Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Aha, teď jsi mi zavařil. Asi to budu muset příště víc popsat. :)

str. 19 - jak píšeš.
str. 25 a 46 - na uvážení ST. Je možný hod nebo automatický úspěch. Vhodné jsou obě varianty.
str. 54 - jak píšeš.

25 a 46 jsem záměrně nerozepisoval. Mohl jsem dopsat větu, že posouzení situace je na vypravěči, ale přišlo mi to zbytečné. Jak vidím, asi by to nějakou úpravu chtělo.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Steve
Příspěvky: 22
Registrován: 19. 1. 2021, 15:26

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Steve »

Jen se přidám se souhlasem s ostatními a hlavně Selhanem. Hodně textu kterej se sice dobře čte, ale málo hratelnýho obsahu. Přesně takovýto s čímž má dlouhodobě problém Markus. Srovnávám třeba s tou Zkázou divošských králů, jak sem psal vedle, kde je ten poměr doprovodných textů a hratelnýho obsahu pro mě dokonalej.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Steve píše: 30. 3. 2021, 08:14 Jen se přidám se souhlasem s ostatními a hlavně Selhanem. Hodně textu kterej se sice dobře čte, ale málo hratelnýho obsahu. Přesně takovýto s čímž má dlouhodobě problém Markus. Srovnávám třeba s tou Zkázou divošských králů, jak sem psal vedle, kde je ten poměr doprovodných textů a hratelnýho obsahu pro mě dokonalej.
Díky za koment. Hratelného materiálu bude samozřejmě mnohem více. Já to takto rozpracované původně ani nechtěl zveřejňovat, právě proto, že zatím je snad 50% textu omáčka a málo dobrodružných míst. Přemluvili mě k tomu Marku s Karlem asi před měsícem. Chápu, že ve stavu, v jakém to teď je, to není dobré.

Že se moc rozkecávám již vím. Napsalo mi to hodně z vás. Časem se to pokusím proškrtat, ale to je věc, která mi nikdy nešla. Každá věta je moje děťátko, každý odstavec vymazlený. IMHO jsou to všechno pro hru důležité informace.
Potřeboval bych editora škrtače, který mi do toho sáhne a tlustou červenou linkou nemilosrdně zařízne vatu. :D
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus »

Smrqu, koukni na tu Zkázu divošských králů, je to podle mě dobrý příklad toho, jak může vypadat "dobrodružné místo". Vesnice + problém + různé rozehrávatelné věci bokem.

Při designu by ses měl soustředit na to, abys rozestavoval pomyslné kostičky domina, které začnou padat, jakmile mezi ně hráči vletí. Ideálně aby jich bylo hodně a mohly padat různými směry a hráči si sami vybírali, do které z nich drbnou.

Na co by ses naopak soustředit neměl, je popisovat, proč ty kostičky domina stojí zrovna v tomhle uspořádání (teda popsat to můžeš, ale není to moc hodnotné, tak stručně) a jakými směry by měly padat (takové skriptování je skoro úplně zbytečné, protože v mé hře pravděpodobně stejně spadnou jinak).

To píšu vyloženě jen v reakci na diskuzi, takže možná nosím dříví do lesa. Tvé PDF jsem ještě nečetl, jsem ostuda a momentálně nestíhám.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Selhan »

Tak já ještě pořád nechci vynášet nějaký verdikt, když to není dokončené, protože se můžeš tát, že teď to všechno vlastně bude v následujících pasážích důležité, a zase si nemyslím, že všechno musí být úplně stručné - někomu vyhovuje to osekat co nejvíc, někomu nevadí si přečíst o dvacet stránek navíc. Ale tak jako tak, nemělo by to být úplně přehnané, to pak nepíše modul k RPG, ale knížku. Já ososobně jsem teba asi ochotný číst tho trochu víc, ale musí to být vyvážené tím, že je to pak opravdu využité. A to ještě plně nevím, prozatím tam třeba ti skřeti jsou jen zajímavost v pozadí, ale hráči se s nimi nepotkají (teda když nechytnou ty dva hlídače u milíře, ale tam taky zas není napsáno, co s tím.)
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Selhan píše: 30. 3. 2021, 13:24 ...třeba ti skřeti jsou jen zajímavost v pozadí, ale hráči se s nimi nepotkají (teda když nechytnou ty dva hlídače u milíře, ale tam taky zas není napsáno, co s tím.)
Mám pocit, že zde dostávám rozporuplné podněty. Třeba Markus napsal:
Markus píše: Na co by ses naopak soustředit neměl, je popisovat, proč ty kostičky domina stojí zrovna v tomhle uspořádání (teda popsat to můžeš, ale není to moc hodnotné, tak stručně) a jakými směry by měly padat (takové skriptování je skoro úplně zbytečné, protože v mé hře pravděpodobně stejně spadnou jinak).
Mohl jsem k těm dvěma skřetům napsat, co se stane, pokud budou chycení. Ale text tím opět nakyne a je to vyloženě proti tomu, co Markus radí.
Já tam záměrně nerozepsal, co by v takovém případě nastalo. Je to na hráčích, vypravěči a konkrétní situaci. Popsal jsem vesnici skřetů, popsal jsem motivaci skřetů a jejich stařešinů, popsal jsem, že se skřeti mají pokusit vyhnout konfrontaci s kýmkoliv. Do události jsem napsal: hele, osadu hlídá skřetí hlídka. A milí hráči, teď s tím něco proveďte.

Že se moc rozkecávám, na tom jste se shodli. To zkusím změnit.

Ale stran toho, jak moc informací a podnětů pro skupiny mám dodat, shoda (IMHO) nepanuje.

Asi si zkusím za pár dní sepsat vaše podněty a nápady a pak vás budu otravovat a prosit o názory u konkrétních situací. Ideálně online, dopisování je nepružné a pomalé.
Každopádně všem děkuji, že jste ochotní to se mnou řešit. Čím dál víc je jasné, že jsem byl bláhový se do toho pouštět, když nemám s podobnou tvorbou zkušenosti ani načteno. :(
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od York »

smrq píše: 30. 3. 2021, 14:40Čím dál víc je jasné, že jsem byl bláhový se do toho pouštět, když nemám s podobnou tvorbou zkušenosti ani načteno. :(
To je nesmysl. Jinak, než tím, že to zkusíš, se to nenaučíš. Hlavně to nevzdávej.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus »

Bláhový jsi byl určitě, :) ale zbytečné to určitě není, protože lepší naučit se plavat hozením do vody než to nikdy nezkusit. Navíc nedostatek ambicí vede k nudným dílům a ty nedostatkem ambicí rozhodně netrpíš. Ty ambice jsou na tom naprosto super ! Vlastní ilustrace, mapky, celý minisvět s milionem postav, wow! To je hlavní lákadlo.

EDIT:
smrq píše: 30. 3. 2021, 14:40 Já tam záměrně nerozepsal, co by v takovém případě nastalo. Je to na hráčích, vypravěči a konkrétní situaci. Popsal jsem vesnici skřetů, popsal jsem motivaci skřetů a jejich stařešinů, popsal jsem, že se skřeti mají pokusit vyhnout konfrontaci s kýmkoliv. Do události jsem napsal: hele, osadu hlídá skřetí hlídka. A milí hráči, teď s tím něco proveďte.
Tohle uvažování kvituju! Dát Vypravěči inspiraci, užitečné nástroje a dynamickou situaci a věřit mu, že to zvládne rozehrát.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Markus píše: 30. 3. 2021, 14:51 Bláhový jsi byl určitě, :) ale zbytečné to určitě není, protože lepší naučit se plavat hozením do vody než to nikdy nezkusit. Navíc nedostatek ambicí vede k nudným dílům a ty nedostatkem ambicí rozhodně netrpíš. Ty ambice jsou na tom naprosto super ! Vlastní ilustrace, mapky, celý minisvět s milionem postav, wow! To je hlavní lákadlo.
Njn, ale je špatné, pokud je forma sice hezká, ale obsah na prd. :)
No uvidíme, jak to půjde dál. Toho zkracování se bojím, to mi přes hlavu nepůjde. Přitom já opravdu nemám pocit, že bych se rozkecával víc, než jsou psané moduly do ZZ. Sebeklam je svinská věc.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
KDolecek
Příspěvky: 921
Registrován: 2. 11. 2008, 18:38

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od KDolecek »

smrq píše: 30. 3. 2021, 14:56 Přitom já opravdu nemám pocit, že bych se rozkecával víc, než jsou psané moduly do ZZ. Sebeklam je svinská věc.
On taky nikdo neříká, že se autoři komerčních RPG produktů nerozkecávají. Rozkecávají. Často.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od York »

smrq píše: 30. 3. 2021, 14:56Njn, ale je špatné, pokud je forma sice hezká, ale obsah na prd. :)
Naopak, jdeš na to dobře. Formou jsi zaujal a díky tomu dostaneš spoustu feedbacku, kterej ti pomůže vytvořit kvalitní obsah. Kdybys publikoval jen nezajímavej obsah bez lákavý formy, byl bys na tom mnohem hůř.

Nejdůležitější teď pro tebe je, smířit se s tím, že na tom bude mnohonásobně víc práce, než jsi doufal, překonat to a pokračovat.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Selhan »

Nerozumíš, o co mi jde. Máš v kapitole Modrlany prozatím popsánu backstory, máš tam docela dost takového cestopisného textu, ale nejsou tam dokončené lokace, nejsou tam ještě všechny postavy a nejsou tam události. Počítám, že to asi budeš dokončovat, když tam máš ten placeholder text. Co chci říct je, že záleží na tom poměru, kolik je tam "okecávání" a kolik "hraní". A když tam momentálně máš okecávání dopsané a hraní teprve načaté, tak podle mě nejde říct, jestli je tom toho nepoměrně moc. Třeba to bude ok.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Selhan píše: 30. 3. 2021, 15:07 Nerozumíš, o co mi jde. Máš v kapitole Modrlany prozatím popsánu backstory, máš tam docela dost takového cestopisného textu, ale nejsou tam dokončené lokace, nejsou tam ještě všechny postavy a nejsou tam události. Počítám, že to asi budeš dokončovat, když tam máš ten placeholder text.
jojo, to je nedodělané dobrodružné místo.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od smrq »

Ota píše: 29. 3. 2021, 20:21 - většina cizích postav ovládá zbytečně mnoho dovedností, kvůli jednodušší orientaci bych vypíchl jen tři (samozřejmě, že ty nejhlavnější postavy jich mohou mít víc)
K tomuto bodu bych potřeboval radu od lidí znalých ZZ a jejich modulů. Je lepší vypsat jen hlavní Talenty a Dovednosti a ostatní ať si Vypravěč případně domyslí nebo to sepsat komplexně?
Přiznám se, že při čtení a hraní Kotlin jsem si nebyl jist, zda je to finální podoba nebo můžu přidávat.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Smrqova dobrodružná místa pro Zapovězené země – příprava

Příspěvek od Markus »

Je to asi prašť jako uhoď, ne? Když jich tam vypíšeš víc, má to o dva řádky víc, což mě při čtení moc netrápí a orientaci to neztěžuje – a aspoň je mám po ruce. Když je tam nevypíšeš, tak je pravděpodobně potřebovat nebudu, a kdybych to nááááhodou potřeboval, tak domyslet si, že někdo má Řemesla 3, mě zas tolik myšlenkové kapacity nestojí.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů