Dračí Hlídka – Kritická analýza

Diskuze k českým a slovenským hrám, které nemají samostatnou sekci.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek
( :arrow? anotace v Databázi RPG)
Dračí Hlídka je komunitou vypilovaná hra mocných válečníků velících spojencům v boji, obětavých kouzelníků chránící vesničany poutem života a trhlých alchymistů metajících blesky pomocí svého prstenu. Hlídka je duchovním nástupcem Dračího Doupěte, je ale mnohem víc než to, neboť postavám dodává velmi široký rozsah schopností i dovedností, ze kterého je možné vybírat. Používá seznam logických dovedností, které se mohou naučit všichni hráči a kromě několika moderních mechanik (výhoda / nevýhoda k hodu) si zachovává své kouzlo a charakter středověkého/fantasy RPG pomocí mnoha skvělých ilustrací a drsných pravidel, jako je velmi pomalé léčení spánkem.
Tohle je kriticko-analytická diskuze k Dračí hlídce. Pro míň hard-core analýzu se prosím přesuňte do:
:arrow? Dračí Hlídka – Obecná diskuze
XXX
Příspěvky: 32
Registrován: 27. 5. 2008, 09:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od XXX »

No házet SILxOBR konzistentní většinou není. ODL je co vydržíš. Tohle musíš ustát spíše silou, ale nehodlám se o tom dohadovat, spíše poukazuju na některé z mého pohledu ne úplně doladěné věci.

V bestiáři beru základní lečáky. CP si vytvářím stylem např - když jsme u goblinů - obyč (pravidla), goblin zloděj/střelec, bojovník, čaroděj, šaman (tu asi kněz) atd., ale to je jak si kdo chce. Pak si je i postupně zvyšuju po ÚR dle toho, jakého potřebuju. Pakárna, ale píšu si to do zvláštního sešitu, kde si takto tvořím konkrétní zrůdičky.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22624
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od Jerson »

Dám sem jednu výměnu z Discordu pro lepší ilustraci přístupu "DH odstranilo tabulky, ale neodstranilo potřebu těchto tabulek".
Skanderax píše:Vedeli by ste mi prosím poradiť, ako je to s prvou pomocou a liečením kritických zranení? V Pravidlách je popísané, že obtiažnosť je stanovená PJom. Ale nikde neviem nájsť popis, ako túto obtiažnosť stanoviť. Poradíte mi prosím, kde to v pravidlách nájdem?
Alairik píše:Moje doporučení je, si to představit v reálném životě. Co je to nejtěžší ošetřit při první pomoci? Co nejhoršího se může stát? Tepenné krvácení, otevřená zlomenina, chybějící končetina (nebo víc)? Takovéhle věci budou mít v mém pojetí třeba obtížnost 20. Naopak rozbité koleno bude 1. zapadlý jazyk? Už je potřeba nějaká znalost, třeba 4. Pokaždé když je někde napsané, že to je na PJi, je to varování, že posouzení takového případu bude těžce subjektivní a hráči s ním nemusí všeobecně souhlasit. Jde také o to, jestli mají hráči vůbec dostat šanci to ošetřit. Pokud se bavíme o prvních úrovních, tak je mi jasné, že 20 nepřehodí, je tedy potřeba si toto uvědomit a podle nálady to například snížit.
Perthorn píše:Obtížnosti řeší Tabulka obtížnosti akcí na str40.
Čert píše:Zdar,dávám nebezpečnost 6 za každou k6 v kritik hodu na životy a snižuji o 2 za nepovedený pokus. Má tak šanci každý pokud má dost obvazu a zraněný dost životů
Skanderaxi, můžeš se prosím podělit, jak jsi pochodil s tou tabulkou? Byla ti při nastavování náročnosti k užitku?
XXX
Příspěvky: 32
Registrován: 27. 5. 2008, 09:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od XXX »

"DH odstranilo tabulky, ale neodstranilo potřebu těchto tabulek"

Bohužel toto je problém celých pravidel a jedna tabulka v PJ to nezachrání, protože to klade zbytečně velké nároky na PJ si je vytvořit (to nezvládne každý) a hlavně někde zaznamenat, aby to nebylo při každém hraní jinak. Jako nemyslím si, že jsem začátečník, na supermana si hrat nebudu, ale třeba mě osobně tam ty tabulky chybí. Navíc v dostupných příkladech z pravidel se mi občas zdají ty obtížnosti směšné (kolikrát 6-8), protože pokud mám dovednost +3 (povolání) + 3 vlastnost (beru schopnost povolání takže mám tu vlastnost vyšší), tak proč mám házet na 6-8? (toto je nejcasteji u alcho + kouzel). jako náprava by stačilo, kdyby tu příkladovou tabulku z PJ rozšířili - ale hodně, nelze obsáhnout vše, ale příkladů je tam zoufale málo.

"Zdar,dávám nebezpečnost 6 za každou k6 v kritik hodu na životy a snižuji o 2 za nepovedený pokus. Má tak šanci každý pokud má dost obvazu a zraněný dost životů"

tohle se mi opravdu líbí :-)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od OnGe »

Mě přijde, že tabulek je tak akorát a co v nich je většinou dává smysl. O výjimkách se rozepíšu později. Co bych považoval za problém je právě to přenesení odpovědnosti za všechno (a taky moci, ale už ne zodpovědnosti) na PJ, přičemž pravidla říkají v zásadě:
1) PJ má vždycky pravdu
2) PJ to určí
3) pár tipů, jak hráčům nenápadně naznačit, že se nechovají tak jak PJ chce
4) pár tipů, jak dát hráčům za uši, když to předchozí nezabere. Protože se chovají hloupě a zaslouží si dostat za uši
5) PJ má vždycky pravdu (to se zmiňuje dost často)

O tomhle se taky rozepíšu později, ještě musím vstřebat všechny ty užitečné informace z Příručky vypravěče.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22624
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od Jerson »

Mám namysli tabulky na určování náročnosti různých činností, které jsou přesně dvě - jedna obecná, a jedna na vyrážení dveří. Tedy pak je ještě tabulky náročnosti výroby a sesílání kouzel, ale ty jsou rozepsané i jednotlivých předmětů, aby jako tabulka nevypadaly.
Tarfill
Příspěvky: 17
Registrován: 25. 8. 2011, 07:51

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od Tarfill »

XXX + OnGe:
co se týká toho přetlačování, zamykání či srážení a působemí SIL proti OBR,
tak tohle je převzatý z DnD 5e z bojových schopností. S tím, že v DnD si cíl může vybrat, jestli v konfliktu použije sílu nebo obratnost. Což je fajn. V DH si vzali inspiraci, ale nedomysleli to a mají plošně SIL proti OBR.

Což mě osobně nejvíc vadí při představě - hobit bojovník vs obr bojovník. Je jedno, jestli mám trochu menší sílu, ale protože chci srazit obra a obr si háže v konfliktu proti obratnosti, není problém, aby hobit srážel obry, držel je na zemi, nebo zamykal... tohle je prostě pakárna a čekám, jestli se to promítne někde v oficiálních erratách. Sám autor mi na můj mail, kde byla mimo jiné tato otázka, bohužel neodpověděl...
Naposledy upravil(a) Tarfill dne 19. 11. 2020, 14:58, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22624
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od Jerson »

Neodpovídání na nepříjemné otázky je takový standard :-)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od OnGe »

Že se dá vytřít podlaha se silnějším, ale méně obratným soupeřem bych nepovažoval za problém - třeba judo stojí vlastně hlavně na tom.

Co bych jako problém viděl je že Obratnost je vlastně docela jasně nejdůležitější vlastnost bez ohledu na zvolené povolání. Podrobněji se o tom rozepíšu až rozeberu tvorbu postavy. To se zatím vyvíjí tak, že nevím jestli to mám napsat sem, nebo radši vydat knižně :)
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22624
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od Jerson »

Bývalá mistrině ČT a trenérka prezidentské ochranky mi řekla, že pro ní je váhový rozdíl zhruba 30 kg na hranici toho, co by si ještě mohla zvládnout, pokud by šlo o nějakého normálního jedince. Těžší člověk by už musel být vyloženě pasivní a nechat se. (Jo, měla asi 70, možná 80 kg, když mi to říkala, žádná sušinka).

Ne že by výrazně lehčí jedinec nemohl dostat na zem výrazně těžšího, třeba vhodné kopnutí do kolene, úder hlavou do rozkroku a jiné srandy hmotnost v podstatě ignorují, ale to nebývá věc, kterou si hráči představí pod běžným sražením.

Obratnost je v RPG standarně velmi důležitá vlastnost, zejména když dojde na boj. Vlastně kdyby v boji nebyla uměle nacpaná síla pro útok, tak by žádná jiná vlastnost nebyla důležitější. Ale nad tím se dá asi jen pokrčit rameny, protože tak to má i řada jiných systémů.
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od OnGe »

Obrázek
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22624
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od Jerson »

Jsem zvědav na celý tvůj sborník, ale prostě to sem napiš, nedělej z toho několik svazků :-)
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2116
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od PardGalen »

Ongeho sebrané spisy o Dračí hlídce. Nový trhák brzy v nejbližším knihkupectví.
Always bring a gun to a puppet fight
Tarfill
Příspěvky: 17
Registrován: 25. 8. 2011, 07:51

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od Tarfill »

OnGe píše: 19. 11. 2020, 12:16 Že se dá vytřít podlaha se silnějším, ale méně obratným soupeřem bych nepovažoval za problém - třeba judo stojí vlastně hlavně na tom.
Na tom je něco pravdy.
Ale v judu proti sobě stojí běžně dva chlapi o podobné váze a podobné výšce.
Není to člověk versus hobit a už vůbec ne hobit versus obr. Takto velký rozdíl velikostí a vah je od běžného juda už trochu jinde...

Nejde jen o poražení, ale i o zámek či držení na zemi. Dohromady je to prostě špatně...
XXX
Příspěvky: 32
Registrován: 27. 5. 2008, 09:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od XXX »

"Sám autor mi na můj mail, kde byla mimo jiné tato otázka, bohužel neodpověděl..." - a sakra, já mám 8 listů poznámek a připomínek. Má to cenu posílat? Na FB se mnou komunikují, takže mě tohle překvapilo :-(

OnGe - napiš to sem, všechno. Rád si to přečtu nebo bys mi to mohl pinknout na mail třeba? Já to smolím do wwwordu a pak to pinknu jim, ale klidně to dám i sem. (nejsem však takový odborník jako vy lidi - jen nadšenec do drd a drd+. DRD2 ne, to je sračka).

All - aikido, bývalý kamarád Franta (R.I.P.) měřil cca 160cm, ale neměl problém s chlapem 200cm/120kg ve svalech. Takže boj. sporty bych vynechal. Za mě je to SILxSIL - nejjednoduší volba pro tento systém.

Jinak: Str. 109 kouzlo beranidlo: takže u sražení se uhýbá SIL+atletika, ale u bojovníka je to OBR a bez atletiky.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8902
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí Hlídka – Kritická analýza

Příspěvek od sirien »

To šlechtí kamarádův rozum - já mít 160 centimetrů, tak aikido neaikido bych taky radši neměl problém s týpkem co má dva metry a 120 kilo ve svalech.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Odpovědět

Zpět na „České a slovenské hry“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů