2400 lo-fi sci-fi rpg

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi

Volný překlad autorova popisu hry:

2400 je lo-fi sci-fi rpg. Je to staletí v budoucnosti a je to modem, který kvílí jako umírající robot snažící se připojit k síti. Je to vesmírná loď s FTL pohonem, umělá gravitace a blikající display, který musíš párkrát poklepat, než ti ukáže skokové souřadnice. Je to bastlení s kdejakými levnými materíály, co máš zrovna po ruce, ignorování pravidel, dokud je nepotřebuješ, a uplácání něčeho, co se nezdá být hotové, ale určitě zní zábavně.

2400 je plug-and-play toolkit. Není to jen jedno RPG, ale série samostatných modulů, které lze snadno připojit nebo ignorovat. Každý sestává ze tří stran textu a obálky, dohromady na na jeden oboustraně potištěný list papíru. Všechny spadají do jednoho settingu, většinou. Prozatím je jich dvanáct.

itch.io
discord
Naposledy upravil(a) Quentin dne 14. 3. 2021, 22:03, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25788
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Sosacek »

2400 Exiles (dle autora inspirovano funky kousky jako Ultraviolet grasslands a Troika) ma hodne zajimave nahodne vybrany "classy":
EX-WARLORD: Bloodshed (d8). Take a big, greasy gun (bulky), scrap armor (break for defense), horrific scarring, a grim mask, and a once-feared name.

CANID-SPLICED SOLDIER: Hunting (d8). Take a harness, collar, sharp senses, strong bite. Give/get bonus help die with canids.

CRYPTIC PROPHET: Oratory (d10). A long gaze at your mutated visage risks brain hemorrhage for a chance of mystic insight. Take a hooded robe, cracked mask, wooden staff.

DOOMED STARFARER: Take a helmeted vac suit full of vapor and a skeleton. Leave suit in vapor form (at risk of dispersion) to float around, shorting out electronics you touch.
A co teprve ta tabulky veci co se daji v pustinach potkat, delat nebo vysalvagovat.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6953
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Antharon »

Upravil som svoj komentár a hodnotenie 2400. Po nasej prvej hre som mal pocit, ze sme systém iba nezvládli správne použiť. Po druhej hre, tentokrát ako GM mám skôr pocit, že nikomu v hraní nepomáha a je to nuda. Tu je link na hodnotenie:

https://rpgforum.cz/comment/2142#comment-2142
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Antharon píše:Herne je to proste nuda a aj keď som veľmi chcel aby to tak nebolo, hra nepodporuje hranie a ako systém je vlastne zbytočná. Rovnako dobre by to vyhodnotil game master aj bez neho.
Tohle se mi na tom líbilo. Je to borderline FKR, ale máš tam tu mechaniku, aby to trochu moderovala a hlídala hráčům player agency.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6953
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Antharon »

Quentin píše: 18. 12. 2021, 23:25
Antharon píše:Herne je to proste nuda a aj keď som veľmi chcel aby to tak nebolo, hra nepodporuje hranie a ako systém je vlastne zbytočná. Rovnako dobre by to vyhodnotil game master aj bez neho.
Tohle se mi na tom líbilo. Je to borderline FKR, ale máš tam tu mechaniku, aby to trochu moderovala a hlídala hráčům player agency.
Reálne v hre? Mal si pocit, že ti to pomáha niečo robiť lepšie? :think:
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Určitě. Normálně, kdyby to bylo úplně freeform, tak bychom sporná místa rozhodovali jen třeba hodem Xz6ti. Takhle na to byla alespoň nějaká mechanika, která vesměs elegantně zakomponovala dovednosti postav, výhody, nevýhody a komplikace. IMHO je to pro vedení hry mimo boj lepší než třeba 5e, kde máš jen obyčejný skill check.

V boji je to horší, tam je 2400 docela na vodě. Nejvíc nám vadil setback, protože jsme nevěděli, jak je popisovat. A rozbíjení věcí v obraně jsme museli ihned opravit na rozbíjení zbrojí v obraně, jinak to bylo moc WTF. Ale dalo se to hrát a bylo to zábavné.

---

Ale zase takový odvar to není. Zaujalo mě to hlavně formátem a hustotou inspirace okolo.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Antharon píše: 2. 1. 2022, 04:562400: 2x (stygian library a kinov dungeon)
Tvoje kritika 2400 je založená jen na vykradení té základní mechaniky? To je neslabší část celé hry :D

---

BTW co dělá 2400 v OSR sekci? @Markus
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6953
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Antharon »

Quentin píše: 2. 1. 2022, 10:49
Antharon píše: 2. 1. 2022, 04:562400: 2x (stygian library a kinov dungeon)
Tvoje kritika 2400 je založená jen na vykradení té základní mechaniky? To je neslabší část celé hry :D
Moja kritika stoji na tom, ze v hre je prave jedna mechanika na vsetko a neexistuje ziadna volba. Cela hra stoji na tom ze hraci sa snazia kazdy challenge napasovat na par skillov, co maju, lebo nemaju nic ine co by mohli robit a cele to je totalna nuda.
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Antharon píše: 2. 1. 2022, 11:01Moja kritika stoji na tom, ze v hre je prave jedna mechanika na vsetko a neexistuje ziadna volba. Cela hra stoji na tom ze hraci sa snazia kazdy challenge napasovat na par skillov, co maju, lebo nemaju nic ine co by mohli robit a cele to je totalna nuda.
Asi se mi ani nechce moc nesouhlasit, nakonec to taky nehrajeme (i když to nebyla taková tragedie jako u vás), ale pořád je to jen 1/6 té hry. A ten zbytek je moc hezký :)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21021
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Markus »

Quentin píše: 2. 1. 2022, 10:49 BTW co dělá 2400 v OSR sekci? @Markus
Máme ji jako OSR klasifikovanou i v databázi. Nevím, já to neznám... je to blbě?

Mám dojem, žes to byl zrovna ty, kdo kdysi chtěl, abych přesunul 2400 z obecné sekce do OSR, kde byla Motherhip, aby byly pohromadě. :)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 2. 1. 2022, 11:23Máme ji jako OSR klasifikovanou i v databázi. Nevím, já to neznám... je to blbě?

Mám dojem, žes to byl zrovna ty, kdo kdysi chtěl, abych přesunul 2400 z obecné sekce do OSR, kde byla Motherhip, aby byly pohromadě. :)
Nějakou takovou diskuzi si vybavuju, ale jestli jsem argumentoval za OSR, tak jsem byl spíš mimo. :doh:
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21021
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Markus »

Jakože máme v téhle sekci i Troiku!... nějak intuitivně při širokém chápání termínu „old school“ to smysl dává. Je to podobný styl. Asi bych to neřešil. Najdeš to tady snáz než v té velké netříděné sekci, kde se to bude míchat s totálně odlišnými hrami.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Markus píše: 2. 1. 2022, 11:32 Jakože máme v téhle sekci i Troiku!... nějak intuitivně při širokém chápání termínu „old school“ to smysl dává. Je to podobný styl. Asi bych to neřešil. Najdeš to tady snáz než v té velké netříděné sekci, kde se to bude míchat s totálně odlišnými hrami.
Naopak to vždycky hledám v té velké sekci a ono je to schované tady, kde to vůbec nedává smysl.

IMHO ten partial success to jako OSR docela diskvalifikuje.
Za tento příspěvek děkují uživateli Quentin:
Bifi
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21021
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Markus »

Vylučuji 2400 z OSR tady i v databázi. Může za to Quentin! 8)

Prosím pokračujte nerušeně v diskuzi.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3832
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Selhan »

Quentin píše: 2. 1. 2022, 11:39
IMHO ten partial success to jako OSR docela diskvalifikuje.
Ale jdi do háje, teď budu ten svůj hack fakt muset dopsat, abych se o tom mohl pohádat.
Za tento příspěvek děkují uživateli Selhan tito uživatelé (celkem 2):
Quentin, Antharon
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2400 lo-fi sci-fi rpg

Příspěvek od Quentin »

Chris MacDowall (Bastionland, Into the Odd) teprve odhaluje 2400 a je z toho stejně nadšený jako já :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů