Auta

Diskuze na neherní témata.

Moderátor: Faskal

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta

Příspěvek od Vallun »

Sosacek píše: 17. 8. 2020, 09:09Lidi si malokdy umyslne reknou "ja chci maso z Polska misto z Ceska", spis si nekdo rekne "ja chci o 3 % vetsi zisk, budeme v nasem obchode prodavat polske maso".
No, nemáš pravdu ani v jednom z předpokladů. Primární je, že si lidi řeknou, že chtějí co nejlevnější flákotu. A ta je holt levnější z Polska...:/
Uhlikove dane by tohle snadno vyresily, protoze by do ceny vsech vyrobku zapocitaly, jak moc nici svet.
No, nevyřešily, resp. jen za cenu sociálních bouří a těžkého poškození střední a nžiší třídy...to fakt chceš?
EDIT: kdyz mam po ranu spicatou naladu, tak se mam chut zeptat, proc vlastne maji mistni pravicove zamereni problem s tim, ze elektroauta stoji tolik penez? Neni to vlastne vase chyba, ze si je nemuzete dovolit? Meli jste byt prece uspesnejsi, ne? 8)
Tohle je ale pravicové viděnís věta jen ve Tvých očích:)
Navíc problém je v tom, že (nejen) zdejší levicové vlády dlouhodobě likvidovaly střední třídu, aby uspokojily své bohaté mecenáše a koupily si hlasy nižší třídy...takže ten systém nefunguje ani v teoretickém modelu...
Konzervativní části pravicového spektra jde o to, aby se současný stav společnosti nezhoršoval. Když pro 60 % populace učiníš osobní auta nedostupnými, tak se jejjich situace sakra zhorší. Mrzí mne to, ale je to tak...
Řešení není lidem něco brát, jak věří levice, ale podpořit vědce, vynálezce a vývojáře a udělat auta lepšími...a ne nějakou pseudoregulací typu flotilových emisí...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10160
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Auta

Příspěvek od ilgir »

Vallun píše: 17. 8. 2020, 08:40 Jenže to by znamenalo víc lidí v autobusech a pomalu nemáme řidiče ani pro ty stávající a zdaleka ne každý tirák je způsobilý k tomu, aby vozil lidi...:/
Řešením je prohlásit část populace, třerba pravičáky, za podlidi. A pak je můžeš vozit rovnou těmi kamiony, ani nemusíš dodělávat okénka.
Uživatelský avatar
Eleshar_Vermillion
černá eminence
Příspěvky: 18505
Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
Bydliště: Praha

Re: Auta

Příspěvek od Eleshar_Vermillion »

Sosacek píše: 17. 8. 2020, 09:09EDIT: kdyz mam po ranu spicatou naladu, tak se mam chut zeptat, proc vlastne maji mistni pravicove zamereni problem s tim, ze elektroauta stoji tolik penez? Neni to vlastne vase chyba, ze si je nemuzete dovolit? Meli jste byt prece uspesnejsi, ne? 8)
Už nevím kde, ale četl jsem, že už jsme ve fázi, kdy je rozdíl v ceně způsoben hlavně škálou výroby.

Zajímalo by mě teda, jak je to s tou dobíjecí infrastrukturou. Ještě navíc v kontextu toho, že když dojde benzín, je šance, že máš někde kanistr na doplnění paliva, zatímco když dojde baterka, alternativa asi není, takže dobíjecí stanice by měly být asi i leckde jinde, aby jedinou variantou nebyl odtah.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta

Příspěvek od Vallun »

a já azse někde četl, že rozdíl je v baterkách - jejich náročnosti na vzácné kovy...a že se čeká jejich zdražení nejméně o
30-50 % protože je málo nezbytných surovin a to i dkyby byla možná 100 % recyklace:(
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Auta

Příspěvek od Sosacek »

ilgir píše: 17. 8. 2020, 12:30 Řešením je prohlásit část populace, třerba pravičáky, za podlidi. A pak je můžeš vozit rovnou těmi kamiony, ani nemusíš dodělávat okénka.
A dychaci otvory.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Hike
Příspěvky: 1203
Registrován: 23. 11. 2006, 06:39
Bydliště: Polička
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta

Příspěvek od Hike »

Padl tu koment ohledně dopravy lidí po silnici a nákladu po kolejích. Tak trochu offtopic Vám povím pohádku o tom, jak se náklad přepravoval před 15 lety na vlacích (bez dnešního zahuštění provozu na páteřní síti účastí alternativních dopravců):

Byla jednou jedna firma prodávající hutní materiál ve Svitavách. Výroba ocelových nosníků je v Ostravě, takže skvělá poloha pro přepravu vlakem. S jedinou mezizastávkou v České Třebové.
V pondělí jsou naložený vagon v Ostravě a jede do České Třebové. V úterý stojí na rozřadišti v České Třebové ... a v sobotu ráno je přistavený na vykládku na nádraží ve Svitavách. Takže nastartujete svoji věkovitou "kačenu" s návěsem, seženete jeřábníka, který je ochotný v sobotu přijet a přeložit materiál a za dopoledne máte železo doma pod střechou.
A tak je to pravidelně pokaždé, protože vagón máte přistavený na nádraží a máte jeden den na to, abyste ho "zdarma" vyložili a uvolnili kolej, pokud to bude trvat déle, naúčtují Vám tlušťoučký poplateček za překročení časového okna.
Tohle všechno za pěkných 8 tisíc za fakturu za vlakovou přepravu a cca 2 tisíce za jeřáb a práci zaměstnanců o víkendu.

Proti tomu, když přijede kamion - dojede až namísto a složený vysokozdvižným vozíkem ho máte za 30 minut maximálně, pěkně v průběhu pracovní doby a faktura za dopravu je 7-8 tisích, podle toho, jak dlouho trvá nakládka v Ostravě.

Takže vlakem už nevozíme a i když mě to docela mrzí s ohledem na neporovnatelnou ekologickou zátěž, ale cesty zpět už není - návěs už je dávno sešrotovaný, jeřábník je v důchodu a jeřáb prodaný a cenový rozdíl zřejmě za ty roky taky narostl.

V zásadě, kdyby tehdy, kdy se ještě jedzilo, ti joudové od drah přemýšleli, tak místo dělání obstrukcí (přistavení vagonu v sobotu, přestože už v úterý stál 15km od cílové stanice, přistavení vagonu u rampy i když jim opakovaně říkáte, že přijede s jeřábem a potřebujete volné místo vedle vagonu) sami zavedli vlastní službu překládky z vagonu na kamion a závoz do fabriky na místo (samozřejmě za poplatek) tak se dodneška mohlo vesele vozit vlakem.

S ohledem na fakt, že páteřní sítě jsou nacpané osobními vlaky ČD-Regiojet-Leoexpress, tak nákladní vlaky už můžou jezdit leda v noci, si nedělám iluze o propustnosti dopravy, pokud by se chtěla začít extenzivně využívat.
V městě je řád a pro každého práce, buď ještě rád, když huba voněmí.
Může tě hřát, že nejsi na voprátce, nebo že neležíš pár inchů pod zemí.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22592
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta

Příspěvek od Jerson »

Pokud to s možností nabíjení elektroaut vypadá jako v tomto článku, jsou plány různých vlád na jejich zavedení ještě nerealističtější než jak zní na první poslech.

Hlavně ty nekompatibilní zásuvky. Myslel jsem, že si tím svět už několikrát prošel a tak někoho napadne nařídit jeden optimalizovaný standard všem. A ono ne, zase budou desítky různých konektorů.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Auta

Příspěvek od Argonantus »

Sosáček:
Takzvaný Eichmanův ranní humor, že?
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Auta

Příspěvek od Sosacek »

Argo, jak reagujes na prispevek co jsem rozepsal a pak vzdal a neodeslal, protoze to nema smysl? Co je to za magii?
But nobody came.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32272
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta

Příspěvek od Vallun »

Taky jsem se divil:) a pak si vsiml, ze reaguje na 17.8. :) jsi konstantní!:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Argonantus
.
Příspěvky: 18102
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Auta

Příspěvek od Argonantus »

Hike:
Tvůj post ilustruje letitou záhadu, že od mládí mne vzdělávají, kterak je železnice nesmírně úsporná a výhodná, v poslední době i ekologická, sláva nazdar, načež odpovědí na to je růst kamionů všude možně.

Takže si říkám, jestli v té úvaze není někde systémová chyba, když to ta železnice se silnicí furt dokola prohrává.
Neschopnost ČSD je skoro matematická konstanta v rovnici; ale nevysvětluje, proč je stejný efekt i v mnoha jiných zemích (netuším, zda ve všech).

Jerson k tomu měl dobrou poznámku s tou logistikou náročností, kdy je sice všechno na stejném vlaku, ale každý díl nákladu míří vlastně jinam, takže je to dost logisticky složité. Ale to by možná mohly vyřešit tyhlety computery, protože hypermarkety jsou vpodstatě podobný logistický uzel, kdy se skládá spousta bedýnek z různých míst do jediného bodu.

Navíc si říkám, že takový solární elektrovlak by řešil spoustu problémů, co má auto - třeba by jezdil jen ve dne, kdy funguje slunce. A tyhlety lineární motory a kdovíjaké další vychytávky musí dosáhnout úspory, na které se už kamion nedostane.

Možná vlaky ještě chytnou druhý dech.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Auta

Příspěvek od York »

Argonantus píše: 11. 12. 2020, 11:15 Tvůj post ilustruje letitou záhadu, že od mládí mne vzdělávají, kterak je železnice nesmírně úsporná a výhodná, v poslední době i ekologická, sláva nazdar, načež odpovědí na to je růst kamionů všude možně.
Stát holt staví silnice a ne koleje. Pořídit si lokomotivu sice můžeš, ale bude se jí po tom asfaltu dost blbě jezdit.

Hike píše: 17. 8. 2020, 21:56V zásadě, kdyby tehdy, kdy se ještě jedzilo, ti joudové od drah přemýšleli, tak místo dělání obstrukcí (přistavení vagonu v sobotu, přestože už v úterý stál 15km od cílové stanice, přistavení vagonu u rampy i když jim opakovaně říkáte, že přijede s jeřábem a potřebujete volné místo vedle vagonu) sami zavedli vlastní službu překládky z vagonu na kamion a závoz do fabriky na místo (samozřejmě za poplatek) tak se dodneška mohlo vesele vozit vlakem.
Tak tenhle problém už je dávno vyřešenej přes standardizovaný kontejnery, ty jsou klíč k námořní dopravě po celym světě. Loď připluje do přístavu, kontejnery se přeložej na vlaky podle toho, kam jsou určený. Úplně stejně se můžou na nádraží přeložit na kamión. Daj se taky pěkně skladovat, páč jsou kvádroidní a daj se i skládat na sebe.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22592
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Auta

Příspěvek od Jerson »

Argo, v dobách, kdy tě (nás) učili šlo o to jak dopravit pět tisíc tun uhlí z dolu do elektrárny nebo v případě jiného zboží sto tisíc standardních košil z Gottwaldova do Prahy, kde si na ně lidé vystáli frontu. V dnešní době, kdy je třeba dopravit větší objemy specializovanějšího zboží k hromadě jednotlivých uživatelů jsou výhody železnice velmi marginální. Další problém je, že sice můžeš mít počítače, ale pořád je třeba na konci buď rozstrkat vagóny jednotlivě, nebo z nich sundat kontejnery a naložit je na náklaďáky, přičemž v jednom kontejneru už může být tisícovka odlišných typů věcí.

Další věcí je mizerná propustnost železnice. Pokud nemůžeš seskládat jeden vlak s padesáti vagóny s uhlím, tak vlaky musí mít mezi sebou rozestupy, pokud není dvojkolejná trať, tak se musí vyhýbat s protijedoucími vlaky, zatímco silnice jsou standardně dvouproudové, a hlavně pokud na železnici dojde ke zpoždění, tak se celý naplánovaný systém kaskádovitě rozsype. Když do toho započteš požadavky typu "potřebujeme tyhle díly ve 15:48 plus mínus deset minut, jinak zacvakáte pokuty", tak ti vyjde, že omezením nejsou superpočítače, ale spíše malé objemy dodávek, mnoho různých cílových míst, zdržení kvůli manipulaci při překládce, atd. Kamion to zvládne z Prahy do Brna za tři hodiny od fabriky do fabriky, nebo od skladu ke skladu. Vlak to zvládne za dvě, a dalších tři až třicet hodin zabere překládání na vagóny a z vagónů. A navíc nemáš koho seřvat, zatímco když ti chybí kamion, zavoláš konkrétnímu řidiči, kde se sakra fláká. A když jeden řidič uvízne v zácpě, je to jeden kontejner, a ne stovka na vlaku, který se srazil s nějakým kamionem na přejezdu.

Výhodnost vlaků při dopravě se už nikdy nevrátí, naopak stále víc a víc věcí budou dopravovat stále menší a menší přepravníky - samojízdní roboti, létající droni, a časem to nejspíše budou jen vláknovody - dvě kovová, tři plastová a čtyři organická - do domácích 3D tiskáren. I když toho se asi nedožiju.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Auta

Příspěvek od Sosacek »

Vlak ma moc malou plochu na to, aby byl uzitecne solarni.
But nobody came.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17447
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Auta

Příspěvek od York »

Pokud ty panely položíš kolem tratě, tak by to utáhnout mohly.
Odpovědět

Zpět na „Rozličný pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů