Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Původně švédská hra Forbidden Lands je retro fantasy RPG s důrazem na survival v otevřeném světě.

Moderátor: skaven

Odpovědět
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

Obecná diskuze na drobné dotazy a komentáře, kvůli kterým nemá smysl zakládat samostatnou diskuzi. Pokud chcete prodiskutovat nějaké obšířnější téma, nebojte se pro něj založit novou diskuzi. Jestli se tady nějaká diskuze nečekaně rozjede, můžeme ji oddělit do samostatného tématu.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Ale kritické zranění na Sílu nemá tabulku pro podchlazení. Jen tupé a řezné zranění.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

Hele, obecná rada: Neberte ta pravidla jako zákoník. Když vám něco přijde dobré, udělejte to tak. Když blbé, nedělejte to tak.

Tím nechci vyloženě nabádat k tomu, abyste pravidla házeli z okna a záměrně porušovali. Spíš chci říct, že pokud pravidla neříkají nějaký detail jasně, nějak to rozhodněte a nesnažte se hledat, "jak je to správně podle litery zákona".
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Selhan »

Prijit o nohu je snad ale uplne nejtypictejsi nasledek omrznuti, ne?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od ShadoWWW »

Viz strana 109:
STAVY: Vyřadit tě můžou i některé stavy, jako jsou HLAD nebo ŽÍZEŇ. Jejich účinky jsou popsané na dalších stránkách u jednotlivých stavů. V takových případech neházej na kritické zranění.
Podchlazení je stav => Na kritická zranění se nehází.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Selhan píše: 3. 3. 2021, 08:35 Prijit o nohu je snad ale uplne nejtypictejsi nasledek omrznuti, ne?
OK, tak propíchnuté břicho. :)
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

ShadoWWW píše: 3. 3. 2021, 08:53 Viz strana 109:
STAVY: Vyřadit tě můžou i některé stavy, jako jsou HLAD nebo ŽÍZEŇ. Jejich účinky jsou popsané na dalších stránkách u jednotlivých stavů. V takových případech neházej na kritické zranění.
Podchlazení je stav => Na kritická zranění se nehází.
Paráda, jsi bůh. Nemají ta pravidla přehledná, blbě se mi tam zpětně hledá, když si něco nepamatuji jistě a mám pocit, že to tam někde napsané je.
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Mám dotaz na rituál Připoutání

Text z pravidel:
Zkušení čarodějové a druidi dovedou PŘIPOUTAT
kouzla k neživým objektům a vytvářet tak
magické pasti nebo mocné čarovné artefakty.
Takové kouzlo sešleš jako každé jiné, jenom
musíš utratit jeden bod vůle navíc za to, že se
kouzlo neuvolní hned a místo toho se naváže
na předmět. Rituály se PŘIPOUTAT nedají.
Během PŘIPOUTÁVÁ NÍ si hoď na přepálení
a magické nehody. Bod vůle utracený navíc se
sice nepočítá do síly kouzla, ale přesto za něj
musíš hodit kostkou.

Při utracení jednoho bodu vůle navíc vydrží
magie po dobu jednoho dne nebo do aktivace
kouzla. Při utracení dvou bodů vůle navíc vydrží
věčně, ale po aktivaci kouzla se rozptýlí.
Utracením pěti bodů vůle navíc PŘIPOUTÁŠ magii
k předmětu navěky a kouzlo půjde aktivovat
jednou denně (což stojí tolik bodů vůle, jakou
má kouzlo sílu).

Kouzla můžeš PŘIPOUTAT, jakýmkoli způsobem
uznáš za vhodné. Rozhodni, čím se
kouzlo aktivuje. K běžným způsobům aktivace
patří vyřčení určité fráze, otevření předmětu,
jeho rozbití nebo třeba mrštění o zem. Aktivované
kouzlo funguje úplně stejně, jako když ho
normálně sešleš.


A teď dotaz. Platí při aktivaci připoutaného kouzla čaroděj vůli?
Vzhledem k tomu, že lze dělat i magické pasti, bych řekl, že ne.
Ale popis v odstavci o trvalém připoutání naznačuje, že při každém seslání kouzla platí čaroděj vůli v hodnotě síly kouzla.
Jak to chápete?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Nikdo nevíte? Nemáte někdo originální pravidla, třeba je zmatek v překladu?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

smrq píše: 10. 3. 2021, 15:34Nemáte někdo originální pravidla, třeba je zmatek v překladu?
Úspěšně jsi seslal kouzlo „Přivolej Markuse“.

Nejsem schopný odhalit žádný rozdíl mezi překladem a originálem. V originále je:
Spending five additional WP binds the spell to
the object forever and it can be triggered once per
day, at a cost in WP equal to the Power Level
Já to chápu takhle:
- Kouzlo se uloží do předmětu s takovou silou, s jakou ho při ukládání do předmětu sešleš. Tj. utratíš libovolný počet bodů vůle, minimálně jeden z nich se bez efektu spálí na připoutání, ty zbylé se počítají jako síla připoutaného kouzla.
- Za jeden spálený bod trvá kouzlo den, za dva spálené body libovolně až do spuštění.
- Za pět spálených bodů se dá kouzlo používat opakovaně, ale v takovém případě se za jeho aktivaci platí body vůle.

Takže ano. Pokud chce někdo aktivovat takhle vyrobený magický předmět, musí zaplatit tolika body vůle, jak silné je připoutané kouzlo. Jinak to neaktivuje. Dává mi to smysl, protože mít v Zapovězených zemích magické předměty, které by se daly aktivovat opakovaně bez placení vůle, by bylo dost silné.

Pastí se to netýká, pasti jsou jednorázové, tj. druhý případ (dva spálené body vůle). Tam není podmínka, že by aktivující postava měla cokoli platit.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Markus píše: 10. 3. 2021, 15:46 - Za pět spálených bodů se dá kouzlo používat opakovaně, ale v takovém případě se za jeho aktivaci platí body vůle.
A proc by to za 5 bodu vule nekdo delal? Jakou to pak ma vyhodu?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Markus »

Zaplatíš pět bodů vůle a máš opakovaně použitelný kouzelný předmět.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Log 1=0 »

Že to kouzlo potom sesílá někdo jiný než ty, takže v podstatě je to menší schopnost navíc pro držitele. Ale za 5 bodů vůle je to teda malá darda, to souhlasím.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Paldini
Příspěvky: 27
Registrován: 12. 11. 2020, 16:41

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Paldini »

A myslím si, že při takovéto aktivaci kouzla odpadá možnost magické nehody. Nebo tu nehodu dostane ten předmět :-)
Izuranor
Příspěvky: 1
Registrován: 4. 4. 2021, 12:34

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od Izuranor »

Dotaz k Duševní síle
Rodový talent Duševní síla se aktivuje vždy když používám vůli, nebo si můžu určit, že ho v některých situacích použít nechci? Například u kouzlení, kdy mi vlastně zvýší riziko magických nehod.
Uživatelský avatar
smrq
Příspěvky: 2558
Registrován: 6. 2. 2006, 10:16
Bydliště: Vsetín

Re: Drobné dotazy k pravidlům ZZ

Příspěvek od smrq »

Hmm... Zajimava otazka. Sel jsem si to procist a zda se, ze je to automaticke.

Ale vzhlem k tomu, ze kazdy rodovy talent vyzaduje spaleni vule (uznavam, u skretu je to spis doplnek), je mozne, ze je to nesikovne prelozene. Mozna to vyzaduje aktivni spusteni za vuli.

Markusi?
Radim "Smrk" Trčálek
Dnes aktivně hrající Zapovězené země. Hotové a rozpracované dobrodružství:
Vražedné světlo Strach nad Kelpenem Kdo seje vítr
Překlady:
VtM 5V startovací sada, Vetřelec startovací sada, Rozbité příběhy-rychlý start
Odpovědět

Zpět na „Zapovězené země“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů