Jak se dostáváte do herní nálady?
- zrzavec
- Romikovec
- Příspěvky: 3671
- Registrován: 20. 7. 2006, 18:23
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Děláme to tak, že si chvíli povídáme - plánuji před hru zkusit vložit jednu nebo dvě hry mexican standoff (něco na rozehřátí). Chvíli jsme hráli i bangy. Když už chci začít hru, vrátím se k tomu, co se dělo minule.
Jakmile zrekapituujeme děj, mám tkaovou vychytávku - každý hráč dostane cca dvě minuty na mluvení o své postavě - může o ní říct cokoliv, to nechávám na něm. Oni se rozpovídají a lépe se vžijí do postavy. Jediné, co je povinné je zopakovat jméno a rasu pro ostatní. Potom už to nechávám na nich. Sem tam položím doplňující otázku.
Když sem i to hodí, připravím si přímo na jejich postavy otázky a sleduji odpovědi - potom je nějak zužitkuji v hraní.
Nvýhodou může být to, že se zdá, že hrajeme s otevřenými kartami co se postav týče. To není tak úplně pravda. V podstatě to celkem funguje. Ne vždy, ale osvědčilo se mi to.
Jakmile zrekapituujeme děj, mám tkaovou vychytávku - každý hráč dostane cca dvě minuty na mluvení o své postavě - může o ní říct cokoliv, to nechávám na něm. Oni se rozpovídají a lépe se vžijí do postavy. Jediné, co je povinné je zopakovat jméno a rasu pro ostatní. Potom už to nechávám na nich. Sem tam položím doplňující otázku.
Když sem i to hodí, připravím si přímo na jejich postavy otázky a sleduji odpovědi - potom je nějak zužitkuji v hraní.
Nvýhodou může být to, že se zdá, že hrajeme s otevřenými kartami co se postav týče. To není tak úplně pravda. V podstatě to celkem funguje. Ne vždy, ale osvědčilo se mi to.
ha ha, tak naše dostávání do herní nálady sem ani nemůžu napsat, protože některé věci jsou nelegální..
Prostě sejdeme se v hospodě, všichni si objednají pivko, rozeberou si deníky, chvíli se špičkujou za své postavy (něco jako, co ten tvůj zoufalec? minule se skoro pořád válel po zemi atd.), DM vyzve nějakého dobrovolníka, aby to umotal, další špičkování, jdeme ven, veselý návrat, DM se začne prohrabovat svými věcmi a společně dochází k rekapitulaci posledních scén, DM si postaví zástěnu, kuřáci si ve stejnou chvíli jako jeden muž zapálí cíga a DM se zeptá, tak co budete dělat?
Prostě sejdeme se v hospodě, všichni si objednají pivko, rozeberou si deníky, chvíli se špičkujou za své postavy (něco jako, co ten tvůj zoufalec? minule se skoro pořád válel po zemi atd.), DM vyzve nějakého dobrovolníka, aby to umotal, další špičkování, jdeme ven, veselý návrat, DM se začne prohrabovat svými věcmi a společně dochází k rekapitulaci posledních scén, DM si postaví zástěnu, kuřáci si ve stejnou chvíli jako jeden muž zapálí cíga a DM se zeptá, tak co budete dělat?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Hmm... tak to jsem čekal pestřejší odpovědi než "sedneme a hrajem" . Nu což.
Tak mě napadá, když jen tak sednete a hrajete, nemáte pocit, že první dejme tomu půlhodina hry je taková vleklejší a že trvá, než se rozjedete? Mě třeba osobně přijde, že k tomu, abych se dostal do pořádných obrátek, vžil se do postavy a k tomu, aby hra dostala pěkné grády, je třeba čas - a snad nikdy se mi to nepovede hned na začátku.
Chápu, že "časem to jde samo", ale máte třeba nějaké fígle, kterak začátek hry urychlit? Udělat ho dramatičtější? Cokoliv?
Původně jsem se chtěl ptát jen na to, co děláte před hrou, ale teď mě zajímá i to, co děláte v prvních minutách hry.
Tak mě napadá, když jen tak sednete a hrajete, nemáte pocit, že první dejme tomu půlhodina hry je taková vleklejší a že trvá, než se rozjedete? Mě třeba osobně přijde, že k tomu, abych se dostal do pořádných obrátek, vžil se do postavy a k tomu, aby hra dostala pěkné grády, je třeba čas - a snad nikdy se mi to nepovede hned na začátku.
Chápu, že "časem to jde samo", ale máte třeba nějaké fígle, kterak začátek hry urychlit? Udělat ho dramatičtější? Cokoliv?
Původně jsem se chtěl ptát jen na to, co děláte před hrou, ale teď mě zajímá i to, co děláte v prvních minutách hry.
- Jerry Queen
- Příspěvky: 335
- Registrován: 16. 1. 2007, 20:35
- Bydliště: Jihlava
V prvních minutách hry je nejobtížnější získat si naprostou pozornost hráčů. Každý je ještě nastavený na jiný režim, takže někdo popíjí kafe, jiný si hraje s mojí inteligentní palstelínou (to mě dokáže nadzvednout nejvíc).
GM nesmí dát hráčům žádný podnět k tomu, aby se zabývali něčím jiným.
Vtáhnout je co nejrychleji do děje, přidat nějakou zajímavou událost hned na začátek.
Když už nic, tam by si měl GM ještě před hrou připravit úvod a hned na začátku hry se snažit navázat tam, kde hra minule skončila.
Dobré je taky končit v nějakém zajímavém místě, kde ještě nic není rozhodnuto a vše může být ještě úplně jinak - hráči se pak na dlaší hru více těší a GM to má příště o něco jednodušší.
GM nesmí dát hráčům žádný podnět k tomu, aby se zabývali něčím jiným.
Vtáhnout je co nejrychleji do děje, přidat nějakou zajímavou událost hned na začátek.
Když už nic, tam by si měl GM ještě před hrou připravit úvod a hned na začátku hry se snažit navázat tam, kde hra minule skončila.
Dobré je taky končit v nějakém zajímavém místě, kde ještě nic není rozhodnuto a vše může být ještě úplně jinak - hráči se pak na dlaší hru více těší a GM to má příště o něco jednodušší.
Milujte bližního svého - tam nahoře není nikdo, kdo by to udělal za vás
- Jezevec
- Vypravěč
- Příspěvky: 694
- Registrován: 3. 7. 2006, 07:26
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Gamecon
Sobota 14. července 11:00 - 13:00
Dílna: Nechte se vtáhnout aneb jak začínat?
Jak připravit skupinu na hru (nejen larp či rpg, ale na jakoukoli rolovou hru)? Jak navodit atmosféru? Proč hráči nehrají od začátku, proč se nedá spoléhat na to, že se hra sama od sebe rozběhne? Jaké kroky jsou potřebné pro to, aby se hráči dokázali do hry ponořit? Hledáš odpovědi na tyto otázky, tak se přijď inspirovat, vyzkoušet si různé postupy a podělit se s ostatními o své zkušenosti.
Dílna vyžaduje aktivní zapojení všech účastníků, doporučuji pohodlné oblečení, ve kterém se budeš moci hýbat.
Jestli máte zájem a hledáte odpovědi, tak přijďte na Gameconu na Loreleinu dílnu. Třebas vás to inspiruje a pomůže ;o)
Sobota 14. července 11:00 - 13:00
Dílna: Nechte se vtáhnout aneb jak začínat?
Jak připravit skupinu na hru (nejen larp či rpg, ale na jakoukoli rolovou hru)? Jak navodit atmosféru? Proč hráči nehrají od začátku, proč se nedá spoléhat na to, že se hra sama od sebe rozběhne? Jaké kroky jsou potřebné pro to, aby se hráči dokázali do hry ponořit? Hledáš odpovědi na tyto otázky, tak se přijď inspirovat, vyzkoušet si různé postupy a podělit se s ostatními o své zkušenosti.
Dílna vyžaduje aktivní zapojení všech účastníků, doporučuji pohodlné oblečení, ve kterém se budeš moci hýbat.
Jestli máte zájem a hledáte odpovědi, tak přijďte na Gameconu na Loreleinu dílnu. Třebas vás to inspiruje a pomůže ;o)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak se dostáváte do herní nálady?
Tohle mi strasne nefunguje. Kdyz dam napriklad combat encounter nebo nejakej pruhlednej adventure hook hned na zacatku, tak to vsechny spis uspi a uz se ani hrat nezacne. Uznavam, ze to muze byt systemem, pac pri 4e combatu se clovek do postavy opravdu nevzije.markus píše:Chápu, že "časem to jde samo", ale máte třeba nějaké fígle, kterak začátek hry urychlit? Udělat ho dramatičtější? Cokoliv?
Zatim se mi nejvic osvedcilo hrat epizodne, pokud mozno tak aby kazda session mela nejaky konec.Původně jsem se chtěl ptát jen na to, co děláte před hrou, ale teď mě zajímá i to, co děláte v prvních minutách hry.
Nejlepsi zacatek hry je potom popis prostredi, nejlepe domova postav, a klidne pul hodiny hrani Sims. Clovek by nerekl, jak se dokazou postavy hezky pohadat pri spolecne veceri; jak moc hracovi pomaha dostat se do postavy i treba pri kartacovani kone, brouseni zbrane, uceni se novym ritualum, treninku.
A az uz jsou vsichni pekne naladeni, tak hook a jedem.
Obecne mi nijak nefunguje nejake rajtovani s gradaci. Nejlepsi sessiony co si pamatuju maji kolem sesti hodin a graduje se pekne pomalicku od zacatku a nepolevuje se; nejlepe, kdyz se 4 hodiny roleplayuje a posledni 2 skoro porad bojuje. Hraci jsou pekne rozjeti, ale po tolika hodinach uz to herectvi/vypraveni zacina byt trochu unavne a kazdy kostky a grid vrele uvita.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů