[PbtA] Apocalypse World

PbtA a od něj odvozené FitD jsou asi nejpopulárnější skupiny současných „příběhových“ her.

Moderátor: MarkyParky

Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[PbtA] Apocalypse World

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi
Apocalypse World je drsné postapokalyptické RPG odehrávající se v blízké budoucnosti, kde hrajete postavy, které se snaží vyhrát zoufalý boj o přežítí v podivném světě plném nebezpečí a nástrah. Postavy si mohou jít často po krku a hra se rozhodně nevyhýbá ostřejším výrazům a situacím. Z hlediska pravidel je hra velmi orïginální a její mechaniky, ač vycházejí z klasického hraní, jsou neotřelé až inovativní. Hra vyhrála Indie game of the Year 2010.

Hra poprvé představila systém Powered by the Apocalypse (PbtA), který se pak stal základem dalších her od jiných autorů.
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: Apocalypse World - otázky okolo zbraní a boje

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World - otázky okolo zbraní a boje

Příspěvek od sirien »

X (n-zranění, přebíjecí, plošná)
Y (n-zranění, automatická)
Z (n-zranění, přebíjecí, automatická)

u X platí nutnost přebíjet po každém výstřelu, bez ohledu na to zda plošný efekt využiješ/potřebuješ nebo ne (a navíc ho vždy budeš mít, což má např. následky na okolí), u Y po běžném výstřelu přebíjet nemusíš, přebíjet je nutný jen potom, co použiješ automatiku k zásahu celé zóny - plus máš nad tim efektem větší kontrolu. Tzn. Y je teoreticky silnější než X, X ale dává víc možností, než Y. "Z" pak v podstatě znamená (n-zranění, přebíjecí, plošná-volitelně), což je trochu divný a spíš nesmyslný, ale možná to u něčeho smysl dávat může (?).


Jinak jako to že má gang 1-pancíř je asi pravda, ale to neni úplně totéž jako že to maj všichni koho kde potkáš.

Já hraju takovýho... ne úplně stereotypního hardholdera :D


Aegnor: explicitní pravidlo pro to že by gang měl mít 1-pancíř samozřejmě neexistuje, ale všechny gangy co sou v pravidlech uvedené mají 1-pancíř (dvoukolákův, baronův, volitelnej šéfíkův a i nově vytvářenej) Pokud seskládáš jako gang náhodnej dav civilů, tak asi může mít 0-pancíř, ale jinak je spíš implikované, že členové gangů na sobě nějakou tu ochranu zpravidla mívaj.


EDIT: ujasněna varianta Z
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: Apocalypse World - otázky okolo zbraní a boje

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World - otázky okolo zbraní a boje

Příspěvek od Jerson »

Podle mě je tam prostě jen chyba a volba "automatická" má dávat štítek "automatická". Protože si nedovedu představit zbraň, která bude vycházet z pistole, pušky nebo brokovnice, bude mít fikční popis, že jde o automatickou zbraň, a přitom bude mít plošný účinek. A přitom to nemá být žádný granát ani granátomet.
Aegnor
Příspěvky: 527
Registrován: 31. 7. 2018, 15:13

Re: Apocalypse World - otázky okolo zbraní a boje

Příspěvek od Aegnor »

.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 16:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World - otázky okolo zbraní a boje

Příspěvek od sirien »

ano, jenže to jak se "automatická" ne/páruje s přebíjecí je dost WTF a nejasný a pro objasnění asi budeme muset počkat na nějaké to zjevení či alespoň proroctví.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World - otázky okolo zbraní a boje

Příspěvek od Jerson »

Ještě mě napadlo, že automatická přebíjecí zbraň vlastně existuje a existovala, i když to jsou hodně staré koncepty - prostě naládované náboje v hlavni za sebou a odpalované postupně od prvního, bez možnosti střelbu zastavit.
Ale to jsou koncepty někdy z 16. nebo 17. století, předovky, které v moderní době na konstrukci osobních zbraní nikdo nepoužil. A nosit v ruce něco jako Metalstorm při přijde moc uhozené i na AW.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World - otázky okolo zbraní a boje

Příspěvek od sirien »

Marky: pro zajímavost; studoval sem něco jinýho, ale blízkýho a narazil sem na tohle z 1. edice AWčka, kdy Seize by Force fungovala jako základní (nikoliv bitevní) tah:
If she doesn’t choose to take definite hold of it, she still gets her
hands on it, but it’s not in her exclusive power. You can (and
probably should) try to take it away from her again. If the thing’s
abstract, like “the moment,” you’ll need to figure out case-bycase
just what it means to have it but not have it definitely.
Změna Zmocnění se silou mezi edicemi spočívá především v jeho přesunutí ze Základních tahů do Bitevních (čímž tam přibyla 1 volba i při selhání), nikoliv v jeho fungování obecně. Některé pasáže z popisu zůstaly stejné (např. co znamená volba "zastrašit nebo udělat dojem"), tahle jedna pasáž objasňující onu volbu získání definitivní kontroly bohužel vypadla, ale IMO je legitimní předpokládat, že i když tam už textově neni, tak efektivně platí pořád totéž. (1e teda nastudovanou nemám, takže ani její změny oproti 2e, takže se možná pletu a klidně mě oprav).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Apocalypse World - otázky okolo zbraní a boje

Příspěvek od MarkyParky »

Sirien: Tohle mi přijde v zásadě v souladu s tím, co jsem psal.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World - otázky okolo zbraní a boje

Příspěvek od Jerson »

Takže podle Vincenta má Battlebabe dostat tak moc badass zbraň, jak si její hráč přeje, nikoliv vyváženou zbraň. Takže "automatická" (a určitě i 3-round burst) ruší i štítek "přebíjecí" a navíc může mít klidně dvě střelné zbraně.
Takže kvéry Battlebabe můžou být dost silné, i když pořád ne tak silné jako zbraně Gunluggera.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Apocalypse World - otázky

Příspěvek od Jerson »

Aegnor píše: 5. 5. 2020, 08:36Jakože Deagle prostě musí mít průraznost a vyšší zranění?
Ještě k tomuto - našel jsem video, které velmi názorně demonstruje rozdíl mezi účinky 2-zranění a 3-zranění. Čísla v Joulech jsou celkem suchá, názorné předvedení je mnohem lepší.
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[PbtA] Apocalypse World

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek

:arrow? Anotace v Databázi
Apocalypse World je drsné postapokalyptické RPG odehrávající se v blízké budoucnosti, kde hrajete postavy, které se snaží vyhrát zoufalý boj o přežítí v podivném světě plném nebezpečí a nástrah. Postavy si mohou jít často po krku a hra se rozhodně nevyhýbá ostřejším výrazům a situacím. Z hlediska pravidel je hra velmi orïginální a její mechaniky, ač vycházejí z klasického hraní, jsou neotřelé až inovativní. Hra vyhrála Indie game of the Year 2010.

Hra poprvé představila systém Powered by the Apocalypse (PbtA), který se pak stal základem dalších her od jiných autorů.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Design Apocalyspe World

Příspěvek od sirien »

Bajo píše: 7. 6. 2020, 20:45 Absolvoval jsem nějaké diskuze o tom, jak hrát AW a o čem ta hra je. Jestli to je nebo není narativní hra (ve smyslu GNS) a co to případně znamená pro to, jak ji hrát.

Dal jsem si tu práci, že jsem sepsal "malou" analýzu designu v kontextu eseje od Edwardse o narativismu (nekromancie!). Hlavně kvůli tomu, abych ukázal prakticky, co to znamená narativní design. Protože podle mě byl v českých vodách kdysi milně intepretován mnoha lidmi a podle mě to vedlo k nedorzumění a zmatení.

A novým hráčům to třeba může se pomoct zorientovat v tom, jak a proč je ta hra vlastně psaná, na co se soutředit a nebo na co si dát pozor.

Dávám link na draft, budu vděčný za komenty a feedback. Potom to rozdělím a hodím na blog. Má to cca 8 stran. Ale je to proto, že tam je hodně citací z Edwardse a z pravidel.

link - je to s editorskýma právama, kdyby se někomu třeba rovnou chtělo opravit překlepy a chyby, co tam určitě budou :)
shrnutí nosných bodů zde
metodika použitá k vyhodnocení v článku


Bohové co sem to vyvolal...
ve smyslu GNS
Mám chuť se jízlivě s údivem zeptat, jak to, že ve svym věku pořád ještě věříš na Ježíška. Teda, GNS.
Nech tu mrtvolu hnít.

...ideálně i s jejíma kontra-intuitivníma redefinicema termínů, kdy narativní vlastně nemá skoro nic společného s příběhovostí atp.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Design Apocalyspe World

Příspěvek od sirien »

...půlka Tvojí statě je wishful thinking kdy si za věci dosazuješ to, co tam vidět chceš, a ne to, co tam reálně je - a dosahuješ toho tím, cos tam sám identifikoval (dokonce ve vytučněné pasáži) - používáš kategorizace tak nekonkrétně a vágně, že tímhle způsobem můžeš napasovat cokoliv na cokoliv. Tvoje snaha najít konkrétní premisu a specifický konflikt ve hře, která žádné takové nemá, končí přesně tak, jak musí - rybaříš všude okolo a vytahuješ každé žánrové téma, na které narazíš. Skutečně GNS-N hra by se měla soustředit na nějaco specifického, nic takového tam nenacházíš. Moment kdy vezmeš 5 doporučení pro GM která každé míří jiným směrem a řekneš, že tato slouží k jedné a té samé věci je už vrchol pre-bias self-deception.

Taky je hrozně cítit, jak to je celé teoretické. Celý Tvůj rozbor Hx mechaniky a její podobnosti s Důvěrou z MW nepotkává herní realitu, Hx v praxi (ne)funguje dost jinak. Obecně půlka těch mechanik funguje jinak než ve hrách, z nichž byly inspirované. Jinak ta stať celá je ukázka toho, proč celej Forge umřel - je to strašná snaha investovaná do textu, který má nulovou prakticky-herní a jen hypotetickou a i tak minimální designovou hodnotu. Teorie pro teorii.


Btw. to že vidíš to, co hledáš, je vidět i ve tvé otázce "jaká je psychologie neustále vraždícího DnD válečníka". Odpověď je (a vždycky byla) "nobody gives a shit" - dostal Conan holku? Objevil tajemství oceli? O nic jinýho nejde. Podobně Tvoje úvahy o premise AWčka jsou hráčům spíš ukradený, resp. většině z nich - vypadal sem cool, když sem skákal z auta na auto? Jak velkej gang zvládnu drsně vystřílet? Je můj baron pořádnej respektovanej big boss? ...i Vincent sám se v příkladech nijak nehrne do nějakých hlubokejch studií (popravdě sem od něj neviděl jedinou - ani přímo v AWčku ani nikde jinde) a spíš řeší jak cool je guna kterou právě popsal (btw. umí popsat docela cool guny, to mu rád nechám). AW je celé jen o formě. (Jedna z mála věcí, na kterých se zdá se shodnu i s Markym).


EDIT: trocha ujasňujících zabroušení formulací
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Design Apocalyspe World

Příspěvek od Bajo »

Sirien píše: 7. 6. 2020, 23:53 Bohové co sem to vyvolal...
ve smyslu GNS
Mám chuť se jízlivě s údivem zeptat, jak to, že ve svym věku pořád ještě věříš na Ježíška. Teda, GNS.
Nech tu mrtvolu hnít.

...ideálně i s jejíma kontra-intuitivníma redefinicema termínů, kdy narativní vlastně nemá skoro nic společného s příběhovostí atp.
Očividně ses i po Zemanovsku zeptal 8) Tolik k přínosnosti jizlivosti ve feedbacku. Ja si jízlivosti odpoustím, chtěl jsem primárně konstruktivní feedback, ten jsem zatim moc nedostal, takže zkusím na něco odpovědět ať aspoň zjistíme, jestli jsi ho třeba chtěl dát a nebo vlastně dojdeme k tomu, že je ti to celé jedno.

Že GNS některé lidi vypruzuje i po letech je pro mě asi stejný údiv, jako pro tebe, že ji někdo po letech vytahuje. V tomhle mame pohled jiný, já se na ni nedívám tak černobíle (je to nesrozumitelná sračka, která neměla nikdy vzniknout a nemá smysl s ní ztrácet čas) a u mě pokud by dnes někdo chtěl zjistit něco hlouběji o designu RPG, tak mu ji doporučím s nějakým usnadňujícím kontextem (spolu i s jinými teoriemi a články, samozřejmě). To že některé věci jsou třeba z části překonané neznamená, že dílčí části nebo směry úvah nejsou hodnotné. A tohle podle mě platí o každém "akademickém / teoretickém" oboru. Neškrtneš celý směr se všemi jeho definicemi a koncepcemi kvůli tomu, že část z toho byla již překonána. Ono je docela běžné, že v těhle teoretických oblastech se kocepce postupně překonávají a rozvíjejí. S tím že třeba část původního pořád může mít nějakou užitečnost. Ohledně ježíška apod. si myslím, že jsem to dostatečně pokryl v těch disclaimerech, na každého to očividně nezabere, nebo je pořádně nepřečetl, protože třeba na tohle tam odpověď je, takže vlastně nedává smysl, aby jsi se na to potřeboval ptát. :wink:
Ale jestli to pomůže nedorozumnění, zdůrazním ještě na začátku tučně, že to je můj pohled, jak bych hru hrál, jak si myslím že se dá hrát a že mi příjde, že design té hry takové hraní podporuje. Třetí discaimer pro lidi, co mají takové články tendenci vnímat jako objektivní postoj (nebo tímhle směrem rozšířím jeden z těch dvou). Můj postoj k GNS tam pokrytej je odkazem na jiný článek na metagame, takže to předpokládám bude stačit.
Sirien píše: 8. 6. 2020, 00:14 ...půlka Tvojí statě je wishful thinking kdy si za věci dosazuješ to, co tam vidět chceš, a ne to, co tam reálně je - a dosahuješ toho tím, cos tam sám identifikoval (dokonce ve vytučněné pasáži) - používáš kategorizace tak nekonkrétně a vágně, že tímhle způsobem můžeš napasovat cokoliv na cokoliv.
Jestli je cílem dát feedback, můžeš být konkrétní, které části ti tak připadají a proč?
Sirien píše:Tvoje snaha najít konkrétní premisu a specifický konflikt ve hře, která žádné takové nemá, končí přesně tak, jak musí - rybaříš všude okolo a vytahuješ každé žánrové téma, na které narazíš. Skutečně GNS-N hra by se měla soustředit na nějaco specifického, nic takového tam nenacházíš. Moment kdy vezmeš 5 doporučení pro GM která každé míří jiným směrem a řekneš, že tato slouží k jedné a té samé věci je už vrchol pre-bias self-deception.
V prvé řadě, že hledám za každou cenu je tvoje domněnka nebo jestli chceš pre-bias self-deception. Pokud dokážeše objetivně posoudit jestli je to způsobené formou článku, nebo tvým dojmem o mých motivech, dej mi prosím něco konkrétního. Jinak to nechám v rovině odkazu na ten disclaimer a konstatování, že věřím, že lidi co mě znají v tom uvidí celkem autentického Baja, jak by takovou hru hrál. Viz kdysi můj post o Vampire, který by taky na někoho mohl působit "uměle narativně", problém je, že mi vznikl ještě před tím, než jsem narativismus četl. Takže prostě, asi tento typ her čtu tímto způsbem, pokud ti to přijde jako rybaření, tak mi to neříká nic víc než že to potřebujš hodnotit takovým způsobem, z nějakého důvodu. Pokud máš nějaké vyjádření autora v tom smyslu, že hra se takto číst nemá, nebo hrát nedá, nebo že to je celé myšleno úplně jinak, rád si ho pro inspiraci přečtu.
Sirien píše:Taky je hrozně cítit, jak to je celé teoretické. Celý Tvůj rozbor Hx mechaniky a její podobnosti s Důvěrou z MW nepotkává herní realitu, Hx v praxi (ne)funguje dost jinak. Obecně půlka těch mechanik funguje jinak než ve hrách, z nichž byly inspirované. Jinak ta stať celá je ukázka toho, proč celej Forge umřel - je to strašná snaha investovaná do textu, který má nulovou prakticky-herní a jen hypotetickou a i tak minimální designovou hodnotu. Teorie pro teorii.
Komentáře o Forge jen stručně. Jednak je to tvoje subjektivní hodnocení a jednak cílem není diskuze o Forge a jejím přínosu / nepřínosu. Každopádně pokud by měl nulovou hodnotu, tak by neinspiroval tolik her a designerů ve své době, mnozí z nich designují do dnes, a třeba autor této hry Narativismus očividne cítil potřebu zmínit v ludogrfii. Takže asi tak. Budu to brát jako Sirienův černobílý pohled, který má potřebu několikrát zopakovat. $P
Ohledně Hx, zrovna tam by mě zajímalo, k čemu teda podle tebe ta mechanika je. Btw. já tam neříkám, že se používá stejně jako v MW, říkám, že je plní podobnou funkci. Vic to tam nerozebírám, takže bych to za teoretický rozbor neoznačil ;-) Mohl bych tu rozvést jak jsem to myslel, ale vzhledem k tomu, že se na to ani neptáš, tak hádám, že tě to nezajímá a nebudu tedy předpokládat opak.
Sirien píše:Btw. to že vidíš to, co hledáš, je vidět i ve tvé otázce "jaká je psychologie neustále vraždícího DnD válečníka". Odpověď je (a vždycky byla) "nobody gives a shit" - dostal Conan holku? Objevil tajemství oceli? O nic jinýho nejde.
Tohle je asi nějaký tvůj wishfu thinking o tom, co v tom vidím. $P Můžu to maximálně brát jako feedback, že to třeba není srozumitelně napsané, ale ještě si v tomto směru počkám na feedback někoho dalšího. Každopádně jak jsem to myslel (a příjde mi fakt, že to tam snad je jasně vidět)... Máš pocit, že píšu co přesně? Třeba že by o něco jiného (než dívka a ocel) mělo u Conana v DnD jít? Že se proti tomu máš potřebu vymezovat? Já cituji jiné lidi, neříkam, že si to myslím. Já ten příklad přece používám ve směru, že někteří lidé měli v DnD potřebu hledat něco, k čemu nebylo designované a zpětně mu vyčítali, že k tomu nebylo designované, a ilustruju na tom jednak to, že to souvisí s herníma preferencema jak je popisuje GNS a zároveň na tom ukazuju, že to může být zajímavá preference na narativní hru. Nic víc.
Sirien píše: Podobně Tvoje úvahy o premise AWčka jsou hráčům spíš ukradený, resp. většině z nich - vypadal sem cool, když sem skákal z auta na auto? Jak velkej gang zvládnu drsně vystřílet? Je můj baron pořádnej respektovanej big boss? ...i Vincent sám se v příkladech nijak nehrne do nějakých hlubokejch studií (popravdě sem od něj neviděl jedinou - ani přímo v AWčku ani nikde jinde) a spíš řeší jak cool je guna kterou právě popsal (btw. umí popsat docela cool guny, to mu rád nechám). AW je celé jen o formě. (Jedna z mála věcí, na kterých se zdá se shodnu i s Markym).
Chápu, že to tak pro některé hráče být může. Neposoudím kolik jich tak je, ale znám určitě i hráče, kteří by to radší hráli způsobem kterým navrhuju. Ještě jednou připomenu ten disclaimer, že cílem nebylo říkat, jak se ta hrá má hrát správně. Jinak bych to asi uzavřel návratem k tomu příkladu s VtM. Určitě jsou hráči kteří budou VtM hrát jako příběhy o cool upírských chlápcích s katanama v dlouhých kabátech v cool temně stylyzovaném světě, určitě jsou hráči kteří to budou hrát jako sociální, politické drama s důrazem na herecký roleplay třeba, a pak budou hráči, kteří to budou primárně hrát jako hru o zkoumání upírské identity v rovině lidských hodnot (humanita vs bestie, manipulativní hierarchická maškaráda vs transparentní chaos,... apod.) Když už nic jiného a pokud si myslíš, že to tak myšleno nebylo, dá se v mém pohledu vidět alespoň jeden možný přístup, jak to hrát a dá se k němu vyjádřit ve smyslu co si o něm myslíš, nebo jak by podle tebe v tom systému fungoval (ja předpokládám že ten systém by to podporoval, můžeš třeba říct v čem ne).
Edit: Btw. podle mě ten můj přítup nevylučuje to cool rovinu o drsných postavách s cool zbraněma apod. A ani z něj nevyplývá, že tohle ve hře být nemá. Jen mi příjde, že ta hra není jen o tom. Navíc jsou v pravidlech pasáže, které k tomu mému přístupu vybízejí. Můžeš to vnímat, že je selektuju cíleně, ale proč tam teda podle tebe jsou?
Odpovědět

Zpět na „Powered by the Apocalypse (PbtA) a Forged in the Dark (FitD)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti