Výběr ilustrací v RPG

Sekce zabývající se tvorbou RPG produktů a souvisejícími tématy.
Odpovědět
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr ilustrací v RPG

Příspěvek od OnGe »

Je to otázka míry, nesmí to být zavádějící. Když by tam byl místo draka obrázek koťátek s klubíčkem, asi by to nebylo dobrý, bez ohledu na to, jak roztomilá by ta koťátka byla.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Výběr ilustrací v RPG

Příspěvek od Vitus »

York píše: 26. 10. 2020, 18:58 Je, no. Akorát bych ji použil pro DnD 5e, ne pro DrD. A neznám DrD 2 natolik, abych dokázal posoudit, jestli se posunulo směrem k epic fantasy jako DnD, nebo ne.
DrD2 je postavené tak, že umožňuje hraní i epic fantasy, pokud se někomu líbí :D .
(DrD2 v podstatě umožňuje rozvoj postav skoro do nekonečna, akorát že za běžných podmínek by to trvalo dost dlouho se tam dostat - ten strop je dost vysoko i bez rozšíření Hry mocných :wink: ).

Já preferuji spíše low start fantasy (nikoliv epic start, jako má D&D5e - vlastně je to jedna z věcí, co mi asi na vývoji D&D vadí nejvíc, že mi připadá, že je s každou edicí více epic).

EDIT: Jinak, ta obálka se dá vykládat i tak, že jedna z postav je drakem, viz zvěromág z Her mocných $D .
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr ilustrací v RPG

Příspěvek od Jerson »

York píše: 26. 10. 2020, 18:58Související otázka je, jestli to není jedno. Jestli je vůbec korelace obálky s obsahem hry podstatná, nebo dokonce žádoucí.
Za sebe říkám, že pokud obálka RPG zobrazuje situace, které nelze dosáhnout ani po deseti nebo dvaceti běžných herních sezeních, nebo dokonce se jim jen přiblížit, je to pro mě důvod ke znechucení a trousení poznámek o klamavé reklamě.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Výběr ilustrací v RPG

Příspěvek od Sosacek »

Vitus píše: 26. 10. 2020, 19:42 Já preferuji spíše low start fantasy (nikoliv epic start, jako má D&D5e - vlastně je to jedna z věcí, co mi asi na vývoji D&D vadí nejvíc, že mi připadá, že je s každou edicí více epic).
Ja myslim, ze DnD5 je realne min epic nez starsi edice.

Presneji, ma nekolik ruznych zanru (level 1-4 "dracak", level 5-9 "zaklinac", level 10-15 "avengers", level 15-20 "justice league") a velmi peclive (az retardovane) hlida, abys neutekl a nebyl na svuj level moc epic - treba druid se umi menit na zvirata, ale pokud se zmeni na ptaka, tak ten ptak az do druidova levelu 8 neumi letat, protoze letani je epic a lowlevel postava ho mit nesmi. To same plati o spouste jinych veci.

Ale co je zajimave je, ze DnD ma s kazdou edici vic epic ilustrace. Jakoze, zaclo to obyc typkama a tedka maji vsichni wowkove zbroje s milion ostnama a takove veci. To plati i o bezne hranych rasach - v starem DnD clovek potkal prevazne lidi, elfy, trpose a hobity, a dneska bezna skupina bude drow, tiefling, aasimar, antromoporfni kocka a antropomorfni zelva. A i ten tiefling byl ve starem dnd "clovek co ma malicko fiendskych vlastnosti" zatimco v dnd5 ma jasne rudou kuzi, obrovske rohy, zarici oci a masivni ocas.

Ale na level 1 furt zhebne na jednu ranu (aby se pak zase postavil a bojoval dal a pak zase zhebnul a zase se postavil 3x za bezny combat ... ale stupidni mechaniky sem nepatri).

Takze ta hra neni epic, ale podle ilustraci tak vypada!
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Výběr ilustrací v RPG

Příspěvek od MarkyParky »

Jerson píše: 26. 10. 2020, 17:42 Dobře na to, aby zaujala v obchodě? Určitě. Dobře v tom smyslu, že ilustruje nějaký výjev že hry? Ani náhodou.
Ti to musim trochu opravit:

Dobre na to, aby zaujala v obchode? Urcite.
Dobre v tom smyslu, ze ilustrije vyjev ze hry od rekneme 9.-10. urovne postavy nahoru? Urcite.

Dobre v tom smyslu, ze ilustruje nesmyslny kult "vesnicke fantasy", ktery se tu o te hre traduje mezi lidmi, co ji moc nehrali? Ani nahodou.

EDIT>
Jerson píše: 26. 10. 2020, 20:01 Za sebe říkám, že pokud obálka RPG zobrazuje situace, které nelze dosáhnout ani po deseti nebo dvaceti běžných herních sezeních, nebo dokonce se jim jen přiblížit, je to pro mě důvod ke znechucení a trousení poznámek o klamavé reklamě.
V tom pripade nechapu, proc tenhle komentar mas zrovna k tehle obalce, kdyz si scenu v ni zobrazenou muzes v pohode v DrDII zazit.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: Výběr ilustrací v RPG

Příspěvek od Vitus »

Sosacek píše: 26. 10. 2020, 20:26 Presneji, ma nekolik ruznych zanru (level 1-4 "dracak", level 5-9 "zaklinac", level 10-15 "avengers", level 15-20 "justice league") a velmi peclive (az retardovane) hlida, abys neutekl a nebyl na svuj level moc epic - treba druid se umi menit na zvirata, ale pokud se zmeni na ptaka, tak ten ptak az do druidova levelu 8 neumi letat, protoze letani je epic a lowlevel postava ho mit nesmi. To same plati o spouste jinych veci.
Level 1 D&D5e nýmand má pořád mnohem víc zvláštních schopností (featů, traitů, whatever), než stejný začátečník v DrDII (i když v podstatě nýmand v DrDII začíná se třemi levely v různých povoláních). :wink:
Sosacek píše: 26. 10. 2020, 20:26 Ale na level 1 furt zhebne na jednu ranu (aby se pak zase postavil a bojoval dal a pak zase zhebnul a zase se postavil 3x za bezny combat ... ale stupidni mechaniky sem nepatri).
A tyhle pravidla nejsou trochu epic ?
V DrDII když padne, tak padnul, end of story.
(Je to jako s krachem firem v Americe a u nás - mezitímco u nás firma, když zkrachuje, tak je prostě po ní, v Americe má mraky záchranných mechanismů a čím víc epic firma, tím víc záchranných mechanismů :-)=
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Výběr ilustrací v RPG

Příspěvek od Log 1=0 »

Sosacek píše: 26. 10. 2020, 20:26 level 10-15 "avengers", level 15-20 "justice league"
Tady mluvíš o filmech?
Vitus píše: 26. 10. 2020, 20:54 Level 1 D&D5e nýmand má pořád mnohem víc zvláštních schopností (featů, traitů, whatever), než stejný začátečník v DrDII (i když v podstatě nýmand v DrDII začíná se třemi levely v různých povoláních).
Lidský bojovník v DnD má 2. Lidský bojovník v DrD II má 4.
OK, jinde to může být i 7, zatímco DrD II má pořád 4, ale zas tak velký rozdíl to není.
Vitus píše: 26. 10. 2020, 20:54 A tyhle pravidla nejsou trochu epic ?
Ve srovnání s DrD II, které tě v těch situacích ani nenechá padnout? Ani ti ne.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Výběr ilustrací v RPG

Příspěvek od Sosacek »

Vitus píše: 26. 10. 2020, 20:54 Level 1 D&D5e nýmand má pořád mnohem víc zvláštních schopností (featů, traitů, whatever), než stejný začátečník v DrDII (i když v podstatě nýmand v DrDII začíná se třemi levely v různých povoláních). :wink:
Vic mozna jo, ale epicky nejsou.

Treba dnd3.5 charm person kouzlo umoznilo nekoho ocarovat, dnd5 verze ma poznamku, ze "az to kouzlo dobehne, tak to pozna a bude nastvanej" coz uzitecnost kouzla znacne limituje. Tech prikladu bych nasel vic, ale proste obecne v dnd5 jsou ty "pribeho efekty" veci o dost slabsi.
Vitus píše: 26. 10. 2020, 20:54 A tyhle pravidla nejsou trochu epic ?
V DrDII když padne, tak padnul, end of story.
(Je to jako s krachem firem v Americe a u nás - mezitímco u nás firma, když zkrachuje, tak je prostě po ní, v Americe má mraky záchranných mechanismů a čím víc epic firma, tím víc záchranných mechanismů :-)=
Mno nevim. Furt pro prvolevlovou postavu dva goblini jsou nebezpecna hrozba. Treba prvolevlovy kouzelnik ma dve kouzla na den a pak musi odpocivat. Atd atd. Zatimco v tom DrD2 muzes ty schopnosti pouzivat kdy chces, ne?

Proste to DnD5 je sakra epic, ale na vyssich levelech.
Log 1=0 píše: 26. 10. 2020, 21:08 Tady mluvíš o filmech?
Nevim, cele to nekdo na nejakem foru pekne rozepsal a ja to pisu z pameti, mozna to uplne 100 % nesedi.

Justice League znam z toho serialu (JL a JLU 8) ) ale myslim tim proste ty hodne epic typky jako Superman, Manhunter, Wonder Woman nebo Green Lantern. Ale mam nulovou zkusenost s dnd 15+ levelu, teda.

EDIT: nebylo to 1-4 "zaklinac", 5-9 "kapitan amerika a hawkeye", 10-15 "thor a scarlet witch", 16-20 "superman", nevim :) tohle vis lip nez ja.

...

Pointou bylo, ze nizke levely DnD5 mi prijdou podstatne min epic nez ilustrace ukazuji. Ale me obecne tenhle typ estetiky moc nesedi.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 26. 10. 2020, 21:34, celkem upraveno 1 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběr ilustrací v RPG

Příspěvek od Jerson »

Asi proto, že jsem zatím neslyšel, že by někdo v DrD2 podobnou scénu vůbec někdy hrál :-)
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Výběr ilustrací v RPG

Příspěvek od Sosacek »

Ta debata o epicnosti dnd a drd2 by byla zajimava, protoze mam pocit, ze hard systemy kde se veci deji (hlavne) v hitpointech a soft systemy, kde se veci deji (hlavne) v popisech maji jinak velky rozptyl epicnosti a hodne jiny prozite. V jinem threadu, teda.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Lyncz
Příspěvky: 379
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Výběr ilustrací v RPG

Příspěvek od Lyncz »

Log 1=0 píše: 26. 10. 2020, 21:08 Ve srovnání s DrD II, které tě v těch situacích ani nenechá padnout? Ani ti ne.
Já nevím, já už jsem málem svoje hráče už 3x zabil $D
Sosacek píše: 26. 10. 2020, 21:24 Mno nevim. Furt pro prvolevlovou postavu dva goblini jsou nebezpecna hrozba. Treba prvolevlovy kouzelnik ma dve kouzla na den a pak musi odpocivat. Atd atd. Zatimco v tom DrD2 muzes ty schopnosti pouzivat kdy chces, ne?
v DrD2 prvolevlový (tzn.: 3 povolání) čistě kouzelník (zaříkávač) pravděpodobně dostane dost do tlamy proti dvěma kouzelníkům, pokud si nepřipraví ochranný obrazec, leda by byl kombinace lovec+zaříkávač /bojovník+zaříkávač
ale ano, může je používat kdy chce, ale má (pokud si dá 2 ze 3 povolání) pouze 50% úspěšnost na hod (pokud si nepálí zdroje na manévry)

E: pokud se tu zjeví markus, přesuň mě prosím do nově vytvořeného tématu, děkuji
Naposledy upravil(a) Lyncz dne 26. 10. 2020, 21:49, celkem upraveno 2 x.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Výběr ilustrací v RPG

Příspěvek od York »

Sosacek píše: 26. 10. 2020, 21:36 Ta debata o epicnosti dnd a drd2 by byla zajimava, protoze mam pocit, ze hard systemy kde se veci deji (hlavne) v hitpointech a soft systemy, kde se veci deji (hlavne) v popisech maji jinak velky rozptyl epicnosti a hodne jiny prozite. V jinem threadu, teda.
Souhlas. Založil jsem na to diskusi.
Uživatelský avatar
Log 1=0
Příspěvky: 2692
Registrován: 20. 7. 2017, 14:06

Re: Výběr ilustrací v RPG

Příspěvek od Log 1=0 »

Sosacek píše: 26. 10. 2020, 21:24 Nevim, cele to nekdo na nejakem foru pekne rozepsal a ja to pisu z pameti, mozna to uplne 100 % nesedi.
Možná jsme OT, ale nedává mi smysl, že Liga spravedlnosti je na jiném stupni než Avengers.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Odpovědět

Zpět na „RPG tvorba a design (aneb Kreslicí prkno)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů