15 minut není problém přečíst, zorientovat se a skoro si i celé zapamatovat.
Možná by se to dalo ještě zrychlit, kdyby namísto velkých značek 1A, 1B, 2C... bylo na mapě i v nadpisech rovnou Supodlaci, Kostlivci, Duch zaseklého vojáka...

Je to vlastně docela kandidát na one-page dungeon formát :) Kdyby se ilustrace o chlup zmenšila, tak se kolem možná vejdou i všechny popisy.
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
Selhan
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od Quentin »

Jedna věc tam trochu chybí. Krom výbavy mrtvého válečníka a možnosti vyrobit si kuličku, co sesmahne nemrtvé, tam vlastně není moc lootu.
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
MarkyParky
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od Selhan »

Marky není troškař a jeho kobka v podobě gigantické balisty rovnou řeší osud celého království, ne-li světa. Tohle asi do low fantasy nezapasujete. Zároveň ale takhle velký námět dokázal zkondenzovat na malinkou lokaci o sedmi “místnostech”, kde není ani jedna hluchá část, žádné zdržování, jen přímočará interaktivita. Hráči hned u vstupu zjistí, o co jde, a byť je třeba prozkoumat celou balistu, aby se vše připravilo na výstřel, netřeba nikde bloudit a dumat nad tím, co je vlastně potřeba. Není to old-school a spousta grognardů by asi ohrnovala nosy nad takovouto drzou neortodoxností a rozvracením svatých krav, ale za mně je to skvělá ukázka toho jak se i bez nostalgie dá dělat dobrý dungeon.

Jak jsem již napsal, kobka se nesnaží být příliš tajemná, družina vejde do hlavní místnosti kde je návod na použití balisty a vyřešení problémů s nemrtvými, takže zbývá jen uvést ji do provozuschopného stavu a nenechat se sežrat vlnami nemrtvých, které se to pokusí překazit. Protivníci jsou spíše k vyřešení než k poražení v souboji - například nemrtví kostlivci u paty nejfrekventovanějšího schodiště se po “zabití” za chvíli zase zvednou*. Na vrcholu balisty překáží létající polointeligentní mrchožrouti, a cesta k nim vede jen po ztrouchnivělém žebříku nebo úzké lávce. Duch vlastně hrdinům nechce překážet - když neokradou jeho tělo. A na konec klasická tower defense s vlnami nemrtvých. Paráda.

U provedení už ale pár výhrad mám. Nejvíce do očí bijící je rozhodně mapa: nepoužívala se mi dobře. To pozadí je nepříjemné, pro tisk špatné a ani tak mi barevné schéma moc nesedí; popisky jsou agresivní, obrovské - při hře mi s orientací moc nepomohla. Na některých místech ji vlastně ani nechápu (e.g. 1C). Asi je lepší, že tam je, ale tady si musím zkrátka postesknout - dovedu si ji představit lepší. A to teď nemluvím o estetice a o tom, jak zručně je to namalováno - mám na mysli efektivitu a použitelnost. Text je na tom mnohem lépe, ale i tady budu kritický: Obecně proti extravagantním písmům v nadpisech apriori nic nemám, ale je si třeba pak dobře pohlídat, zda je to pořád přehledné, a takové slovo ‘schodiště’ v 1C je už fakt za hranou. Chce to větší proložení - jako vypravěč se chci při rychlém pohledu na stránku hned zorientovat, co že to je za místnost. Jinak je to napsáno srozumitelně, stručně - vlastně si říkám, že by se to možná dalo opravdu stisknout na jednu stránku i s mapou.

Krom této mé kritiky je však tohle podle mého skvělý počin, a hráči si jej pochvalovali. Zabralo nám o něco déle, než jsem čekal - měl jsem dojem, že sedm místností bude na chvilku, ale nakonec to bylo na čtyři hodiny, protože bylo co hrát a s čí interagovat. A to jsem ještě zapomněl zmínit škrtátko a vzpomněl si na něj až když chtěli střílet - tak jsem je nechal to zapálit pochodní. Souboj se supodlaky byl docela napínavý, protože se k nim dobrodruzi vydali po žebříku a tudíž po jednom a pomalu, nicméně nakonec jim štěstí přálo a povedlo se jim je pobít. Před začátkem rituálu se pak připravili a klerik seslal kouzlo na odvracení nemrtvých, takže jsme měli vtipně dramatickou scénu s hordami nemrtvých pozorujících ze vzdálenosti pár kroků, jak hrdinové vyrábějí projektil, a pak napínavou finální bitvu s velkými explozemi a bojovým použitím radlice, když opuštění laboratoře tohle kouzlo zrušilo. Jo a ještě jsem teda popsal omylem jinak ten natahovací mechanismus - popsal jsem že je tam koš, hráči to pochopili tak že je to výtah kterým se dá vytáhnout projektil nahoru, a já to nějak vzal za své a všiml si chyby až když byli nahoře a chtěli natahovat balistu ke střelbě. Ale dal jsem tam tedy velký těžký rumpál který chytře promazali ukořistěným olejem a hrubou silou po pár perných kolech bránění perimetru úspěšně natáhli a odpálili. Popravdě - asi mi to tak stejně dává větší smysl.



* Tohle je má vůbec nejoblíbenější sorta nemrtvých. Tady mi hráči jednoho přilepili lepidlem v póze “draw me like one of your french girls”.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od Jerson »

Mám odehráno - tedy, skoro.
Balistu jsem změnil na obrovský statický katapult, který byl naposledy použít před 300 lety jako poslední zbraň proti záplavě nemrtvých.
Odpadlo jak míření, tak mrtvý válečník, nebylo třeba nic opravit, katapult byl natažený, žádní supodlaci, žádné škrtátko.
Šlo jen o to dojít na místo, najít skrytý vlez do podzemí, z nalezených materiálů uplácat projektil s Věčným plamenem (ze Selhanova dobrodružství) uvnitř, počkat na ráno a s rozbřeskem katapult odpálit.
Jedinou překážkou byli tři bandité vyslaní nekronantem, aby překazili spuštění, a hordy nemrtvých postupujících tak pomalu, že k balistě došli až těsně při rozbřesku, takže vyvolávali jen dojem hrozby.

Plamen i ropu jsem postavám musel dát od NPC v blízké vesnici, sami si nic nepřivezli, obrázky na zdi jsem jim musel popsat sám, jinak by je nezkoumali, a popis výroby a nabíjení byl vlastně taky na mně. Hráči jen vyřídili ty bandity. Samotné řešení katapultu jim přišlo jako složitý úkol - kdybych nechal Markyho návrh a požadoval splnění všech úkolů,, nejspíš by to vůbec nedali. Jo, a to měli od NPC obecný návod, co je třeba udělat.

Takže u tří hráčů Dračáku /DnD ve věku 14-18 bych výsledek hodnotil jako téměř fiasko, i kdyz jim se hra líbila (nakonec jsem je musel prakticky railroadovat).
Za tento příspěvek děkují uživateli Jerson:
MarkyParky
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Znovu zažehnout Slunce (MarkyParky)

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson píše: Samotné řešení katapultu jim přišlo jako složitý úkol - kdybych nechal Markyho návrh a požadoval splnění všech úkolů, nejspíš by to vůbec nedali.
😮
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host