Polaris

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Polaris

Příspěvek od Bifi »

Polaris
(anotace)
Obrázek

Už nezostalo vôbec nič.
Nie sú žiadne artefakty.
Nie sú žiadne príbehy.
Nie sú žiadne dejiny, ani potajme.
A hlavne nie sú žiadne hry.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Polaris

Příspěvek od Peekay »

Pre first-time polariserov urcite odporucam skor Thou Art ako Vanilla Polaris - je to omnoho uchopitelnejsie a hratelnejsie, je sa tam viac coho opriet.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
Fingalen
Příspěvky: 1198
Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Polaris

Příspěvek od Fingalen »

Morech, v tvojom príspevku vidím zrkadlo svojich pocitov, keď som pred rokmi prvýkrát privoňal k tej knihe. Zrkadlo pokryté nekonečne krásnou a dômyselne krehkou kresbou námrazy. Tá však dnes len z posledných síl odoláva hrejivým lúčom skúseností z odohraných sedení, ktoré mi ešte nikdy nepriniesli to, čo prvý kontakt s tou knihou. Rokmi vo mne narastá obava, že je to hra, ktorú si básnik túži zahrať s vetrom, mrazom a svitaním, alebo s tromi kópiami seba samého. Ale že ľubovoľní iní hráči tú hru proste len nechápu a kazia... :lol:

Anyway, Thou Art but a Warrior je pekný variant, ale nemyslím si, že je lepší. Určite nie prostredím, aj keď aj to je skvelé. Ale Peekay to vidí inak, lebo nečíta básne. :wink:
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..

I've joined the resistance.
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Polaris

Příspěvek od morech11 »

tak si ju niekedy zahrajme spolu ;)

(v najhoršom aj ten Thou Art but a Warrior)
Uživatelský avatar
Fingalen
Příspěvky: 1198
Registrován: 25. 1. 2007, 13:39
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Polaris

Příspěvek od Fingalen »

Veľmi rád. :-)
Hrajeme si a víme, že si hrajeme, tedy jsme něčím víc než jen rozumnými bytostmi, neboť hra je nerozumná..

I've joined the resistance.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Polaris

Příspěvek od Sosacek »

Funguje nekomu to pdfko? U me ma bez ohledu na zvoleny prohlizec rozbite fonty na te strance "moments frozen from the flow of time"
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
morech11
Příspěvky: 3937
Registrován: 28. 11. 2011, 18:47
Bydliště: Žltá ponorka

Re: Polaris

Příspěvek od morech11 »

bez problémov aj v prehliadači aj stiahnuté
skôr to tipujem na zastaralý reader :)

inak popri čítaní som si pustil výber songov od Enigmy na youtube (začíname klasickým return to innocence) a normálne mi behajú zimomriavky po chrbte :)

som z tej hry stále vo väčšom a väčšom vytržení

ach počkať, ty myslíš posledné dva riadky? nie, tie nie sú v poriadku, ale sú aj tu v topicu
(a problémový text stačí skopčiť do wardu a je v poriadku)
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Polaris

Příspěvek od Alef0 »

Thou Art But a Warrior bude mať 2. edíciu. Zafinancovali to na IndieGogo, Fred Hicks z EvilHat už robí nový layout.

http://www.indiegogo.com/tabaw
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [Rozličné] drobné hry, co lidi hráli s Faskalem

Příspěvek od Bifi »

V Polarise je ten suffering často výsledkom tvrdo tlačiaceho protihráča, nie nutne dramatickej onanie á la Montségur.
Suffer Bastard! aj s tematicky vhodným textom...
Ďakujem Faskalovi za bombové a inšpiratívne sedenie!

Přesunuto z diskuze [Rozličné] drobné hry, co lidi hráli s Faskalem.
Faskal
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15029
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: [Rozličné] drobné hry, co lidi hráli s Faskalem

Příspěvek od Pieta »

Bifi píše: 18. 11. 2019, 15:09 V Polarise je ten suffering často výsledkom tvrdo tlačiaceho protihráča, nie nutne dramatickej onanie á la Montségur.
Suffer Bastard! aj s tematicky vhodným textom...
Ďakujem Faskalovi za bombové a inšpiratívne sedenie!
Nemluvím nutně o Polaris. (:
Jenna Moran: The Chuubo’s Marvelous Wish-Granting Engine RPG is a guidebook to finding magic and wonder in your everyday life. It’s designed for telling charming little fantasy stories, heart-lifting and soul-cheering stories, things to leave you with a smile; as well, of course, as a couple of doses of laughter, adventure, and fun.
Faskal: *odehraje v tom víceméně Polaris*
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Faskal
Moderátor
Příspěvky: 9045
Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
Bydliště: Praha

Re: [Rozličné] drobné hry, co lidi hráli s Faskalem

Příspěvek od Faskal »

Když já to asi ani jinak neumím, Pieto.
To Chuubo bylo neobvyklé v tom, že se hrál žánr pohádka, a v té se především trpí, jak všichni víme.

Díky, Bifi!
Jsem rád, že se mi poštěstilo si s tebou konečně něco zahrát.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [Rozličné] drobné hry, co lidi hráli s Faskalem

Příspěvek od Bifi »

Určite aj nabudúce! Chcel by som skúsiť The Clay That Woke, len musím niekde zohnať asi stovku väčších okrúhlych žetónov.

Mimochodom, páči sa mi, ako sa Faskalovo hranie Polarisu postupne viac a viac odkláňa od pôvodnej hry - úspešný drifting...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Rozličné] drobné hry, co lidi hráli s Faskalem

Příspěvek od MarkyParky »

Když se debatují ty odchylky od původního námětu, zmínil bych nějaké další (každý flufově dost jiný):

* Charles hlásil, že kdysi hrál nějaké rytíře za rekonquisty, kteří mají pevný kodex a jsou hrou tlačeni do toho ho porušit a zradit svou přísahu (nejlépe tak, že protihráč staví dilemata mezi porušováním dvou různých ustanovení kodexu).

* Nedávno jsme debatovali o tom, že překvapivě zajímavá by mohla být hra učitelů, nebo dokonce Bystrozorů, co mají chránit Bradavicke studenty proti nástrahám Voldemorta či Smrtijedům (jakmile do toho zamícháte děti ohrožené zlem a dilemata kolem jejich zachraňování, tak je výživnost zaručena).

* A chcete-li světskou Polaris, tak rozhodně by mohla být zajímavá taková druhá světová válka na východní frontě za sověty. Protože konflikt komunistů s nácky rozhodně taky dává prostor pro spoustu voleb menšího zla a ošklivých dilemat ze strany protihráče.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [Rozličné] drobné hry, co lidi hráli s Faskalem

Příspěvek od Bifi »

MarkyParky píše: 18. 11. 2019, 16:01 * Charles hlásil, že kdysi hrál nějaké rytíře za rekonquisty, kteří mají pevný kodex a jsou hrou tlačeni do toho ho porušit a zradit svou přísahu (nejlépe tak, že protihráč staví dilemata mezi porušováním dvou různých ustanovení kodexu).
https://peachpantspress.com/tabletop/tabaw/
* A chcete-li světskou Polaris, tak rozhodně by mohla být zajímavá taková druhá světová válka na východní frontě za sověty. Protože konflikt komunistů s nácky rozhodně taky dává prostor pro spoustu voleb menšího zla a ošklivých dilemat ze strany protihráče.
Áno a nie.
Zaprvé bola Barbarossa hrozne mobilná, takže môže byť problém s lokáciami na fronte (teoreticky môžu postavy hrať nejaký veliaci štáb v Moskve alebo čo, prípadne lokalizované operácie ako obliehanie Leningradu alebo Stalingrad).
Zadruhé, vieme, že Veľkú vlasteneckú vojnu Sovieti nakoniec vyhrali. To je trocha dosť problém pre tragickú hru...
Zatretie, hroziaci zánik so sebou neprináša kultúrnu premenu, má to rozmery skôr len fyzického zničenia, resp. zotročenia.
Zaštvrté, Polaris nie je len o lojalite, únave a zrade, ale aj o siahaní po nejakých výnimočných schopnostiach alebo artefaktoch, takže trocha nejakej metafyziky, ak aj nie nadprirodzena, by sa tam hodilo. (Možno to rieši ten TABAW, môžem pozrieť.)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [Rozličné] drobné hry, co lidi hráli s Faskalem

Příspěvek od MarkyParky »

Bifi:
Přemýšlel jsi někdy o tom, kdo jsou vlastně ti démoni, kteří vylézají na jaře z pod ledu, celé léto čerpají sílu z tepla a slunce a na podzim zase uhynou pod neúprosnou krustou ledu a sněhu?

Přemýšlel jsi někdy o tom, jestli v originál setting Polarisu vlastně hraješ za ty "hodné"?



Polaris má IMHO dva rozměry hraní.

Ten první, přímočarý, říká: "Tady máš setting, je v něm existuje jasně ohraničené DOBRO a ZLO. Hrajeme příběh o tom, jak hrdinové DOBRA vedou marný boj se ZLEM a nakonec mu nějak podlehnou, nebo kvůli němu jinak selžou." Z množství her, které jsem v tom hrál, řekněme 8 z 10 zůstane u tohohle rozměru, bez ohledu na setting.

Ten druhý rozměr, co se skrývá pod povrchem a vybublá jen na některých hrách, je: "Tady máš setting a v něm existují hrdinové, co věří, že bojují na straně DOBRA proti ZLU. Hrajeme příběh jejich selhání a dost možná to selhání má něco do činění s tím, že to DOBRO není tak dobré, jak se z počátku zdá."


Existence prvního nebo druhého typu konfliktu je pro Polaris klíčová. Pokud existuje, hra půjde hrát. Pokud neexistuje, bude dost obtížné něco vykřesat tak, aby to zformovalo společný příběh.

Druhá světová válka za sověty je přesně o tom druhém. Bojuješ velkou vlasteneckou válku, jsi na straně těch "hodných", co brání "matku rus" proti náckům. Jenže ti hodní nejsou zas tak hodní a dělaji i sobě samým, i zajatcům i civilnímu obyvatelstvu různé ošklivé věci, které vytváří konflikt s jejich vlastními hodnotami. Základní konflikt hry existuje a je funkční.


A teď konkrétně k námitkám:
1) Nikdo neříkal, že máš hrát celou Barbarossu. Ten Stalingrad, Leningrad, nebo ještě lépe nameless partyzáni někde v týle nepřítele, to je ta správná cesta.
2) To, že sověti vyhráli není problém. Byl by to potenciálně problém u hry prvního typu - víme, že dobro zvítězí, tak jaká pak tragédie. Ale tohle je hra druhého typu. Hrdinové jsou "rytíři" z lidu, idealisté, co se nechali naverbovat, aby zachránili krásnou zemi proti velkém zlému nepříteli. Jenže cena, kterou platí za vítězství, je destrukce ideálů, za které bojují.
3) Kulturní proměna je přítomná, jen nehrozí od těch Němců, ale z vlastního týla. To je právě ta podpovrchová rovina hry (což je ale i vlastnost originálního setingu), je to vlastně bod 2 v bledě modrém.
4) Epické, výjimečné a jinak hrdinské skutky nepotřebují metafyzično, obzvlášť ne v druhé světové válce. Platilo to v realitě, bude to fungovat i ve hře.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Re: [Rozličné] drobné hry, co lidi hráli s Faskalem

Příspěvek od Bifi »

Koľkokrát si hral Polaris? Tých "8 z 10" je založené na čom?

Tie dva rozmery hrania sú banálne samozrejmé a nehral som ani jednu hru Polaris, kde by pochybnosti o vlastnej strane neboli prítomné. Ako píšeš, deštrukcia ideálov sa zdá byť bežnou súčasťou hry a ostatne je jedným zo základných rozmerov vývoja protagonistu v akomkoľvek rozprávačskom médiu.

Inde nie sme v rozpore a netvrdím, že sa moje námietky nedajú vyriešiť (písal som "áno aj nie"). Tu vidím stále priestor na produktívnu diskusiu:

1. Tyl nepriateľa veľmi nefunguje, keď sa front pohybuje rýchlosťou 40 km za deň. Musela by sa s ním pohybovať celá partizánska vojenská organizácia (a fyzické lokácie sú typicky jednorazové), alebo sa hra odohráva na obsadených územiach (sabotáže, narúšanie zásobovacích línií, prípadne v priestore medzi tankovým frontom a zaostávajúcim peším frontom). Možno by pre reskin bolo užitočné formulovať zopár rád pre umiestnenie hry do 2. sv. vojny, lebo niektoré rozhodnutia so sebou môžu prinášať ťažkosti.

2. Deštrukcia ideálov z krátkodobého hľadiska asi skôr spočíva v ťažkých rozhodnutiach (a sovietskej human-wave dogme), keď sa postava posúva vyššie vo vojenskej hierarchii - narábanie s politickými väzňami (ale aj nemeckými zajatcami), operácie s ohromnými human costs a pod. Viem si aj predstaviť epilóg o trebárs 10 rokov neskôr, ako postavy vytriezvejú z politickej povahy režimu. Nechcem predjímať témy - to by všetko vznikalo pri hre - ale témy typické pre Polaris tu nie sú samozrejmé. Sovietsky zväz za 2. sv. vojny neprešiel nejakou radikálnou transformáciou, Stalinizmus bol aj predtým, p. Molotov-Ribbentrop, snáď sa len lepšie ukázalo, s akou ľahostajnosťou voči blahu más Stalin operuje. (Menej podstatné je, že sa obmenili niektoré špičky, do čela nastúpili generáli - čo je ale typické aj inde, p. Eisenhower, zaviedla sa vojenská ekonomika aj s hladovaním, prídelmi a poklesom poľnohospodárskej produkcie a následne nastala povojnová obnova, v priebehu vojny sa zrušili politickí komisári a duálna politicko-vojenská štruktúra v armáde, Sovieti získali medzinárodných spojencov - aj trebárs na úrovni medzinárodných dobrovoľníkov v partizánskych operáciách - a ohromnú vojenskú a civilnú pomoc, aby následne na konci vojny svet nasmerovali k bipolarite.) Čiže transformácia na úrovni polarisovského settingu, u nás dosiahnutia singularity alebo v TABAW fyzickej likvidácie a zániku ríše tu absentuje.

3. Nesúhlasím, p. vyššie. Zmena v Polarise nie je len subtílnou alebo podpovrchovou.

4. Ja som ten posledný, kto v 2. sv. vojne potrebuje nadprirodzeno (ba dokonca ma trebárs transformovanie nacistov na lovecraftovské kulty či zombie experimenty uráža). Polaris je však silne štylizovaný, s estetikou smerujúcou k abstraktnu a samotnej ontológii reality. Áno, 2. sv. vojna bol konflikt otriasajúci aj svetoobrazom, ale politický ani vojenský rozmer 2. svetovej sa mi proste na Polaris nehodia. Rád by som pozrel ten TABAW, ako sa to rieši tam (pri rekonkviste by som nejakú paradigmatickú zmenu aj videl).

That said, to už asi aj vyžaduje empirický experiment, nie? :)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů