[GURPS] O GURPS obecně ... (2)

Diskuzní sekce věnovaná konkrétním RPG hrám, příručkám a produktům.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 21024
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Hele, tohle fórum se silně zvrhává ve vzájemnou výměnu PDF příruček na všech frontách...

Ale naprosto s tim souhlasím. Musíme si přece pomáhat, že? :wink:
Uživatelský avatar
Sylvaen
Příspěvky: 916
Registrován: 13. 5. 2004, 11:34
Bydliště: Blaen bHóirne@Merian, Svaekke@Arlan, Romhäryl@Fiery Halls, Praha@Země
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sylvaen »

Markus píše:Hele, tohle fórum se silně zvrhává ve vzájemnou výměnu PDF příruček na všech frontách...

Ale naprosto s tim souhlasím. Musíme si přece pomáhat, že? :wink:
$D Jojo.. koneckonců.. zkoušel už někdo v ČR sehnat většinu z těch příruček? Nedosažitelné.. a když náhodou ano, tak za cenu při které se člověku oči hrůzou schovávají dovnitř hlavy.
-"What's going on out there!?"
-"Murder. Want some?"
(George Stark in 'The Dark Half', Stephen King)
Uživatelský avatar
Jacob
Příspěvky: 67
Registrován: 16. 6. 2004, 23:34
Bydliště: Praha - Žižkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jacob »

Sháním všechny příručky k RPG, posílejte nabídky prosím
Cash

Příspěvek od Cash »

Ahoj lidi. Tak jsme s kamosem zacli hrat GURPs a je to dost good. Jak tak koukam, tak zde maji nekteri lide velmi solidni sbirky sourcebooku. Neslo by je nejak dostat na CD a odeslat jej na mou adresu? A nebo jestli jedete na Gamecon, tak tam predat? Byl bych vam nehorazne vdecny. :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8902
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Ke kupování příruček - já s tim souhlasim. pokud hrozně rád hraju třeba Shadowrun (GURPS, D&D...) tak si tu příručku koupim, ale když k tomu chci source booky, nebo když tu hru chci jen zkusit... a) hard disk+CD má větší obsah než knihovna b) nevykrádám banky.
A nejsou Fóra nejúžasnější místa kde sehnat ty neexistující překlady, které, kdyby existovaly, by porušovaly ta tolik ctěná autorská práva? ať žije i-net, bez něj by sme byly v... :D
Uživatelský avatar
Grave
Příspěvky: 25
Registrován: 21. 2. 2002, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Grave »

No, booků ke Gurpsům mám 2.1GB ... Sem tam kontroluju, jestli se neoběvil nějakej další scan. Snažim se mít všechno, co vyšlo. A jsem rád, že je mám. Mít je doma na hadru je na session nepoužitelný a pokud je pro mě nějakej book tak dobrej, že ho chci mít v papíře, stejnak si ho koupim, páč tisk by vyšel snad dráž, než si to objednat :wink: Proto ty scanny taky vznikaj, né? :wink: :wink: Vštšinou ale zjišťuju, že mi 80 procent těch knih je k prdu a asi bych zmlátil prodavače, kdybych si to podle popisu na SJG stránkách koupil..
Rest in Pain !
Cash

Příspěvek od Cash »

Tuk-Enek píše:Ke kupování příruček - já s tim souhlasim. pokud hrozně rád hraju třeba Shadowrun (GURPS, D&D...) tak si tu příručku koupim, ale když k tomu chci source booky, nebo když tu hru chci jen zkusit... a) hard disk+CD má větší obsah než knihovna b) nevykrádám banky.
A nejsou Fóra nejúžasnější místa kde sehnat ty neexistující překlady, které, kdyby existovaly, by porušovaly ta tolik ctěná autorská práva? ať žije i-net, bez něj by sme byly v... :D
Jo jo, je fajn mit nektere veci v originale. My mame GURPs, DnD 3rd Edition a Shadowrun. No a rad bych si prohledl ty sourcebooky do GURPS. Nevite nekdo jestli existuje sourcebook pro svet Warhammeru?? Ale toho obycejneho, ne 40 000.
Sosacek
Příspěvky: 25789
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

takove dotaz pro lidi co maji anglicky pravidla - co znamena collected? ruzny postavy na netu co jsou na ukazu to maji skoro vsechny a nejak to nedokazu prelozit a vmisit do cesky verze kterou mam.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quasit
Vysloužilý démon
Příspěvky: 1452
Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Praha, Vršovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quasit »

Sosacek píše:takove dotaz pro lidi co maji anglicky pravidla - co znamena collected? ruzny postavy na netu co jsou na ukazu to maji skoro vsechny a nejak to nedokazu prelozit a vmisit do cesky verze kterou mam.
hm, takhle mi to nic neříká. Nějaký kontext?
Samotný collected znamená "nashromážděno", "sebráno", "shrnuto"
Sosacek
Příspěvky: 25789
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

treba tady je template bodyguarda http://www.omnology.com/gurps-templates.html#body

ale ted koukam ze ze jsem prehledl popis kde je ze to pripadava +3 na strach, takze je to asi jasny :)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Sosacek
Příspěvky: 25789
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

tak 4e je v prodeji 8)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Sosacek
Příspěvky: 25789
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Mohl by mi nekdo kdo vlastni knizku CI z treti edice prosim vysvetlit ja funguje fashion sense?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
axtheb

Příspěvek od axtheb »

Sosacek píše:Mohl by mi nekdo kdo vlastni knizku CI z treti edice prosim vysvetlit ja funguje fashion sense?
Hm, nevim, nevidel.
Ve ctvrte edici to funguje tak, ze kdyz mas moznost si pripravit v klidu svuj vzhled, dokazes se oblect se podle posledni mody, takze mas +1 reakcni bonus pro socialni hody. Muzes tento bonus vyrobit i nekomu jinemu, pokud se necha od tebe oblect a upravit.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22629
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Tak nevím, zda sem mám vůbec něco psát, hádání o pravidlech mě nějak přestává bavit.

Takže snad jen pár postřehů ze hry, jedná se o 3. edici:
- vytváření postavy je zbytečně složité, zejména výhody a nevýhody jsou občas bodovány snad od oka, některé (zvláště nevýhody) jsou za hodně bodů a až tak moc neomezují. Já se při tvorbě postavy snažil všemu vyhnout, ale stejně jsem potřeboval alespo'n žádný smysl pro humor. Oba spoluhráči měli nevýhody v maximálním limitu, aniž by je to nějak omezovalo - vojenská povinnost byla jedna z nich.

Dovednosti typu jedoduchá - složitá, mentální / fyzická - opět rozdělení snad náhodné. Zlatnictví a řezbářství závisí na inteligenci, některé dost náročené věci jsou brané jako jednoduché a naopak.
Používání základu jedné dovednosti k naučení druhé je dost složité, přičemž rozdělení dovedností je nesmyslné (i když budu vycházet jen z pravidel). Můj oblíbený příklad je krátký a široký meč - na obojí je zvláštní dovednost, ale do širokých mečů patří i baseballky (a přitom meče jsou "vyvážené zbraně" - troufne si tohle někdo tvrdit i o baseballce?) A ještě je to podle autora "reálné".

Z toho plyne nejednoznačnost vytváření případných vlastních dovedností - chtěl jsem umět ovládat motorovou pilu, ale místo toho jsem měl dovednost "tesařství".

Dále to, že se všechno musí zaplatit při vytváření postavy - proč ne - ale "odukování" nevýhod za body? Nepřítel má pomstychtivého bráchu jen proto, že jsem nezaplatil body? A naopak, když získám třeba lepší postavení, musím si ho zaplatit i bodově.

Vrcholem všeho byl souboj oddílů - dvacet minut počítání (PJ a jeden hráč, který mu radil), na jehož konci jsem se dozvěděl, že jsem "bojoval jak se dalo čekat" a byl zraněn za 5 životů.
Pro představu - na naší straně bylo 20 vojáků s automatickými puškami, kulomety a minomety, na straně nepřítele 20 orků + nějaké šípomety a balisty, a po celodenním boji byli na obou stranách 2 mrtví a 3 ranění. Asi jsme všichni lamy. Já největší, protože jsem hrál farmáře a neměl dovendost vojenství, kterou oba mí spolubojovníci mohli použít téměř na všechno, včetn úspěchů v boji a vyhnutí se zranění (započetli to do charakteristik).

A abych nezapomněl - můj kanadský farmář potřeboval dost slušnou inteligenci na kde co, chtěl bych vidět nějakého vesničana.
Sosacek
Příspěvky: 25789
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Tak nevím, zda sem mám vůbec něco psát, hádání o pravidlech mě nějak přestává bavit.
skoda. je to sranda :)
Takže snad jen pár postřehů ze hry, jedná se o 3. edici:
- vytváření postavy je zbytečně složité, zejména výhody a nevýhody jsou občas bodovány snad od oka, některé (zvláště nevýhody) jsou za hodně bodů a až tak moc neomezují. Já se při tvorbě postavy snažil všemu vyhnout, ale stejně jsem potřeboval alespo'n žádný smysl pro humor. Oba spoluhráči měli nevýhody v maximálním limitu, aniž by je to nějak omezovalo - vojenská povinnost byla jedna z nich.
to je pravda. proto tam jsou na ty envyhody limity a GM by mel kontrolovat co si kdo bere - a ne, zadnou nevyhodu si brat nemusis. nicmene tohle je v 4e prepracovano, za veci jako prilisna sebeduvera, chudoba, a takovy veci co si bere snad kazdej dostanes min bodu.

a pokud jde o to ze tvoje spoluhrace jejich vyhody neomezovaly - no pokud je to vojenska kampan, tak urcite nevadi kdyz jsou ty vojaci uplne vymasteny trosky se zelenejma mozkama co touzi po krvi a vubec jim tak nejak hrabe. tak to proste je. ale zkus jim dat jinej ukol a schvalne jestli ho zvladnou :)
Dovednosti typu jedoduchá - složitá, mentální / fyzická - opět rozdělení snad náhodné. Zlatnictví a řezbářství závisí na inteligenci, některé dost náročené věci jsou brané jako jednoduché a naopak.
tohle je ve 4e jinak - nejsou tam uz mentalni a fyzicky dovednosti, jenom maji obtiznost a defaultni atribut, ale muzou plavat pres jiny atributy:

priklad: mam DX 13, IQ 10 a mec na urovni atribut+2. na toa bych zasahl v boji pouziju DX+2, tj 15, ale kdybych treba mel hazet kvuli prohlidnuti finty, budu hazet proti IQ+2, tj 12. ten defaultni atribut, v tomhle pripade DX je u toho skillu napsanej, ale skilly samotny jsou plavouci. navic ta tabulka je jednoduzsi, tezky dovednosti se projevujou jenom tim ze se uci pomaleji, tj ze i mensi urovne stoji vic bodu. jakemile se dostanes nad urcitou hranici, je pro u vsech proste 4 body za uroven.
Používání základu jedné dovednosti k naučení druhé je dost složité, přičemž rozdělení dovedností je nesmyslné (i když budu vycházet jen z pravidel). Můj oblíbený příklad je krátký a široký meč - na obojí je zvláštní dovednost, ale do širokých mečů patří i baseballky (a přitom meče jsou "vyvážené zbraně" - troufne si tohle někdo tvrdit i o baseballce?) A ještě je to podle autora "reálné".
nejsem odbornik na zbrane, takze do tohohle nemam co kecat - zrejme meli pocit ze baseballkou se bojuje podobne jako sirokym mecem, kdezto kratkym se bojuje jinak? nevim, nezkousel jsem to :)
Z toho plyne nejednoznačnost vytváření případných vlastních dovedností - chtěl jsem umět ovládat motorovou pilu, ale místo toho jsem měl dovednost "tesařství".
to je divny. pokud chces pouzivat motorovou pilu jako mec, tak na to ma byt mecova dovednost (nebo s nima byt aspon pribuzna), pokud s ni chces fakt pracovat se drevem, tak myslim ze woodworking tomu odpovida? mozna je to taky chyba prekladu.
Dále to, že se všechno musí zaplatit při vytváření postavy - proč ne - ale "odukování" nevýhod za body? Nepřítel má pomstychtivého bráchu jen proto, že jsem nezaplatil body? A naopak, když získám třeba lepší postavení, musím si ho zaplatit i bodově.
to je kvuli vyvazeni hry. proc by nekdo mel za vyzsi postaveni platit a nekdo ne, jenom proto ze nekdo to ziskal po zacatku hry? nepritel nemusi mit postychtivyho brachu. muze to byt nekdo jinej. a nebo ti ho gm da pryc a proste nedostanes zadny dalsi body dokud ho nesplatis. to je asi jedno :)
Vrcholem všeho byl souboj oddílů - dvacet minut počítání (PJ a jeden hráč, který mu radil), na jehož konci jsem se dozvěděl, že jsem "bojoval jak se dalo čekat" a byl zraněn za 5 životů.
Pro představu - na naší straně bylo 20 vojáků s automatickými puškami, kulomety a minomety, na straně nepřítele 20 orků + nějaké šípomety a balisty, a po celodenním boji byli na obou stranách 2 mrtví a 3 ranění. Asi jsme všichni lamy. Já největší, protože jsem hrál farmáře a neměl dovendost vojenství, kterou oba mí spolubojovníci mohli použít téměř na všechno, včetn úspěchů v boji a vyhnutí se zranění (započetli to do charakteristik).
No to je docela smula. v mym provedeni by ten souboj asi trval tak hodinu ;) mozna ze souboje kde si stoupnou do rady proti sobe na 10 metru a strili dokudj edni nepadnou by se daly resit rychleji, ale souboj s 40ti postavama se proste jinak resit neda. boje v modernim svete vubec byvaji nadlouho, pac tam vsichni strili, krci se za rohama, prebiji, volaji posily, hazeji granaty za roh, atd, atd, atd. u lidi s mecema by to bylo rychlejsi.
A abych nezapomněl - můj kanadský farmář potřeboval dost slušnou inteligenci na kde co, chtěl bych vidět nějakého vesničana.
ne. abys zvladl nejakou rutinni vec, nemusis hazet.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Zamčeno

Zpět na „Hry, systémy, světy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů