U-518 (Crowen)

V letošním podzimním ročníku RPG Kuchyně tvoříme jednostránkové dungeony!
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

U-518 (Crowen)

Příspěvek od crowen »

Zatial to vyzera na tuto sadu:
  • Trezor
  • Jaskyna
  • Lad
  • Paleo malby
  • Svetlonos
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [placeholder] Crowenov dungeon

Příspěvek od crowen »

Taka mala ochutnavka
preview.png
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: [placeholder] Crowenov dungeon

Příspěvek od crowen »

Finalna verzia mojho dungeonu. V adresari su dva subory, mapka, a text. Casom, po sutazi, tam mozno pribude nejaka extended verzia, alebo dalsie materialy, co sa mi nazbierali :-)

U-518

Trezor - ukryt pre Enigmu
Ruina - vrak ponorky je v prenesenom vyzname ruina
Lad, Pach smrti - Niflheim
Paleo malby - magia run a obrazcov zvierat, ktore ludom a predmetom zapoziciavaju magicku moc a vlastnosti
Svetlonos - bojovnici proti temnote a smrti, niektori ovladaju magiu ohna, svetlo, liecenie

Pouzite Google fonts su free to use, podobne aj font Potsdam https://www.dafont.com/potsdam.font?tex ... nd&psize=l
Za tento příspěvek děkují uživateli crowen tito uživatelé (celkem 2):
radunamlejn, JacobWolf
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: U-518 (Crowen)

Příspěvek od Antharon »

Tak po tom, čo sa mi v polke reviewu vybil telefón to bude asi také stručnejšie.

Stránka s textom je perfektná. Celá ako je. Postavy sú zaujímavé, každý jeden predmet je extrémne konkrétny a nesie so sebou určitý flavor, ktorý robí prostredie zaujímavejším.

Portál do nilfgardu a infestácia temnými feylingami je pekné prostredie a viem si živo predstaviť postapokalyptické mesto kde prežíva hrstka obyvateľov v strachu pred monštrami. Náhodné tabuľky napovedajú, že prvotná fáza v meste a jeho okolí je naplánovaná na dlhšie a dostať sa do ponorky bude dobrodružstvo samo o sebe.

A potom tu je druhá stránka, mapa. Tá je podľa mňa hrozne neprehľadná. Mapa ponorky sa dá ešte referencovať s poznámkami a detaily sa dajú naštudovať z popisu ponorky alebo doplniť. Danzig je na tom už horšie. mám pocit, že tam nie sú vyznačené zaujímavé miesta ale na druhú stranu sú tam napríklad zakrúžkované nejaké ničnehovoriace domy.

Samotné dobrodružstvo sa dá určite odohrať a jednoznačne sa teším, či už ako hráč alebo game master, no jednoznačne to nie je modul, ktorý si GM vezme a môže hrať. Potrebuje hromadu doplňujúcej prípravy a asi sa nedohrá za jedno sedenie. Pre niekoho to môže byť veľké negatívum, iní GMs budú možno radi, že majú voľnú ruku.

Celkovo sa mi to hrozne páči, hlavne postapo-nazi-hellboy-thule atmosféra :D
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: U-518 (Crowen)

Příspěvek od crowen »

Vdaka za podrobne zhodnotenie.

Ten planik mesta je naschval tak prazdny. K pohybu po nom je tabulka nahody, kde sa co nachadza. Plus si GM moze povedat, odkial postavy vyrazaju, takze moze mat 1 encounter, alebo viacero, kym sa dostanu ku ponorke.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6888
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: U-518 (Crowen)

Příspěvek od Antharon »

Nahodil som inzerat na karlov ttrpg server
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: U-518 (Crowen)

Příspěvek od Selhan »

Asi nejambicióznější letošní příspěvek zaslal Crowen - krom dungeonu v podobě německého u-boatu nám totiž přináší celý setting rovnou i s vlastním podáním magie. A je to lákavý setting - britští magičtí komandos bojující proti esesáckým okultistům a příšerám z Nilfheimu, ohohó. Ale nabízí se samozřejmě otázka, jak se tohle může vlézt na jednu A4 - a, nu… Crowen velmi sympaticky podvádí, když zhusta používá hyperlinky na obrázky a wikipedii - sice to znamená, že tiskem přijdete o tři čtvrtiny informací, ale já jsem zkrátka zaujatý, wikicrawl vždy patřil k mým nejoblíbenějším typům rpg, a vidět tady to nadšení, se kterým je uvedeno, kterou historicky věrnou kopii coltu 1911 britští výsadkáři mají, to je prostě radost.

Nicméně, abych se jen nerozplýval a opravdu i něco napsal k samotnému modulu, protože nebudu lhát, že jakkoli mě fascinuje, taky mě trochu děsí - nejsem si totiž úplně jistý, jak se to bude hrát. Samotná “kobka” v podobě vraku ponorky je například atmosféricky a vizuálně perfektní věc, o tom žádná, ale zároveň je to shluk malinkých místnůstek a úzkých chodbiček, které jsou narvané k prasknutí nepřáteli. Přijde mi, že to budou hrozná jatka - a moc nevidím, jak by za použití nějakých oldschoolovějších, drsnějších pravidel mohli hrdinové přežít, natož zvítězit. Vzhledem k tomu, že stejně prostoru jako kobka zabírá v modulu okolí - Danzig uvízlý v mýtické mlze - nabízí se zkusit namísto přímočarého dungeoncrawlu naverbovat (či spíše zmanipulovat) někoho dalšího, to už se však bohužel do textu opravdu nevešlo. K Danzigu sice máme mapku a dvě zajímavé náhodné tabulky, ale jako příprava to nestačí, a většina práce zůstává na vypravěči. Ne že by to nešlo s pomocí náhodných tabulek odimprovizovat při hře - zvláště když by se použil nějaký systém který nechává hráče s improvizací pomáhat - ale je dobré s tím počítat. Tady je to asi opravdu škoda omezeného rozsahu, rozhodně by nebylo špatné dostat ještě další informace o situaci ve městě, která by se pak dala rozehrát spolu se samotnou strašidelnou a smrtelnou ponorkou.

Navíc musím v tomhle poznamenat, že si nejsem jistý zamýšleným použitím tabulek. Jistě, nějak bych si to interpretoval, ale z textu vůbec nevyplývá, kdy by si vlastně měl člověk házet na bestie z mlhy - přitom mi přijde, že se nabízí že by se na náhodné setkání nejdříve házelo třeba 2d10, aby se určil sloupec.

Pak musím zmínit jeden detail, který mi vyloženě nesedí, a dokonce jsem uvažoval, jestli to není překlep, než jsem si všiml že data tomu opravu odpovídají. Hra totiž otevírá s tím, že hrdinové jsou už 16 měsíců uvíznutí v prokletém mrazivém městě, které obklopila ledová magická bariéra. Nedovedu si moc představit, jak výsadkáři zvládli tak dlouho přežít, a to stále s plnou standardní výbavou. Nevím, jaký byl autorský záměr, ale osobně bych to celkem určitě snížil na pár týdnů nanejvýše.

Jinak musím ještě vyzdvihnout krásnou mapku - detail zakreslených značek je kupříkladu parádní - a celkově ještě jednou říct, jak se mi ten formát líbí. Ano, je to víceméně netisknutelné a v podstatě to překračuje zadání, ale rozhodně nechci kohokoli zrazovat od toho tenhle formát následovat protože mi přijde skvělý. Více hypertextu! Více obrázků šavlí!

Na závěr se musím zeptat - tohle je střípek nějakého světa, který máš rozpracovaný víc? Protože jestli se někde dá sehnat nášup, tak jej chci! A rozšířenou verzi určitě!
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Re: U-518 (Crowen)

Příspěvek od crowen »

Vdaka za super nadseny komentar, som velmi rad, ze sa ti to pacilo.

K tym tabulkam: Mozno to nie je najlepsie napisane, ale funguje to tak, ze vzdy, ked postavy vojdu do miestnosti / budovy / na novy stvorcek mapy, hodi GM k6. Ak mu padne 6, nieco stretli/nasli. Nasledne hod 2k6 urci riadok v tabulke, a je na GM, aby vybral stlpec, podla toho, co potrebuje. Aka je to budova? Aku narodnost ma osoba, s ktoru sa bavia? Stretli vojaka, akeho?

16 mesiacov - chcel som mat prostredie, kde prezilo len minimum populacie, a teda zdrojov je relativne dost, len ich treba najst, a obcas o ne bojovat s prezivsimi alebo netvormi. Ale kludne to moze byt 16 dni alebo tyzdnov.

Je to setting, co uz dlho nosim v hlave, a toto je prvy text, co sa zhmotnil. Ale rad by som to niekedy viac rozpracoval :-)
Odpovědět

Zpět na „Dungeonová kuchyně 2021“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů