[Blog] 2k6 goblinů
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Čekal jsem, že ti napíšu, že zápletky jsou na prd a ať to neděláš...
...a jdu ti napsat, že jsi mě zaujal, ať to děláš.
Trefil jsi dobrou kombinaci stručnosti a konkrétnosti. Dáváš mi konkrétní postavy s konkrétními popisy, konkrétními jmény, konkrétními problémy, dokonce i s mincemi v botách a plánem popravy. Podobné zápletky a náměty často trpí vágností, ale tohle není ten případ. Tohle zvládnu hrát.
Asi bych to nehrál jako "hlavní náplň hry", tohle bych nejspíš fláknul do hry v zásadě jako náhodné setkání, zatímco probíhá nějaké jiné dobrodružství, ale je to hratelné.
...a jdu ti napsat, že jsi mě zaujal, ať to děláš.
Trefil jsi dobrou kombinaci stručnosti a konkrétnosti. Dáváš mi konkrétní postavy s konkrétními popisy, konkrétními jmény, konkrétními problémy, dokonce i s mincemi v botách a plánem popravy. Podobné zápletky a náměty často trpí vágností, ale tohle není ten případ. Tohle zvládnu hrát.
Asi bych to nehrál jako "hlavní náplň hry", tohle bych nejspíš fláknul do hry v zásadě jako náhodné setkání, zatímco probíhá nějaké jiné dobrodružství, ale je to hratelné.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Cool, zkusím jich napsat víc
Tak to začalo - první odstavec je náhodné setkání jako z obyčejné random encounter tabulky. A zbytek je doplnění toho, co by bylo potřeba k odehrání
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Podobný formát som zvolil tiež pri popise jednotlivých regiónov v DNGN - rozdelil som ho akurát na stručný popis lokalít a zoznam postáv, ktoré sa v nich pohybujú, spolu so zoznamom ich problémov. Preto mám na jednej strane menej zápletiek (3-4).Quentin píše: ↑23. 12. 2021, 02:25 Myslíte, že mají jedno-sloupečkové zápletky význam i pro někoho jiného a nejen jako osobní příprava?
Na brožuru se jich vejde pět, to bych mohl zkusit.
Osobne mi to ako námety na zápletky celkom stačí a hoci to nie sú problémy hodné celej kampane, do OSR štýlu hrania alebo ako ako náhodné stretnutia sú viac než postačujúce. Za mňa teda smelo do toho!
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Rozhodně bych takových zápletek rád viděl víc, občas se stane, že hráči něco stihnou rychleji, než bych čekal, a v takových chvílích by se podobné rychlovky perfektně hodily. Přečtu o pauzičce na jídlo, a jsem prakticky ready, jen přiřadit pasující hlasy postavám.
Angardh xorr feleal
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Brožury už je možné i koupit!
Lze přispívat za pdf "pay-what-you-want" nebo koupit tištěné a skládané na fancy 250g papíře.
- Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin tito uživatelé (celkem 8):
- Muzzug, Ecthelion, MarkyParky, Winnie, Bifi, Antharon, radunamlejn, JacobWolf
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21022
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Sakra, škoda, že jsem něco objednával předevčírem, byl bych to přihodil, abych tě podpořil. Tak příště. A blahopřeju k expanzi, nechť se to dostane k víc lidem.
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Wohoo, tak to si příští měsíc objednám!!
(tento měsíc jsem už svůj měsíční rpg rozpočet překročil o dost, tak se i s takovou pidi částkou musím držet )
(tento měsíc jsem už svůj měsíční rpg rozpočet překročil o dost, tak se i s takovou pidi částkou musím držet )
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Já nechápu, jak dokážeš do tak málo textu toto všechno vecpat?!
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Pozerám Výpalné a je to super.
Bezprostredná použiteľnosť - check!
Námety na scény (dokonca v poradí) aj na nejakú kulmináciu - check!
Charakterizácia - che-... noooo...
Zarazilo ma toto: "Má tu křehký, na strachu založený respekt." - Nie je jasné, prečo to je u Dlouhoprsťáka uvedené ako prvé a čo to herne znamená. Je to hrozne abstraktné - ako zahráš krehký rešpekt*? To tam skôr daj opis reakcie ľudí v hospodě keď vojde dnu alebo niečo... Každopádne táto linka nie je rozvinutá (inak ako Kornelov plán na zvrhnutie Grojky, ale to s tým nesúvisí). Pragmatické riešenie: Vymaž slovo "krehký".
Ďalší nedostatok je, že nie je na prvý pohľad zrejmé, že tie ostatné postavy po Dlouhoprsťákovi sú samostatné shops (lokácie) a zároveň scény, ak postavy džob prijmú. Možno doplniť dvoj-trojslovný opis lokácie? Označiť ich - "podnik 1" atď.?
A chýba tam tiež podpora pre vývoj deja, ak postavy Dlouhoprsťákovu ponuku odmietnu. Respektíve - a to je možno ešte horšie - hráči nemajú informované rozhodnutie, lebo nevedia, čo odmietnutím riskujú, pokiaľ Dlhoprsťák alebo Grojka neboli do deja zavedení už skôr (rumors?).
Posledný quibble: Prečo by Kornel Dlouhoprsťákovým mužom predával lotos, ak je zakázaný? Resp. prečo by ho prijali alebo to neoznámili vyššie? (Inými slovami, Dlhoprsťák si vybral zlých chlapov, nedôveryhodných a korumpovateľných, ktorí včera zarobili a rozfofrovali to. Ich background a ďalší osud mi prídu fascinujúce a curiously absent. Obzvlášť čo to hovorí o Dlhoprsťákových manažérskych a personalistických schopnostiach... V kombinácii s tým, že neznámym a neovereným PC-čkám, ktoré si neprešli bežným pouličným oťukávaním a získavaním dôvery nižšími džobmi typu poslíček, volavka a pod., dá takýto džob... Buď potratil súdnosť, alebo mu horí za zadkom a má to u Grojku nahnuté. Naznačiť viac?)
* Detailnejšia poznámka:
- Krehkosť rešpektu znamená potenciál jeho prevrátenia alebo straty. Nie je jasné, či prevrátenie - teda zmení sa na hnev, opovrhovanie alebo túžbu po pomste - alebo stratu - zmení sa napríklad na ľahostajnosť alebo výsmech. To sú dva rôzne smery a príde mi, že by malo byť naznačené, ktorým z nich sa situácia vyvinie. (Mne príde, že to nie je nutne na improvizácii a situačnom posúdení, ale je to objektívna vlastnosť sociálneho prostredia.)
- Situácia je statická, ale nesie v sebe jadro zmeny, ktorá sa za vhodných podmienok rozvinie. Nie je jasné, za akých podmienok, teda ako ľahko rešpekt flipne - a kto je mimo PC tým nositeľom tejto zmeny, kto by bol ich spojencom alebo na kom sa prejaví. (Možno niekto, kto má buď najmenej čo stratiť, najviac trpel, alebo niekto, kto má najviac čo získať.) Zároveň netreba zabúdať na to, že rešpekt ako forma moci má distributívnu funkciu - teda z toho rešpektu nemusí profitovať len Dlouhoprsťák, ale aj ďalší. Teda nejakých spojencov a obhajcov môže mať aj on, napríklad môžu argumentovať tým, že síce sú zdieraní, ale aspoň majú nejakú ochranu. "Pamätáte si, aké to bolo pred Grojkom? Ajajáj..."
- Situácia má potenciál zmeny - ale potenciál sa hrozne zle hrá alebo vymýšľa pri stole, resp. inak ako nejakými neurčitými klišé ako napr. hundranie ostatných patrónov, ale nikto sa mu nepozrie do očí. Potrebuje to nejaké prejavy, ktoré možno postavám ani nebudú hneď zrozumiteľné, ale vytvoria z toho hrateľnú situáciu. (Napríklad v kúte sedí Diktor, ktorý sa schúli a mimovoľne sa prstami dotkne jazvy na tvári. Ďalší patrón si možno skryje nejakú insígniu alebo stuhu. Ďalší možno prednesie nejaký mierne posmešný prípitok...) Tá Arturova rodinka a potenciál scénky je fajn, ale je to až neskorší dej, ak postavy džob prijmú (aj keď potenciálne môžu postavy byť svedkami už predtým).
Bezprostredná použiteľnosť - check!
Námety na scény (dokonca v poradí) aj na nejakú kulmináciu - check!
Charakterizácia - che-... noooo...
Zarazilo ma toto: "Má tu křehký, na strachu založený respekt." - Nie je jasné, prečo to je u Dlouhoprsťáka uvedené ako prvé a čo to herne znamená. Je to hrozne abstraktné - ako zahráš krehký rešpekt*? To tam skôr daj opis reakcie ľudí v hospodě keď vojde dnu alebo niečo... Každopádne táto linka nie je rozvinutá (inak ako Kornelov plán na zvrhnutie Grojky, ale to s tým nesúvisí). Pragmatické riešenie: Vymaž slovo "krehký".
Ďalší nedostatok je, že nie je na prvý pohľad zrejmé, že tie ostatné postavy po Dlouhoprsťákovi sú samostatné shops (lokácie) a zároveň scény, ak postavy džob prijmú. Možno doplniť dvoj-trojslovný opis lokácie? Označiť ich - "podnik 1" atď.?
A chýba tam tiež podpora pre vývoj deja, ak postavy Dlouhoprsťákovu ponuku odmietnu. Respektíve - a to je možno ešte horšie - hráči nemajú informované rozhodnutie, lebo nevedia, čo odmietnutím riskujú, pokiaľ Dlhoprsťák alebo Grojka neboli do deja zavedení už skôr (rumors?).
Posledný quibble: Prečo by Kornel Dlouhoprsťákovým mužom predával lotos, ak je zakázaný? Resp. prečo by ho prijali alebo to neoznámili vyššie? (Inými slovami, Dlhoprsťák si vybral zlých chlapov, nedôveryhodných a korumpovateľných, ktorí včera zarobili a rozfofrovali to. Ich background a ďalší osud mi prídu fascinujúce a curiously absent. Obzvlášť čo to hovorí o Dlhoprsťákových manažérskych a personalistických schopnostiach... V kombinácii s tým, že neznámym a neovereným PC-čkám, ktoré si neprešli bežným pouličným oťukávaním a získavaním dôvery nižšími džobmi typu poslíček, volavka a pod., dá takýto džob... Buď potratil súdnosť, alebo mu horí za zadkom a má to u Grojku nahnuté. Naznačiť viac?)
* Detailnejšia poznámka:
- Krehkosť rešpektu znamená potenciál jeho prevrátenia alebo straty. Nie je jasné, či prevrátenie - teda zmení sa na hnev, opovrhovanie alebo túžbu po pomste - alebo stratu - zmení sa napríklad na ľahostajnosť alebo výsmech. To sú dva rôzne smery a príde mi, že by malo byť naznačené, ktorým z nich sa situácia vyvinie. (Mne príde, že to nie je nutne na improvizácii a situačnom posúdení, ale je to objektívna vlastnosť sociálneho prostredia.)
- Situácia je statická, ale nesie v sebe jadro zmeny, ktorá sa za vhodných podmienok rozvinie. Nie je jasné, za akých podmienok, teda ako ľahko rešpekt flipne - a kto je mimo PC tým nositeľom tejto zmeny, kto by bol ich spojencom alebo na kom sa prejaví. (Možno niekto, kto má buď najmenej čo stratiť, najviac trpel, alebo niekto, kto má najviac čo získať.) Zároveň netreba zabúdať na to, že rešpekt ako forma moci má distributívnu funkciu - teda z toho rešpektu nemusí profitovať len Dlouhoprsťák, ale aj ďalší. Teda nejakých spojencov a obhajcov môže mať aj on, napríklad môžu argumentovať tým, že síce sú zdieraní, ale aspoň majú nejakú ochranu. "Pamätáte si, aké to bolo pred Grojkom? Ajajáj..."
- Situácia má potenciál zmeny - ale potenciál sa hrozne zle hrá alebo vymýšľa pri stole, resp. inak ako nejakými neurčitými klišé ako napr. hundranie ostatných patrónov, ale nikto sa mu nepozrie do očí. Potrebuje to nejaké prejavy, ktoré možno postavám ani nebudú hneď zrozumiteľné, ale vytvoria z toho hrateľnú situáciu. (Napríklad v kúte sedí Diktor, ktorý sa schúli a mimovoľne sa prstami dotkne jazvy na tvári. Ďalší patrón si možno skryje nejakú insígniu alebo stuhu. Ďalší možno prednesie nejaký mierne posmešný prípitok...) Tá Arturova rodinka a potenciál scénky je fajn, ale je to až neskorší dej, ak postavy džob prijmú (aj keď potenciálne môžu postavy byť svedkami už predtým).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ešte malé zamyslenie k formátu: Problém tohto typu minimalizmu je aj zhusťovanie informácií. Teda že záleží na každom slove a aj na len jemne naznačených súvislostiach (napríklad prepojenie medzi Kornelom - lotos včera - a dôvodom najímania postáv - ožratí chlapi; iným príkladom je nezrejmosť toho, že je to lineárny sled encounterov). Takže vlastne to od GMa vyžaduje, aby si ten stĺpček veľmi sústredene prečítal dva až trikrát. To znižuje možnosť použitia pri hre "len tak". Napríklad môže byť prvá otázka postáv na Dlhoprsťáka, prečo sa jeho chlapi ožrali (ostatne celá situácia je hodne podozrivá a otvára aj iné interpretácie) a ak GM v ten moment niečo zaimprovizuje, tak môže byť neskôr sám nepríjemne prekvapený.
Takže takýto minimalistický materiál má aj tienistú stránku a tá jednoduchosť je len klamná. Možno by práve mierne rozvedenie niektorých motívov a natiahnutie zápletky (aj keď ono to už je minidobrodružstvo, čo si budeme klamať) na dva stĺpce (alebo samostatnú brožúru, ale to už má iný účel) paradoxne uľahčili zrozumiteľnosť a použiteľnosť.
Takže takýto minimalistický materiál má aj tienistú stránku a tá jednoduchosť je len klamná. Možno by práve mierne rozvedenie niektorých motívov a natiahnutie zápletky (aj keď ono to už je minidobrodružstvo, čo si budeme klamať) na dva stĺpce (alebo samostatnú brožúru, ale to už má iný účel) paradoxne uľahčili zrozumiteľnosť a použiteľnosť.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Souhlasím s tím, že je třeba to celé přečíst, než to začneš hrát. Stejně je to tak dlouhé, že bych to při hře asi číst nedokázal. Myslím, že existuje varianta zápisu toho samého, kde to lze hrát rovnou z papíru (víc prolinkování), ale nevešlo se to do jednoho sloupečku.
Co je ale feature, not a bug, je ten krátký text, který musíš třikrát přečíst. Krátký text je mnohem lákavější a na první pohled přehlednější. A ta drobná "nesrozumitelnost" tě nutí se nad každým odstavcem víc zamyslet. Nedokážeš to přejet očima a myslet si, že máš hotovo. Musíš to pozorně číst a rovnou se to u toho učíš dost na to, abys to mohl vést.
Je to jako ta studie, kde se snažili vysvětlit lidem, jak funguje srdce pomocí videa a obrázků. Video skupina si toho pamatovala méně, přestože bylo video jasnější a přehlednější. Zatímco obrázková skupina musela přemýšlet, do jaké chlopně která šipka ukazuje, a skrze to vložené úsilí si to lépe zapamatovali.
tl:dr minimalistický text je nejen kratší, ale také víc engaging a ve výsledku zapamatovatelnější.
---
Ve zbytku kritiky máš pravdu. "Křehký" tam asi dělá moc práce. A vysvětlení, proč odpadli Dlouhoprsťákovi muži, a proč je nahradil postavami, fakt chybí. ALE tvoje kritika nefunguje v tom, že to, co sis tam domyslel*, je skoro přesně to, co jsem zamýšlel.
*(Dlouhoprsťák není zrovna mastermind. Grojka mu dýchá za krk. Místní ho mají plné zuby a pouze předstírají respekt. etc.)
Píšeš to jako nedostatek, ale přitom ti to hned došlo, ne?Ďalší nedostatok je, že nie je na prvý pohľad zrejmé, že tie ostatné postavy po Dlouhoprsťákovi sú samostatné shops (lokácie) a zároveň scény, ak postavy džob prijmú. Možno doplniť dvoj-trojslovný opis lokácie? Označiť ich - "podnik 1" atď.?
True. To bude problém všech těhle krátkých zápletek asi. Jediné, co může vypravěče uklidňovat, že to nečetl zbytečně, když to hráči odmítnou, je, že aspoň bude jeho svět vypadat živě. Když postavy nepomůžou utíkající nevěstě, tak bude poprava na náměstí, a pak budou mít smutnou vládkyni. Když nepůjdou s Dlouhoprsťákem, tak bude válka gangů. Aspoň nějak se to projeví.A chýba tam tiež podpora pre vývoj deja, ak postavy Dlouhoprsťákovu ponuku odmietnu. Respektíve - a to je možno ešte horšie - hráči nemajú informované rozhodnutie, lebo nevedia, čo odmietnutím riskujú, pokiaľ Dlhoprsťák alebo Grojka neboli do deja zavedení už skôr (rumors?).
U dalšího sloupečku zkusím tvé připomínky zohlednit.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Problém je, že ma ten text vystihol práve v situácii, keď som mal čas a chuť o ňom viac napísať. A keďže som chcel veci, ktoré píšem, detailnejšie a presnejšie zargumentovať, čítal som to opakovane. Ale to by sa inak nestalo, asi by som mal mylný dojem "rozumiem tomu dostatočne" už po prvom preletení očami.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ok, asi máš pravdu.
Myslím, že jsem přetáhl možnosti formátu. Musím setupovat situace, které se rozehrají samy. Rozepisovat konkrétní scény je na sloupeček asi moc dlouhé.
Myslím, že jsem přetáhl možnosti formátu. Musím setupovat situace, které se rozehrají samy. Rozepisovat konkrétní scény je na sloupeček asi moc dlouhé.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7506
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ono to už fakt je minidobrodružstvo, so základnou kostrou scén a aj nejakým vyústením.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host