[SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
S tým sa nedá nesúhlasiť.
Inak len pre poriadok: toto nie je RPG, ale jeepform. Nechcem vyvolať debatu o slovíčkach, ale v prípade tejto hry je rozdiel očividný.
Inak len pre poriadok: toto nie je RPG, ale jeepform. Nechcem vyvolať debatu o slovíčkach, ale v prípade tejto hry je rozdiel očividný.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
Rozdiel so (stolovými) rolovými hrami je definitívne očividný, no dajú sa nájsť i spoločné prvky a práve tie sú zaujímavé a obohacujúce a poznatky z takto utvorených súvislostí sú aplikovateľné i pri tvorbe a hraní tradičných RPG.
Ale ešteže máme ľudí ako Sammael, vďaka ktorým RPG (u nás?) nikdy neopustia doménu nerdy zábaviek. :-P
Ale ešteže máme ľudí ako Sammael, vďaka ktorým RPG (u nás?) nikdy neopustia doménu nerdy zábaviek. :-P
Lurking...
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
No moment pisal som o teme tejto hry a o jej dopade na moju chut opat si zahrat jeep. Ja jeep z casu na cas hravam, ale vacsinou si zahrame nejaku detektivku. Na to nie je nic zle, dokonca si to uzivam pomerne dostojne. Pisal som o hrani dvoch mileneckych parov.Ale ešteže máme ľudí ako Sammael, vďaka ktorým RPG (u nás?) nikdy neopustia doménu nerdy zábaviek
A ku geeky hraniu by som neprirovnaval pribehovo orientovane systemi ale matfyzacke tabulkoidy. Pretoze niekolko hier som odohral aj s kočkami ktorým sa o rpg ani len nesnivalo a nemalo to nerdy alebo geeky nadych, pretoze sme sa nenatahovali na tom ze nemoze uniest 22 kil zataze ked tabulka mu dava X postih za Y vahy.
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
Skús povedať niečo o viac o tých detektívnych jeepoch, ktoré ste hrávali, čo implikuje, že tá hra (v zmysle herný systém) musela byť buď znovuhrateľná, alebo nebola jedna. Dajú sa niekde tie hry stiahnuť? Alebo ako ste prišli na to, že sú to vôbec jeepy? (A keď už sme pri tom...)
Lurking...
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
Mi sme to hrali podla jedneho clanku v pevnosti o jeep forme, nestudoval som to nejako dalej nebral som to moc hardcore. Bolo to velmi volne a pripominalo to naivne divadlo. Slo o to ,ze sme hrali jednotlive sceny, kde som ako rozpravac uviedol a popisal miestnost a scenu, plus sme pouzivali prestrihy medzi scenami. Potom sme pokracovali improvizaciou a hranim jednotlivych uloh v prvej osobe, hraci hrali rozne postavy pri com niektory improvizovali vstupom dalsej neocakavanej osoby ktora zamiesala karty.
Nemali sme na to pravidla ani mechaniky iba sme improvizovali, ale bola to sialena zabava malo to aj hlavu aj patu. Ja si myslim, ze RPG ci uz jeepform alebo pnp je najma o ludoch a az potom o mechanikach.
Nemali sme na to pravidla ani mechaniky iba sme improvizovali, ale bola to sialena zabava malo to aj hlavu aj patu. Ja si myslim, ze RPG ci uz jeepform alebo pnp je najma o ludoch a az potom o mechanikach.
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
Tak som si tú Pevnosť zohnal a článok prečítal. V duchu diskusie, na ktorú som odkazoval v mojom predošlom príspevku, budem opäť nechutne slovíčkariť, avšak je to nutné, aby sme sa s tými internetovými debatami dostali na nejakú spoločnú rovinu. You've been warned.
Ten článok je zavádzajúci. Vysvetlím.
Jeepforma totiž nie je "forma". Určite nie v tom zmysle, že by to bol len prostý súbor mechaník, použiteľný tu i tam. Iste, tie vymenované mechaniky sú ako také aplikovateľné v rôznych žánroch a hrách, ale to, že ich používaš, neurobí tvoju hru jeepformou. Jeepforma ako taká má oveľa bližšie k myšlienkovému hnutiu, ktoré vyzdvihuje rovnosť formy a obsahu (t. j. aby techniky a mechaniky v hre priamo napomáhali adresovaniu témy hry hráčmi) a uprednostňuje "sociálnu drámu" v rolových hrách, pri čom odsúva akciu a atmosferický setting na vedľajšiu koľaj. Aby sme boli úplne exaktní, mali by sme tento termín používať výlučne ako označenie hier vytvorených členmi skupiny Vi åker jeep, aj vzhľadom k vágnej definícií jeepformy v slovníku na jeepen.org. Ak chceme hovoriť čisto o mechanikách a nie o ideách spojených s týmito hrami, používame nálepku "štruktúrovaná freeforma". Len aby bolo jasno.
A takisto to určite nie je len neplnohodnotný larp pre lenivých loserov, ktorí nemajú na kostýmy.
Poprosil by som teda, aby si sa radšej nevyjadroval v tom zmysle, že máš skúsenosti s jeepformou, dokým si neodohráš hru vyprodukovanú združením Vi åker jeep, ideálne jednu z tých novších, na ktorých sa najviac odzrkadľuje ich súčasné ponímanie rolových hier. KTHXBYE.
P. S.: Samozrejme, na tomto delení ti vôbec nemusí záležať, ak sa chceš len z času na čas odviazať voľnou improvizáciou. Ale ak sa chceš o veciach baviť na trochu vyššej úrovni (predovšetkým na tom Internete, kde sa ťa nemôžem bokom promptne spýtať, čo tým ktorým označením vlastne myslíš), tak sa oplatí si dať na presnosti záležať.
Ten článok je zavádzajúci. Vysvetlím.
Jeepforma totiž nie je "forma". Určite nie v tom zmysle, že by to bol len prostý súbor mechaník, použiteľný tu i tam. Iste, tie vymenované mechaniky sú ako také aplikovateľné v rôznych žánroch a hrách, ale to, že ich používaš, neurobí tvoju hru jeepformou. Jeepforma ako taká má oveľa bližšie k myšlienkovému hnutiu, ktoré vyzdvihuje rovnosť formy a obsahu (t. j. aby techniky a mechaniky v hre priamo napomáhali adresovaniu témy hry hráčmi) a uprednostňuje "sociálnu drámu" v rolových hrách, pri čom odsúva akciu a atmosferický setting na vedľajšiu koľaj. Aby sme boli úplne exaktní, mali by sme tento termín používať výlučne ako označenie hier vytvorených členmi skupiny Vi åker jeep, aj vzhľadom k vágnej definícií jeepformy v slovníku na jeepen.org. Ak chceme hovoriť čisto o mechanikách a nie o ideách spojených s týmito hrami, používame nálepku "štruktúrovaná freeforma". Len aby bolo jasno.
A takisto to určite nie je len neplnohodnotný larp pre lenivých loserov, ktorí nemajú na kostýmy.
Poprosil by som teda, aby si sa radšej nevyjadroval v tom zmysle, že máš skúsenosti s jeepformou, dokým si neodohráš hru vyprodukovanú združením Vi åker jeep, ideálne jednu z tých novších, na ktorých sa najviac odzrkadľuje ich súčasné ponímanie rolových hier. KTHXBYE.
P. S.: Samozrejme, na tomto delení ti vôbec nemusí záležať, ak sa chceš len z času na čas odviazať voľnou improvizáciou. Ale ak sa chceš o veciach baviť na trochu vyššej úrovni (predovšetkým na tom Internete, kde sa ťa nemôžem bokom promptne spýtať, čo tým ktorým označením vlastne myslíš), tak sa oplatí si dať na presnosti záležať.
Lurking...
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
Ok tak sa vyjadrim presne. Predosli hostia su pre mna nepritazlivy nech je to akakolvek forma..
A dakujem za vysvetlenie, uz do buducna budem vediet...
A dakujem za vysvetlenie, uz do buducna budem vediet...
Sorcerer Endbringer https://www.kickstarter.com/projects/11 ... endbringer
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Sorcerer card game https://www.kickstarter.com/projects/11 ... sorcerer-1
Jeskyne a Draci https://www.jeskyneadraci.cz/
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
V pohode
Dostal som inak materiály od tvorcov (vďaka andros!), čiže sa môžeme tešiť na originálny layout.
Dostal som inak materiály od tvorcov (vďaka andros!), čiže sa môžeme tešiť na originálny layout.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
super
ked budem mat kus casu rad si precitam a velmi rad by som si to aj zahral.
Znie to dost huste a drsne
ked budem mat kus casu rad si precitam a velmi rad by som si to aj zahral.
Znie to dost huste a drsne
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
Casu si najdes, ma to 5 stran
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
Ok precital som.
HODNE sa mi to paci. Potrebuje to vsak podla mna dost disciplinovanych a improvizacie schopnych ludi.
Ideovo mi to pride dost drsne ... hlavne druhe dejstvo kde sa prepina medzi Vrahom a Milencom v tej istej osobe.
Tie rekvizity a nasepkavania inych hracov to sa mi tiez paci
Dakedy by som to rad skusil
HODNE sa mi to paci. Potrebuje to vsak podla mna dost disciplinovanych a improvizacie schopnych ludi.
Ideovo mi to pride dost drsne ... hlavne druhe dejstvo kde sa prepina medzi Vrahom a Milencom v tej istej osobe.
Tie rekvizity a nasepkavania inych hracov to sa mi tiez paci
Dakedy by som to rad skusil
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
Toto je hra na Slezinu, lebo to zaberie radovo hodinu, hodinu a pol. Improvizacieschopnost nie je az take silne kriterium, disciplina ano.
V druhom dejstve bol jemny chaos, tam to chce trochu citu pre rytmus a pozorovanie druheho hraca (a ostatnych tiez), aby to odtapovanie nevyzeralo uplne zmatene.
Nasepkavanie je super zasada inak.
V druhom dejstve bol jemny chaos, tam to chce trochu citu pre rytmus a pozorovanie druheho hraca (a ostatnych tiez), aby to odtapovanie nevyzeralo uplne zmatene.
Nasepkavanie je super zasada inak.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
ja by som si vedel to vymieňanie v druhom dejstve predstaviť podobne ako v Partičke, keď je tá disciplína, že dvaja hrajú, dvaja sú otočení (v tomto prípade by neboli), a keď by zdvihli ruku(v tomto prípade máme zvonček), tak by to celé zmrzlo, duch by si vymenil miesto s manželom a celé by to pokračovalo...
inak našepkávanie a rekvizity sú úplne super pre atmosféru ak to hráči hrajú na tvrdo, mohlo by byť zaujímavé, keď sa napríklad dostanú milenci tesne k sebe, atmosféra je na prasknutie, šepkajú si vety plné vášne a zrazu šup, manžel má v ruke kudlu a nevie ako sa tam vzala
inak našepkávanie a rekvizity sú úplne super pre atmosféru ak to hráči hrajú na tvrdo, mohlo by byť zaujímavé, keď sa napríklad dostanú milenci tesne k sebe, atmosféra je na prasknutie, šepkajú si vety plné vášne a zrazu šup, manžel má v ruke kudlu a nevie ako sa tam vzala
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
To vymieňanie aj tak fungovalo, dvaja hrali, dvaja boli v úzadí a keď sa išlo diať niečo zaujímavé, tak hráč pristúpil zozadu a pacol po pleci, na pol sekundy to zmrzlo, hráči sa vymenili a pokračovalo sa.
Hej a výmena, keď manžel dostane do ruky vražednú zbraň musí byť v každej hre, je to dobrý element (to sa stalo aj v hre, čo som videl, ale tuším to bolo škrtiace niečo).
Hej a výmena, keď manžel dostane do ruky vražednú zbraň musí byť v každej hre, je to dobrý element (to sa stalo aj v hre, čo som videl, ale tuším to bolo škrtiace niečo).
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: [SK] Predošlí hostia / Previous Occupants
presne presneAntharon píše:keď sa napríklad dostanú milenci tesne k sebe, atmosféra je na prasknutie, šepkajú si vety plné vášne a zrazu šup, manžel má v ruke kudlu a nevie ako sa tam vzala
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů