Poslední uctívač (Ota)

V letošním podzimním ročníku RPG Kuchyně tvoříme jednostránkové dungeony!
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Poslední uctívač (Ota)

Příspěvek od Ota »

Konec listopadu se blíží, děkuji všem komentujícím za jejich čas.
Přikládám upravenou verzi dungeonu "Poslední uctívač", včetně očištěné mapy pro hráče.
Oba nově nahrané soubory mají na konci názvu pomlčku a číslo 2.
Původní mapu pro hráče jsem smazal, neboť nová je zcela kompatibilní s oběma verzemi.

Změny:
- upraveny teploty v místnostech, zejména ve spodní části dungeonu a upřesněny efekty takového prostředí
- do pohřební komory se zombočervem doplněny zbytky ořechových větví
- v místnosti 5 do mapy dokreslena závaží
- změněna pasáž "Cesta ke gejzíru"
- tuhá bílá hmota získala schopnost částečně chránit organismus před horkem
- v místnostech 9, 10 a 12 opraveny chybné odkazy na jiné místnosti
- upraveny popisy pokladů v pohřební komoře se zombočervem
- několik dalších drobných změn ve slovosledu, případně v náhradě jednoho slova jiným, výstižnějším

--------------------------------------------------------------------------------------
Hotovo. Použité ingredience nakonec takto:

Vybavení: Trezor (skrytá komora, kam si uctívači schovávali cennosti)
Typ: Ruina (místo vypleněno nájezdníky, léta nepoužívané)
Materiál: Čedič (celá hromada čediče)
Ornament: Malby (některé viditelné, některé jen někdy)
Pach: Nafta (dokonce magická nafta)

Děkuji organizátorům za jiskru. Příští rok klidně znovu.
A teď se zase naučit mluvit ve větách rozvitých :).

----------------------------------------------------------------------------------
Původní oltář nahrazen trezorem.
Jako pach mi to vychází nejspíš na naftu.

---------------------------------------------------------------

Kdybych si tuhle složku nezaložil, určitě bych do tvorby nevložil tolik úsilí, kolik bych mohl.
Asi týden mi nápad na dungeon rotoval v hlavě, hlavní téma trochu překvapilo, ale ono to půjde :).
Každopádně to beru jako možnost vyzkoušet si, jak dostat na malý prostor co nejvíc informací.
Ingredience vybírám, někde si ještě nejsem jistý.

Vybavení: Trezor
Typ: Ruina
Materiál: Čedič
Ornament: Sochy nebo malby
Pach: Nejspíš nafta
Přílohy
Poslední-uctívač-mapa-pro-hráče-2.pdf
(399.66 KiB) Staženo 95 x
Poslední-uctívač (Ota)-2.pdf
(543.5 KiB) Staženo 98 x
Poslední-uctívač (Ota).pdf
(595.77 KiB) Staženo 123 x
Naposledy upravil(a) Ota dne 21. 1. 2022, 15:14, celkem upraveno 5 x.
Za tento příspěvek děkují uživateli Ota:
Sosacek
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [placeholder] Otův dungeon

Příspěvek od Antharon »

To sa robi? Pripravovat si v hlave dungeon pred zaciatkom? :D
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [placeholder] Otův dungeon

Příspěvek od Ota »

Nechtěl jsem, ale to jaksi samo :oops:.
Na druhou stranu mi ingredience spláchly některé hračky do kanálu, takže je třeba to chápat jako trénink před skutečným špílem :).
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [placeholder] Otův dungeon

Příspěvek od Ota »

Původní oltář nahrazen trezorem.
Jako pach mi to vychází nejspíš na naftu.
Budu si o ní muset něco přečíst :).
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [placeholder] Otův dungeon

Příspěvek od Ota »

Kostra hotova, svaly a vnitřní orgány snad taky (ale nevylučuji možnost nějaké té laparoskopie na poslední chvíli)
Práce na pokožce a makeupu zhruba v polovině.
V kategorii "Ornament" získávají převahu MALBY, jelikož se blíží konec zápasu, vítězství si už zřejmě udrží.

Aktuální výzvy:
- namalovat izometricky točité schodiště :)
- co nejvíc trojslabičných slov nahradit dvojslabičnými (království za prostor!)
- nedostat z estetiky kouli aneb jak co nejlépe obeskládat mapku různými poznámkami
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: [placeholder] Otův dungeon

Příspěvek od Antharon »

Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: [placeholder] Otův dungeon

Příspěvek od Ota »

Antharon: díky za odkaz
Princip je jasný a pán je šikovný.
Uvidím, co se mi podaří aplikovat s mýma rukama v mém dungeonu (válcová prostora o průměru 4 metrů, stupně schodiště o šířce 0,5m jsou u obvodové zdi).

Ale dost sázím na to, že výsledný obrázek se taky musí vlézt na A4 a malé nepřesnosti se v tom chaosu všude kolem ztratí :).
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Poslední uctívač (Ota)

Příspěvek od Ota »

Aktualizováno záhlaví.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Poslední uctívač (Ota)

Příspěvek od Antharon »

Okej, tento dungeon sa mi zdá výborne spracovaný, mapka je prehľadná, text čitateľný a nie je to tam naprasené najmenším možným písmom ako u mňa. Príbeh na pozadí nie je nejak extra špeciálny, ale zasa myslím, že u bežného výplňového dungeonu to ani nie je potrebné a tiež to dáva možnosť zasadiť si tam čo človek potrebuje. Mechanika stále slabšieho svetla a stále vyššej horlavosti nafty sa krásne dopĺňajú, len škoda, že keď už to celé speje k výbuchu skôr alebo neskôr, možno by bolo zaujímavejšie pri výbuchu zmeniť dungeon. Možno by stačilo postavy zraniť a zasypať a sťažiť im návrat z dungeonu. Možno by to mohlo odkryť tajné chodby!
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Poslední uctívač (Ota)

Příspěvek od Ota »

Antharon: Díky moc za názor.
Ohledně mapky: Umístění a vedení schodů asi není úplně nejlogičtější, ale nakonec jsem byl rád, že jsem je tam vmáčkl tak, jak tam jsou a zároveň je něco vidět i v místnostech.

Ohledně písma: No, začal jsem na velikosti 10, pak snížil na 9 a nakonec potupně skončil na 8,5 (na 8 jsem si slíbil, že nepůjdu :) )

Ohledně pravděpodobného výbuchu: Snažil jsem se po dungeonu rozházet několik věcí, aby postavám došlo, že původní obyvatelé si svítili pomocí světlopýrů v klecích. Pokud jim občas dají najíst, obejdou se dole i bez pochodní či luceren. Každopádně je pravda, že poslední uctívač si možnost ohňostroje neodpustí.

Nápad ohledně výbuchu, který by něco zasypal nebo naopak odkryl: Obávám se, že i kdyby mi šly myšlenky podobným směrem, žádné další chodby už by se mi na papír nevešly :) ), už tak to byl boj o každý čtverečný centimetr, ale nápad je to hezký, díky.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6886
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Poslední uctívač (Ota)

Příspěvek od Antharon »

Ota píše: 20. 10. 2021, 21:42 Snažil jsem se po dungeonu rozházet několik věcí, aby postavám došlo, že původní obyvatelé si svítili pomocí světlopýrů v klecích.
$-o to ma vôbec nenapadlo, ale nápad je to dobrý, ja by som to odpálil (alebo by si to možno všimol niekto iný v skupine)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
radunamlejn
Příspěvky: 172
Registrován: 30. 10. 2020, 20:08
Bydliště: z Kobylis

Re: Poslední uctívač (Ota)

Příspěvek od radunamlejn »

Trochu jsem se zdráhal něco načítat, když si chci něco zahrát a ještě nevím co, protože si tím člověk odřízne možnost zahrát si zrovna to co si přečetl. Ale tak někde se začít musí...

Technicky:
Použitý vizuál se mi líbí, jen mi příjde že využití formátu až dokraje znemožní jeho efektivní tisk (resp. stejně pro vytištění lidi budou muset zmenšit na tisknutelnou plochu a efektivně se dostanou na velikost fontu 8 pt).
Kresba jeskyně je suprová. Obdivuji tenhle polo-třidé způsob.
Nevím jestli je to tím, že jsem zvyklý přeskakovat patičky, ale omluva mi ze začátku unikla a náhodně mi padla do oka když jsem měl vše pročtené a už jsem si to jen prohlížel.
Když něco snižuje zranění o 1/3 znamená to, že použitý systém musí mít zranění, nevím jestli tohle se dá považovat za systémově neutrální.
Vysvětlení symbolů v tabulce mi nějak uteklo asi protože jsem při čtení první části ještě nevěděl co to přesně znamená a přeskočil ho a zapomněl se k němu vrátit, až úvaha o červu mě k nim dovedla zpět.

Obsahově:
Nápad je moc pěkný. Celý kult uctívačů světla, který obětuje lidi v jeskyni je správně zvrácený. Vše ucelené, provázané a funkční.
Koncept vybuchujícího dungeonu je super. Jen tedy nechci vidět ty popálené postavy, které se po výbuchu budou snažit dostat pryč. Osobně doufám, že pomohou tomu klukovi a stane se z něj náčelník.
Místnosti 11, 12 a 13 kde je teplota přes 60°C jsou něco, kde bych být nechtěl. (A vlastně nevím jestli vůbec v takové teplotě může člověk vydržet nějakou smysluplnou chvíli :think: , no co, nejsem biolog.)
Světlopýři jsou super (i když jsem původně podle názvu myslel že světlo nějak upíjí, tedy pohlcují.) Ale svítící jsou skvělá věc, být dobrodruh tak si jich párek chovám dlouhodobě.
Tabulka světla je skvělá. (zvláště v případě, kdy použití louče může vést k výbuchu).

Celkově:
Moc pěkná věc, která mi příjde použitelná po všech směrech.
Občas hraju Grimoár, s těmihle doplňky.
Náhodné záznamy mých neuspořádaných myšlenek a výtvorů.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Poslední uctívač (Ota)

Příspěvek od Jerson »

Tenhle dungeon na asi nejnáročnější - a taky nejnáročnější - plánek z těch, které jsem zatím viděl. A také to znamená, že vůbec nevím, jak informace předávat hráčům postupně, protože slovní popis je hrubě nedostačující, sám jsem z něj řadu věcí nepochopil.

Myšlenka je zajímavá a nekomplikovaná, ale silně se obávám, že při použití v této podobě se všemi detaily se mě nějaký hráč zeptá "Jak a proč mělo fungovat tohle?" a já budu v háji.

Zaprvé - nejvyšší teplota v podzemí, ve kterém člověk vydrží nějakých šest hodin či osm hodin, a má dojem že se vrátil z pekla, je 40°C. Pobyt ve vyšších teplotách si hráči ani nepředstaví, sauna není adekvátní zkušenost.

Za druhé - svícení pomocí netopýrů jsem z náznaků nepochopil, navíc chytit je nebude asi moc snadné a taky jsem měl z popisu dojem, že toho moc nesvítí. Nicméně koncept ubývajícího světla a vůbec popis světelných podmínek pomocí barevné stupnice se mi líbí.

Za třetí - smysl a funkci některých podzemních prvků nechápu. Přesněji chápu mříž na zachytávání vhozených cenností(?) a tím končím. Pohřební komory, past v podobě červa v jedné z nich, čtvercová místnost se sloupky a a další věci mi unikají.

Za čtvrté - přijde mi, jako by na konci měl při nedostatečné opatrnosti přijít TPK. Je to tak myšleno?
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Poslední uctívač (Ota)

Příspěvek od Ota »

radunamlejn + Jerson: díky moc za přečtení a za reakci, zkusím níže reagovat na oba vaše komentáře současně:

Teplota ve spodních oblastech: Dungeon obsahuje upozornění pro vypravěče, že jakékoli namáhavé aktivity v těchto patrech vyžadují nějaké ověření výdrže (dle použitého systému). Nepředpokládám, že tam budou postavy budou trávit dlouhý čas. Holt budou muset občas vylézt výš a zchladit se. Ale samozřejmě také nemám zkušenosti s tím, jak se lidské tělo chová v 70°C, možná jsem to přepískl (teď mě napadá, že jsem mohl někde umístit mast, která by pobyt dole usnadňovala).

Plánek: Na jaře jsem si k narozkám nadělil grafický tablet a na internetu mě zaujaly isometrické mapky. Tahle dvoustránková mi přišla jako skvělý způsob si něco podobného vyzkoušet. Možná, že časem tento malý dungeon rozepíšu na víc stran a v tom případě by bylo místo i na klasické půdorysné náčrty jednotlivých místností, které by vypravěč mohl předávat hráčům. Do dvou stránek jsem nebyl schopen to nacpat.

Smysl a funkce podzemních prvků + hypotéza o kultu, co obětuje lidi: Dungeon jsem tvořil tak, že jsem si představil, co tu bylo kdysi a co z toho zbylo po 20 letech chátrání. Je jasné, že ne všechny náznaky postavy (respektive hráči) pochopí, ale to mi přijde v pořádku. Všechny záhady nemusí být rozluštitelné, při tvorbě mi stačilo, že je chápu já. Kdyby bylo víc místa, asi je lépe vysvětlím alespoň pro vypravěče, zkusím to tedy alespoň zde.
Doba před vypleněním: Uvnitř studny nikdo nebydlí, hlavní věštec a jeho pomocníci bydlí nedaleko. Samotné věštění probíhá tak, že hlavní věštec za zvuku rohu pomalu vystoupá z Přípravny nahoru. V hrdle keramická věcička, kolem pasu Obřadní provaz, v ruce mačeta, každý se z něj posadí na zadek. Aby gejzír nevytryskl v době rituálního příchodu, ve skladu čediče maká pomocník a háže čedič dolů. Dotaz zájemce vysloven, věštcem zahulákán do studny. Obětní cennosti jsou hozeny do studny, jiný pomocník je chytá velkým podběrákem v místě 9. Obětní zvíře je mačetou skoleno a krev kape do gejzíru. Pomocníci se schovají, gejzír tryská, pocákává obelisky a věštec věští - show must go on. Cennosti se třídí v místnosti 8, kde je umístěná další mačeta, kdyby kusy obětovaného zvířete ucpaly zúžené místo. Cennosti, které se mají uschovat do trezoru, se později odnesou do komory se zombočervem, který se předtím umrtví ořechovým listím (proto ořechové větve v místnosti 8). U stropu většiny místností visí klec s světlopýrem, který je pravidelně krmen a tak dodává malé, leč dostačující světlo.
Když má hlavní věštec na kahánku: Je třeba najít následovníka. Do finále postoupí 4 nejvhodnější, kteří podstoupí dva testy. První je v místnosti 13. Uchazeči se nejdříve svléknou ve svlékárně (místnost 10) a rituálně se pomažou hmotou, aby dali najevo svou oddanost Světlonoši. Pak slezou do místnosti 13, zaujmou pozice na výstupcích a musí přežít 2 minuty zaplaveni naftou, přičemž se rozzáří jak oni, tak symbol Světlonoše na zdech. Poté přeživší vystoupají až nahoru, postaví se na výstupky nad studní, říznou se do ruky a nechají skanout krev dolů. Kdo přežije následující výtrysk, stává se příštím věštcem.
Když hlavní věštec umře: Jeho tělo je ošetřeno v místnosti 11. Mozek a srdce jsou vyjmuty a vhozeny do gejzíru. Věštec tak symbolicky odchází ke Světlonoši. Tělo je poté vsunuto do pohřební kamery a komora samotná je uzavřena kotoučem. Počet čárek v symbolu na komorovém kotouči ukazuje, kolikátý hlavní věštec tam byl pohřben.
Komora s červem - slouží jako trezor, zombočerv neúnavně stráží.
Komora s jednou čárkou - první věštec, oddaný službě, odmítající světské radovánky
Komora se dvěma čárkami - věštec, který chtěl slávu Světlonoše šířit i násilím
Komora se třemi čárkami - věštec, který se věnoval šlechtění světlopýrů, aby lépe spolupracovali
Komora se čtyřmi čárkami - počátek úpadku, věštec se nechal pohřbít i s milenkou
Komora s pěti čárkami - mentálně nevyrovnaný věštec, který všechny kolem podezíral z plánů na jeho vraždu, nedošel klidu ani po smrti
Vyplenění: Nájezdníci všechny zabili (kostry v některých místnostech), cennosti z Třídící místnosti odnesli, zkusili otevřít jeden kotouč, ale zjitili, že se jedná o chudý hrob. Navíc došlo k výbuchu a pár nájezdníků u toho zahynulo. Zbylé komory nechali být a odtáhli. Jeden z pomocníků v zoufalství skočil do gejzíru, ale Světlonoš ho ušetřil, nicméně pomocník se změnil.
Současnost: Poslední uctívač žije dole, teplota mu nevadí. Už to ani není moc člověk. Světlopýři mu přenechávají své mrtvé a on jim dá občas napít své podivné krve. Kmen Holohlavců se usadil poblíž studny a když si zkusil nad horkým gejzírem upravit syrové maso, zachutnalo jim to. Rozhodli se tedy, že takto budou upravovat i své zesnulé. Holohlavci své zesnulé vždy jedli, nicméně proč si to nezpříjemnit, že? Proto natahali přes studnu polena, na která kladou objekty určené k úpravě. Jejich šaman opravdu cítí, že to není obyčejný gejzír a vyhlašuje tabu, co se týče vstupu do studny.

Uff, omlouvám se za "wall of text", ale aspoň je vidět, proč to není napsané v odevzdaném souboru :). Ale jak jsem řekl, nemyslím si, že by postavy měly vše výše řečené nějak zjistit. A nedivil bych se, kdyby si takový dlouhý prolog odmítal přečíst i stručnost milující vypravěč.

Potenciální TPK: To mi nepřišlo na mysl. I kdyby se postavy staly obětí "běžného" výbuchu, nemusí to znamenat instantní smrt. Ano, pokud budou na schodišti v okamžiku, kdy nastane megavýtrysk po pádu posledního uctívače do gejzíru, mohou to nepřežít. Nicméně když jako postava uvidím, že světlopýři se slétají k mrtvole a snaží se ji odtáhnout do gejzíru, bude mi to divné a zkusím jim v tom zabránit nebo rychle zmizím. Šlo mi spíš o takovou pěknou tečku za celým tím případem :).

Ještě jednou děkuji za komentáře a kdyby někoho napadlo, jak v dungeonu krátce a přitom názorně nastínit nějakou výše popsanou skutečnost z minulosti, budu rád.
Uživatelský avatar
Ota
Příspěvky: 642
Registrován: 6. 6. 2007, 16:17
Bydliště: KrPole

Re: Poslední uctívač (Ota)

Příspěvek od Ota »

Do prvního příspěvku jsem přidal očištěnou mapu pro hráče.
Kdyby se někdo odhodlal si tento dungeon zkusit odehrát, tak se s tím nemusí patlat sám.

Ještě mě napadlo tam přidat přerušované čáry k naznačení rozstříhání, ale to už si asi každý vypravěč udělá tak, jak sám potřebuje.
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti