[5e] D&D 5e - obecná diskuze
[5e] D&D 5e - obecná diskuze
Anotace v databázi
Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)
Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.
Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: DnD 5E
Btw, ještě jedna věc. Pokud někdo chce hrát jiným stylem, než je deflaut, tak je myslím docela fér říct, že by měl použít jedno z těch volitelných pravidel v zadní části PPJ, od toho tam jsou.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
Re: DnD 5E
Dokazal bys nam dat rychly prehled, co to je?
EDIT: jinak ja myslim, ze Quenin spis myslel, ze Wizard je jeste mocnejsi, kdyz mas mezi kazdym boje long rest.
EDIT: jinak ja myslim, ze Quenin spis myslel, ze Wizard je jeste mocnejsi, kdyz mas mezi kazdym boje long rest.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: DnD 5E
Změna defince krátkého a dlouhého odpočinku.
Pokud máte za den 1-2 boje, nebo podobně mechanicky hutné scény (pasti, vloupačky), dává smysl říci, že krátký odpočinek = spánek a dlouhý odpočinek = den volna (což neznamená "nebojuje se" ale "postava odpočívá" tj. ani soudní přelíčení, důležitá audience atp. přečíst si papíry může).
Metaforou řečeno:
Deflaut je krátký odpočinek pauza na oběd a dlouhý když jdeš z práce domů.
Varianta je krátký odpočinek když jdeš z práce domů a dlouhý je víkend.
Můžeš to i tak formalizovat, že den volna si můžou postavy vzít až sedmý den po předešlém, ale to už trochu hrozí, že budou čarodějové a kouzelníci naopak slabí (ale třeba vám to bude sedět, co já vím).
Pokud máte za den 1-2 boje, nebo podobně mechanicky hutné scény (pasti, vloupačky), dává smysl říci, že krátký odpočinek = spánek a dlouhý odpočinek = den volna (což neznamená "nebojuje se" ale "postava odpočívá" tj. ani soudní přelíčení, důležitá audience atp. přečíst si papíry může).
Metaforou řečeno:
Deflaut je krátký odpočinek pauza na oběd a dlouhý když jdeš z práce domů.
Varianta je krátký odpočinek když jdeš z práce domů a dlouhý je víkend.
Můžeš to i tak formalizovat, že den volna si můžou postavy vzít až sedmý den po předešlém, ale to už trochu hrozí, že budou čarodějové a kouzelníci naopak slabí (ale třeba vám to bude sedět, co já vím).
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DnD 5E
Ten houserule, co udělá
short rest = nocleh
long rest = downtime mezi dobrodružstvími
určitě pomůže warlockům a fighterům, ale možná krapet vyšuká do ucha ostatní. To se asi musí vyzkoušet.
short rest = nocleh
long rest = downtime mezi dobrodružstvími
určitě pomůže warlockům a fighterům, ale možná krapet vyšuká do ucha ostatní. To se asi musí vyzkoušet.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: DnD 5E
Tak předpokládám, že dobrodružství tohoto typu může i ten den volna překlenout, ale to už fakt není zodpověditelné na dálku.
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: DnD 5E
Každopádně warlock je cool, protože je na něj nejvíc 1d10 memes
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Příspěvky: 791
- Registrován: 10. 5. 2018, 07:17
Re: DnD 5E
1d10 cantrip je i ohnivá střela, kterou má kde kdo.
1d10+vlastnost silového zranění cantrip, který se škáluje přes dodatečné útoky a má dosah jak kráva (a může mít ještě víc) to je jiná.
1d10+vlastnost silového zranění cantrip, který se škáluje přes dodatečné útoky a má dosah jak kráva (a může mít ještě víc) to je jiná.
Už jsem hrál všechny
Jsem Log 1=0, jen jsem v práci a nedostanu se k normálnímu účtu.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: DnD 5E
Když už jsme u toho píchání hnid DnD 5e, můžu se přidat? 5e hrát nebudu, ale snažím se ji aspoň pochopit (kvůli konverzím dobrodružství a tak). A chápu to správně, že je tam brutální inflace hitpointů?
Třeba tohle odsud mě docela děsí...
Třeba tohle odsud mě docela děsí...
Takže když jsem se v recenzi dobrodružství podivoval nad tím, že NPCčka mají 150 hitpointů, tak je to asi standard? Jak dlouho proboha trvá boj, než to upižláte na nulu? Nebo stejně závratně škálujou nejenom životy, ale i způsobované zranění?5th Edition: I've run several fifth edition games to levels 15+. 5th edition characters require about the same amount of experience for each level, making leveling very consistent. Characters will reach 2nd level after one session, and third level by their third session. After that they will level about every 3 sessions. Many, many fifth edition players remove player motivation and use milestone experience to control the rate of advancement.
5th edition characters do not stop increasing in personal power. The curve is more suited to a B/X style game, but the endless gain of personal power provides a very different endgame.
For an example, my ex-wife played a barbarian during Horde of the Dragon Queen. Her standard procedure after level 10 was to jump to reach whatever dragon was flying nearby and grapple it while hitting it with her axe several times each round until it died. Once a dragon lived through two rounds of this. At the end of the campaign, she had upwards of over 300 hit points, and during her endless rage only took half damage from anything but psychic attacks. Not counting healing or other defenses, this generally required doing 700+ points of damage before she even felt threatened in combat. Considering the bard could heal everyone for hundreds of hit points every round, it often required many hundreds more points of damage.
Our battlemaster fighter wore heavy armor that provided damage reduction. I could only manage to hit him, with anything but the most powerful monsters, 5% of the time. Since he also had the lucky feat, he could nullify 3 of those hits every game session. He also had over 100 hit points.
Do you know how many times you have to attack a person before you hit with a 20? A lot. The fact that the first 3 important hits could be waved away with lucky made him almost invulnerable.
High level 5th edition play, with its focus on constantly and steadily increasing personal power feels very anime, very Final Fantasy. Everything is very elastic, you're up, you're down, the power levels are very high, and the threat to the characters is very low. Combat runs amazingly quickly, considering the complexity of the game. It's extremely well designed. Often the most time consuming part of combat is doing three column subtraction of hit points.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: DnD 5E
Viděl jsem v akci černokněžníka na 20. úrovni i kouzelníka na 20. úrovni.
Kouzelník je skutečně univerzálnější a všeobecně mocnější čáryfuk. Černokněžník je oproti tomu mnohem tématičtější. Tam, kde je kouzelník univerzálnější z hlediska kouzel, tam je černokněžník variabilnější z hlediska svých schopností - jako jediný má třívrstvou strukturu schopností: pakt, patrona a vzývání. Kouzelník je machr přes plošná kouzla, ale když potřebuje zranit jeden konkrétní cíl, tak je docela nahraný, tam černokněžníkovi nemůže konkurovat ani omylem! Kouzelník má sice víc pozic kouzel, ale reálně je v souboji limitovát počtem akcí za kolo (supernova nehrozí). Timestop už taky není, co býval v AD&D.
Dá se říci, že jak kouzelník, tak černokněžník, tak čaroděj jsou každý hodně jiný a každý přístup má své fanoušky. Ani o jednom se ale nedá říct, že by byl obecně jasně lepší než ostatní.
Kouzelník je skutečně univerzálnější a všeobecně mocnější čáryfuk. Černokněžník je oproti tomu mnohem tématičtější. Tam, kde je kouzelník univerzálnější z hlediska kouzel, tam je černokněžník variabilnější z hlediska svých schopností - jako jediný má třívrstvou strukturu schopností: pakt, patrona a vzývání. Kouzelník je machr přes plošná kouzla, ale když potřebuje zranit jeden konkrétní cíl, tak je docela nahraný, tam černokněžníkovi nemůže konkurovat ani omylem! Kouzelník má sice víc pozic kouzel, ale reálně je v souboji limitovát počtem akcí za kolo (supernova nehrozí). Timestop už taky není, co býval v AD&D.
Dá se říci, že jak kouzelník, tak černokněžník, tak čaroděj jsou každý hodně jiný a každý přístup má své fanoušky. Ani o jednom se ale nedá říct, že by byl obecně jasně lepší než ostatní.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
Markus: HackAndSlashMaster... jako vážně!?
Ten styl, kterým popisuje styl hraní, je k smíchu. Ta historka s drakem... měli asi skutečně tupého PJe. Drak v DnD 5e si dokáže barbara vychutnat, když se nehraje tupě.
Mně přijde, že ten člověk hraje ve svém stereotypu a to mu nasazuje okovy.
Ten styl, kterým popisuje styl hraní, je k smíchu. Ta historka s drakem... měli asi skutečně tupého PJe. Drak v DnD 5e si dokáže barbara vychutnat, když se nehraje tupě.
Mně přijde, že ten člověk hraje ve svém stereotypu a to mu nasazuje okovy.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: DnD 5E
V oDnD měla jaká koliv zbraň vždycky d6 damage, možná d6 + 1, když byla magická, zatímco postavy dostávaly každou úroveň kostku zranění. Takže fighter na 1. úrovni měl třeba 6 životů a dával rány za d6 a fighter na 10. úrovni měl třeba 58 životů a dával pořád rány za d6. Na první úrovni tedy padl zhruba na dvě rány mečem a na 10. úrovni zhruba na 17 ran. Pokud jsi ale měl hodně omezené zdroje léčení (tuším 2 životy přes noc a když jsi našel léčivej lektvar, byl to fakt poklad), tak to vedlo ke stylu hry, kdy fighter těch svých 58 životů ztrácel postupně v průběhu celého dobrodružství.Markus píše: ↑23. 3. 2020, 11:13Takže když jsem se v recenzi dobrodružství podivoval nad tím, že NPCčka mají 150 hitpointů, tak je to asi standard? Jak dlouho proboha trvá boj, než to upižláte na nulu? Nebo stejně závratně škálujou nejenom životy, ale i způsobované zranění?
DnD 5e má matematiku nastavenou jinak. Přeskočím teď úplně nízký úrovně, protože tam to moc nefunguje, ale pokud fighter dejme tomu na 4. úrovni ustojí zhruba 3 kola boje s k němu relevantních potvor, tak fighter na 20. úrovni taky ustojí zhruba 3 kola boje od k němu relevantních potvor. Tj. když ten low level fighter má třeba 30 životů a dává rány za 10, tak ten high level fighter má třeba 300 životů a dá za kolo 3 rány za 30. Svoje životy a současně i damage, kterou dává, má každopádně nastavené na určitý počet kol boje.
Když vidíš PJe něco sčítat na papíře, případně na kalkulačce, tak pravděpodobně hraje DnD. True storyOften the most time consuming part of combat is doing three column subtraction of hit points.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: DnD 5E
Aha, takže damage zbraní asi zůstává stejný (hádám), ale zranění způsobené jedním úkokem výrazně naskakuje kvůli různým speciálním schopnostem?
Re: DnD 5E
Důležité je i to, že DnD 5e se vrátilo k BECMI modelu útoků a obran, čili že útoky a obrany téměř vůbec nerostou, podstatně roste jen počet útoků a životů. To je důležité v tom, že ten bojovník na 20. úrovni bude oproti bojovníkovi na 20. úrovni působit opravdu mýticky, ale když se na něj vrhne banda goblinů (kde goblin je adekvátní protivník pro bojovníka na 1. úrovni), tak ho stále umlátí (protože ho přečíslí na počet akcí za kolo). V 3e a 4e to bylo jinak, tam místo počtů útoků za kolo rostla hodnota jednoho útoku a zároveň Obrana, takže pro bojovníka na 20. úrovni už nebyli goblini (a ostatní nestvůry s nízkou nebezpečností) žádnými protivníky.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti