[GURPS] O GURPS obecně ... (2)
- Sylvaen
- Příspěvky: 916
- Registrován: 13. 5. 2004, 11:34
- Bydliště: Blaen bHóirne@Merian, Svaekke@Arlan, Romhäryl@Fiery Halls, Praha@Země
- Kontaktovat uživatele:
Jojo.. koneckonců.. zkoušel už někdo v ČR sehnat většinu z těch příruček? Nedosažitelné.. a když náhodou ano, tak za cenu při které se člověku oči hrůzou schovávají dovnitř hlavy.Markus píše:Hele, tohle fórum se silně zvrhává ve vzájemnou výměnu PDF příruček na všech frontách...
Ale naprosto s tim souhlasím. Musíme si přece pomáhat, že?
-"What's going on out there!?"
-"Murder. Want some?"
(George Stark in 'The Dark Half', Stephen King)
-"Murder. Want some?"
(George Stark in 'The Dark Half', Stephen King)
Ke kupování příruček - já s tim souhlasim. pokud hrozně rád hraju třeba Shadowrun (GURPS, D&D...) tak si tu příručku koupim, ale když k tomu chci source booky, nebo když tu hru chci jen zkusit... a) hard disk+CD má větší obsah než knihovna b) nevykrádám banky.
A nejsou Fóra nejúžasnější místa kde sehnat ty neexistující překlady, které, kdyby existovaly, by porušovaly ta tolik ctěná autorská práva? ať žije i-net, bez něj by sme byly v...
A nejsou Fóra nejúžasnější místa kde sehnat ty neexistující překlady, které, kdyby existovaly, by porušovaly ta tolik ctěná autorská práva? ať žije i-net, bez něj by sme byly v...
No, booků ke Gurpsům mám 2.1GB ... Sem tam kontroluju, jestli se neoběvil nějakej další scan. Snažim se mít všechno, co vyšlo. A jsem rád, že je mám. Mít je doma na hadru je na session nepoužitelný a pokud je pro mě nějakej book tak dobrej, že ho chci mít v papíře, stejnak si ho koupim, páč tisk by vyšel snad dráž, než si to objednat Proto ty scanny taky vznikaj, né? Vštšinou ale zjišťuju, že mi 80 procent těch knih je k prdu a asi bych zmlátil prodavače, kdybych si to podle popisu na SJG stránkách koupil..
Rest in Pain !
Jo jo, je fajn mit nektere veci v originale. My mame GURPs, DnD 3rd Edition a Shadowrun. No a rad bych si prohledl ty sourcebooky do GURPS. Nevite nekdo jestli existuje sourcebook pro svet Warhammeru?? Ale toho obycejneho, ne 40 000.Tuk-Enek píše:Ke kupování příruček - já s tim souhlasim. pokud hrozně rád hraju třeba Shadowrun (GURPS, D&D...) tak si tu příručku koupim, ale když k tomu chci source booky, nebo když tu hru chci jen zkusit... a) hard disk+CD má větší obsah než knihovna b) nevykrádám banky.
A nejsou Fóra nejúžasnější místa kde sehnat ty neexistující překlady, které, kdyby existovaly, by porušovaly ta tolik ctěná autorská práva? ať žije i-net, bez něj by sme byly v...
takove dotaz pro lidi co maji anglicky pravidla - co znamena collected? ruzny postavy na netu co jsou na ukazu to maji skoro vsechny a nejak to nedokazu prelozit a vmisit do cesky verze kterou mam.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Quasit
- Vysloužilý démon
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Praha, Vršovice
- Kontaktovat uživatele:
hm, takhle mi to nic neříká. Nějaký kontext?Sosacek píše:takove dotaz pro lidi co maji anglicky pravidla - co znamena collected? ruzny postavy na netu co jsou na ukazu to maji skoro vsechny a nejak to nedokazu prelozit a vmisit do cesky verze kterou mam.
Samotný collected znamená "nashromážděno", "sebráno", "shrnuto"
treba tady je template bodyguarda http://www.omnology.com/gurps-templates.html#body
ale ted koukam ze ze jsem prehledl popis kde je ze to pripadava +3 na strach, takze je to asi jasny
ale ted koukam ze ze jsem prehledl popis kde je ze to pripadava +3 na strach, takze je to asi jasny
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Mohl by mi nekdo kdo vlastni knizku CI z treti edice prosim vysvetlit ja funguje fashion sense?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Hm, nevim, nevidel.Sosacek píše:Mohl by mi nekdo kdo vlastni knizku CI z treti edice prosim vysvetlit ja funguje fashion sense?
Ve ctvrte edici to funguje tak, ze kdyz mas moznost si pripravit v klidu svuj vzhled, dokazes se oblect se podle posledni mody, takze mas +1 reakcni bonus pro socialni hody. Muzes tento bonus vyrobit i nekomu jinemu, pokud se necha od tebe oblect a upravit.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Tak nevím, zda sem mám vůbec něco psát, hádání o pravidlech mě nějak přestává bavit.
Takže snad jen pár postřehů ze hry, jedná se o 3. edici:
- vytváření postavy je zbytečně složité, zejména výhody a nevýhody jsou občas bodovány snad od oka, některé (zvláště nevýhody) jsou za hodně bodů a až tak moc neomezují. Já se při tvorbě postavy snažil všemu vyhnout, ale stejně jsem potřeboval alespo'n žádný smysl pro humor. Oba spoluhráči měli nevýhody v maximálním limitu, aniž by je to nějak omezovalo - vojenská povinnost byla jedna z nich.
Dovednosti typu jedoduchá - složitá, mentální / fyzická - opět rozdělení snad náhodné. Zlatnictví a řezbářství závisí na inteligenci, některé dost náročené věci jsou brané jako jednoduché a naopak.
Používání základu jedné dovednosti k naučení druhé je dost složité, přičemž rozdělení dovedností je nesmyslné (i když budu vycházet jen z pravidel). Můj oblíbený příklad je krátký a široký meč - na obojí je zvláštní dovednost, ale do širokých mečů patří i baseballky (a přitom meče jsou "vyvážené zbraně" - troufne si tohle někdo tvrdit i o baseballce?) A ještě je to podle autora "reálné".
Z toho plyne nejednoznačnost vytváření případných vlastních dovedností - chtěl jsem umět ovládat motorovou pilu, ale místo toho jsem měl dovednost "tesařství".
Dále to, že se všechno musí zaplatit při vytváření postavy - proč ne - ale "odukování" nevýhod za body? Nepřítel má pomstychtivého bráchu jen proto, že jsem nezaplatil body? A naopak, když získám třeba lepší postavení, musím si ho zaplatit i bodově.
Vrcholem všeho byl souboj oddílů - dvacet minut počítání (PJ a jeden hráč, který mu radil), na jehož konci jsem se dozvěděl, že jsem "bojoval jak se dalo čekat" a byl zraněn za 5 životů.
Pro představu - na naší straně bylo 20 vojáků s automatickými puškami, kulomety a minomety, na straně nepřítele 20 orků + nějaké šípomety a balisty, a po celodenním boji byli na obou stranách 2 mrtví a 3 ranění. Asi jsme všichni lamy. Já největší, protože jsem hrál farmáře a neměl dovendost vojenství, kterou oba mí spolubojovníci mohli použít téměř na všechno, včetn úspěchů v boji a vyhnutí se zranění (započetli to do charakteristik).
A abych nezapomněl - můj kanadský farmář potřeboval dost slušnou inteligenci na kde co, chtěl bych vidět nějakého vesničana.
Takže snad jen pár postřehů ze hry, jedná se o 3. edici:
- vytváření postavy je zbytečně složité, zejména výhody a nevýhody jsou občas bodovány snad od oka, některé (zvláště nevýhody) jsou za hodně bodů a až tak moc neomezují. Já se při tvorbě postavy snažil všemu vyhnout, ale stejně jsem potřeboval alespo'n žádný smysl pro humor. Oba spoluhráči měli nevýhody v maximálním limitu, aniž by je to nějak omezovalo - vojenská povinnost byla jedna z nich.
Dovednosti typu jedoduchá - složitá, mentální / fyzická - opět rozdělení snad náhodné. Zlatnictví a řezbářství závisí na inteligenci, některé dost náročené věci jsou brané jako jednoduché a naopak.
Používání základu jedné dovednosti k naučení druhé je dost složité, přičemž rozdělení dovedností je nesmyslné (i když budu vycházet jen z pravidel). Můj oblíbený příklad je krátký a široký meč - na obojí je zvláštní dovednost, ale do širokých mečů patří i baseballky (a přitom meče jsou "vyvážené zbraně" - troufne si tohle někdo tvrdit i o baseballce?) A ještě je to podle autora "reálné".
Z toho plyne nejednoznačnost vytváření případných vlastních dovedností - chtěl jsem umět ovládat motorovou pilu, ale místo toho jsem měl dovednost "tesařství".
Dále to, že se všechno musí zaplatit při vytváření postavy - proč ne - ale "odukování" nevýhod za body? Nepřítel má pomstychtivého bráchu jen proto, že jsem nezaplatil body? A naopak, když získám třeba lepší postavení, musím si ho zaplatit i bodově.
Vrcholem všeho byl souboj oddílů - dvacet minut počítání (PJ a jeden hráč, který mu radil), na jehož konci jsem se dozvěděl, že jsem "bojoval jak se dalo čekat" a byl zraněn za 5 životů.
Pro představu - na naší straně bylo 20 vojáků s automatickými puškami, kulomety a minomety, na straně nepřítele 20 orků + nějaké šípomety a balisty, a po celodenním boji byli na obou stranách 2 mrtví a 3 ranění. Asi jsme všichni lamy. Já největší, protože jsem hrál farmáře a neměl dovendost vojenství, kterou oba mí spolubojovníci mohli použít téměř na všechno, včetn úspěchů v boji a vyhnutí se zranění (započetli to do charakteristik).
A abych nezapomněl - můj kanadský farmář potřeboval dost slušnou inteligenci na kde co, chtěl bych vidět nějakého vesničana.
hraju: Ω Projekt Omega
skoda. je to srandaTak nevím, zda sem mám vůbec něco psát, hádání o pravidlech mě nějak přestává bavit.
to je pravda. proto tam jsou na ty envyhody limity a GM by mel kontrolovat co si kdo bere - a ne, zadnou nevyhodu si brat nemusis. nicmene tohle je v 4e prepracovano, za veci jako prilisna sebeduvera, chudoba, a takovy veci co si bere snad kazdej dostanes min bodu.Takže snad jen pár postřehů ze hry, jedná se o 3. edici:
- vytváření postavy je zbytečně složité, zejména výhody a nevýhody jsou občas bodovány snad od oka, některé (zvláště nevýhody) jsou za hodně bodů a až tak moc neomezují. Já se při tvorbě postavy snažil všemu vyhnout, ale stejně jsem potřeboval alespo'n žádný smysl pro humor. Oba spoluhráči měli nevýhody v maximálním limitu, aniž by je to nějak omezovalo - vojenská povinnost byla jedna z nich.
a pokud jde o to ze tvoje spoluhrace jejich vyhody neomezovaly - no pokud je to vojenska kampan, tak urcite nevadi kdyz jsou ty vojaci uplne vymasteny trosky se zelenejma mozkama co touzi po krvi a vubec jim tak nejak hrabe. tak to proste je. ale zkus jim dat jinej ukol a schvalne jestli ho zvladnou
tohle je ve 4e jinak - nejsou tam uz mentalni a fyzicky dovednosti, jenom maji obtiznost a defaultni atribut, ale muzou plavat pres jiny atributy:Dovednosti typu jedoduchá - složitá, mentální / fyzická - opět rozdělení snad náhodné. Zlatnictví a řezbářství závisí na inteligenci, některé dost náročené věci jsou brané jako jednoduché a naopak.
priklad: mam DX 13, IQ 10 a mec na urovni atribut+2. na toa bych zasahl v boji pouziju DX+2, tj 15, ale kdybych treba mel hazet kvuli prohlidnuti finty, budu hazet proti IQ+2, tj 12. ten defaultni atribut, v tomhle pripade DX je u toho skillu napsanej, ale skilly samotny jsou plavouci. navic ta tabulka je jednoduzsi, tezky dovednosti se projevujou jenom tim ze se uci pomaleji, tj ze i mensi urovne stoji vic bodu. jakemile se dostanes nad urcitou hranici, je pro u vsech proste 4 body za uroven.
nejsem odbornik na zbrane, takze do tohohle nemam co kecat - zrejme meli pocit ze baseballkou se bojuje podobne jako sirokym mecem, kdezto kratkym se bojuje jinak? nevim, nezkousel jsem toPoužívání základu jedné dovednosti k naučení druhé je dost složité, přičemž rozdělení dovedností je nesmyslné (i když budu vycházet jen z pravidel). Můj oblíbený příklad je krátký a široký meč - na obojí je zvláštní dovednost, ale do širokých mečů patří i baseballky (a přitom meče jsou "vyvážené zbraně" - troufne si tohle někdo tvrdit i o baseballce?) A ještě je to podle autora "reálné".
to je divny. pokud chces pouzivat motorovou pilu jako mec, tak na to ma byt mecova dovednost (nebo s nima byt aspon pribuzna), pokud s ni chces fakt pracovat se drevem, tak myslim ze woodworking tomu odpovida? mozna je to taky chyba prekladu.Z toho plyne nejednoznačnost vytváření případných vlastních dovedností - chtěl jsem umět ovládat motorovou pilu, ale místo toho jsem měl dovednost "tesařství".
to je kvuli vyvazeni hry. proc by nekdo mel za vyzsi postaveni platit a nekdo ne, jenom proto ze nekdo to ziskal po zacatku hry? nepritel nemusi mit postychtivyho brachu. muze to byt nekdo jinej. a nebo ti ho gm da pryc a proste nedostanes zadny dalsi body dokud ho nesplatis. to je asi jednoDále to, že se všechno musí zaplatit při vytváření postavy - proč ne - ale "odukování" nevýhod za body? Nepřítel má pomstychtivého bráchu jen proto, že jsem nezaplatil body? A naopak, když získám třeba lepší postavení, musím si ho zaplatit i bodově.
No to je docela smula. v mym provedeni by ten souboj asi trval tak hodinu mozna ze souboje kde si stoupnou do rady proti sobe na 10 metru a strili dokudj edni nepadnou by se daly resit rychleji, ale souboj s 40ti postavama se proste jinak resit neda. boje v modernim svete vubec byvaji nadlouho, pac tam vsichni strili, krci se za rohama, prebiji, volaji posily, hazeji granaty za roh, atd, atd, atd. u lidi s mecema by to bylo rychlejsi.Vrcholem všeho byl souboj oddílů - dvacet minut počítání (PJ a jeden hráč, který mu radil), na jehož konci jsem se dozvěděl, že jsem "bojoval jak se dalo čekat" a byl zraněn za 5 životů.
Pro představu - na naší straně bylo 20 vojáků s automatickými puškami, kulomety a minomety, na straně nepřítele 20 orků + nějaké šípomety a balisty, a po celodenním boji byli na obou stranách 2 mrtví a 3 ranění. Asi jsme všichni lamy. Já největší, protože jsem hrál farmáře a neměl dovendost vojenství, kterou oba mí spolubojovníci mohli použít téměř na všechno, včetn úspěchů v boji a vyhnutí se zranění (započetli to do charakteristik).
ne. abys zvladl nejakou rutinni vec, nemusis hazet.A abych nezapomněl - můj kanadský farmář potřeboval dost slušnou inteligenci na kde co, chtěl bych vidět nějakého vesničana.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů