První dojmy po vydání
Moderátor: skaven
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
První dojmy po vydání
9. října vyšly Zapovězené země!
( anotace v Databázi RPG)
Podělte se o své první dojmy, reakce, komentáře!
( anotace v Databázi RPG)
Podělte se o své první dojmy, reakce, komentáře!
Re: První dojmy po vydání
Hrajeme přes FoundryVTT. Ten modul jsme si přeložili sami podle knižky speciálně pro nás, ale možná to někdo použije i další . Nově už je i v jádře systému.
Skaven řeší roll20. My přes to už nehrajeme, technologicky je dost pozadu, ale používá se hodně.
skoro-Hrdinové - streamované hraní RPG - https://www.youtube.com/skorohrdinove
Komunitní RPG Discord všech žánrů a systému - https://discord.gg/JCZSG2fMys
Komunitní RPG Discord všech žánrů a systému - https://discord.gg/JCZSG2fMys
Re: První dojmy po vydání
Já třeba hráčům z příručky vypravěče řekl jen pár věcí. Ať mají i nějaké překvapení ze světa )
Žili v izolaci přes 300 let a nikdo jim to třeba neřekl )
Žili v izolaci přes 300 let a nikdo jim to třeba neřekl )
skoro-Hrdinové - streamované hraní RPG - https://www.youtube.com/skorohrdinove
Komunitní RPG Discord všech žánrů a systému - https://discord.gg/JCZSG2fMys
Komunitní RPG Discord všech žánrů a systému - https://discord.gg/JCZSG2fMys
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: První dojmy po vydání
No nevím, ta náhodná setkání by hráči asi taky neměli číst, to samé artefakty, atd.
Jinak ta pravidla mi nepřijdou moc nezávislá na světě, právě naopak ten svět docela jasně nastavují - řekl bych že asi tak moc jako pravidla Dračáku, nebo spíše o něco víc. I když je pravda, že třeba popisy povolání a ras úplně ignorují existenci Krvavé mlhy.
Jinak ta pravidla mi nepřijdou moc nezávislá na světě, právě naopak ten svět docela jasně nastavují - řekl bych že asi tak moc jako pravidla Dračáku, nebo spíše o něco víc. I když je pravda, že třeba popisy povolání a ras úplně ignorují existenci Krvavé mlhy.
hraju: Ω Projekt Omega
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: První dojmy po vydání
Konečně jsem se dostal k tomu, že bych odpověděl na Skavenovu otázku, co nám při hře nefungovalo: Vzal jsem si jezdce, a stalo se přesně čeho jsem se obával - absolutně jsem při hře neměl šanci využít své talenty, protože ostatní jezdci nebyli, a protože pro to dobrodružství nebylo stavěno (a to jsme ani nelezli do dungeonu!), a dostal jsem se i do té typické pitomé situace, kdy jsem někam potřeboval někam uklidit koně a nebylo kam.
Na jednu stranu, tohle je prostě jasné. Hrát jezdce je problém. V podstatě si nejsem jistý, jestli vůbec jde hrát klasickou hru s družinou, kde je někdo jezdec a někdo ne. Ale zaráží mě, že to Forbidden Lands takhle bez jakéhokoli varování nabízí - přijde mi to jako takové nemilá past na nováčky. Co jsem četl, tak si myslím, že podobné problém bude s kupcem - taky se ta asymetričnost s ostatními, běžnými classami ani nezmiňuje, natož řeší.
Na jednu stranu, tohle je prostě jasné. Hrát jezdce je problém. V podstatě si nejsem jistý, jestli vůbec jde hrát klasickou hru s družinou, kde je někdo jezdec a někdo ne. Ale zaráží mě, že to Forbidden Lands takhle bez jakéhokoli varování nabízí - přijde mi to jako takové nemilá past na nováčky. Co jsem četl, tak si myslím, že podobné problém bude s kupcem - taky se ta asymetričnost s ostatními, běžnými classami ani nezmiňuje, natož řeší.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: První dojmy po vydání
No vidíš, to je vlastně asi nejlepší pojmenování. Problém alchymisty.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: První dojmy po vydání
Alchymysta je obzvlast mysticky alchymista?
EDIT: taky to byval problem asi 3 archetypu ze shadowrunu.
EDIT: taky to byval problem asi 3 archetypu ze shadowrunu.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: První dojmy po vydání
Když to trochu přeženu, připadá mi to jako povzdech "vzal jsem si válečníka, ale v našem dobrodružství se nebojovalo". V ZZ má každé povolání jen tři specifické talenty (z nichž si na začátku vybere jeden), tzn. na nich postava tak úplně nestojí a nepadá a je tím pádem použitelná i v jiných, než pro ni ikonických situacích.Selhan píše: ↑16. 10. 2020, 21:52 Konečně jsem se dostal k tomu, že bych odpověděl na Skavenovu otázku, co nám při hře nefungovalo: Vzal jsem si jezdce, a stalo se přesně čeho jsem se obával - absolutně jsem při hře neměl šanci využít své talenty, protože ostatní jezdci nebyli, a protože pro to dobrodružství nebylo stavěno (a to jsme ani nelezli do dungeonu!), a dostal jsem se i do té typické pitomé situace, kdy jsem někam potřeboval někam uklidit koně a nebylo kam.
Souhlasím ale s tím, že mít jako jediný z družiny jezdecké zvíře je prostě logistická potíž, leč nevnímám to jako neřešitelný problém.
Já bych se před výběrem jezdce patrně poradil se spoluhráči, co chtějí hrát – když to bude partička skřetích drancířů, co na svých zlovlcích brázdí Zapovězené země, jezdec by byla super volba...
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: První dojmy po vydání
Sos:
Shadowrun mě taky samozřejmě napadl, ale tam to přeci jen, aspoň v mé zkušenosti, zas tak špatný nebylo. Za prvé se o tom tak nějak ví, že je to třeba řešit, za druhé všechny ty archetypy jsou aspoň nějak určené k podílení se na heistech, které jsou cílem hry - zatímco Forbidden Lands obsahují prolízání dungeonů, ve kterých je jezdec a kupec úplně k ničemu - a za třetí se většinou hraje v trochu menším zoomu, zatímco u Forbidden Lands je fakt všechno řešeno dopodrobna.
Skaven:
On to přesně tento povzdech je. Myslím totiž, že je na místě. Když mám hru, u které se nebude bojovat, tak bych očekával, že mi to bude sděleno před tím, než si vezmu válečníka. Když mám ve hře nabídku vzít si jezdce, tak bych chtěl, aby bylo vyřešeno, jak toho jezdce udělat hratelného. Ano, ten problém je řešitelný tím, že se na začátku kampaně domluvíme, jak ho vyřešíme. To já jako zkušenej GM klidně udělám. Je ale dobrý nápad tohle čekat od nováčka?
Shadowrun mě taky samozřejmě napadl, ale tam to přeci jen, aspoň v mé zkušenosti, zas tak špatný nebylo. Za prvé se o tom tak nějak ví, že je to třeba řešit, za druhé všechny ty archetypy jsou aspoň nějak určené k podílení se na heistech, které jsou cílem hry - zatímco Forbidden Lands obsahují prolízání dungeonů, ve kterých je jezdec a kupec úplně k ničemu - a za třetí se většinou hraje v trochu menším zoomu, zatímco u Forbidden Lands je fakt všechno řešeno dopodrobna.
Skaven:
On to přesně tento povzdech je. Myslím totiž, že je na místě. Když mám hru, u které se nebude bojovat, tak bych očekával, že mi to bude sděleno před tím, než si vezmu válečníka. Když mám ve hře nabídku vzít si jezdce, tak bych chtěl, aby bylo vyřešeno, jak toho jezdce udělat hratelného. Ano, ten problém je řešitelný tím, že se na začátku kampaně domluvíme, jak ho vyřešíme. To já jako zkušenej GM klidně udělám. Je ale dobrý nápad tohle čekat od nováčka?
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Re: První dojmy po vydání
Vezmu to od konce – čekat tohle od nováčka patrně dobrý nápad není. Nicméně za to, co bude obsahem dobrodružství, zodpovídají hráči, nikoli pravidla. Koukal jsem teď na stream klanu Zephyra, hráli ZZ a během prvního sezení nezahráli ani jeden souboj. Mělo by to snad znamenat, že válečník je v ZZ k ničemu? Nebo to, že pravidla ZZ jsou špatně napsaná, protože se ve hře nebojuje?Selhan píše: ↑16. 10. 2020, 22:58 On to přesně tento povzdech je. Myslím totiž, že je na místě. Když mám hru, u které se nebude bojovat, tak bych očekával, že mi to bude sděleno před tím, než si vezmu válečníka. Když mám ve hře nabídku vzít si jezdce, tak bych chtěl, aby bylo vyřešeno, jak toho jezdce udělat hratelného. Ano, ten problém je řešitelný tím, že se na začátku kampaně domluvíme, jak ho vyřešíme. To já jako zkušenej GM klidně udělám. Je ale dobrý nápad tohle čekat od nováčka?
Já si osobně nemyslím, že ten jezdec je "nehratelný". On hratelný je, jen potřebuje ve hře prostor, aby mohl trávit čas v sedle.
Výběr postav imho do značné míry determinuje, jak ta hra bude vypadat. Mi se třeba povolání kupce líbí moc, bylo to jedno ze dvou, ze kterých jsem si pro naše hraní vybíral. Ale opět – pokud se kupec nedostane do interakce s jinými postavami a hra bude jen o potvorách, tak zase můžu říct, že to povolání je k ničemu.
Já třeba ZZ hraju tak, že si prostě vybírám, co bude moje postava dělat. Když jsem si zvolil talent Námořník, snažil jsem se ve hře získat loď a když se mi to povedlo, tak jsme pár sezení hráli na jezeře, protože jsem se chtěl věnovat svému talentu. Mimochodem, teď mám zálusk na talent Vzduchoplavec - není sice v pravidlech, ale prosadil jsem si jej a teď se budu shánět po vzducholodi...
Re: První dojmy po vydání
Jezdec by si měl jako zvíře vzít krávu. Může jezdit a ještě bude mít jídlo.
V naší hře kupce máme a zatím funguje dobře. Žádné asymetrie jsem si zatím nevšiml.
V naší hře kupce máme a zatím funguje dobře. Žádné asymetrie jsem si zatím nevšiml.
Always bring a gun to a puppet fight
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: První dojmy po vydání
Ještě mě napadá, Selhane, nakolik je tvůj dojem utvořený tím, že jste hráli jenom one-shot (nebo se pletu?), do kterého se prostě nemůže dostat všechno. Předpokládal bych, že v kampani by výběr "herního obsahu" byl pestřejší a našlo by se víc situací, kdy koně využiješ - zejména jestli by se Vypravěč snažil ti trochu obsah hry přizpůsobit.
Jakože v naší kampani mám kouzelníky, co občas nesešlou ani jedno kouzlo za sezení, anebo je naopak sezení, kdy si nikdo - ani válečník - nezabojuje. Někdy se hraje ve městě, kde se hodně využijou různé zlodějské převleky a plížení, jindy je zloděj nevyužije. To k tomu asi tak nějak patří, ne?
Jakože v naší kampani mám kouzelníky, co občas nesešlou ani jedno kouzlo za sezení, anebo je naopak sezení, kdy si nikdo - ani válečník - nezabojuje. Někdy se hraje ve městě, kde se hodně využijou různé zlodějské převleky a plížení, jindy je zloděj nevyužije. To k tomu asi tak nějak patří, ne?
Re: První dojmy po vydání
Možná už mám dost dojmů k podělení se (i když jen po přečtení).
V zásadě se mi to líbí, byť WOW to spíše není.
Hrozně se mi líbí setting, pěkně mísí High a Low prvky. A příručka vypravěče mi k němu dává moc pěkné nástroje, které mi s ním umožní pracovat. Dokonce hned tři dobrodružství, která vypadají docela funkčně. Jediné, co mi vadí, je, že má v sobě jak věci, co fakt nechci hráčům ukázat, s věcmi, co by znát měli, protože jsou patrně známy každému, kdo tam žije.
Speciální bod k rasám: Je tam rámeček o domluvě s hraním orků. Ale popravdě, stejný rámeček by mohli mít i lidé a vlkeni. A vlastně ani ti ostatní spolu moc nekámoší, takže spíš by tam měl být rámeček o hraní více ras ve skupině.
Pravidla jsou hodně nepředvidatelná, zejména co do smrti postav. Neříkám, že se bude dít často, to se asi uvidí při hře, ale může se stát kdykoliv. K tomu mrzačení postav. No, tohle fakt není DnD, tady jde o krk. Asi si to neoblíbím, tyhle prvky moc nemusím. Ale je to zas něco jiného.
Pravidla pro tvrz mě zklamala. Jsou trochu jako z deskovky, ale nemají ten deskovkový budovací feeling, naopak je pevnost spíše žrout peněz. Což jako designersky chápu, ale stejně, tvrz a panství mají peníze spíš generovat. To tady nebude.
A svérázný mix konkrétního a abstraktního jsou fakt vysloveně dráždič Jersona, fakt se na tu jeho recenzi těším. A to předpokládám, že nekonzistence ve fluffu, dané zjevně nepozorností či nekonzistencí autorů (explicitně zmíním, že na telata potřebuji býka, ale kanec a beran si to už nezaslouží) přejde i on. Ale bude to asi jakž takž použitelné a jinde jsem to neviděl vůbec, takže asi pořád v plusu.
V zásadě se mi to líbí, byť WOW to spíše není.
Hrozně se mi líbí setting, pěkně mísí High a Low prvky. A příručka vypravěče mi k němu dává moc pěkné nástroje, které mi s ním umožní pracovat. Dokonce hned tři dobrodružství, která vypadají docela funkčně. Jediné, co mi vadí, je, že má v sobě jak věci, co fakt nechci hráčům ukázat, s věcmi, co by znát měli, protože jsou patrně známy každému, kdo tam žije.
Speciální bod k rasám: Je tam rámeček o domluvě s hraním orků. Ale popravdě, stejný rámeček by mohli mít i lidé a vlkeni. A vlastně ani ti ostatní spolu moc nekámoší, takže spíš by tam měl být rámeček o hraní více ras ve skupině.
Pravidla jsou hodně nepředvidatelná, zejména co do smrti postav. Neříkám, že se bude dít často, to se asi uvidí při hře, ale může se stát kdykoliv. K tomu mrzačení postav. No, tohle fakt není DnD, tady jde o krk. Asi si to neoblíbím, tyhle prvky moc nemusím. Ale je to zas něco jiného.
Pravidla pro tvrz mě zklamala. Jsou trochu jako z deskovky, ale nemají ten deskovkový budovací feeling, naopak je pevnost spíše žrout peněz. Což jako designersky chápu, ale stejně, tvrz a panství mají peníze spíš generovat. To tady nebude.
A svérázný mix konkrétního a abstraktního jsou fakt vysloveně dráždič Jersona, fakt se na tu jeho recenzi těším. A to předpokládám, že nekonzistence ve fluffu, dané zjevně nepozorností či nekonzistencí autorů (explicitně zmíním, že na telata potřebuji býka, ale kanec a beran si to už nezaslouží) přejde i on. Ale bude to asi jakž takž použitelné a jinde jsem to neviděl vůbec, takže asi pořád v plusu.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22593
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: První dojmy po vydání
Markusi, jedna obecná otázka - kde jsi vlastně přišel na Pokovanou zbroj?
Znám věci pokovené, věci okované, zbroje pobité, ale tenhle výraz jsem nikdy neslyšel.
Znám věci pokovené, věci okované, zbroje pobité, ale tenhle výraz jsem nikdy neslyšel.
hraju: Ω Projekt Omega
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů