[Blog] 2k6 goblinů
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Quentin: Jak by měl podle tebe GM hru připravovat a vést?
• Měl by hrát bez přípravy a improvizovat obsah pomocí náhodnejch tabulek?
• Měl by před hrou vytvořit dobrodružství pomocí náhodnejch tabulek?
• Měl by hrát podle tvejch připravenejch dobrodružství?
• Měl by tvořit vlastní dobrodružství podobný těm tvejm?
• Měl by hrát bez přípravy a improvizovat obsah pomocí náhodnejch tabulek?
• Měl by před hrou vytvořit dobrodružství pomocí náhodnejch tabulek?
• Měl by hrát podle tvejch připravenejch dobrodružství?
• Měl by tvořit vlastní dobrodružství podobný těm tvejm?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21026
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ty tabulky mi taky přijdou asi moc obecné. Lepší než nic, ale asi bych podle nich nic nevytvořil. Naprosté minimum by mělo být aspoň to rozhodit do tabulky, abych si mohl náhodně něco nahodit a byl nucen na to zadání něco vymyslet. Limity podporují kreativitu. Pokud si mám sám vybírat z nekonečna možností, tak mě to neinspiruje.
Promyšlená očíslovaná tabulka, ve které si od každé položky nahodíš jednu věc, už by byla dobrá.
Jinak pro inspiraci pošlu jednu z tabulek náhodných háčů podle DCC Lankhmar. To už je výrazně konkrétnější, ale asi taky víc nakopávající.
Promyšlená očíslovaná tabulka, ve které si od každé položky nahodíš jednu věc, už by byla dobrá.
Jinak pro inspiraci pošlu jednu z tabulek náhodných háčů podle DCC Lankhmar. To už je výrazně konkrétnější, ale asi taky víc nakopávající.
Zřejmě ale asi příliš konkrétní pro tvoje potřeby.Table 1-15: Interesting Events in the Crafts Quarter
Roll d8 Event
1 While shopping at a particular store, the merchant hints that he has some “exotic wares” for sale for discriminating connoisseurs like the PC(s). If they come back after dark, he’ll show them wonders undreamed of. Is
he on the level or is he in league with some of the PCs’ enemies, attempting to lure them into an ambush?
2 A merchant approaches the party seeming very intent on purchasing a minor trinket they possess. He offers
an unusually high price for the object, stating he’s a collector and wishes to buy the “paltry item” for personal reasons. Is the object just an ordinary item or does it have hidden value or purpose the PCs are unaware of?
3 “Stop, thief!” The cry rings out in the street. As the PCs look about to see the guilty party, they realize fingers
are pointed directly at them! Has one of the party’s past crimes caught up with them, is this a misunderstanding, or could it be a ruse implemented by their enemies?
4 A merchant offers the party a single night’s work acting as his shop guards. His usual protectors have fallen
ill and he has an important after-hours meeting with a client he doesn’t entirely trust. The job seems easy
enough, but when the merchant turns up murdered, the party becomes the prime suspects in his death.
5 A merchant dealing in commodities the party would find useful (clothes, weapons, armor, etc.) is shuttering
his doors and everything is priced to move. Unfortunately, the merchant’s business has failed because he
deals in shoddy goods. If the PCs stock up on the so-called deals, caveat emptor!
6 While shopping, the party catches the merchant concealing an unusual object for his trade (a clothier with a
tremendous gem, a glassblower with a rod of orichalcum, or a grocer with an ancient helm decorated with
odd sigils). Why does the merchant have such a wonder and exactly how protected might it be?
7 A guild thief stages a confrontation with a PC in front of a business, drawing the owner’s attention. While the
confrontation occurs, the thief’s allies quickly riffle the store’s strongbox. When the crime is later discovered,
the merchant implicates the PC as an accomplice and the watch is on the lookout for him.
8 A merchant the PCs deal with often and is on good terms with is being shaken down for protection money by
the Thieves’ Guild or a local gang. He pleads with the party to intercede and stop the blackmailers for good.
Re: [Blog] 2k6 goblinů
"V hospodě k vám přistoupil tajemný cizinec a nabídl vám nebezpečný úkol slibující pohádkovou odměnu. Nabídka která se neodmítá." To je dost limitující, ne? Taky asi dost inspirující, když půlka dobrodružství záčíná zrovna takhle.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21026
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Výsledná zápletka se ti zkombinuje hodem na víc takových tabulek. Ale jo, asi blbý příklad.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Chtěl jsem říct, že je to marná tabulka, protože se tváří konkrétně, ale přitom je hrozně open-ended. "Týpek má orichalc, odkud asi? trololo; ty mi povedz," ale pokud jsou k tomu další, tak to může být dobré.
Správná odpověď je samozřejmě: Podle toho, co se píše v pravidlech tvé hry
Můj plán po lockdownu je:
First session: Jeden (denní) hex + začátek hry před dungeonem s jasným questem
Každý další session: Podle toho, co nahlásí hráči jako "plán na příště" (mám napsané v end of session move, že je za definování plánu na příště 1xp). Pokud zůstanou v tomhle hexu, budu prohlubovat ten, pokud pujdou jinam, tak udělám nový hex.
A když budu mít čas/chuť* na další přípravu, tak budu dělat rumor table odkazující na další hexy a možná i celé ty další hexy
*Kevin Crawford's golden rule of prep - připrav se na další sessioon + cokoli navíc, dokud tě to baví (u mě to bude vedlejší hex)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ještě abych odpověděl, i když nevím, co já mám co mluvit do toho, jak si budou lidi vést hry
Ne, pokud nemusí nebo mu to nepomáhá.
Ano, pokud mu to pomáhá.
Ano, pokud se mu nějaké líbí.
Třeba, ať si je dělá podle sebe.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 19. 11. 2020, 11:29, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
No jasně, ale tu hru píšeš ty. Děláš nástroje pro GMy, kteří budou hrát tvoji hru. Takže se ptám, s čím přesně jim mají pomáhat.
Ok, takže:Quentin píše: ↑19. 11. 2020, 10:57First session: Jeden (denní) hex + začátek hry před dungeonem s jasným questem
Každý další session: Podle toho, co nahlásí hráči jako "plán na příště". Pokud zůstanou v tomhle hexu, budu prohlubovat ten, pokud pujdou jinam, tak udělám nový hex.
A když budu mít čas/chuť* na další přípravu, tak budu dělat rumor table odkazující na další hexy a možná i celé ty další hexy
GM by měl bejt schopnej mezi každejma dvěma sezeníma připravit nejmíň jeden hex (občas tomu uteče, když se budou hráči dýl plácat na jednom, ale nemůže se na to spoléhat).
Otázka tudíž je:
Pomáhá tahle tabulka naplňovat tenhle designovej cíl?
Podle mě skoro vůbec. To, co jsi nastřelil, je generátor zápletek pro hru, která se bude točit kolem tý zápletky (Matt Colville tomu říká kampaň). Možná bych to použil na přípravu toho úplně prvního hexu, kde píšeš "začátek hry před dungeonem s jasným questem" - tj. předpokládám, že hra začíná ve stavu "první quest jste vzali, cokoliv dalšího je na vás".
Sandbox, oproti tý kampaňovitý hře, ale podle mě nestojí na zápletkách, nestaví se kolem nich. Sojí na zajímavejch místech a postavách - nad těma až stavíš zápletky. Na sousedním hexu je chrám bohuně cudnosti a její velekněžka - co by mohla chtít po postavách? Co má za lubem?
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
(fotka je odkaz)
Využije to někdo?
@Markus IMHO podobné věci zvyšují komplexitu situací ve hře. Čím víc hraček, tím víc různých interakcí
Naposledy upravil(a) Quentin dne 15. 12. 2020, 10:31, celkem upraveno 2 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21026
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Nádherný!
Okamžitě jsem si to stáhl - a evidentně musím znova, protože jsem byl moc rychlý a ty jsi to mezitím editoval.
Mám tvoji starou tabulku k100 lektvarů (a dokonce jsem ji už asi dvakrát použil), ale tohle je hezčí a má to praktickou sazbu, takže ji to nahradí. Nějaký spešl důvod, proč je to 2d20 a ne třeba d40? Jakože záměrně chceš, aby se to koncentrovalo uprostřed, a ty lektvary jsou tomu uzpůsobené?
Okamžitě jsem si to stáhl - a evidentně musím znova, protože jsem byl moc rychlý a ty jsi to mezitím editoval.
Mám tvoji starou tabulku k100 lektvarů (a dokonce jsem ji už asi dvakrát použil), ale tohle je hezčí a má to praktickou sazbu, takže ji to nahradí. Nějaký spešl důvod, proč je to 2d20 a ne třeba d40? Jakože záměrně chceš, aby se to koncentrovalo uprostřed, a ty lektvary jsou tomu uzpůsobené?
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Quentine, ty nemáš alchymistu jako hratelnou classu, že to musej hráči nosit k NPC alchymistovi?
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Díky, zabil jsem s tím snad čtyři dny Přitom taková blbost.
Editoval jsem jen příspěvek tady na foru, v kliduOkamžitě jsem si to stáhl - a evidentně musím znova, protože jsem byl moc rychlý a ty jsi to mezitím editoval.
Měl jsem je tu všechny nastříhané na kartičkách jako madman a řadil tak, aby ty praktické padaly častěji než ty divné a/nebo moc silné.Mám tvoji starou tabulku k100 lektvarů (a dokonce jsem ji už asi dvakrát použil), ale tohle je hezčí a má to praktickou sazbu, takže ji to nahradí. Nějaký spešl důvod, proč je to 2d20 a ne třeba d40? Jakože záměrně chceš, aby se to koncentrovalo uprostřed, a ty lektvary jsou tomu uzpůsobené?
Mám. Tohle je ta jeho tabulka, viz volitelné pravidlo na blogu
Ale takhle je to zapsané, aby to šlo použít všude - v OSR, ve 5e, 3,5e etc.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 15. 12. 2020, 10:40, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Asi bych nepoužil zrovna tohle, ale ten formát je super a kdyby se ti takhle chtělo zpracovat náhodné tabulky, bylo by to boží
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3832
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Až mě mrzí, že teď nehraju fantasy. Jak říká Antharon: Moaaaar!!!! Mimochodem myslím, že kdybys to hodil do angličtiny, tak to bude mít úspěch i mimo náš tuzemský rybníček...
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: [Blog] 2k6 goblinů
Ahoj holky,
matlal jsem se tu s touhle brožurou, a teď když to mám hotové, tak si říkám, jestli to vůbec někomu k něčemu bude, a není to jen specifický fetiš pro moji hru
Potřebuju vaše názory. Je to použitelné? Je tam něco špatně nebo hloupě navržené?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 7 hostů