Jak je to v pravidlech - co zbylo

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Zamčeno
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Jerson píše:Sosacku, opět nemáš pravdu - hráč u mě může začínat s novou postavou jako zkušený, ale to ještě neznamená, že bude znát všechny možné zbraně.
Pak totiž nastává problém, že abych mu dal do ruky něco lepšího, musím začít "Munchkinovat" v roli GM.
Ne, nemusi je znat. Ale muze je znat clovek co vybira to vybaveni pro vojenskou jednotku ve ktery slouzi. Nebo je muze znat jeho kamos co je an to expert. Nebo muze znat jenom nektery a vybrat si tu nejlepsi z nich.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Sosacek píše:Ne, nemusi je znat. Ale muze je znat clovek co vybira to vybaveni pro vojenskou jednotku ve ktery slouzi. Nebo je muze znat jeho kamos co je an to expert. Nebo muze znat jenom nektery a vybrat si tu nejlepsi z nich.
Zejména o tom posledním se rozhodně přít nebudu, ale jistě si uvědomuješ, jaký je to rozdíl od situace, kdy číselné parametry zbraní zná každý hráč a podle toho si vybírá.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Jerson píše:Problém je apíš v tom, že svět SR je takový strašně komplikovaný, ty říkáš "policejní svět" pro jiné je to spíš volná bojová zóna a různé věci podporují jedno nebo druhé.
On svět Shadowrunu neni ani moc komplikovanej. Ve skutečnosti je velice jasně popsanej a jeho setting je jasně definovanej. Bordel v tom dělaj takový ty chytráci, co o tom "zasvěceně" hovoří, protože ho "velice dobře znají" a hrajou ho už "dlouho" a přitom to pro ně neni nic jinýho než ta Tebou řečená bojová zóna. Takový lidi se pak vždycky divěj, proč nemáš a ani mít nechceš SIN (OIČ) - protože prostě nechápou, že mít SIN znamená bejt kdykoliv vystopovatelnej kdekoliv a kýmkoliv, každému v systému (policii, corpům, rozvědkám) oznamovat, coděláš, co si kupuješ, za kolik, od koho... Nemít ho (jako vlastní, nemluvim teď o falešnym nebo krycim) přináší dost problémů, ale je to jedinej způsob, jak ve stínech přežít
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Tuk-Enek píše:Takový lidi se pak vždycky divěj, proč nemáš a ani mít nechceš SIN (OIČ) - protože prostě nechápou, že mít SIN znamená bejt kdykoliv vystopovatelnej kdekoliv a kýmkoliv, každému v systému (policii, corpům, rozvědkám) oznamovat, coděláš, co si kupuješ, za kolik, od koho... Nemít ho (jako vlastní, nemluvim teď o falešnym nebo krycim) přináší dost problémů, ale je to jedinej způsob, jak ve stínech přežít
Tak třeba tohle jsem moc popsaný neviděl, i když jsme OIČ a jeho výhody/nevýhody hledali.
Osobně se mi svět SR až tak nelíbí, prostě nevím jak se k němu postavit a tři GMové se kterými jsem hrál se k němu stavěli každý jinak.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Jerson: Souhlasim, že to je u SR tak trochu problém, nakrásně najdeš sourcebooky k městům a magii a tak, ale sourcebook vyjasňující svět jako takovej schází. Dobře je popsanej v podle mě jinak mizerný knížce Nezačínejte si s drakem a v jejím pokračování Své nepřátele si vybírejte opatrně, jinak se to musí dohledávat jinak, většinou ztěžka.
K tomu SIN jak jsem psal výše - máš SIN = kdokoliv o tobě ví cokoliv. Pohybuješ-li se v bohatší části plexu, tak ti kamerama může koukat přes rameno do novin... nemáš SIN, máš problémy, ale můžeš se pohybovat nezávisle na systému, pro kterej si prakticky neviditelnej... takovej stín. Proto Shadowrun...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Jerson píše:Nerad bych ti kazil náladu, ale průstřel hlavy naní ani zdaleka tak smrtelný, jak to ukazují počítačové hry - třeba plášťová střela se dá přežít.

A neříkej mi, že dobrý roleplaying je vybírání zbraní podle líbivosti. Já osobně bych si vybral zbraň podle účinnosti, co unesu, to bych používal, zvláště když na tom závisí můj život.
jo takže bazuku a přes druhý rameno těžkej kulomet..
Dělám si legraci :)

Víš ono jde o míru omezení toho co je rozumné a co je nutné.. když to budeš brát, tak že si vždy vybereš podel čísla, tak to není správně! Asi zapomínáš, že postava nezná přesné parametry zbraní narozdíl od tebe.. a tak stejně asi v tomto světě by jsi těžko vybíral mezi dvami zbraněmi, kdyby byli v rozdílu o jedno či dvě čísla ... V tomto světě to Nedokážeš rozlišit.. Zato v hrách ano .. a to je právě ten rozdíl... postav a a hráč - který znich vybírá věc. :)
Neřímám že jeto hlavní cěcí ale přístup který zde naznačuji je aplykovatelný kdekoliv... ovšem hráč vždy volí to nejvyšší hodnocení nejůčinnější zbraň atd.. pokud ho to neomezuje :)

no a o té střelbě do hlavy... jo dá se topřežít, ale jen vyjímečně.. za to každej runer na to vynaloží karmu ( ne moc a klidně to přežije s L).

Ovšem pravdou je, že já spíše mluvil o situaci kdy někdo dělá mířenou střelbu na hlavu, nebo ti někdo drží kvér u hlavy... u mě by postava byla mrtvá, kdyby se pokusila uhnout. (no možná nějakej drsnej test reakce - ale i tak by si házela odolávání)... ono se totiž dost málo hraje vlastnosti jako "strach". Každej je hrdina pokud se nejedná o něj osobně. Ovšem to pak má daleko do nějaké reality spíše je to pohádka o super hrdinech co jsou do všeho a ničemo se nebojí.. ovšem hraji hru SR a ne supermani :)
Naposledy upravil(a) MaxiDag dne 29. 1. 2006, 23:57, celkem upraveno 1 x.
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Sosacek píše:
MaxiDag píše:mluvím o sr2 :) 151 Léčba magií :)
to je ale nejakej neoficialni preklad. nemuzes ho zamenovat s oficalnima pravidlama. mohl jsi to tam pripsat sam, nebo to tam mohl pripsat nejakej z prekladatelu, kdo vi.
mám českej překlad - knižní (FASA1995) BG2001... ten už neseženeš :) anevím nevím zda byl nějakej jinej.. dle mě to vyšlo jednou :) A už vůbec si nemyslím že by to bylo špatně :)
jedině že by v Angl. origináme bylo něco jiného, ale nepodařilo se mi sehnat druhé vydání v angličtině :)

nemá ho někdo????
Naposledy upravil(a) MaxiDag dne 29. 1. 2006, 23:27, celkem upraveno 1 x.
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Dag: ccc... ještě chvilku tohoto plošného osočování a urazim se... Za Tukana jsem to měl jednoduchý, střílel jsem s tim, co dělalo největší výbuchy. Se Sienem u sebe často ani nenosim zbraň, většinou kromě pár nožů. A rozhodně se nedá říct, že by Sien nebyl bojová postava. Sethi u sebe nosila lehký pistole... je dost hráčů, co volí zbraně postavám a ne ty, které mají 8M APDS plně automatické s integrovaným smartlinkem, plynoventilačním systémem IV a prodlouženým zásobníkem. Jenže ti většinou nepovažují za nutné se k podobnému vyjadřovat.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Nic jako APDS pod 20mm nenajdete děti, zapomeňte na to. To co se dá sehnat je blíž APFSDS upravený pro malý ráže a říká se tomu APS. A účinek nic moc, pokud nepotřebujete bojvoat s menším tankem (třeba Tachikomou), nebo cyborgama.

Tukan: Sien je vlkodlak! Co by asi tak mohl potřebovat za zbaně? Když pominu to že se zregeneruje z čehokoli (což tady Dag neopomone onačit za muchkinismus) tak k čemu by mu byly pistole?
But nobody came.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Sosan: Já vim přesně co APDS je i k čemu se používá... nebudu se tu rozepisovat, byl by to hnusnej OT. V SR to někdo popsal jako průraznou munici, ale popravdě vlastnosti APDS v SR jsou dost neodpovídající skutečnýmu APDS... Pravý APDS by bylo poněkud hustší...

Dobrá, dobrá... to že je to vlkodlak ale nijak neovlivňuje to, že mu nedávám zbraně podle velkých čísel.
Kromě toho ne vždycky se hodí proměnit se roztrhat všechno v okolí. Popravdě skoro nikdy...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Tuk-Enek píše:Dobrá, dobrá... to že je to vlkodlak ale nijak neovlivňuje to, že mu nedávám zbraně podle velkých čísel.
Kromě toho ne vždycky se hodí proměnit se roztrhat všechno v okolí. Popravdě skoro nikdy...
Tuk-eneku, tohje je dost ... podivný argument. Už jsem si říkal, jak asi dopadáš v SR jen s lehkýma pistolema a ty jsi zamlčel, že je tvoje postava poněkud nestandartní. Být to člověk, tak už by určitě natáhl brka kvůli nedostatečné výzbroji, ne?

Taky jsem měl v družině upíra, chodil jen s piustolí a občas vzal ostřelovačku, jenže to se mu to bojuje, když má zvýšené fyzické atributy a další věci, o kterých ani nevím. Kromě toho, že taky rozchodí ledacos.

A když každý blbec na kterého střílíš má pancíř 4 a tělo 4, tak je to lehká pistole opravdu k ničemu a postava by byla blbá, kdyby na jejich používání trvala (navíc bez vylepšení) Blbá a mrtvá.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Tak abych to pro ty, které mé postavy neznají, objasnil a nedělal tu ze sebe munchkinoidního debila:

Sien JE vlkodlak a ANO, má schopnost regenerace, sice ne uplatnitelnou v boji, ale v řádu desítek minut až hodin (při fakt masivním zranění), ale to je jedno. ANO, Sien ve vlčí podobě opravdu JE vraždící bestie, a to rozhodně ne slabá a nakonec ANO, Sien jakožto dítě ulice a chráněnec bounty huntera má bojový skilly a dal by se z těchto titulů prohlásit za efektivní bojovou postavu.
ALE
Sien bojuje jen nerad a to, že u sebe obvykle nenosí zbraně a i vestu si spíš neoblíkne než oblíkne je dáno jeho charakterem a ne tím, že je werewolf (i wolfíkovi by se hodilo H&C s průraznejma a laserem a kevlar 5/4). Sien má schopnosti bojových postav a umí je uplatnit, ale nebyl stvořen a nehraju jej jako bojovou postavu, boj je u něj až jednou z posledních variant, které téměř vždy předchází například pokus o dohodu. I v boji se snaží nezabíjet, je-li to možné.
Sien u sebe nenosí, když už je nosí, lehké pistole, ale ares predatory. Nikdy jsem netvrdil, že u sebe nosí lehké pistole.
Při zpětném pohledu na se Sienem odběhnuté runy nenacházím situaci, kterou by nepřežil, kdybych jej zahrál stejně, ale byl to pouze člověk a ne werewolf.

Pro případné nedůvěřivce se na fóru, popřípadě na http://stinobeh.webzdarma.cz pohybují lidé (Arfi, Sethi, z těch na foru), kterých je možné se doptat.
Sosan by o mé hře taky mohl něco vypovědět, i když s ním jsem hrál postavy poněkud odlišného charakteru...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Jerson píše: Naproti tomu stojí postup hráčů, kteří si před hrou projdou pravidla a najdou nejlepší čísla - a tuto zbraň dají své postavě. To odpovídá situaci, kdy by postavě prošli rukama všechny dostupně zbraně a každou otestovala v bojových nebo srovnatelných podmínkách. A právě tohle se mi nelíbí a právě proto hráčům nesděluju pravidla týkající se věcí, které nemají.
no vpodstatě si se dostal k tomu co jsem říkal... ale nejde o to někomu zakazovat dívat se do pravidel (ale tento příspěvek jsem nečetl .. ale spoléhám na soáčka že jsi to říkal). Problém a podstata je v tom, že hráči mají být soudní , mají mít zkušenosti (žádnýmu zelenáči nevyčítám, že dělá to či ono ale po 1/2 roce hraní, už by mohl vědět co a jak).
Je to v kvalitě hráče! Takže proto ríkám Hráč má hrát charakter stejně pečlivě jako studuje pravidla a vybírá zbrně a čísla :) Ovšem to nejde nikomu přikazovat, k tomu se musí dopracovat! Ovšem pokdu nějakého matematika necháš aby se hrabal v číslech a při vedení se odkazoval na kostku a pravidla rozum nechal někde nas stole, tak je to špatný. Pokdu ovšem celé skupině sytém, styl hry a věci kolem vyhovují tak ať hrají .. ovšem u vás byl problém a tak tam bylo asi něco špatně :) A tak se mělo hledat :)
Další provlém u vás byl v tom, že jste asi měl přesně toho GM, který prostě nemuměl moc vést RPG, pokud je ve skupině riger, tak si taky musí zahrát. U más jsem měl připravenou část speciálně pro rigera.. Pokdu hrál.. to, aby mohl využít svých schopností :)
Používání sond, jízda autem .. atd. jinak by si nezahrál .. sice často nadával že jsem mu zase něco poškodil atd.. ale myslm že nějakou tu šanci zahrát měl :)

Tukane: no vím že ty jsi hrál hodně extrémě.. ale mluvil jsem o celý vaší skupině! A myslím ež tam RPG je hodně v předu i když ty jsi dělal všelijaký šílenosti..
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Sosacek píše:
Jerson píše:Naproti tomu stojí postup hráčů, kteří si před hrou projdou pravidla a najdou nejlepší čísla - a tuto zbraň dají své postavě. To odpovídá situaci, kdy by postavě prošli rukama všechny dostupně zbraně a každou otestovala v bojových nebo srovnatelných podmínkách. A právě tohle se mi nelíbí a právě proto hráčům nesděluju pravidla týkající se věcí, které nemají.
No sam jsi rikal ze v tvoji hre musi vsechny postavy zacit jako zacatecnici ve vsech oborech co delaji, takze chapu ze nemuzou rict "uz s tim mam zkusenosti", ale predpokladam ze ostatnich se to netyka.

No nic. Na to jsou jiny diskuse.
ktomu jen dodám.. pokud jde o SR tak tam už začínáš jako profík.. nebo spoň pokročilej začátečník.. .) a růst tak jde hodně pomalu.. pokud se to nepřežene s karmou :)
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Jerson píše:
Sosacek píše:Ne, nemusi je znat. Ale muze je znat clovek co vybira to vybaveni pro vojenskou jednotku ve ktery slouzi. Nebo je muze znat jeho kamos co je an to expert. Nebo muze znat jenom nektery a vybrat si tu nejlepsi z nich.
Zejména o tom posledním se rozhodně přít nebudu, ale jistě si uvědomuješ, jaký je to rozdíl od situace, kdy číselné parametry zbraní zná každý hráč a podle toho si vybírá.
ale to je právě špatně... kdyby hrál podle svojí role, tak by si to mohl vzít tak samo ale měl by pro to důvod... ale pokud si hráč vybere z pravidel to nejlepší (podle čísel) a nepřemýšlí tak je to prostě jen powergamer a jeto.. s RPG to pak začíná mít málo společného i když se to nevylučuje.

Musím ještě dodat, že atmosféru a to jak se mají postavy chovat a jaké zbraně kupovat a shánět nastavuje GM. pokud hráč má pocit že ostatní po něm střílely a on stále dostával a on střílel a nikomu nic neudělal tak je to špatně. Často se to stane když proti nám GM pošle takové týply kteří jsou jako amateři, ale dá jim schopnosti podnikového zaměstnance (tedy profíka) a ještě ho vylepší.. již jsem to tu zmiňoval je to také na GM který musí dělal reálné ochranky kteří jsou obyč. lidi s nějakým tím vylepšením a nějakou dovedností ale všechno se má pohybovat tak kolem 3-4. a ne dát jim supr. výbavu, přesilu, znalost terénu, překvapení, a ještě ultra vysoké atributy a dovednosti... jenže to ti udělá každej Gm kterej začíná a tím myslím tak 5-10 vedení.. pak zjisí že při hře mu pořát někdo umírá, že to nikoho nebaví a že všichni mají raketomety a opakovací brokovnice a kouzla na 9.. je to začarovanej kruh (jak jsem také říkal) hráči chtějí víc protože se cítí slabý, GM je chce ohrozit a tak udělá silnější nepřátele, Hráči zase chtějí být lepší.. atd... ale je to už pak jen o Power a ne o RPG.. mě se to stalo ve dvou skupinách ... jedna to nedala a hraje tak dál... DRD s těma již nehraji (13 let společbného hraní - jednou se skončit musí) a druhá se sice podřídila a trochu se hraje RPG.. ale jsou hráči kteří to i po těch letech nechápou nebo prostě nechtějí :)
Je to umění dělat GM, PJ, a nejen v tom, umět udělat příběh... ale vést hru ke zdárnému konci, aby na konci byl opravdu konec a pocit - aspoň pro některé že si dobře zahráli a něčeho i dosáhly (vyjma těch co počítají mrtvoly) :)
Zdraví Dag
Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů