Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
Já jsem při vzniku této diskuze byla tak konsternována tím, že někdo může házet na nudné stavění stanu a dokonce ještě na pomáhání na to, že jsem se z toho vzpamatovala až teď a teprve můžu zareagovat. Jako chápu, že se bude házet na stavění stanu ve vichřici nebo že se bude házet na stavění stanu na promrzlé pláni, kde je třeba vykopat hluboký záhrab do sněhu nebo při táboření někde ve vysokých horách, kde není nic, kam by šlo dát kolíky nebo jinak stan připevnit. Prostě když je situace vážná, jde o život, zdraví nebo minimálně majetek. Pokud i tady mají hráči blbé kecy, pak jsou IMHO zralí na odpis.Bifi píše:Vidím tam aj akoby hanbu alebo neochotu prepnúť do čisto mechanického jazyka keď je na to príhodná doba. Načo je namiesto "pomáham mu, má kocku naviac" dobré "tak ja sa robím, že mu vlastne nepomáham, iba mu to okecávam a kibicujem, že má zle tie stanové kolíky"? Keď to urobí každý, namiesto tridsaťsekundovej resolution jedného hodu máš zrazu 3 minúty aj s uchechtávaním sa na trápnych akože vtipoch čisto zo sociálnej slušnosti.
Pokud se háže na postavení stanu na louce u rybníka, tak se vůbec nedivím, že si z toho hráči dělají prdel.
Jinak abych odpověděla na otázku v tématu diskuze: Správná míra atmosférických popisů "tlachání" je dána zejména schopnostmi popisujícího. Když to někdo umí hezky, zajímavě a s potenciálem pro rozvoj příběhu, tak si to poslechnu a zapojím se do toho velmi ráda. Pokud to nebude teda rozsahem sklouzávat k popisům v F. L. Věkovi. Pokud ale někdo bude např. detailně popisovat, co měl všechno na snídani a jak si pak poseděl v kadibudce, nebudu zrovna nadšena.
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
Tak hrály se Zapovězené země. Tam se to, jestli půjde o zdraví, určuje právě tím hodem.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
Komi: Byly to Zapovězené země, tam se hází na "táboření" a podle výsledku se pozná, např. jestli postavy našly vhodné místo. Tolik mechanika, zbytek – to s tím stanem a kolíky – bylo, jak si to hráči sami popsali.
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
Díky za upřesnění. Takže tlachání s hodem prakticky nesouviselo, protože stavba stanu nijak neovlivnila to, jestli spí na nebezpečném místě nebo ne. V tom případě zahrnula bych jej podobně jako Bifi do tlachání, které je spíše obtěžující a tím pádem má dlouhodobá konsternace byla ztráta času
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22592
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
V ZZ budou takové situace při cestování časté, asi podobně časté jako v jiných systémech útoky na nepřátele.
Osobně bych viděl jako přijatelné, že se taková scéna napoprvé zajímavě popíše a zahraje včetně případných keců okolo, na podruhé se už popíše stručně, a při třetím opakování za běžných podmínek se už nebude řešit vůbec. Tedy, v téhle fázi bych už na táboření neházel, ale to zase neodpovídá nastavení ZZ.
Osobně bych viděl jako přijatelné, že se taková scéna napoprvé zajímavě popíše a zahraje včetně případných keců okolo, na podruhé se už popíše stručně, a při třetím opakování za běžných podmínek se už nebude řešit vůbec. Tedy, v téhle fázi bych už na táboření neházel, ale to zase neodpovídá nastavení ZZ.
hraju: Ω Projekt Omega
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
Já si rozhodně u hry, která je o cestování v divočině (což nemusí být, ani v ZZ - ale nabízí se to). táboření popíšu rád.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22592
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
A budeš ho popisovat každý den třeba i při dvacátém stavění tábora v nějaké klasické situaci, nebo dokonce na místě, kde jste už tábořili? (Nekritizuju, zajímá mě to.)
Ještě mě v této souvislosti napadla jedna věc. Dejme tomu že je u hry 5 + 1 hráč a hraje se šest hodin. To (v naší hře) znamená, že na jednoho hráče by mělo připadnout asi tak jedna hodina prostoru, kdy bude pozornost nějak soustředěná na něj. Nemůže to být hodina v kuse, dejme tomu, že pět minut je snesitelné maximum jednoho výstupu, minimum se pohybuje někde o jednoho útoku při boji, což může být třeba deset sekund. Víc rozkouskovaný projev bude znamenat více "prázdného" času, přenášení pozornosti na jiného hráče, taky hody kostkou a podobně, ale to teď neřeším, prostě v průměru hodina na člověka.
Osobně je mi asi jedno, jakým způsobem si hráč tuhle hodinu pozornosti vybere, protože pro mě vyjde nastejno, zda se budu nudit u jeho minutového házení nebo pětiminutového popisu nezábavných činností, nebo se budu bavit při nekonečném desetivteřinovém čekání na jeden zásadní hod, či se budu bavit jeho zajímavým pětiminutovým hereckým výstupem. Jen očekávám, že svou pomyslnou hodinu rozdělí do celého herního sezení, a pokud ji vyčerpá třeba během první poloviny, tak ve druhé dá prostor ostatním.
Ještě mě v této souvislosti napadla jedna věc. Dejme tomu že je u hry 5 + 1 hráč a hraje se šest hodin. To (v naší hře) znamená, že na jednoho hráče by mělo připadnout asi tak jedna hodina prostoru, kdy bude pozornost nějak soustředěná na něj. Nemůže to být hodina v kuse, dejme tomu, že pět minut je snesitelné maximum jednoho výstupu, minimum se pohybuje někde o jednoho útoku při boji, což může být třeba deset sekund. Víc rozkouskovaný projev bude znamenat více "prázdného" času, přenášení pozornosti na jiného hráče, taky hody kostkou a podobně, ale to teď neřeším, prostě v průměru hodina na člověka.
Osobně je mi asi jedno, jakým způsobem si hráč tuhle hodinu pozornosti vybere, protože pro mě vyjde nastejno, zda se budu nudit u jeho minutového házení nebo pětiminutového popisu nezábavných činností, nebo se budu bavit při nekonečném desetivteřinovém čekání na jeden zásadní hod, či se budu bavit jeho zajímavým pětiminutovým hereckým výstupem. Jen očekávám, že svou pomyslnou hodinu rozdělí do celého herního sezení, a pokud ji vyčerpá třeba během první poloviny, tak ve druhé dá prostor ostatním.
hraju: Ω Projekt Omega
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
Já bych asi táboření popisoval v případě neúspěchu nebo náhodného setkání. Prostě jako Vypravěč vím, že se něco dít, a tak řeknu: "OK, pojďme si popsat, jaké jste postavili tábořiště." A tím máme zarámovanou scénu.
Popisovat to, když nic nehrozí, se asi časem omrzí.
Popisovat to, když nic nehrozí, se asi časem omrzí.
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
KOMI: zaprvé jak už bylo zmíněno, v ZZ je hod na táboření mechanicky významný a při cestování ho žádá systém - vzhledem k tomu, že ta hra byla systémové demo... Zadruhé Bifi celou situaci popsal velmi pokřiveně, protože ta interakce nebyla o stavení stanu - stavba stranu byla jen záminka pro "skutečný" obsah, který Bifi zjevně zcela minul. Viz https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 35#p599535.
JERSON: až na to, že hráči čas mnohdy sdílí, zejména ve scénách, v nichž postavy interagují. Jinak teda Tvůj přístup že Ti je jedno jestli se během času kdy je pozornost na spoluhráči nudíš nebo ne, hlavně aby "svůj čas" nepřetahoval", je pro mě dost WTF přístup.
JERSON: až na to, že hráči čas mnohdy sdílí, zejména ve scénách, v nichž postavy interagují. Jinak teda Tvůj přístup že Ti je jedno jestli se během času kdy je pozornost na spoluhráči nudíš nebo ne, hlavně aby "svůj čas" nepřetahoval", je pro mě dost WTF přístup.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
Sorry, že som z diskusie vypadol, ale dva dôvody - frustrácia a force majeure... (Frustrácia z toho, že si do môjho trocha konfrontačného vyhlásenia - ktoré bolo vyslovené v inom kontexte - každý začal projektovať čosi iné. A z nutnosti opakovať základné mantry. Samozrejme, že sme kreatívne bytosti a keď budeme chvíľku okecávať stavanie stanu, aj z toho niečo vylezie. Samozrejme, že RPG má emergentné procesy. Samozrejme, že treba aj character exposition. To predsa nikto nespochybňuje.)
Jerson na to kápol, aj keď s iným výsledkom, k akému by som sa dobral ja. Je to otázka niečo za niečo. Máme obmedzený čas. Niekto má preferencie chcieť postavy prekresľovať aj voľným tlacháním pri ohníčku. Niekto rád skúma názorové rozdiely a rozvíja drámu medzi postavami. Niekto chce postavy prekresľovať rozhodnutiami a interakciou s prostredím a inými NPC. Niekto iný chce odhaľovať prostredie a postava je k tomu len prostriedkom. (U mňa je to kombinácia 0/10/40/50.)
P.S.: Na "zcela minul" nemá zmysel reagovať...
Jerson na to kápol, aj keď s iným výsledkom, k akému by som sa dobral ja. Je to otázka niečo za niečo. Máme obmedzený čas. Niekto má preferencie chcieť postavy prekresľovať aj voľným tlacháním pri ohníčku. Niekto rád skúma názorové rozdiely a rozvíja drámu medzi postavami. Niekto chce postavy prekresľovať rozhodnutiami a interakciou s prostredím a inými NPC. Niekto iný chce odhaľovať prostredie a postava je k tomu len prostriedkom. (U mňa je to kombinácia 0/10/40/50.)
P.S.: Na "zcela minul" nemá zmysel reagovať...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22592
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
Siriene, sdílený čas je do toho započten.
A pokud jde o "přetahování" času, myslel jsem to tak, že pokud se hráč raději vykecává než dělá něco jiného, a není to nuda pro všechny ostatní, tak by měl dostat svůj prostor, a ne aby mu jiný nudící se hráč diktoval, co během svého vstupu má či nemá dělat.
Vzhledem k tomu, že každý hráč má jinou potřebu projevit se a zapojit, je to rovnoměrně rozdělení času spíše princip než skutečně používaný přístup. Ale také to znamená, že hráč, ale třeba i Vypravěč v roli NPC, by se neměl vykecávat zbytečně dlouho jen proto, že chce předvádět své herecké schopnosti a hra mu k tomu dává prostor.
A pokud jde o "přetahování" času, myslel jsem to tak, že pokud se hráč raději vykecává než dělá něco jiného, a není to nuda pro všechny ostatní, tak by měl dostat svůj prostor, a ne aby mu jiný nudící se hráč diktoval, co během svého vstupu má či nemá dělat.
Vzhledem k tomu, že každý hráč má jinou potřebu projevit se a zapojit, je to rovnoměrně rozdělení času spíše princip než skutečně používaný přístup. Ale také to znamená, že hráč, ale třeba i Vypravěč v roli NPC, by se neměl vykecávat zbytečně dlouho jen proto, že chce předvádět své herecké schopnosti a hra mu k tomu dává prostor.
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
Bifi: nemá, na tom se shodneme. A když takhle vycouváme ze vší té "trochy" konfrontačních vyhlášení s hromadou disclaimerů co byly nevyslovené, protože samozřejmé že si všichni měli domyslet, tak jsme se dostali... k jakému tématu přesně?
Protože v tom nějak nevidím moc víc než že různí hráči mají různé preference a tomu odpovídá obsah hry / rozdělení času a řídí se to rámováním a střihem scén. A jaké jsou tvoje konkrétní preference. Což je téma které jde asi uvést dost přímočařejším a méně kontroverzním způsobem - a třeba se dá vyhodnotit i nějakou anketou nebo tak něco, podobně jako každoroční průzkum toho jaké kdo hraje systémy. Ono to bude poněkud nepřesné, protože se to bude u většiny lidí hru od hry lišit, ale to se liší i ty systémy a nikoho to zjevně netrápí.
Protože v tom nějak nevidím moc víc než že různí hráči mají různé preference a tomu odpovídá obsah hry / rozdělení času a řídí se to rámováním a střihem scén. A jaké jsou tvoje konkrétní preference. Což je téma které jde asi uvést dost přímočařejším a méně kontroverzním způsobem - a třeba se dá vyhodnotit i nějakou anketou nebo tak něco, podobně jako každoroční průzkum toho jaké kdo hraje systémy. Ono to bude poněkud nepřesné, protože se to bude u většiny lidí hru od hry lišit, ale to se liší i ty systémy a nikoho to zjevně netrápí.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
Počkej, počkej, to jako že jsi vážně nezažil nikdy tu nevýslovnou euforii a blaho, když ti konečně PJ dovolil zvýšit si úroveň postavy ?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22592
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
Nevím jak Faskal, ale já tuhle euforii nezažil asi nikdy (a ještě podání "PJ dovolil zvýšit" ... )
Každé zvýšení úrovně či schopností jsem bral jako přiblížení své postavy do stavu, v jakém bych ji chtěl hrát, a v dobře nastavené hře bych dříve či později dosáhl stavu, kdy by pro mě nemělo cenu si postavu dál zlepšovat.
hraju: Ω Projekt Omega
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Jakou míru popisů nebo „tlachání“ v roli postavy preferujete?
Nevidím dôvod udávať všade disclaimery. Celé moje úvodné vyjadrenie bolo o: (a) mojich preferenciách, (b) kam by som chcel doviesť svoje old school hranie. Z kontextu je to zrejmé.
Že som si ako príklad vzal vaše hranie - so what? Bolo to necitlivé, ale faktom je, že práve po presne hentej hláške už moja nespokojnosť dosiahla hranicu, že som to vypol. Ak sa niekto po mojom výleve zamyslí a povie si "trepe sprostosti, mňa to predsa takto baví, vôbec mi také situácie neprídu trápne alebo zdržujúce", dobre pre nich. Nikomu nediktujem, ako sa má baviť.
Že som si ako príklad vzal vaše hranie - so what? Bolo to necitlivé, ale faktom je, že práve po presne hentej hláške už moja nespokojnosť dosiahla hranicu, že som to vypol. Ak sa niekto po mojom výleve zamyslí a povie si "trepe sprostosti, mňa to predsa takto baví, vôbec mi také situácie neprídu trápne alebo zdržujúce", dobre pre nich. Nikomu nediktujem, ako sa má baviť.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů