Vtipy katolické i jiné náboženské
Moderátor: Faskal
- Vallun
- Příspěvky: 32335
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
No nevím....přijímat maso a případně krev...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
Když se můžou krvavé pomeranče a sojové maso...
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
vegani... a co teprve celiatici?
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call
―Clone trooper rallying call
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
Ty můžou krvavý pomeranče a sojový maso taky
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18576
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
No ale podle universální křesťanské doktríny je to pokud vím autentické maso a krev Krista, tedy podle současné takřka výhradní dyofysitské interpretace jde o pozření něčeho, co má vedle podstaty božské i podstatu lidskou (navíc každý křesťan vám zdůrazní, jak Kristus trpěl a zemřel za lidstvo). Pokud byste chtěli přijímat tělo Kristovo a zůstat vegetariány, musíte konvertovat k monofysitismu, podle kterého má Kristus pouze jedinou podstatu, a to božskou, ale monofysitismus byl prohlášen za kacířství na ekomunickém koncilu v Chalkedónu.
Jako řešení na snadě se může jevit východní ortodoxie (koptská, syrská,...), protože jak všichni víme, ta chalkedónské krédo neuznává, ale pozor - východní ortodoxní křesťané jsou miafysité a Kristus podle nich měl podobně jako v přístupu monofysitském podstatu sice jen jednu, ale tato podstata je jak božská, tak lidská, čili stále smůlička. Tedy závěrem vegetariánům, veganům a celiakům nezbývá než shořet v plamenných kobkách šestého kruhu pekelného se všemi ostatními kacíři a schismatiky.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
Ok, ale veganství je o tom, že nejíš věci živočišného původu. Pokud k tomu přidáš předpoklad, že člověk je něco víc, než obyčejný živočich (třeba má narozdíl od zvířat nesmrtelnou duši), pak je kanibalismus úplně v pohodě. Ergo, můžou přijímat od rána do večera.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
Tak vegani snad nemají problém s mateřským mlékem, ne? Same difference
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
Anebo... a je to velice spekulativní, neotodoxní a obskurní nápad... zkus si příště při příjmání dát ukazovák na rty (tak jak se dává, když chceš naznači že mlčíš). Boží požehnání dostaneš, tělo Chlebovo nikoliv. Takže jeb*t všechny ty heretiky, které jsi jmenoval. Ohněl a mečem v proslovech proti nim! Chlebem a solí s nima! A když do tebe kamenem, ty na ně dynamit!Eleshar_Vermillion píše: ↑12. 10. 2018, 19:10 No ale podle universální křesťanské doktríny je to pokud vím autentické maso a krev Krista, tedy podle současné takřka výhradní dyofysitské interpretace jde o pozření něčeho, co má vedle podstaty božské i podstatu lidskou (navíc každý křesťan vám zdůrazní, jak Kristus trpěl a zemřel za lidstvo). Pokud byste chtěli přijímat tělo Kristovo a zůstat vegetariány, musíte konvertovat k monofysitismu, podle kterého má Kristus pouze jedinou podstatu, a to božskou, ale monofysitismus byl prohlášen za kacířství na ekomunickém koncilu v Chalkedónu.
Jako řešení na snadě se může jevit východní ortodoxie (koptská, syrská,...), protože jak všichni víme, ta chalkedónské krédo neuznává, ale pozor - východní ortodoxní křesťané jsou miafysité a Kristus podle nich měl podobně jako v přístupu monofysitském podstatu sice jen jednu, ale tato podstata je jak božská, tak lidská, čili stále smůlička. Tedy závěrem vegetariánům, veganům a celiakům nezbývá než shořet v plamenných kobkách šestého kruhu pekelného se všemi ostatními kacíři a schismatiky.
Ale intopic:
Podnikatel klečí v kostele a prosí: Pane Bože, dej ať jsem trpělivý...
... ale HNEEED!!!
"An army of one man, but the right man for the job!"
―Clone trooper rallying call
―Clone trooper rallying call
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
Nevím, co je "univerzální křesťanská doktrína" ale u evangelíků víno a chléb pouze symbolizuje a zachovává si bytí zcela bezmasých pokrmů. Říkal mi to kamarád, co studuje na pastora.Eleshar_Vermillion píše: ↑12. 10. 2018, 19:10No ale podle universální křesťanské doktríny je to pokud vím autentické maso a krev Krista, tedy podle současné takřka výhradní dyofysitské interpretace jde o pozření něčeho, co má vedle podstaty božské i podstatu lidskou (navíc každý křesťan vám zdůrazní, jak Kristus trpěl a zemřel za lidstvo). Pokud byste chtěli přijímat tělo Kristovo a zůstat vegetariány, musíte konvertovat k monofysitismu, podle kterého má Kristus pouze jedinou podstatu, a to božskou, ale monofysitismus byl prohlášen za kacířství na ekomunickém koncilu v Chalkedónu.
Jako řešení na snadě se může jevit východní ortodoxie (koptská, syrská,...), protože jak všichni víme, ta chalkedónské krédo neuznává, ale pozor - východní ortodoxní křesťané jsou miafysité a Kristus podle nich měl podobně jako v přístupu monofysitském podstatu sice jen jednu, ale tato podstata je jak božská, tak lidská, čili stále smůlička. Tedy závěrem vegetariánům, veganům a celiakům nezbývá než shořet v plamenných kobkách šestého kruhu pekelného se všemi ostatními kacíři a schismatiky.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18576
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
Hmm, na protestanty a jejich ohromné množství obskurních, zejména novějších denominací jsem zapomněl, nicméně hlavní protestantské směry (luteráni, anglikáni, reformisti), pokud vím, stále uznávají svaté přijímání jako fysické pojídání těla a krve Kristovy, i když mají asi (logicky) jiný náhled na transubstanciaci. Ale ty další směry jako metodisti, presbyteriáni, atd. na to možná hledí jinak.
Tohle si budu muset dostudovat, hmm... ale bojím se, že protestanti nemají zdaleka tak rozpracovanou teologii, i když podstata Krista i fungování eucharistie jsou poměrně základní problémy kréda, se kterými by se měl podle mě každý, kdo křesťanskou víru bere trochu vážně, filosoficky vyrovnat.
Tohle si budu muset dostudovat, hmm... ale bojím se, že protestanti nemají zdaleka tak rozpracovanou teologii, i když podstata Krista i fungování eucharistie jsou poměrně základní problémy kréda, se kterými by se měl podle mě každý, kdo křesťanskou víru bere trochu vážně, filosoficky vyrovnat.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
Ne.Eleshar_Vermillion píše: ↑13. 10. 2018, 11:39 nicméně hlavní protestantské směry (luteráni, anglikáni, reformisti), pokud vím, stále uznávají svaté přijímání jako fysické pojídání těla a krve Kristovy
Jo.Tohle si budu muset dostudovat
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
Dobrá otázka. Zkusím se zeptat ultraveganů.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18576
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
OK, tak rychlý průlet protestantskou teologií eucharistie:
Existuje řada proudů a interpretací, které bych shrnul do následujících tří hlavních, odpovídajících třem hlavním myslitelům reformace.
Luteránská - Podle luteránů jsou tělo a krev páně fysicky přítomny v chlebu a víně principem sakramentální jednoty (též někdy konsubstanciace), tedy že už to jest stejné podstaty, aniž by se to fakticky měnilo. Přemýšlím, co to znamená pro tradiční křesťanský dyofysitismus, kde Kristus má dvě podstaty (božskou a lidskou) - má pak luteránská hostie a mešní víno podstaty tři? tedy božskou, lidskou a chleba/vína.
Kalvínská - Kalvinisté věří v přítomnost Krista ve svátostech, ale tato přítomnost je charakteru duchovního (tzv. pneumatická přítomnost); to v praxi znamená, že hostie a mešní víno jsou fysickými nositeli duchovní přítomnosti těla a krve páně, spojení pak zajišťuje podle všeho duch svatý.
Zwingliánská - Nazývaná (přesněji) jako interpretace memorialistická, vychází z toho, že Kristus si ve stresu poslední večeře úplně nedával pozor na to, co a jak říká, takže na jednu stranu nejspíš apoštolům skutečně dalo své tělo a krev, na stranu druhou jim řekl, ať toto konají na jeho paměť. Memorialisté tedy chápou eucharistii jako rituál pouze připomínající Krista a jeho oběť bez jakékoliv jeho přítomnosti, ať už fysické nebo duchovní, v té svátosti samotné.
Není úplně evidentní, která protestantská denominace se hlásí ke které interpretaci, ale k luteránské interpretaci se hlásí vedle luteránů samotných i metodisté a nejspíš i baptisté. Ke kalvínské interpretaci se hlásí nejspíš pouze američtí presbyteriáni, zatímco memorialismus získal ve 20. století hodně stoupenců zejména v podobě letničního hnutí, ale vynávají jej třeba i jehovisté.
Zajímaví jsou Anglikáni, jejichž oficiální doktrína se podstatě eucharistie specificky vyhýbá, nicméně u věřících podle všeho výrazně převažuje interpretace luteránská, ve dvacátém století se pak dokonce objevují vlivy katolické (tj. transubstanciace, která byla dříve považována za heretickou), ale existuje i menšina memorialistů.
Čili abychom se vrátili k prvotní otázce, tak ano, je možné být křesťan a vegetarián/vegan, ale vaše možnosti jsou poměrně limitované na specifické protestantské denominace, případně na určitá obskurní kacířská hnutí z první poloviny 5. století.
Existuje řada proudů a interpretací, které bych shrnul do následujících tří hlavních, odpovídajících třem hlavním myslitelům reformace.
Luteránská - Podle luteránů jsou tělo a krev páně fysicky přítomny v chlebu a víně principem sakramentální jednoty (též někdy konsubstanciace), tedy že už to jest stejné podstaty, aniž by se to fakticky měnilo. Přemýšlím, co to znamená pro tradiční křesťanský dyofysitismus, kde Kristus má dvě podstaty (božskou a lidskou) - má pak luteránská hostie a mešní víno podstaty tři? tedy božskou, lidskou a chleba/vína.
Kalvínská - Kalvinisté věří v přítomnost Krista ve svátostech, ale tato přítomnost je charakteru duchovního (tzv. pneumatická přítomnost); to v praxi znamená, že hostie a mešní víno jsou fysickými nositeli duchovní přítomnosti těla a krve páně, spojení pak zajišťuje podle všeho duch svatý.
Zwingliánská - Nazývaná (přesněji) jako interpretace memorialistická, vychází z toho, že Kristus si ve stresu poslední večeře úplně nedával pozor na to, co a jak říká, takže na jednu stranu nejspíš apoštolům skutečně dalo své tělo a krev, na stranu druhou jim řekl, ať toto konají na jeho paměť. Memorialisté tedy chápou eucharistii jako rituál pouze připomínající Krista a jeho oběť bez jakékoliv jeho přítomnosti, ať už fysické nebo duchovní, v té svátosti samotné.
Není úplně evidentní, která protestantská denominace se hlásí ke které interpretaci, ale k luteránské interpretaci se hlásí vedle luteránů samotných i metodisté a nejspíš i baptisté. Ke kalvínské interpretaci se hlásí nejspíš pouze američtí presbyteriáni, zatímco memorialismus získal ve 20. století hodně stoupenců zejména v podobě letničního hnutí, ale vynávají jej třeba i jehovisté.
Zajímaví jsou Anglikáni, jejichž oficiální doktrína se podstatě eucharistie specificky vyhýbá, nicméně u věřících podle všeho výrazně převažuje interpretace luteránská, ve dvacátém století se pak dokonce objevují vlivy katolické (tj. transubstanciace, která byla dříve považována za heretickou), ale existuje i menšina memorialistů.
Čili abychom se vrátili k prvotní otázce, tak ano, je možné být křesťan a vegetarián/vegan, ale vaše možnosti jsou poměrně limitované na specifické protestantské denominace, případně na určitá obskurní kacířská hnutí z první poloviny 5. století.
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
- Eleshar_Vermillion
- černá eminence
- Příspěvky: 18576
- Registrován: 18. 6. 2003, 21:31
- Bydliště: Praha
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
Eleshar_Vermillion píše: ↑13. 10. 2018, 11:39 nicméně hlavní protestantské směry (luteráni, anglikáni, reformisti), pokud vím, stále uznávají svaté přijímání jako fysické pojídání těla a krve Kristovy
Copak, copak, pán toho ví nějak hodně o kacířích - ať se tím pachem síry nezadusíš :>;o)
Ne croyez pas que les antisémites se méprennent tout à fait sur l'absurdité de ses réponses. Ils savent que leurs discours sont légers, contestables ; mais ils s'en amusent, c'est leur adversaire qui a le devoir d'user sérieusement des mots puisqu'il croit aux mots ; eux, ils ont le droit de jouer. Ils aiment même à jouer avec le discours car, en donnant des raisons bouffonnes, ils jettent le discrédit sur le sérieux de leur interlocuteur ; ils sont de mauvaise foi avec délices, car il s'agit pour eux, non pas de persuader par de bons arguments, mais d'intimider ou de désorienter. Si vous les pressez trop vivement, ils se ferment, ils vous signifient d'un mot superbe que le temps d'argumenter est passé.
Re: Vtipy katolické i jiné náboženské
V první polovině 5. století se vegetáriánům říkalo "poddaní".
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů