[CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
[CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Pěkné odpoledne a všechno nejlepší! Na svém blogu pro vás mám překlad dalšího OSR dobrodružství, tentokrát je to:
Zimoviště opeřené prasnice
(anotace)
Zimoviště opeřené prasnice
(anotace)
Potkáte čaroděje Felixe Píďalku, jak se krčí na kamenech pod zasmušilým stromem. On a šest dalších členů jeho žoldácké skupiny bylo najato, aby v horách našli opeřenou prasnici, vyřízli cysty rostoucí na jejím těle a zanesli je alchymistce. Zhruba v půlce jeskyně si ale uvědomili, že nejsou první, kdo prasnici našel…
Parazitické nákazy, stylově prokleté brnění, chirurgický zákrok amatérských veterinářů, nespolehlivá zápalná zařízení, jedlé houby, neslýchaná kouzla, čaroděj v nouzi. Stojíš-li o nechutnou slávu a urvané končetiny, rač navštívit Zimoviště opeřené prasnice!
-
- Příspěvky: 2648
- Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
- Bydliště: Brno
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
A teď malinko konstruktivně:
Nevím, jestli ti tam chybí čárka nad "a" nebo se skutečně jedná o "chycení". Červi, kteří je "roní" z růže je zajímavá jazykovědná konstrukce, ale asi je to spíš překlep, ne?
strana 11, Červavý tumor píše:Když tě drapnou, hoď si na záchranu proti jedu, jestli unikneš nákaze červy, kteří se jim roní z praskající kůže.
Nevím, jestli ti tam chybí čárka nad "a" nebo se skutečně jedná o "chycení". Červi, kteří je "roní" z růže je zajímavá jazykovědná konstrukce, ale asi je to spíš překlep, ne?
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
No... můžou, ale ne „mají“. K čemu je dobré hrát modul, když ho pak celý obejdeš?Jezus píše: ↑15. 9. 2020, 15:52 Tenhle moment kvituji veskrze pozitivně. Splnit quest při přeskočení více než půlku obsahu (který se vás snaží jen různě bizarními /a nově zřejmě i nechutnými a bolestivými/ způsoby zabít) je přesně to, jak si podobné moduly zaslouží hrát (a snad se tak i hrát mají!).
Každopádně Bifi to upravil tak, že my jsme vlastně hráli "prequel" a byli jsme ta skupina žoldáků, která je v textu modulu už povražděná. Tady jsme povražděni měli být my s tím, že on by to vzal jako základ a potom v našich stopách poslal svoji regulérní družinu.
Je to celkem podstatná změna, protože jsme díky tomu už od začátku měli "odběrovou sadu" včetně pokynů, jak prasnici cysty odebrat. Ve výchozím nastavení modulu nemají hráči ani jedno z toho, takže možnost vlézt přímo k prasnici, odebrat cysty a rovnou zase zmizel vlastně není proveditelná.
EDIT :Dodnes lituju jako že jsem jako jediný, kdo zůstal nahoře, nevytáhl lano a neodešel. Tím by vám vzniklo zábavné dobrodružství, kdy byste se snažili dostat ven z dungeonu
Hláška "správné OSR je nebojovat" je blbost - hráči bojujou rádi.Celkově to hodnotit nemůžu, ale nějak netuším, v čem spočívá zábavnost boje s nepřítelem, který když vás podrápe, je možné, že to zaplatíte končetinou. Správné ORS je samozřejmě nebojovat...
Zábavnost té situace spočívá v tom, že (a) efekt překvapení a prvního "náhodného" efektu, který má trvalé následky na postavu. Emergentní děj. Tenhle efekt nestvůr totiž objevíš pravděpodobně až tím, že se to někomu stane. Čímž (b) vzniká zajímavý a nezvyklý problém a vy jako hráči přemýšlíte, jak ho pro příště řešit a riziko minimalizovat. Nutí tě to uvažovat jinak a přicházet s jinými strategiemi než běžně.
"Drapnou" i "roní" je záměr. Asi nechápu, kde vnímáš chybu?
Jakože ta nestvůra tě chytne, rozpraská jí kůže, z ní blemcají ven červíci na tebe.
-
- Příspěvky: 16480
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Drápnou (drápem) a rojí (jakože jich je roj).
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Aha, už to chápu. "Drápnou" mě popravdě ani nenapadlo, přijde mi to od nestvůry divné, to už bych spíš psal "podrápají"... ale tihle nemají drápy, takže to je jedno.
Každopádně skutečně je to takhle zamýšlené.
Každopádně skutečně je to takhle zamýšlené.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Mě by zajímalo, pro kolik hráčů v kampaňovité hře je zábavné hrát postavu, která při prvním útoku takové potvory přijde v lepším případě o ruku, v horším už nevím co by si měla odřezat.Markus píše: ↑15. 9. 2020, 16:59 Zábavnost té situace spočívá v tom, že (a) efekt překvapení a prvního "náhodného" efektu, který má trvalé následky na postavu. Emergentní děj. Tenhle efekt nestvůr totiž objevíš pravděpodobně až tím, že se to někomu stane. Čímž (b) vzniká zajímavý a nezvyklý problém a vy jako hráči přemýšlíte, jak ho pro příště řešit a riziko minimalizovat. Nutí tě to uvažovat jinak a přicházet s jinými strategiemi než běžně.
Všechny podobné situace, které jsem v RPG zažil, byly pro hráče dost stresující až odrazující od dalšího hraní, i když později jsem slyšel i vyprávění hráčů, kteří to měli jinak.
A pokud by to měla být jednorázová hra, jak se uplatní postava, která po prvním souboji přijde o ruku a možná je nakažená? Nebo dokonce když je takto zraněno víc postav?
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 4148
- Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
- Bydliště: Aštarova flotila
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Existuje určitá sorta hráčů, kterým na tom imponuje právě ten gatekeepingový faktor - že to odradí od hraní citlivější jedince a hobby tak může zůstat edgelordům.Jerson píše: ↑16. 9. 2020, 07:27 Mě by zajímalo, pro kolik hráčů v kampaňovité hře je zábavné hrát postavu, která při prvním útoku takové potvory přijde v lepším případě o ruku, v horším už nevím co by si měla odřezat.
Všechny podobné situace, které jsem v RPG zažil, byly pro hráče dost stresující až odrazující od dalšího hraní, i když později jsem slyšel i vyprávění hráčů, kteří to měli jinak.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
-
- Příspěvky: 2666
- Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
- Bydliště: Kladno
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Nevím, co je edgelord v tomto kontextu, ale rozhodně existují příznivci adrenalinových sportů i v RPG, pár jsem jich potkal - je to přesně ten typ lidí, co odpovídají, co se psalo o nebožtíkovi Gary Gygaxovi, že v jeho podání RPG neznamená "role-play game", ale "roll, play game".
-
- Příspěvky: 4148
- Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
- Bydliště: Aštarova flotila
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
"Roll, play game" přístup mám taky ráda, ale realizuju si ho v počítačových hrách, například výše zmíněný Darkest Dungeon na nejtěžší obtížnost Přijde mi, že zrovna tento typ obsahu umí počítačová RPG obstarat líp než stolní. Přečetení dobrodružství o opeřené prasnici ve mně nabudilo chuť rozjet zase Darkest Dungeon, ale hrát to u stolu z nějakého důvodu ne.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
-
- Příspěvky: 2666
- Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
- Bydliště: Kladno
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Hrát Darkest Dungeon na nejtěžší obtížnost mi přijde jako masochismus, ale souhlasím s tím, že to je adrenalinová jízda (a pro postavy dokonce doslova, díky parametru Stress)
Mně osobně nelákalo hrát stolní RPG stylem "roll, play game", protože to zcela odbourává nebo aspoň silně narušuje možnosti sociálních interakcí mezi postavami jako takovými (svádí to totiž k namaxování postav, rozvíjení charakteristiky "chamtivost" v libovolném systému, nezdravé soutěživosti mezi hráči, často končící rozbroji a nenávistí na celý život a podobným věcem, kterých se jeden nabaží dost v reálném životě, zejména velkých korporací ). Ovšem někdy jako doplněk k "role-play game" se nám právě "roll, play game" osvědčilo - ovšem spíše jako side-kick uvolňovák, jenž hráčské postavy bezprostředně mohl ohrozit, ale nesměl sklouznout k over-killu.
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Sparkle: Promiň, ale jsi mimo. Nějací (ne)edgelordi jsou mi při hraní dost ukradení. Představa, že si pro hru volím dobrodružství, kterým chci odehnat své hráče, aby mi zůstali jen ti "správní", mi přijde bizarní. Představa, že dobrodružství vyvěšené na internetu má sílu někoho odehnat od hobby, je ještě ujetější.
Jerson: Narážíme na to opakovaně a všude. Ty se na to díváš optikou nějakého "příběhového" hraní, kdy cílem hry je především piplat si postavu, prokreslovat její charakter, prožívat její osobní příběh. A ještě jsi navíc děsný "snowflake" a máš dojem, že když postava přijde k újmě, tak je hráč strašně dotčený, smutný, ukřivděný a na sto let dopředu traumatizovaný. Oldschoolové hraní je ale v mnohém menší míře o postavách. Taková hra je víc o příběhu družiny, potažmo dokonce příběhu světa. Hráčské postavy jsou v něm spíš barva,jeden z dalších prostředků dokreslení celkového děje, nikoli hlavní pointa hry.
---
A označení za "roll playing" je taky mimo mísu - to míří spíš směrem k DnD 4e nebo 5e, rozhodně víc než k OSR. Hra není o o tom, že pro mě postava neexistuje a soustředím se jen na čísla a házení – na "roll playing" je oldschool se svými systémy, které se agresivně vzpouzejí taktizování a kombení, dost nevhodný. Já si postavu rád vykreslím, hraju její roli, vymýšlím s ní různé eskapády. Ale pořád je pro postava mě jen nástroj, který mi umožňuje užít si herní prostředí/světí. Nijak mě neuráží, když přijde o ruku - neboří mi to žádný "koncept postavy", protože s ní žádný koncept ani cíle nemám. Když mi umře, může mě to chvilkově zamrzet, ale pak si udělám další a hraju dál. Příběh družiny ani příběh světa to nijak nenarušilo, naopak získal zajímavý dějový prvek v podobě smrti. Příběh postavy mě nikdy moc nezajímal.
Nebo nechápeš, proč lidi hrajou právě třeba Darkest Dungeon? Nebo roguelike hry? Nebo třeba Dwarf Fortress? Rimworld? To jsou všechno věci, které mě osobně hrozně baví, protože jsou náhodné, pestré, nevybíravé... A rád je hraju "příběhově" v tom smyslu, že si v nich sám pro sebe vyprávím příběh. Akorát to není příběh jednotlivce, ale příběh celé pevnosti, osady, žoldácké kumpanie...
Old schoolové hry jsou (pro mě) vlastně něco jako roguelike ve stolních RPG. Chápu, že to není pro každého, ale mě to třeba ohromně baví, a neustále odpovídat na příspěvky typu "já nechápu, jak tě to může bavit", je dost únavné. Kor když do toho Sparkle zapojí edgelordy.
Mě třeba představa kampaně, kde moje postava přijde o ruku nebo kde každé čtyři, pět her měním postavu (protože mi umřela, protože splnila svůj cíl a už nemá důvod dobrodruhovat, protože mě omrzela), láká stokrát víc než představa kampaně, kde 30 sezení hraju furt tu samou postavu, která díky příběhové imunitě ani umřít nemůže.
Jerson: Narážíme na to opakovaně a všude. Ty se na to díváš optikou nějakého "příběhového" hraní, kdy cílem hry je především piplat si postavu, prokreslovat její charakter, prožívat její osobní příběh. A ještě jsi navíc děsný "snowflake" a máš dojem, že když postava přijde k újmě, tak je hráč strašně dotčený, smutný, ukřivděný a na sto let dopředu traumatizovaný. Oldschoolové hraní je ale v mnohém menší míře o postavách. Taková hra je víc o příběhu družiny, potažmo dokonce příběhu světa. Hráčské postavy jsou v něm spíš barva,jeden z dalších prostředků dokreslení celkového děje, nikoli hlavní pointa hry.
---
A označení za "roll playing" je taky mimo mísu - to míří spíš směrem k DnD 4e nebo 5e, rozhodně víc než k OSR. Hra není o o tom, že pro mě postava neexistuje a soustředím se jen na čísla a házení – na "roll playing" je oldschool se svými systémy, které se agresivně vzpouzejí taktizování a kombení, dost nevhodný. Já si postavu rád vykreslím, hraju její roli, vymýšlím s ní různé eskapády. Ale pořád je pro postava mě jen nástroj, který mi umožňuje užít si herní prostředí/světí. Nijak mě neuráží, když přijde o ruku - neboří mi to žádný "koncept postavy", protože s ní žádný koncept ani cíle nemám. Když mi umře, může mě to chvilkově zamrzet, ale pak si udělám další a hraju dál. Příběh družiny ani příběh světa to nijak nenarušilo, naopak získal zajímavý dějový prvek v podobě smrti. Příběh postavy mě nikdy moc nezajímal.
Nebo nechápeš, proč lidi hrajou právě třeba Darkest Dungeon? Nebo roguelike hry? Nebo třeba Dwarf Fortress? Rimworld? To jsou všechno věci, které mě osobně hrozně baví, protože jsou náhodné, pestré, nevybíravé... A rád je hraju "příběhově" v tom smyslu, že si v nich sám pro sebe vyprávím příběh. Akorát to není příběh jednotlivce, ale příběh celé pevnosti, osady, žoldácké kumpanie...
Old schoolové hry jsou (pro mě) vlastně něco jako roguelike ve stolních RPG. Chápu, že to není pro každého, ale mě to třeba ohromně baví, a neustále odpovídat na příspěvky typu "já nechápu, jak tě to může bavit", je dost únavné. Kor když do toho Sparkle zapojí edgelordy.
Mě třeba představa kampaně, kde moje postava přijde o ruku nebo kde každé čtyři, pět her měním postavu (protože mi umřela, protože splnila svůj cíl a už nemá důvod dobrodruhovat, protože mě omrzela), láká stokrát víc než představa kampaně, kde 30 sezení hraju furt tu samou postavu, která díky příběhové imunitě ani umřít nemůže.
-
- Příspěvky: 4148
- Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
- Bydliště: Aštarova flotila
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Mně to taky přijde bizarní, ale lidé s tímto mindsetem skutečně existují. Já pouze konstatuji to, že existují a že to pro některé je důvod, proč hrát hororový / hnusný / edgy obsah. Jestli jsou takoví na RPG fóru nebo ve tvé skupině to nevím a ani nebylo nic takového implikováno, takže se nemusíš obhajovat, že takový nejsi
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Sparkle: A nemáš tam trochu konspiraci? Že jsou lidi , kteří chtějí hrát hororový / hnusný / edgy obsah, je jasný. Že ho chtějí hrát s podobně naladěnými lidmi, a ne třeba s Jersonem, mi přijde taky logické. Takže se potřebují nějak najít, dát se dohromady, pak spolu hrajou... všichni jsou spokojení. Nějak nechápu, proč tam tahat edgelordy a nějaký tajný plán na vyhnání lidí od RPG.
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Uf, těch 37 stran na 13 místností fakt odrazuje. Četl jsem to v tramvaji a zpětně se v tom vůbec neorientuju. Jestli to někdo budete číst, tak doporučuju mít před sebou vytištěnou mapu a rovnou si dělat poznámky do ní.
Každopádně když už jsem to přečetl, tak to na úterní mapu dám
---
Díky moc za překlad. Asi nejdelší modul, co jsem dokázal přečíst. Cítím se obohacen a inspirován
Pět hvězd v tom teda určitě nevidím. Působí to evokativně napsané, ale v jádru je to stejný gross-out, co hrajeme odjakživa, a prezentace hodnocení ještě snižuje.Pětihvězdičkové hodnocení píše:Vzácný počin slibující nezapomenutelný herní zážitek. Pro tvůrce dobrodružství příklad hodný následování. Tohle chcete hrát!
Každopádně když už jsem to přečetl, tak to na úterní mapu dám
---
Díky moc za překlad. Asi nejdelší modul, co jsem dokázal přečíst. Cítím se obohacen a inspirován
Naposledy upravil(a) Quentin dne 16. 9. 2020, 10:14, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Příspěvky: 4148
- Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
- Bydliště: Aštarova flotila
Re: [CZ][dobrodružství][OSR] Zimoviště opeřené prasnice
Ty máš zkušenost takovou, já makovou. Pokud jsi lidi s tímto mindsetem nepotkal, tak je to jedině dobře a buď za to rád.Markus píše: ↑16. 9. 2020, 09:48 Sparkle: A nemáš tam trochu konspiraci? Že jsou lidi , kteří chtějí hrát hororový / hnusný / edgy obsah, je jasný. Že ho chtějí hrát s podobně naladěnými lidmi, a ne třeba s Jersonem, mi přijde taky logické. Takže se potřebují nějak najít, dát se dohromady, pak spolu hrajou... všichni jsou spokojení. Nějak nechápu, proč tam tahat edgelordy a nějaký tajný plán na vyhnání lidí od RPG.
A to, když příznivci oldschoolu lezou do debat o holčičích textových RPG, zesměšňují to tam a píšou, jak nechápou, co na tom někoho může bavit, to únavné není?
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
-
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 21028
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!