Jak je to v pravidlech - co zbylo

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Zamčeno
Uživatelský avatar
OneIceOne
Příspěvky: 71
Registrován: 3. 3. 2004, 10:27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneIceOne »

Tuk-Enek píše:OIO: Ježíšek nadělil SR4, takže :( :-? :cry: :( :-? , ne :D a už rozhodně ne $D. SR4 mění původní setting a základy toho světa, což se projevuje hlavně v magii... SR4 už neni ani tak SR, jako spíš úplně jiná hra (netvrdim, že špatná, ale prostě jiná). Ale o tom jinde...

Abych upřesnil tu magii:
pro bojová zaklínadla se nepoužívají modifikátory viditelnosti, ale modifikátory prostředí ovlivňující vnímání v astrálu
Manipulace ignoruje modifikátory vnímání v astrálu, ale počítá s modifikátory viditelnosti ve fyzickém prostoru. U prostorových zaklínadel bych to bral s rezervou, tam metr sem metr tam většinou nehraje moc roli
pro OIO: manipulace samozřejmě uznává pouze poloviční pancíř a samozřejmě bych u kouzel nesnižoval účinnost v závislosti na vzdálenosti od epicentra.
a samozřejmě - kouzelník hází kostky pouze jednou a cíle si pak mezi sebou rozeberou sami, co je proti nim úspěch a co ne. Po použití karmy řekne GM hráči, která čísla jsou úspěchy pro kolik cílů a ten se pak rozhodne, kterými kostkami hodí znovu, a které považuje za dostatečné
Jeste mám před sebou asi 150 stránek včetně magie takže to ještě musím načíst, abych mohl diskutovat :lol:
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

zajámal bÿ mě názor všech z da má pro někoho význam přecházet z SR2 na SR3 nebo SR4 ... připadá mi to jako zbytečné zatížení...

Spousta čtení a studování .. nové pravidla a nedorozumění... každej hráč to musí načíst.. a tak.. moc mi nepřipadá ten čas jakk efektivně strávenej...

Taky by mě zajímalo kdo už pode SR4 hraje... Vímže pode SR3 se hraje.. ale často se hraje ještě podel SR2 jako u nás a myslím že to stačí .. kdžž se člověk přenese nad tím že tam jsou dle dnešního vývoje někderé věci spíše předpotopní tak je to v pohodě :)
Zdraví Dag
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

My hrajeme fantasy podle SR4. ehmmm.

SR4 je dost hroznej system. Hlavne spatne specifikovanej, pac vetsina veci je tam jinak nez v predchozich edicich, takze se nedaji odvodit z toho jak to bylo driv a nad SR4 se neustale vznasi mhla "co kdyby". co kdyz udelam tohle a v pravidlech to neni? je tam spousta mist kde kreativni hraci prijdou na veci kvuli kterym GM musi HADAT jak to ma spravne byt.

navic, nas GM misto aby si hodil korunou a rekl funguje/nefunguje tak vzdycky rozputa metafyzickopravidlovou debatu o tom jak by to MOHLO byt, coz je neskutecnej vopruz.

SR4 je o hodne lepsi system nez SR3 a stokrat lepsi nez SR2. Ale porad neni nic moc :-)=

Ale je mozny ze lidi co se jim SR libi by se na to koukali jinak, no.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

A co lidi, co nikdy SR nehráli. Nebo hrál 2e, ale je to tak dávno, že to ani nehraje roli?
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

ja jsem si spis stezoval na Shadowrun jako takovej. SR4 je porad (imo) ze shadowrunovejch knizek nejlepsi. nema smysl pouzivat nejakou starsi edici, kdyz je tu nova. navic SR4 sleduje soucasny trendy treba co se tyce bezdratovych siti, takze vsimavej clovek se nemusi ptat "kam v SR zmizelo vsechno to wifi a bluetooth a proc se pouzivaji technologie co vypadaji jako z 80tejch let" atd.

jsou sice duvody proc pouzivat starsi edice (lenost, negramotnost), ale nemyslim ze by se to tykalo takovych pripadu.
But nobody came.
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Sosacek píše:ja jsem si spis stezoval na Shadowrun jako takovej. SR4 je porad (imo) ze shadowrunovejch knizek nejlepsi. nema smysl pouzivat nejakou starsi edici, kdyz je tu nova. navic SR4 sleduje soucasny trendy treba co se tyce bezdratovych siti, takze vsimavej clovek se nemusi ptat "kam v SR zmizelo vsechno to wifi a bluetooth a proc se pouzivaji technologie co vypadaji jako z 80tejch let" atd.

jsou sice duvody proc pouzivat starsi edice (lenost, negramotnost), ale nemyslim ze by se to tykalo takovych pripadu.
no co se týče hraní podel SR4 ... já hraji SR2 se skupinou lidí .. a lenost není to co by mi bránilo hrát podle něčeho jiného :) Na včem se dá dohodnout... a podku někdo chce něco co je dnes běžné nebo tak tak se to prostě nejak nadefinuje a je to :)

Jak vidím tak je to stejné spousta nových věcí a "vylepšení" "lepších pravidle" ale v podstatě oničem :) Zůstanu u SR2 a čas který bych věnoval horlivému a několika měsícovému studiu pravidel bych investoval do vyrvoření slušné zápletky a rozpracovnání děje... a tak .) a i jinak se čas hodí :)

No každopádně pokdu je to obchod a oni musí něco vymýšlet :)
Zdraví Dag
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

pro mne bylo to o kolik je SR4 lepsi duvodem ke zmene. ted uz to neni nejakej shadowrunocosi, je to spis jako bojoveji orientovanej nWoD 8) ten system je lepsi, rychlejsi, vetsina pravidel je jasnejsi - a VSECHNY jeho problemy se bez vyjimky tykaji i starsich verzi.
But nobody came.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Sosan kontroverzní jako vždy... :D
Pohled z jiné strany: SR4 je HORŠÍ než SR3, když už ničim jinym, tak tim, jak se autoři snažili zakomponovat do hry kdeco. Technomanceři (vyšší otaku) maj bejt, nebo měli bejt, od narození vládci matrixu, to, co zvládli ti nejlepší deckeři (hackeři), když se vynesli až na hranici svých schopností, mělo bejt pro otaku (technokraty) běžná činnost. To, co zvládli nejlepší otaku (tchm) mělo bejt pro deckery nedosažitelný. Ale autoři chtěli technomancery hratelný... Změnili systém adeptů, ale nechápu z něj, proč v jeho současné podobě nemůžou full mageové používat ádovský schopnosti...
Původní SR byl setting, kterej popisovali pravidla. SR4 jsou pravidla od settingu značně odtržený.
Našel bych toho víc, ale nemám náladu... Kdo chce hrát SR, tak ať se drží původní SR2 nebo 3 a případně si ze 4ky veme jen popis těch moderních technologií (augmented reality apod.), to by neměl bejt problém...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

já osobně hraji jen SR2 a neustále mě ten sysém překvapuje jek je "jednoduše" navržen a přitom popisuje kde co a všechno se dá podel doved. nebo pravidel popsat.. chceto jen trochu uvolněnej pohlde :) Ti co hledají na všechno pravidlo v pravidlech mají smůlu a to i když vyjde SR 554 :)

A nové technologie ... ty jsou kničemu když je nepotřebuješ... a pokdu je potřebuješ tak se na tom dá dohodnout :)
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 12:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman »

v sr2 sa pravidla robia tak nejak same... vyjde nejaka situacia a logickym uvazenim ti vyjde ako to je...

my hrame sr2 a uplne nam to vyhovuje....
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Shadowman píše:v sr2 sa pravidla robia tak nejak same... vyjde nejaka situacia a logickym uvazenim ti vyjde ako to je...

my hrame sr2 a uplne nam to vyhovuje....
JJ úplně to stačí jediné co berem v potaz je jeden katalog... a ještě Grimoar.. a to nám stačí :)

už se těším až budem hrát, mám nový run se solidní zápletkou která navazuje mírně na nějaký děj a vztahuje se k postavě která s námi kdysi hrála :) Je to prostě pohoda :) měj jde především o RPG takže to podle toho připravuji :)
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Tak si připadám lehce jako břídil ... u SR2 jsme časem narazili na značné obtíže ve hře, hlavně cílová čísla menší než 6 už neměla smysl. Pak jsme chtěli zkusit SR3, ale kámošům se nepodařilo ani vytvořit postavy podle pravidel, přesněji chtěli věci, které jsem v pravidlech nenašel. A čtyřku už radši ani zkoušet nebudu ...
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Jerson píše:Tak si připadám lehce jako břídil ... u SR2 jsme časem narazili na značné obtíže ve hře, hlavně cílová čísla menší než 6 už neměla smysl. Pak jsme chtěli zkusit SR3, ale kámošům se nepodařilo ani vytvořit postavy podle pravidel, přesněji chtěli věci, které jsem v pravidlech nenašel. A čtyřku už radši ani zkoušet nebudu ...

Jo tak to že máš prablémy v CČ??? tyjo to jimi měl napsat již jsem velice zběhlý v SR a systém si nemohu vynachválit :)

Asi hlavní chybou lidí co nemají zkušenosti je že:
1)postavám dávají moc karmy za Runy (unád 5-8 za run)- tak se pak za pár běhů vytvioří mega postavy, nejen s mega schopnostmi a vlastnostmi, ale mají hafo volné karmy. a pak ustojí a opakují všechno.
2) postavy a hráči hrají Powerplaying a pak všechny body dávají do rozvíjení bojových smrtících a ochranných schopností což je z pohledu RPG dost neštastné a těžkos e to takovým lidem vymlouvá.. já se třeba učím hrát na flétnu, studuji vyjednávání plánuji magickou etiketu, magickou teorii, Okouzlování nějakou iniciaci, a čtení aury... kouzla se učím jen pomocná na žádná mega zabijácká...
a to mi bude trvat tak 15-20 hraní (u nás tak dva reálné roky) než na to našetřím abych to dostal max na hodnocení 3 (což není moc). Hlavní věcí je že postavu hraji hlavně pro její chrakter a ne pro to vytvořit mega zabijáka kterého nic jiného než Yn a smrt nezajímá... docemla nudné hraní...
3)K těm CČ: hele pokdu uděláš test s CČ:6 tak je to dost těžké zvládnout a pokud tonení triviální a nějak chceš zvýšit náročnost nemusíš nutně zvedat CČ:Stačí určit že musí mít při tomto CČ padnout 3 úpěchy, aby uspěl.. jinak úspěch bude jen částečný/mizivý nebo žádný. To je další rozměr na který hráči a GM zapomínají. Je to skvělej mechanismus.. :) jen to chce trochu citu, odvahy a v případě nejakého nevhodného určení dohodu s hráči.. .)
4)Další věcí je tvorba nepřítel... pokdu GM vytvoří nepřátele obdoblé archetipům nebo je ještě vylepšuje a je jich 5-10 kteřá oproti postavám bojují tak je možná něco špatně...
Já používám spíše obyčejné lidi a sem tam 1-2 vylepšené týpky (i když jsou vyjímky) ale policajti, ochranky vyhazivači .. jsou sice dobří ale tak pro obyč.lidi s vlstnostma tak 3 a dovednotma tak na 2-3.
5) výborným zjednodušením je nebezpečnost daného tvora. tak můžeš stále z stené postavy udělat rozdálně silné týpky .. tento mechanismus uspokojuje GM s kvalitou postav které používá a zároveň nezdržuje hru že si GM bude 5 minut připravovat jednu postavu se kterou se potkaly.. Připravit všechny asi nebude možné protože jak všichni GM vědí hráči dělají spoustu hovadine na které se nedá přirpavit :)

No já četl jen část SR3 tu co je přeložená a část algl. a postavu byvh si udělal.. jestli byl problém v jazice.. tak tě mohu uklidnit.. u nás to taky nejde hrát protože Jazyk je prostě náročnej :)
Ale spousta lidí ti řekne že SR2 je jednoduché na to jak je geniální.. a problém jsem neměl v ničem.. v urřování CČ, postav nebo nějakých situací .. je tam všechno dost intuitivní a volné .. a navíc každý systém je hratelný pokdu jen nehraješ stryktně podle pravidel.. a vemeš to jen jako pomůcku...


Já na SR2 nedám dopustit, je to pohodové vcelku jednoduché (samozřejmě pro někoho kdo má zkušenosti v takových hrách), celé jsem topohopil tak do 3 měsíců od toho co jsme to začli číst.. a dali tak 2 hraní :) Byl to na začátku chaos.. ale když Gm zjsití že má volné ruce a má zdraví rozum tak nepotřebuje na všechno tabulky .. jediné které používáme je při boji a to ještě jen ve vztahu Hráč .. pokdu řeším NP tak to řeším citem odhadem..
Neházím si jestli gangster kterýmu pod nohama bouchl granát přežil nebo ne.. nemá li dupr vlastnosti není to nějaká významná osobnost v ději tak prostě řeknu"půlka ho odletěla v pravo a půlka v levo". Značně to zryhluje a stejně by to tak s největší pravděpodobností dopadlo :)
Zdraví Dag
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

MaxiDag píše:Jo tak to že máš prablémy v CČ??? tyjo to jimi měl napsat již jsem velice zběhlý v SR a systém si nemohu vynachválit :)

Asi hlavní chybou lidí co nemají zkušenosti je že:
1)postavám dávají moc karmy za Runy (unád 5-8 za run)- tak se pak za pár běhů vytvioří mega postavy, nejen s mega schopnostmi a vlastnostmi, ale mají hafo volné karmy. a pak ustojí a opakují všechno.
Uz nekolikrat jsem te upozornoval ze tohle je otazka toho jak chce kdo hrat, ne otazka toho co je spravne nebo spatne. Stejne jako muzu zacit hrat DnD na desatym levelu misto na prvnim, stejne jako si muzu v GURPS zacit se 100, 150 nebo taky 400 bodama.

Je to otazka toho koho chci hrat. Nebo ti pripada ze takovej Spiderman nebo Superman byli malo drsny? Ne vsichni chteji hrat maniky co se vecne schovavaji za rohem a obcas vykukuji. Ne vsichni chteji porad prohravat.

Kdyz reknes "hrajete se silnejma postavama takze to delate spatne" je to jako bys rekl "jezdite cervenym autem takze to delate spatne. auta maji byt zeleny", coz je, jak se ti snazim naznacit, naprost pic^H^H^H blbost.

Navic to roleplaying pises spatne.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Kluci si chtěli zahrát drsňáky jako v Kulhánkovi, takže orientace na boj byla zřejmá, a taky chtěli zkusit "ten Šadouran", když je to tak dobrá hra.
Ale prostě na hru nedošlo.

Problém s čílovými čísly byl hlavně v tom, že různé modifikátory ho často snížily až na 2 nebo 3, pokud bylo moc nízké (ano, super vybavení, ale podle pravidel - zase naopak řídit bez kontrolníhio Rigu znamenalo, že se vysekám v první zatáčce)
A potřeba více úspěchů - to je na ... dvě věci. Buď má postava tolik kostek + rezervy, že si to hodí, a nebo má jen jedno či dvě, a pak neuspěje ani když se rozkrájí.

Btw. zkoušeli jsme hrát i s úplnýma amatérama jen s pistolema, ale mágové s atrálním pohledem a kouzly prostě zametali se vším a nebylo proti nim obrany (v SR2)
Já na SR2 nedám dopustit, je to pohodové vcelku jednoduché (samozřejmě pro někoho kdo má zkušenosti v takových hrách), celé jsem topohopil tak do 3 měsíců od toho co jsme to začli číst.. a dali tak 2 hraní Byl to na začátku chaos..
Eh, to bylo myšleno vážně? Já za jednoduchý systém opvažuju ten, který pochopíš maximálně za půl hodiny a při první, nejpozději druhé hře.
Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů