Sirotčinec reloaded – Zahrajme si RuneQuest

Zápisy a zážitky z vašich her, pomoc s přípravou, společné hraní.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21021
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Markus »

Já bych moc rád, ale online hraní z domácnosti se řvoucím nemluvnětem je trochu nevyzpytatelné. Je velké riziko, že to budu muset zrušit nebo že v průběhu na delší dobu zmizím a pas se zase vrátím. Takže jsem takový poloviční hráč.

Nicméně můžu obojí, lehce preferuju sobotu,

Zlomenou věž mám čerstvě vyspoilovanou, tak radši to druhé.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6953
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Antharon »

Ja by som si mozno kludne aj zahral, v piatok by som mal mat posledny piatok, nez budem na tom podobne ako markus. Budeme si musiet urobit rodicovsky klub :D
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Vandalicus »

...rodicovsky klub jsme s moji byvalou partou zkouseli, ale prakticky to moc nefunguje, protoze ti mali nebyvaji synchronizovani.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16478
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od MarkyParky »

Stačí synchronizovat manželky.

Ne, že by to bylo o tolik jednodušší :lol:
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 928
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od KDolecek »

Bifi píše: 18. 1. 2022, 08:42 mal by niekto chuť zahrať si ďalší one shot v Runequeste
Můj leden je bohužel s vyjimkou neděle plný.
(Neočekávám, že by se to přesouvalo na neděli, jen aby sis, Bifi, nemyslel, že je to otázka malého zájmu po první ochutnávce).
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Bifi »

Jasne, ďakujem za odpovede! Počkám ešte na prípadných ďalších záujemcov do zajtra.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6953
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Antharon »

Skus pripadne u karla na discorde, ale tam ludia budu vybookovani az do aprila :D
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Bifi »

Inak hej, na to vždy zabúdam. To by som ale musel organizovať vo väčšom predstihu...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6299
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Fritzs »

Bylo by místo?

EDIT: Pokud by se tedy hrál šedý jeřáb.
Naposledy upravil(a) Fritzs dne 20. 1. 2022, 09:26, celkem upraveno 1 x.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2593
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od smrq »

Já bych čistě teoreticky mohl. Asi oba dny, pokud se bavíme o večerním/nočním termínu. Dobrodružství neznám ani jedno.
Ale neznám ani ta pravidla. A určitě to nestihnu nastudovat, pokud to je větší čtení.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Bifi »

Dobre, tak to vyzerá na sobotný večer a hráme Šedý jeřáb - online. Môže byť od 18.00?
Účastníci: Markus (s dieťaťom), Antharon (s dieťaťom?), Fritzs, Smrq
Ďalšie pokyny v PM.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21021
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Markus »

Sobotu si píšu a pokusím se účastnit, jak domácí situace dovolí! Doufám aspoň v polovinu času. :)
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2593
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od smrq »

Jen bych rád podotknul, že mám doma děti taky. Ale synek je v pubertě a do sklepa za mnou nepoleze a dcera tam sice asi vleze, ale bude jen chvilkový tichý pozorovatel. :)
A Bifi mi poslal textu, že budu mít co dělat to přelouskat. Takže abych ušetřil čas, rovnou jsem vybral poslední postavu jménem Varakos. Zítra si ji přečtu. (Pokud se nehodí, prostě mi, Bifi, nějakou vyber.)

To Antharon a Markus: chichi! (Marně hledám emotikon, kde strouhám mrkvičku.)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2593
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od smrq »

Tak jsme včera s Karlem a Fritzsem provětrali brka Šedého jeřába. Respektive brka provětrali spíš nám. Třeba ten prašivý alchymista. Nebo vojáci z tábořiště. Nebo jakýsi salamandří nemluvka, před kterým mě ostatní tak moc varovali, že jsem si málem cvrnknul do kalhot. Přitom on byl tak hodný. A když jsem konečně narazil na týpka, kterému šlo setnout hlavu, Fritzs mě laskavě upozornil, že čest mi nedovolí zabít vzdávajícího se.
Ale dobré to bylo. A kdy jindy můžu nadávat Karlovi a říkat mu starče? 😀
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7506
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: Sirotčinec pro nehrané moduly - diskuze

Příspěvek od Bifi »

Včera sa mi vôbec nedarilo sledovať čas. Tak sa samotné dobrodružstvo nakoniec natiahlo na nejakých 5 až 5 a pol hodiny čistého času. Nakoniec ma to mrzelo, aj preto, lebo to nie je úctivé voči hráčom... Príčin bolo niekoľko, najmä moja snaha dávať infodump settingových informácií, ktoré nie sú úplne relevantné voči hlavnej línii dobrodružstva. Mojím zámerom bolo (a) vyskúšať iné postavy, vrátane iných kultov a cudzincov, (b) poskytnúť ďalší čriepok alebo výsek sveta v tom istom čase, ako predchádzajúci one shot, a rozširovať tým celkový kontext. (Logiku zobrazovať nesúvisiace settingové čriepky má žiaľ trocha aj samotné dobrodružstvo.) A zároveň to podvedome beriem tak, akoby odohranie malo vytvárať linky pre rozbeh kampane, a neviem sa nastaviť na mindset čistého one shotu. Takže vďaka, že ste to so mnou vydržali!

Z dobrodružstva samotného (Šedý jeřáb zo zborníku The Pegasus Plateau & Other Stories) mám rozporuplné pocity. Podobne ako Zlomená veža by ho bolo možné parádne vylepšiť v nejakej Director's Cut verzii vecami ako časová os, alternatívne scény/encountery, lepšie premietnutie hráčskej agencie do jednotlivých scén a pod. (A aj s možnosťami typu ak hrané ako one shot vs. natiahnuté na 2-3 sedenia vs. ak hrané ako začiatok minikampane.) Samotné dobrodružstvo je vcelku lineárne, napríklad predpokladá sled niektorých udalostí bez interferencie postáv, a prostredná časť s cestovaním sa dá preskočiť úplne. Pekná je lunárska audiencia na začiatku, kde som síce možno trocha primálo signalizoval možnosti pre hráčsku agenciu, ale sú tam dobré možnosti na vyjednávanie, vytváranie politických medziklanových väzieb a charakterizáciu postáv. Zvyšok už je trocha nedodefinovaný a lineárny.

Z hľadiska estetiky má dobrodružstvo zaujímavé zdvojovanie prvkov (pozor spoilery): (i) v dobrodružstve sú dve lunárske skupiny, (ii) vedenie lunárskej vojenskej jednotky je zdvojené, (iii) plášte z labutích pier žien klanu Hiortling a perový plášť Šedého jeřába... a menej výrazne (iv) dve myši v snovej sekvencii, (v) salamander-prevozník a vaječná škrupina, (vi) motív tela a ducha u alchymistu Miskandera, či nakoniec aj samotné (vii) znásobovanie identity Šedého jeřába. Zároveň skoro každá scéna má nejaký prekvapivý zvrat, že spätne to je inak, ako sa to hráčom javí na začiatku. No a záverečný protivník je hádanka sama osebe. Takže z týchto hľadísk mi zase príde OK.

Prišlo mi však, že pre nováčikov v Gloranthe sú niektoré parametre zápletky trocha ťažko odhadnuteľné. Napríklad, že Šedý jeřáb bol aktívny skoro 500 rokov, im môže prísť OK a nedožadujúce sa výrazného vysvetlenia (pritom v Gloranthe je pre človeka nemožné žiť takto dlho, myslím že ani s heroquestom). Alebo nepoznajúc magické sily nevedia určiť, či ak lunárska delegácia plášť uvidí, či to ten plášť môže nejako poškodiť/prekliať. Alebo rozdiel medzi legendou (v zmysle že relikvie Šedého plášťa chránia dedinu) a medzi skutočnými spirituálnymi silami (význam relikvií voči klanovému spirituálnemu ochrancovi wyterovi alebo na čom je pre klan založená priazeň bohov). Alebo ako fungujú spirits. Alebo ako by na alchymistu Miskandera reagoval humakti, teda zasvätenec božstva, ktoré je extrémne vysadené na nemŕtvych (Smrqova postava Varakos Vlkobijec).

No a mne samotnému prišlo ťažké dobrodružstvo lokalizovať v čase, príde mi akoby bolo pôvodne písané pre dobu pred ukončením okupácie (t.j. staršie edície), aj keď myslím, že to sa mi nakoniec podarilo vyriešiť celkom dobre. Dodatočný rozmer rozkladu lunárskych síl (dezertéri, Fazzurov ústup z bitky pri Nebezpečnom brode, konflikt vo Varvikovej lojalite) tomu dobrodružstvu dáva veľmi zaujímavý "globálny" pohľad a príde mi, že dobrodružstvo hrá dobrú rolu ako druhé-tretie dobrodružstvo v novej kampani začínajúcej práve bitkou pri Nebezpečnom brode. (Lenže nie je veľmi newbie-friendly...)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Vaše hraní - příprava, rady, zápisy a PbP“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti