[+] Kartografie (mapy v RPG)
-
- Příspěvky: 1650
- Registrován: 13. 10. 2021, 16:41
[+] Kartografie (mapy v RPG)
(EDIT Po sloučení vláken byl můj post antidatován o parádních cca 10 let zpátky a s většinou obsahu vlákna souvisí jenom okrajově... Nechávám z něj jenom přehled novějších odkazů a semtam ho budu aktualizovat, ať je to na jednom místě.)
(+ MODS Berte to spíš jako wiki stránku a klidně si to editujte i sami)
Dungeony
Dyson Logos
Paratime Design (CC kartografie, Friday Freebies, PDFka s mapami)
Fantasy/historie
Mike Schley - ilustrátor DnD 5e, mapy z příruček, budovy atd.
Francesca Baerald - kartografie pro DnD 5e, RuneQuest, Warhammer, počítačové hry
Marc Moureau - mapy měst i zemí
Sören Meding - akorát 2 mapy, ale stojí za to
Jean-Claude Golvin - rekonstrukce od neolitu po středověk a 17./18. století
Jon Abbiss - pár pěkných mapek (mj. Tamriel) a izometrické architektury
Misty Beee - kontinenty, města, panoramata, izopohledy
l'Arpenteur - kontinenty, města, izopohledy
Zbyněk Hladík - pár map a budov
Hexbin mapy Země
10km hexbinová síť Evropy
10km hexbinová síť Severní Ameriky
50km hexbinová síť celého světa
Google obrázky
medieval city layout
fantasy city isometric layout
Google obrázky - doba bronzová
bronze age settlements
bronze age stilt houses (Jezerní město z Hobita )
nuraghi culture (Sardínie)
bronze age Spain
Generátory
https://watabou.itch.io/ (různé - město, městské čtvrti, vesnice, one-page dungeony)
https://azgaar.github.io/Fantasy-Map-Generator/ (svět)
Online nástroje
Inkarnate - free a placená verze, asi nutná registrace
Sci-fi/space
Modulární bloky pro Traveller (lodě, základny, atd.)
(+ MODS Berte to spíš jako wiki stránku a klidně si to editujte i sami)
Dungeony
Dyson Logos
Paratime Design (CC kartografie, Friday Freebies, PDFka s mapami)
Fantasy/historie
Mike Schley - ilustrátor DnD 5e, mapy z příruček, budovy atd.
Francesca Baerald - kartografie pro DnD 5e, RuneQuest, Warhammer, počítačové hry
Marc Moureau - mapy měst i zemí
Sören Meding - akorát 2 mapy, ale stojí za to
Jean-Claude Golvin - rekonstrukce od neolitu po středověk a 17./18. století
Jon Abbiss - pár pěkných mapek (mj. Tamriel) a izometrické architektury
Misty Beee - kontinenty, města, panoramata, izopohledy
l'Arpenteur - kontinenty, města, izopohledy
Zbyněk Hladík - pár map a budov
Hexbin mapy Země
10km hexbinová síť Evropy
10km hexbinová síť Severní Ameriky
50km hexbinová síť celého světa
Google obrázky
medieval city layout
fantasy city isometric layout
Google obrázky - doba bronzová
bronze age settlements
bronze age stilt houses (Jezerní město z Hobita )
nuraghi culture (Sardínie)
bronze age Spain
Generátory
https://watabou.itch.io/ (různé - město, městské čtvrti, vesnice, one-page dungeony)
https://azgaar.github.io/Fantasy-Map-Generator/ (svět)
Online nástroje
Inkarnate - free a placená verze, asi nutná registrace
Sci-fi/space
Modulární bloky pro Traveller (lodě, základny, atd.)
Naposledy upravil(a) Passingby dne 6. 2. 2024, 13:45, celkem upraveno 7 x.
Verify you are a human.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
It's just an overreaction. In a few months, nobody will remember the drama.
-
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6652
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
Re: [svět] Taria
Že "oceánská deska" nemusí být čistě oceánská.
Tak to si pamatuješ velmi, velmi zjednodušeně, protože čistě oceánské desky jsou jen pacifická, filipínská, kokosová, Nazca (všechny v Tichém oceánu) a Scotia v jižním Atlantiku. Všechny kontinentální desky mají nějakou "oceánskou" část (třeba ta australská deska má toho oceánu hodně, i když je podle tvého dělení kontinentální, a pod Jávu a Sumatru se zrovna ta oceánská část podsouvá). A podobnost s Tarií nabízí třeba rekonstrukce nárazu Indie do Asie při postupném vzniku Himálaje, titbetské plošiny atd. (video cca 3:35–3:45).
EDIT: K hranicím na potůčcích a říčkách: Jenže v té mapě Tarie se nám nezdá to, že hranice jdou právě po těch velkých řekách. (A mimochodem, ve středověku a dřív byly nějaké potůčky každému ukradené – snad s výjimkou Rubikonu. Český les / Šumava a Bavorský les jsou jedno a to samé, kde přesně šla hranice, nikoho nezajímalo, pokud tam nestál zrovna hrad... a tam byl důležitý ten hrad.)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
Re: [svět] Taria
Sirien: Já se nechci hádat o to, že je to naprosto nesmyslné, zvlášť když bohužel nemám Tarii přečtenou. Díky za vysvětlení, ono určitě hodně záleží na tom, jak se vlastně ty hranice vytyčovaly, a neříkám, že ta mapa je "blbě". Jen že mi tohle přijde jako jediný prvek, kde bych to čekal opravdu nějak jinak. A myslím, že po pár stoletích by to tak i skončilo - je prostě praktičtější spravovat svět po údolích.
Vallune, v tom případě myslím, že sis špatně přečetl, co jsem psal. Ano, hranice může jít často podél potoka. To podle mě nějak neodporuje mému postoji, že je nestandardní, že se na probírané map hranice zarputile drží velkých řek a vyhýbají se horám.
A geografie je každopádně složitá věc, která se neřídí neporušitelnými zákony a pravidly. Řeky se nedělí - pokud se teda náhodou nějaké nerozdělí. Hory nejsou osamělé - pokud náhodou nějaká není osamělá. Města jsou na řekách - pokud náhodou nějaké není jinde. Vždy se dá mluvit jen o nějaké pravděpodobnosti - a smysl má řešit, jestli mapa není divná přespříliš, ne jestli není divná vůbec.
Vallune, v tom případě myslím, že sis špatně přečetl, co jsem psal. Ano, hranice může jít často podél potoka. To podle mě nějak neodporuje mému postoji, že je nestandardní, že se na probírané map hranice zarputile drží velkých řek a vyhýbají se horám.
A geografie je každopádně složitá věc, která se neřídí neporušitelnými zákony a pravidly. Řeky se nedělí - pokud se teda náhodou nějaké nerozdělí. Hory nejsou osamělé - pokud náhodou nějaká není osamělá. Města jsou na řekách - pokud náhodou nějaké není jinde. Vždy se dá mluvit jen o nějaké pravděpodobnosti - a smysl má řešit, jestli mapa není divná přespříliš, ne jestli není divná vůbec.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
-
- Enfant terrible
- Příspěvky: 8902
- Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Selhan: ok, nebudu tak kryptickej a zkusim z hlavy říct aspoň ty nejkritičtější historické okolnosti které vedly k tomu, že Taria vypadá tak, jak vypadá (podání je velmi zjednodušené):
Taria bývala zcela pod kontrolou draků bez jediného člověka. Před asi 700 lety do Tarie vtrhli vyhnanci a trestanci, kteří začali draky vyvražďovat. Což byla oboustranně likvidační soutěž. Lidem se povedlo ustanovit nějaká předmostí a tvrdě chráněné lokace - zejména v horách (taktické postavení proti náletům, jeskynní útočiště atp.)
Později když lidí fakt přibylo a získali většinovou kontrolu nad některými územími se draci hecli a začli se formovat do úderných letek, což na nějakou dobu obrátilo kartu. Sídliště v otevřeném terénu (ústí řek - hahahaha!) měla tendenci rychle lehnout popelem.
Překračování řek nebylo moc sranda, jakékoliv osídlení u břehu (nebo dokonce most) byl jasný cíl, brody tvořily takticky velmi slabá a nepříjemná místa.
Tohle ve velkém formovalo základní historické osídlení.
Na jihu v té zátoce se později děly nějaké další srandy, např. útoky rybolidí a jejich nájezdy skrze řeky do vnitrozemí. Na severu se děly také nějaké další srandy, jako vylodění barbarských hord pod vedením démony uctívajících (a přivolávajících) šamanů. V mezičase se děly nějaké srandy i ve vnitrozemí, např. když druidům hráblo, vyhlásili nezávislost a rozhodli se spojit Severní a Jižní hvozd dohromady (lidským osídlením mezi nimi tohle taky zrovna neprospělo, jak si určitě dokážeš představit). Taky tam byla nějaké série válek s tím východním královstvím které si Tarii nárokovalo zpátky (protože ji založili jeho vyhnanci a trestanci) - v jednu chvíli se jeho vojska dostala až do středu Tarie, kde nastal dlouhej stand-off (snad dokonce generační), během kterého kníže vybudoval skrz střed Tarie severo-jižní obranný val - gigantickou a bez magie neerealizovatelnou stavbu.
(Mimochodem Taria je sopečně aktivní, jak na severozápadě tak na jihu; hory na východě si nejsem jistý jestli jsou nesopečné nebo vyhaslé, to bych se musel podívat.)
Tj. nejstarší, ale také nejproblematičtější osídlení máš na jihovýchodě. Osídlení na jihu je o něco mladší, ale mělo historicky série tvrdých problémů (války s rybolidmi, výbuchy sopek...) Osídlení ve východních horách je velmi staré a velmi solidní, podpořené rozsáhlou těžbou. Ačkoliv osídlení Menida a okolí je staré, tak to území bylo dlouho velmi nestabilní (Menido jako hlavní město je poměrně moderní záležitost) - co pamatuju tak se to tam stabilizovalo až právě v době té války o nezávislost. Sever nad Severním hvozdem je pak málo osídlená divočina, kde nic moc neni a jsou tam velká území "nikoho".
(Pocestě jsem vynechal srandy jako příchod půlčíků, trpaslíky a jejich zábor kopců, elfy s kudůk havětí v jedněch skalách co magií, alchymií a terénem napárkrát vysvětlovali knížecím armádám, že se té své nezávislosti fakt jakože nevzdaj, nějaká povstání, nějaké náboženské války, nějaké srandy s piráty na jihu a se střídavými zábory těch ostrovů kvůli jejich ekonomickému potenciálu (perly, rybolov, perly, taktický význam kontroly moře, perly, perly, perly, nějaké korály, perly...), nějaké menší války s tím východním královstvím, nějaké pokusy o puč... a nevím co všechno dalšího.)
Taria bývala zcela pod kontrolou draků bez jediného člověka. Před asi 700 lety do Tarie vtrhli vyhnanci a trestanci, kteří začali draky vyvražďovat. Což byla oboustranně likvidační soutěž. Lidem se povedlo ustanovit nějaká předmostí a tvrdě chráněné lokace - zejména v horách (taktické postavení proti náletům, jeskynní útočiště atp.)
Později když lidí fakt přibylo a získali většinovou kontrolu nad některými územími se draci hecli a začli se formovat do úderných letek, což na nějakou dobu obrátilo kartu. Sídliště v otevřeném terénu (ústí řek - hahahaha!) měla tendenci rychle lehnout popelem.
Překračování řek nebylo moc sranda, jakékoliv osídlení u břehu (nebo dokonce most) byl jasný cíl, brody tvořily takticky velmi slabá a nepříjemná místa.
Tohle ve velkém formovalo základní historické osídlení.
Na jihu v té zátoce se později děly nějaké další srandy, např. útoky rybolidí a jejich nájezdy skrze řeky do vnitrozemí. Na severu se děly také nějaké další srandy, jako vylodění barbarských hord pod vedením démony uctívajících (a přivolávajících) šamanů. V mezičase se děly nějaké srandy i ve vnitrozemí, např. když druidům hráblo, vyhlásili nezávislost a rozhodli se spojit Severní a Jižní hvozd dohromady (lidským osídlením mezi nimi tohle taky zrovna neprospělo, jak si určitě dokážeš představit). Taky tam byla nějaké série válek s tím východním královstvím které si Tarii nárokovalo zpátky (protože ji založili jeho vyhnanci a trestanci) - v jednu chvíli se jeho vojska dostala až do středu Tarie, kde nastal dlouhej stand-off (snad dokonce generační), během kterého kníže vybudoval skrz střed Tarie severo-jižní obranný val - gigantickou a bez magie neerealizovatelnou stavbu.
(Mimochodem Taria je sopečně aktivní, jak na severozápadě tak na jihu; hory na východě si nejsem jistý jestli jsou nesopečné nebo vyhaslé, to bych se musel podívat.)
Tj. nejstarší, ale také nejproblematičtější osídlení máš na jihovýchodě. Osídlení na jihu je o něco mladší, ale mělo historicky série tvrdých problémů (války s rybolidmi, výbuchy sopek...) Osídlení ve východních horách je velmi staré a velmi solidní, podpořené rozsáhlou těžbou. Ačkoliv osídlení Menida a okolí je staré, tak to území bylo dlouho velmi nestabilní (Menido jako hlavní město je poměrně moderní záležitost) - co pamatuju tak se to tam stabilizovalo až právě v době té války o nezávislost. Sever nad Severním hvozdem je pak málo osídlená divočina, kde nic moc neni a jsou tam velká území "nikoho".
(Pocestě jsem vynechal srandy jako příchod půlčíků, trpaslíky a jejich zábor kopců, elfy s kudůk havětí v jedněch skalách co magií, alchymií a terénem napárkrát vysvětlovali knížecím armádám, že se té své nezávislosti fakt jakože nevzdaj, nějaká povstání, nějaké náboženské války, nějaké srandy s piráty na jihu a se střídavými zábory těch ostrovů kvůli jejich ekonomickému potenciálu (perly, rybolov, perly, taktický význam kontroly moře, perly, perly, perly, nějaké korály, perly...), nějaké menší války s tím východním královstvím, nějaké pokusy o puč... a nevím co všechno dalšího.)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
-
- Příspěvky: 2666
- Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
- Bydliště: Kladno
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Siriene, díky za shrnutí a připomenutí - ještě i z dějin naší planety přidám, že někdy se nějaká sídla objeví na naprosto nevhodných místech prostě rozhodnutím někoho výše postaveného (příkladem budiž Petrohrad v Rusku) nebo z neznalosti (část prvních osídlení Evropanů v Americe nebo například všechny ty opuštěná středověká osídlení po našich horách, kdy stačilo jedno špatné léto a jedna krutá zima, aby i panstvo pochopilo, že ty pole nikoho neuživí).
EDIT: Chtěl jsem tím říct, že proto bych si jenom pohledem na mapu nedovolil rozporovat rozmístění kulturních prvků jako jsou osídlení, silnice, pole, hranice, hrady a podobně - to vše totiž vždy závisí na historickém, ekonomickém, kulturním, technologickém a další kontextech, které v prosté mapě většinou nejsou.
EDIT: Chtěl jsem tím říct, že proto bych si jenom pohledem na mapu nedovolil rozporovat rozmístění kulturních prvků jako jsou osídlení, silnice, pole, hranice, hrady a podobně - to vše totiž vždy závisí na historickém, ekonomickém, kulturním, technologickém a další kontextech, které v prosté mapě většinou nejsou.
-
- Příspěvky: 3233
- Registrován: 25. 5. 2013, 15:00
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Mě by hlavně jako zajímalo, jestli je na té mapě k nalezení nějaký Arkham...
-
- Warden
- Příspěvky: 919
- Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
- Bydliště: Pilsen
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Na steamu se objevil nový program pro online hraní rpg a vypadá moc nádherně.
Imho by v něm šli dělat i dost dobrý battlemapy pro tisk, ale ta grafika v online hraní je něco dost nevídaného. A možná by to nějaké streamery mohlo zajímat.
https://store.steampowered.com/app/720620/TaleSpire/
Imho by v něm šli dělat i dost dobrý battlemapy pro tisk, ale ta grafika v online hraní je něco dost nevídaného. A možná by to nějaké streamery mohlo zajímat.
https://store.steampowered.com/app/720620/TaleSpire/
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Survive, Save, Solve ...pick two
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
The Shimmering Peninsula
A land of beauty and wealth beyond measure ruled by the merchant princes of the Three Cities.
Mapu vytvořil Marc Moureau.
-
- Příspěvky: 783
- Registrován: 30. 8. 2011, 13:17
- Bydliště: Krajina snů
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Plánuju vytvářet fantasy mapu a hledám vhodný nástroj (free, kupovat to kvůli jedné mapě nechci). Potřebuju aby uměl následující:
- štětce nebo jiné nástroje na výrobu jednoduché mapy několika ostrovů
- nepotřebuju barvy, pokud tam budou, tak ať je možnost udělat je vyblité
- preferuju jiné vyznačení lesů a hor, než jako malé stromečky a malé špičky, ale nezabije mě to
- nějaký "ancient filtr" potěší
Co byste doporučili?
(zkoušela jsem azgaar, ale tam mi vadí že je to primárně na generované mapy, je to trochu overkill a nástroje jsou nepřehledné, navíc nevyužiju co všechno dělá sám)
- štětce nebo jiné nástroje na výrobu jednoduché mapy několika ostrovů
- nepotřebuju barvy, pokud tam budou, tak ať je možnost udělat je vyblité
- preferuju jiné vyznačení lesů a hor, než jako malé stromečky a malé špičky, ale nezabije mě to
- nějaký "ancient filtr" potěší
Co byste doporučili?
(zkoušela jsem azgaar, ale tam mi vadí že je to primárně na generované mapy, je to trochu overkill a nástroje jsou nepřehledné, navíc nevyužiju co všechno dělá sám)
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
-
- Příspěvky: 750
- Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Já používám inkarnate, má i free verzi a parchment style overworld mapa by mohla být přesně to, co hledáš (když přežiješ malé stromečky)Lorwyn píše: ↑4. 5. 2021, 14:54 Plánuju vytvářet fantasy mapu a hledám vhodný nástroj (free, kupovat to kvůli jedné mapě nechci). Potřebuju aby uměl následující:
- štětce nebo jiné nástroje na výrobu jednoduché mapy několika ostrovů
- nepotřebuju barvy, pokud tam budou, tak ať je možnost udělat je vyblité
- preferuju jiné vyznačení lesů a hor, než jako malé stromečky a malé špičky, ale nezabije mě to
- nějaký "ancient filtr" potěší
Co byste doporučili?
(zkoušela jsem azgaar, ale tam mi vadí že je to primárně na generované mapy, je to trochu overkill a nástroje jsou nepřehledné, navíc nevyužiju co všechno dělá sám)
https://inkarnate.com/
EDIT: takhle vypadají parchment mapy:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
-
- Příspěvky: 2593
- Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
- Bydliště: Vsetín
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Nemáte někdo zkušenosti, který program je vhodnější pro rychlé kreslení map?
Inkarnate nebo Dungeondraft.
Řekl jsem si, že do něčeho zainvestuji a oba se mi zdají v pohodě. Nevím, který zvolit. (Nebo nějaký úplně jiný?)
Inkarnate nebo Dungeondraft.
Řekl jsem si, že do něčeho zainvestuji a oba se mi zdají v pohodě. Nevím, který zvolit. (Nebo nějaký úplně jiný?)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
-
- Příspěvky: 750
- Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Mám obojí a obojí má svoje výhody a nevýhody.
Dungeondraft: lépe se kreslí zdi a vodní plochy + podvodní věci, zároveň se tam pěkně dá hrát s light sourcema a zdma co nepropouští světlo. Nabízí i export do černé a bíle, což na první poheld vypadá lákavě pro tisk, ale upřímně, výsledný efekt je hnusný
Onetime payment. Instaluje se.
Inkarnate: Všechno je stamp. I zdi. Což je občas pruda. Víc grafických prvků do základů s velkou úpravou tvarum, saturace, hue..... Overland i battlemap v jendom programu (Dungeondraft má dvojče Wonderdraft) . Výsledné mapy mi přijdou hezčí.
Monthly fee. Webová služba.
EDIT: Inkarnate mý výhodu, že si ho můžeš ošahat ve free verzi
Osobně bych volil Dungeondraft pro mapy pro VTT a Inkarnate pro všechno ostatní (což je ostatně i vidět, protože veškerá grafika co mám v modulech je v Inkarnate)
Dungeondraft: lépe se kreslí zdi a vodní plochy + podvodní věci, zároveň se tam pěkně dá hrát s light sourcema a zdma co nepropouští světlo. Nabízí i export do černé a bíle, což na první poheld vypadá lákavě pro tisk, ale upřímně, výsledný efekt je hnusný
Onetime payment. Instaluje se.
Inkarnate: Všechno je stamp. I zdi. Což je občas pruda. Víc grafických prvků do základů s velkou úpravou tvarum, saturace, hue..... Overland i battlemap v jendom programu (Dungeondraft má dvojče Wonderdraft) . Výsledné mapy mi přijdou hezčí.
Monthly fee. Webová služba.
EDIT: Inkarnate mý výhodu, že si ho můžeš ošahat ve free verzi
Osobně bych volil Dungeondraft pro mapy pro VTT a Inkarnate pro všechno ostatní (což je ostatně i vidět, protože veškerá grafika co mám v modulech je v Inkarnate)
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
-
- Příspěvky: 2593
- Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
- Bydliště: Vsetín
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Moc díky. Jen... Co je "Stamp"? A hezčí ti přijdou mapy z Inkarnate? Co jsem koukal na net, mně se právě líbí ta stylizace do ruční kresby v Dungeondraft.
Co je VTT?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Stamp = razítko. Kreslíš tím, že "razítkuješ" předpřipravené objekty z nějakých knihoven.
VTT = Virtual Table Top.
VTT = Virtual Table Top.
-
- Příspěvky: 750
- Registrován: 24. 10. 2017, 10:07
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Inkarnate má watercolor styl, který by ti mohl vyhovovat, DD má jen jeden a ten mi pžijde upřímně nehezký, samozřejmě je to ale otázka vkusu.
Zjištění při rychlém kreslení: DD má lehce intuitivnější ovládání díky možnosti používat pravé myšítko, Inkarnate má jednodušší práci s objekty - vybírání na mapě a šoupání a pestřejší možnosti u štětců na kreslení pozadí
Edit: srovnání podobné scény v obou softech jen se základní grafikou
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Ahoj, já jsem Nordst Fuchs a tohle je DRAČÁK: THE NEXT GENERATION!
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
Fantasy PbtA které klade důraz na fikci v kulisách povědomé fantasy, ale zároveň je tam hodně originalnich prvku, které z her dělaji nové zážitky.
Jednoduchý systém tvorby postav, který ovšem nabízí mnoho možností a voleb na výběr a produkuje unikátní, nezaměnitelné a velmi hratelné a zábavné charaktery.
Jednoduchý systém hry ve kterém můžete hrát aniž byste nad ním museli pořád přemýšlet.
Vše o pravidlech a o hrách zde: https://discord.gg/Mks4DzzMJ7
A vlákno tady: https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?t=16363
-
- Příspěvky: 2593
- Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
- Bydliště: Vsetín
Re: [+] Kartografie (mapy v RPG)
Moc díky. Hlavně za to srovnání obrázků. Jak píšeš, je to otázka vkusu. Mně se na tvém srovnání mnohem víc líbí kresebně jednodušší styl DD, víc to připomína ruční práci.
Taky se mi víc zamlouvá, že si zaplatíš jednorázově a máš to na pořád.
Ale Inkarnate mí i ty mapy světa a snadnější práci s objekty...
Hernajs, pořád váhám.
Taky se mi víc zamlouvá, že si zaplatíš jednorázově a máš to na pořád.
Ale Inkarnate mí i ty mapy světa a snadnější práci s objekty...
Hernajs, pořád váhám.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start