Jak je to v pravidlech - co zbylo

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 12:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman »

2jerson s tym rigom je to hlupost...

ide o to ze ty si nemusis hadzat nic pokial ides v ramci normy ale ked chces ist 150 do 90 stupnovej zakruty bez spomalenia a havarovania tak tam samozrejme mas riadne cč ale si to predstav zeby si to mal uriadit normalne.. to proste nejde... a nato je tam ten rig...
tak isto ako su deckeri...

sr2 je jeden z najlepsich hernych systemov ake som kedy hral,cital a vyskusal...

to ze cč znizis na 2-3 no a? ked hraju superhrdinov s hafom waru atd tak sa nediv.... ale ved gm musi byt trosku rozmanite tak mu das do chrbta 2 typcov z brokovnicou koreho necakaju a uvidis ze sa to zacne vyvyjat inak...
a kuzelnici su ultimatny to vzdy ale vela ludi zabuda na to ze aj kuzla dostavaju +k cč za viditelnost (kryt,tma) a preco proti nim nepostavit tiez kuzelnika s manovou gulou 6 alebo ten sniper na streche...

da sa tam toho vymysliet vela a nemusis ich hned zabit.... take odstrelene koleno toho tiez spravi vela... alebo ruka... strielat s druhou s postihom +2 nie je sranda hlavne ked v tej druhej ruke nemaju smartlink....
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

[quote="Jerson"]Kluci si chtěli zahrát drsňáky jako v Kulhánkovi, takže orientace na boj byla zřejmá, a taky chtěli zkusit "ten Šadouran", když je to tak dobrá hra.
Ale prostě na hru nedošlo.

Problém s čílovými čísly byl hlavně v tom, že různé modifikátory ho často snížily až na 2 nebo 3, pokud bylo moc nízké (ano, super vybavení, ale podle pravidel - zase naopak řídit bez kontrolníhio Rigu znamenalo, že se vysekám v první zatáčce)
A potřeba více úspěchů - to je na ... dvě věci. Buď má postava tolik kostek + rezervy, že si to hodí, a nebo má jen jedno či dvě, a pak neuspěje ani když se rozkrájí.

Btw. zkoušeli jsme hrát i s úplnýma amatérama jen s pistolema, ale mágové s atrálním pohledem a kouzly prostě zametali se vším a nebylo proti nim obrany (v SR2)

no tak to ti musím vysvětlit i v pravidlech ..a je to logické je napsánmo že na všechno se názet nemusí :)
O řízení auta či motorky tam je jkasně napsáno že pokdu jedeš normálně tak se nic neděje teprv pokud s autem děláš vyložený prasáry .. tja honička přes rušnej metroplex tak se to bere jako řízení a jetřeba mít dovednost.. v takové době umí řídit kde kdo aspoň auta a motorky vrtulník aletadlo bych asi nedovolil :) musel by jsi mít dovednost na 3 a pak jo :) pokdu se zase něconebude dít :)

super výbava v pravidlech???? no nevím nevím.. my používáme ještě katalog se super výbavou a není to tak pokaždé a když na někoho kdo má neprustřelnou vestu střílí devítkou a trfí ho dvěma úspěcham a nějakej polda .. to by zase byla hra o něčem jiném než o runerech.. profících :)
pokdu tě někdo z AK-čkem nakropí dvěma dávkama .. a ty nejsi troll ork a nemáš porádou vestu tak jse s tebou ámen pokdu tě trefil :)

a ikdyž budeš mít štěstí tak skončís s modifikátorem +2 a máš utrum :)

tak už nikomu moc nic neuděláš :) pravda je že pokdu se stáhneš tak to asi přežiješ :)

Také bych řekl že jde o to aby psotavy nechodili běžně v super zbroji nebo m,ěli u sebe brokovnici AK nebo nějaké samopaly .. je to nebezpečné a nějaká kontrola nebo detekční rám a mají utrum.. .)

je to všechno o rollplayingu a o tom jak nastavíš svět.. u nás mají Runeši jen do velkých akcí komplet výbavu.. ale tam musejí počátat s množstvím nepřátel.. a takový nějaká sonda s kulometem jako ochrana není zase tak odvěci :)

Mágové? s astrálním pohledem??? kčemu jim byl? jedině projekce k zjištění kde kod je.. a v případě že tam je někdo mag aktivní nebo je tam duch tak ten souboj nikdy není moc lehkej :)
pokdu slouží jen k zjištění kde kdo je tak to je dobrá věc proti nějakým týpkům z ulice.. jinak hrozí že se potkáš s jiným mágem nabo šamanem a navíc tam může býd duch elementál jako hlídka a to fakt pak už není sranda... :) v astrále nní tak bezpešno.. u nás máme strch jít do astrálu a navíc jak se vrátíš.. tak pár chvil asi minutu máš oslabenou amgii o 1 bod.. což je nepříjemné :)

Pravdou je že magie je dost silný ale zase není všemohoucí a prostě mág co umí plošné kouzlo a dobře mu vyjde (5 úspěch - to není problém pokdu mají SV:2-3 jako obyčejní maníci) položí nazem 10 členů gangu co na ně vyrazili... ale pokdu zase kouzelník dostane třeba M ko tak už nikomu nic neudělá..

Musíš to brát tak že proti obyčejným lidem jse prostě dobří.. a obyčejných lidí je všude dost (ochranka, vrátní, gangstři, mafie, policie) pokdu al eněkdo je runer, podnikovej zaměstnanec (profi ochranka)SWAT, tak hold budou mít schopbnosti jako runeři a navíc i techniku... :)

Jo ještě mě napadá korporace najámají obyčejné lidi na hlídání a tak protože oni mají spousty techniky a prachů .. a tehcnika nahrazuje čáástečně jejich slabost :) kdo by si divolil pěstovat ochranou bandu runneru. jen vyjímečně se dají najmout ale jinak tamnajdeš běžný kontakt podnikové ochranky maximálě s vyšší nebezpečností .. :)
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Pánové, stím řízením ... mrkněte se na nějaký film nebo reálnou honičku - nadupaná auta, jendou rukou řídí v provozu a druhou střílí, občas má i prostřílené auto - tyhle situace mám namysli, a řidič bez kontrolního rigu je prostě nezvládne vůbec. Stejně tak rigger, který jede v autě, které se nedá napíchnout, to je mu výbava za půl milionu k ničemu a rozfláká se i s řízením 6.

Dvě věci - když jsme hráli Low level, tak bylo nesmyslné dávat proti nám mága, když jsme šli vymlátit pár proachů z bandy grázlíků. A tam zatraceně pomáhalo vědět, kde kdo je, a GM si rval vlasy, protože to neměl mágovi jak zatrhnout.
A naopak při plné výbavě jsme všichni museli používat automaty, protože nic jiného nebylo proti zborojím dost účinné, a dokonce v jendé akci museli jít tři samurajové před mým pancéřákem, protože protivníci měli protipancéřovou raketu a oni by zásah ustálil natolik, aby je mág vyléčil, zatímco já bych auto dohromady už nikdy nesložil.

Jo a mág létal jako superman, na sobě nějakou tu bariéru a bylo pro něj snažší hodit protivníkům na hlavu auto, za kterým se kryjou, než je těžko zaměřovat silovou vlnou. Všechno podle pravidel SR2. já prozměnu z auto nevylézal a všechno řešil sondama, protože jinak bych byl okamžitě tuhý. A zásadně vyvolával duchy nad dvojnásobek charismy, protože to způsobovalo fyzický odliv a ten se dal léčit snadno.

Skončili jsme na schopnosti vzdušného ducha splnit přání, totiž hodit kámen do motoru stíhačky - podle pravidel brnkačka a co to způsobí si domyslíte sami. GM nenašel, co by s tím mohl udělat.

Když mi někdo říká, že SR2 je nejlepší hra, tak mi opravdu přijde, že moc věcí asi nehrál.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

MaxiDagu je to roleplaying. ne rollplaying. rollplaying je ironicky nazev pouzivany pro hrace kterejm jde hlavne o hazeni kostkama.
But nobody came.
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Sosacek píše:MaxiDagu je to roleplaying. ne rollplaying. rollplaying je ironicky nazev pouzivany pro hrace kterejm jde hlavne o hazeni kostkama.
asi máš pravdu :) roll je něco jiného, ale kontextově to tak nikdo, kdo to psal asi nepoužil jinak :)

Ale chápeme se né :) Jedná se o hraní rolí .. .:)

Dík za vhodnou připomínku :)

Asi bych to psal dál :)
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Jerson píše: Pánové, stím řízením....
no asi máš pravdu, ale jde o to že pokdu si chceš hrát střílečky které jsou v AKČNÍCH AMERICKÝCH filmech tak si to prostě uprav a ddj tam místo +4, +2 a nebo ještě míň. Myslím, že zde se jedná o snahu popdat realnou situaci ..a ta se asi ve filmech určitě nikdy nezobrazuje :) a navíc zkušenej RUNER by zvládl i to .. je to asi o volné karmě.. a tak.. :) A hold Riger je dost potřebnej :) pokdu se utíká :) To že ho hráčiu nemají mezi sebou neznamená že by se snějakým nemohly dohodnou t ale pak ho buď budou muset oddělat nebo se sním rozdělit :)

Je třeba si uvědomit jak to vypadá v Seatlle! je to město o 3 milionech obyvatel :) Tam asi bude aut hodně co? Je to navíc také velké přístavní město. .. takže to tam asi bude dost nacpané :) Prázdná ulice bude mít janou naročnost.. ale to pravidla taky popisují.. ovšem já ro řeším rozumem :)
Jerson píše: Dvě věci - když jsme hráli Low level, tak bylo nesmyslné dávat proti nám mága, když jsme šli vymlátit pár proachů z bandy grázlíků. A tam zatraceně pomáhalo vědět, kde kdo je, a GM si rval vlasy, protože to neměl mágovi jak zatrhnout.
Jasné to byla jen připomínka co se dá.. taky to tak dělám :)
Nechápu co Gm tak vytočílilo že si dere vlasy? měl snad v plánu, aby Runeři neuspěly? A banda nějakých chuligánů čo neco ukradla se nemůže srovnávat s Runery to je snad jasné zda totiž na začátku začínáš jako profík.. a tůvj růst (pokdu to s karmou nepřeháníš) je docela pomalý :) tak za 10-20 her se tvoje postava možná posune o třídu výš.. ale těch tříd kde se dá dostat je víc než jedna.. takže není zase všemocný ale není to nějaká Lama :)
Jak říkám není třeba se tím vůbec rápit je to sice skvělá možnost .. ale ne vždy je to vpohodě :)
Jerson píše: A naopak při plné výbavě jsme všichni museli používat automaty, protože nic jiného nebylo proti zborojím dost účinné, a dokonce v jendé akci museli jít tři samurajové před mým pancéřákem, protože protivníci měli protipancéřovou raketu a oni by zásah ustálil natolik, aby je mág vyléčil, zatímco já bych auto dohromady už nikdy nesložil.
Stěžuješ ti na hlouposti.. je to o citu... :)
automaty se používají.. v tomnevidím porblé... Ares je k ničemu pokdu někdo má kabát nebo vestu a ty nejsi fakt moc dobrej.. prostě je to jinej než ten svět kterej znáš.. nevím jak moc přirovnat která vesta v SR je srovnatelná s tou dnešní ..ale určitě je to tam na lepším vývoji stejně jako lékařství ..spousta věcí je tam ale zase pozadu.. to se všechno dá domyslet... protože přesná pravidla jsou kničemu a roumní lidé najdou ce
Jerson píše: Jo a mág létal jako superman, na sobě nějakou tu bariéru a bylo pro něj snažší hodit protivníkům na hlavu auto, za kterým se kryjou, než je těžko zaměřovat silovou vlnou. Všechno podle pravidel SR2. já prozměnu z auto nevylézal a všechno řešil sondama, protože jinak bych byl okamžitě tuhý. A zásadně vyvolával duchy nad dvojnásobek charismy, protože to způsobovalo fyzický odliv a ten se dal léčit snadno.
Jak říkám létání je hodně těžké... seslat ještě ktomu barieru... toje ještě těžší +2 za udržování létání, zvedání předmětů je jednou z hodně těýžších věcí...

příklad:
zvedám auto.. Forda... kouzlem. :) vylezu abych ho viděl.. je to ND.
Test vyvolání kouzla:
ČC: 15 (4 základ +10 za 1000kg auta je to asi víc ale pro příklad to stačí + 1 za pochyb) to je dost... a ještě předpokůádám že neudržuje žádné kouzlo, není zraněn a ni omráčen.
Počet kostek kouzleníka 12 (6 +6 z rezerv...)
Sem si to hodil: mám jden úspěch :) což je slušný výsledek.
Odolání: dejmetomu taky odolám..není to samozřejmé

Takže jsem schopen dané auto zvednout ,ale pozor.. to že jsem vylezl znamená žena mě může někdo pálit ..jsem jen v částečném kritu.. manízi mohli mít odloženo a když jsem vylízal mohli střílet... a kouzelní k není z těch co by zrovna odolali samopalu... třeba uzine :)
V případě že bych létal a ještě měl štít... nebo najěkou ochranu .. (ale udržovat 3 kouzla to umí už jen profík) tak by CČ bylo 19 a to už je masakr... hodit to není nijak jednoduché... a to i s opakováním..

Samozřejmě za předpokaldu že mě netrefili dostal li bych zásah třebA M tak by bylo CČ: 21 :) No a to už je fakt náhoda aspíš hloupost dělat něco takového :)

Navíc zvednutí a přesunutí není okamžité a protivníci mohou utéct... dal bych to jako test rychlosti proti 6 :) a dva ůspěchy, aby je to neohrozilo .. při jednom úspěchu zakopnou nebo jsou sraženi ale nic se jim nestane :)

Duch:
Pokud je šaman při vyvolávání ducha zraněn nebo omráčen tak se duch vzdálí :) takže žádného nevyvolal :)
U mága dokonce hrozí že ho napadne :) Navíc pokdu dáš mágovi knihovnu na vyvolávání 15 tak se pak nediv že hledá způsob jak by elementála o síle 15 mohl vybolat :) když bude mít 5 tak hold nic většího nemůže a není to Gm buzerace že hráčům nedáš všechno maximální :) já po 2 letech občasného hraní a roku života (postavy) jsem získal přístup do knihovny která má 7/8/9 hohoncení.. doteď jsem měl jen 6 a 4 :)
Ducha nevyvolávám většího než 4 mám první 6 ku a ta má jen 2 přání a jak mi zkušenostni ukazují není to kdo ví co.. jeho útok ať je kdekoliv na nějaké Runery je oničem a na lidi tak na 50% účinný :)
Jerson píše: Skončili jsme na schopnosti vzdušného ducha splnit přání, totiž hodit kámen do motoru stíhačky - podle pravidel brnkačka a co to způsobí si domyslíte sami. GM nenašel, co by s tím mohl udělat.
ty vog? co jste to měly za pravidla? duch není ani tak rychlý.. aby stíhačku dohonil.. a pokdu stála v hangáru, tak to klidně mohl udělat kdokoliv z hráčů.. pokdu se tam dostal ten duch tak kdokoliv. navíc asi jste vůbec nechápu jak duch veme věc a přenese ji jedině najakou telkinezí ... duch není schopen nic brát.. pokdu rto není v jeho popisu a kdo mu nádrž otevřel? každý bz ho divěl... kdzbz tam jen tak čekal.. navíc stíhačkz jsou chráněny podle mě i magickz protože patří pod armádní výbavu.. takže by se tam asi tak těžko dostal.. :)
Jerson píše: Když mi někdo říká, že SR2 je nejlepší hra, tak mi opravdu přijde, že moc věcí asi nehrál.
No k tomu jen: hráli jste to spíše jako nějakou akční, mega přehnanou a ve spoustě případů chybně interpretovanou hru,... chyba není ve pravidlech, ale v jejich používání.. jak jsteje používaly... prostě to co mi tu popisuješ se u nás nastalo ani z 1/2... a trápíš se tím že tví zabijáci prostě pobijí 15 nějakých obyčejných lidí :) nebo že jim nic neudělám TP když na sobě mají výbavu za pár stovek tisíc ...

Dej jim nějakého zaměstnanec korporace nebo nějakého mága. :) a když ho dobře zahraješ, tak jim natrhne držku :)

Jo aještě neco: u nás stejně jako karmu hlídáme přídun penež!!!
A je to docela jednoduché za práci dostanem tak 10-80 tisíc dohromady vždy se pak ještě neco najde a nakonac každej vydělá tak 20-30 tisíc.. :) a to za pár dní ... takže je to až dost :) je to totiž tolik peněz že si za ně můžeš žít 2-3 mezíce na vysoké životní úrovně za 2-3 dny práce.. to docela jde...

nesmíš se nechat uchlácholit hráčema kteří si stěžují že tak nebudou za tento tun mít na nový Deck nebo na nový implantát :) pak by za pár runů měli všichni samurajové reflex. vl. 3ky Alfa, mágové ohnisek co se jim ráčí a riger několik aut vybavených a pančéřovaných jako tank..

Když se zamyslíš to že to u nás nedovolujem a děláme to s ROZUMEM.. (přidělování peněz, karmi, shánění věcí, atd.. )můžeme s "normálními: posatavmi hrát spoustu beů aniž by se znich staly magalomani s vlastnostma na 2xrasové maximumm s dovednostma na 9 a supr výbavou za 1 miliono... prostě je to otom jak často a dlouho chceš stou postavou hrát :)

jedno hraní klidně ať mají co chcou
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Teda číst to po tobě ...

Popisoval jsem to co jsme hráli podle pravidel, sedm let zpátky. Nediv se, že jsme chtěli mít silné postavy, když si dám milion do zdrojů, tak mi GM může krouhat peníze jak chce, stejě mám do začátku ledacos.

CČ pro levitaci je +1 za každých 100 kg, u běžného auta je ale napsáno, že pro účely tohoto kouzla se počítá, jako by každý bod konstrukce byl 100 kg. Takže sporťák ti dá +2 a jen stačí, abys ho viděl přes okénko auta, za kterým se kryješ, nemusíš vylézat.

Stejně tak když duch dokáže Xkrát zpomalit nebo zrychlit cokoliv v oblasti a splnit službu, proč by neměl dokázat dohnat stíhačku? Pohybuje se v astrálu.

A při low leveru GM nechtěl, abychom to měli tak jedoduchá, jaké jsme to s mágem měli.

Ale to už se opakuju ... prostě SR a jmenovitě SR2 je jeden ze systémlů dělaných pro powergamery.
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Jerson píše:Teda číst to po tobě ...

Popisoval jsem to co jsme hráli podle pravidel, sedm let zpátky. Nediv se, že jsme chtěli mít silné postavy, když si dám milion do zdrojů, tak mi GM může krouhat peníze jak chce, stejě mám do začátku ledacos.

CČ pro levitaci je +1 za každých 100 kg, u běžného auta je ale napsáno, že pro účely tohoto kouzla se počítá, jako by každý bod konstrukce byl 100 kg. Takže sporťák ti dá +2 a jen stačí, abys ho viděl přes okénko auta, za kterým se kryješ, nemusíš vylézat.

Stejně tak když duch dokáže Xkrát zpomalit nebo zrychlit cokoliv v oblasti a splnit službu, proč by neměl dokázat dohnat stíhačku? Pohybuje se v astrálu.

A při low leveru GM nechtěl, abychom to měli tak jedoduchá, jaké jsme to s mágem měli.

Ale to už se opakuju ... prostě SR a jmenovitě SR2 je jeden ze systémlů dělaných pro powergamery.
No omlouvám se budu se snažit :)

Nemáš pravdu, máš nějakou vadnou vezi pravidel.. :) je tam napsáno, že dopravní prostřecek má 1000kg..(to odpovídá né?) to je CČ:10.. a pokud tam máš napsáno něco jiného, tak je to i z pohledu laika divné... zvednou auto s cílovým číslem o 1 větším než zvedání člověka :)
A je na GM, aby ti určil kolik to bude :) Takže klidně může říct, že to bude vyšší třeba 12 protože v autě je ještě spousta věcí + mrtvola v kufru :)

Nepochopil jsi jak systém bere viditelnost.. jsou tam tyto varianty (pro zjednodušení pravidel):
-Vidíš ho celého modifikátor viditelnosti: 0
-částečný kryt modifikátor viditelnosti: +4
-nevidíš nic modifikátor viditelnosti: +8

takže vidět jsi, když vystrčíš kousek hlavy, tak útočník na tebe má +4, ale může střílet :) Je na GM, aby určil zda je to možné, ale v případě že ho vidíš a on tě trefí by zase měl brát, že zasáhl hlavu a tudíž jsi mrtvý...
ono to není zase taková sranda vystrkovat hlavu.

pozor Duch nezrychluje xkrát... ale zvyšuje rychlost takže třeba elf s rychlostí 5 a duch s účinností 5 zvýší rychlost na 25*3 tudíž 45 metrů. a jedná se o rychlost v reálu ne v astrálu.. tam není domena žádného ducha.
Duch sám odobě má pohyblivost jinou, ta plyne z jeho vlstností.. je to něco jako kouzlo kterým daného člověka urychlí :)
A nezapomeň na důležitou věc duch pokud je v astrálu nemůže zvedat předměty .. takže by asi nedokázal vzít kamínek a dát ho do nádrže stíhačky která letí :)

Prostě jak říkám stěžuješ si na pravidla a přitom to co popisuješ ani vzdáleně není možné dle uváděných pravidel v SR2 :)
Ale my jsme na začátku dělaly taky hrozné hovadiny, takže se nedivím, občas to tam není dobře popsané... ale člověk musí uvažovat a nebo se poptat na netu a dozví se jak to asi je... :)

No SR2 je dělaný dosti volně, takže pokdu jsem si udělali postavy a hraní power tak to asi tak musí vypadat :) A to je v pořádku.
U nás hrajem někdy jednoduché a někdy náročné a složité věci... a vpodstatě, všechno hráči přežili, ale hlavní věcí je u nís RPG a hraní svých charakterů, životů postav a určitě se u nás nestává to, že někdo udělá něco snadně... protože jak vidíš věci které popisuješ by u nás nikdo ani nezkoušel :)

Navíc:
Kdyby to bylo tak snadné jak říkáš, přece i druhá strana by to měla tak snadné a pokdu jsem hráli jen jednoduché a nenáročné zápletky, tak se nediv, že hráči vyřešili problém příliš snadno.. (u složitějších zápletek se dají budovy chránit proti astrálnímu vniknutí, místa nebo lidé chránit astrálními bytostmi a spousta dalších věcí .. fantazii nebo použití dalších pravidel se meze nakladou).
Kdyby jste si udělali obyvatele, bez výbavy a schopností to by pro ně bylo pak složité a náročné.. ale takto? jednodušší věc jednoduché řešení.

A pokdu jsem maník který má výbavu za 1M tak se asi nebudu starat o nějaké běhy za 5 tisíc Yn někde v chudinské čtvrti (a za low level asi víc na hlavu nebude). Možná jednou (kvůli kamarádovy), ale pak ti na to hodím buřta a budu dělat něco svého :)
Přece jen životní styl něco stojí (10000 za měsíc pokdu si koupíš další věci tak klidně 15000) a za ty prachy z low ani nezaplatíš možné ztráty (munice, vesty, a už vůbec ne případný pobyt v nemocnici) :)


škoda, že to nechceš probrat víc .. chápu je to pro tebe pase, ale myslím že chyba byla někde v přístupu .. spousta lidí co přejdou z jiného sytému na SR, mají problémy ustát tu změnu a hrát solidně, já dokonce jel za lidma do Praglu, abych se to naučil.. hrál jsme snimi jeden run a ještě ne celej... ale naučil jsem se jak se hraje SR.. a to učím i svoje hráče/GM. Dnes všichni Gemují a hrají a myslím že úroveň a kvalita hry se zvedla tak o 80% :) ještě je co zlepšovat ale je to slušný :)
Kdo chce hrát power bude ho hrát v jakémkoliv systému a kdo chce hraát RPG tak taky :) Né? Muslím, že na tom se shodnem.

Děkuji ti za trpělivost při čtení mých dlouhých popisů :) Hold raději mluvím :) tam ty chyby nejsou vidět :)
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

MaxiDag píše:Nemáš pravdu, máš nějakou vadnou vezi pravidel.. :) je tam napsáno, že dopravní prostřecek má 1000kg..(to odpovídá né?) to je CČ:10.. a pokud tam máš napsáno něco jiného, tak je to i z pohledu laika divné... zvednou auto s cílovým číslem o 1 větším než zvedání člověka :)
Teď na to koukám, máš pravdu, u kouzla je 1000 kg.

To ale není podstatné ... po čase jsem se dostal k netu a lidem, co se o SR na netu vyjařují ... my jsme proti nim břídilové. Ultratěžé kanony, raketomety, boje proti vrtulníkům a obrovským přesilám, o super magii, biowaru a schopnostech Otaku ani nemluvím.
Ano, dá se hrát běžný obyvatel, ale když pak s lehjkou pistolí a slabou střebou nedokážeš ustřlet protivníka, na motorce se v první honičce přizabiješ a nějaký blbec tě pokropí UZinou a bez zbroje to prozměnu odneseš ty, protože on měl štěstí, tak se těžko zabrání tomu, aby si hráčui pro své postavy pořizovali lepší vybavení, zvlášť když jsou toho plná pravidla včetně archetypů.

Charakter můžu hrát v jakémkoliv systému, ve kterém zoufale nepotřebuju tmavá skla do auta, aby mě první nepřátelský kouzelník nezabil i s celou posádkou dřív než cokoliv udělám.

Jinak 80% lidí co hraje SR a mluvil jsem s nima si myslí, že silné zbraně, mocná magie a kyberware je prostě základ SR - kdyby nebyl, proč by tam dávali taková pravidla? (Jejich argument).

Co jsi hrál kromě SR?
Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 12:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman »

najlepsie je ze vela ludie nevie v com je kuzelnik strasne zranitelny...

pokial ma zamky (aby nemal +CČ za udrziavanie tych kuziel) staci jeden obycajny supka mag s bleskom 4 a bude kuzlit na neho cez zamok...
ked sa trafi dobre zrusi u tu levitaciu a + mag schytava dmg..
a hadzat si proti urovni zamku (ktore je 1) takze ma cč 2 je fakt smiesne...

v sr je vela veci ktore sa daju vyuzivat .... ale je tam este viac veci ktore sa daju vyuzit proti tej veci ;o)

to s tym autom je smiesne co si vravel.... tie nadupane auta ktore maju su vylepsovane vsetkym moznym ... aj ty si mozes stiahnut upravou riadenie na 2... potom dostanes +(teraz prehanam - hram rigera) +4 to mas cč 6 a so skilom 6 a ked das do toho karmu tak proste ten jeden uspech hodis vzdy...
takze to v poho zvladnes tak neviem ake cč ste vy pouzivali alebo proti comu ste hadzali....

lebo raz vravis ze cč boli strasne male a potom sa uz to nedalo obhodit...
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Shadowman píše:to s tym autom je smiesne co si vravel.... tie nadupane auta ktore maju su vylepsovane vsetkym moznym ... aj ty si mozes stiahnut upravou riadenie na 2... potom dostanes +(teraz prehanam - hram rigera) +4 to mas cč 6 a so skilom 6 a ked das do toho karmu tak proste ten jeden uspech hodis vzdy...
takze to v poho zvladnes tak neviem ake cč ste vy pouzivali alebo proti comu ste hadzali....

lebo raz vravis ze cč boli strasne male a potom sa uz to nedalo obhodit...
Ale o to právě jde - já jsem měl kontrolní Rig 3, takže jsem uřídil všechno v pohodě - přes napojení. Ale pak jsem sednou do auta, které nemělo elektroniku a byl jsem v prdeli (doslova), protože CČ bylo ze základu 6 a na rušné ulici se mi ještě zvýšilo, Rig nerig. Rezervy jsou použít nemohl, protože ty jsou závislé na rigu. Takže ač praticky velmi dobrý řidič, nabeton lepší než nějací amatéři, měl jsem smůlu.

To co mi na SR vadí nejvíc je ta ultimátnost - jsem super řidič, mám dobré auto, fajn. Ale pak přijde běžný mág podle pravidel a sešle na mě ovládnutí mysli, kterému nemám šanci odpolat a já postřílím svoje kámoše a pak se ještě oddělám (na to nedošlo, ale kdyby dotyčná mágyně chtěla, tak jsem s tím nic neudělal)

Stejně tak zbraně ... buď jsem tak slabý, že nikomu nic neudělám, nebo jsou zásahy prakticky ultimátní - oblast mezi tím byla přímo ve hře velmi úzká. A když už, tak přiskočil mág, vzal rezervy ... a místo mrtvého kámoše byl najednou komplet zdravý - pokud nebyl plný kyberu, pak prozměnu zase nebyla moc šance.

Nemluvě o tom, když jsem narazil na popis zbraně 18S, co vystřelí 15 ran za kolo - proti čemu to má být zbraň? A jak se bude stabilizovat?
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Jerson píše:... po čase jsem se dostal k netu a lidem, co se o SR na netu vyjařují ... my jsme proti nim břídilové. Ultratěžé kanony, raketomety, boje proti vrtulníkům a obrovským přesilám, o super magii, biowaru a schopnostech Otaku ani nemluvím.
No já zase znám dvě skupiny co dělají i svoje weby k SR (stínoběh a run of shadow) a ti mi nepřipadly, že by po době střílely raketomatama.. nebo použvali neustále nějakou těžkou voj. techniku :) Občas je run kde je toho hodně a občas je toho málo ne... ale bojovat třeba proti Otaku nebo zachraňovat seatlle před zkázou je hloupost ... to je pro děti.. lepší jsou reálnější méně megalomanské příběhy, bez spasení světa.. to patří asi do fantasy, i když můj nový RUN bude trošku megalomanský. Ovšem hráči nebudou ti co budou něco zachtaňova ale budou jen jednou z proudu kteří pomohou těm co něco zmení a nebude to záchrana ale možnost vivíjet se děj trochu jinak. Nechci moc prozrazovat :)
Jerson píše: Ano, dá se hrát běžný obyvatel, ale když pak s lehjkou pistolí a slabou střebou nedokážeš ustřlet protivníka, na motorce se v první honičce přizabiješ a nějaký blbec tě pokropí UZinou a bez zbroje to prozměnu odneseš ty, protože on měl štěstí, tak se těžko zabrání tomu, aby si hráčui pro své postavy pořizovali lepší vybavení, zvlášť když jsou toho plná pravidla včetně archetypů.
Ale to byl jako kontra příklad proti těm co hrají megalomany :)
Prostě v hraní musí být rozum a hlavně ovládání toho co hráči mají .. Pokud jim GM rozdá těžké kulomety bazuky atp... tak se nesmí divit, že pak musí vytvářet super obrněné auta a používat to samé comají hráči pak je nutné se neustále zdokonalovat protože je to začarovaný kruh:) Stíle se musí zlepšovat.. narozdíl od toho kdy hraješ RPG.. tedy roli svojí postavy která nechce jen zlepšovat svůj kyberware, mít ještě účinnější munici naž má i když tou co má každýho oddělá mít supr pavoučí síť na nepřůstřelé vestě a mít z toho tak ochranu s hodnocením 10/5 .. prostě pokud hraješ roli, tak věci hodnotíž z pohledu postavy. Věci si nevybíráš podle jejich hodnocení, ale teké podle toho jak se ti líbí.. to je rozdíl v tom, když někdo používá TP a ne AK.. sice účinnost nic moc, ale on věří, že je to pro něj lepší... pokdu to hodnoříš jen jako čísla pak je to opravdu jeh Powergame.. :) a tak se musí chovat i GM.. pokdu na ně vytáhne samé AKa postava po prvním kole bude na zemi v krvi tak se hold příště bude muset poohlédnout po něčem lepším... Jenže pak je vina na GM... :)
Jerson píše: Charakter můžu hrát v jakémkoliv systému, ve kterém zoufale nepotřebuju tmavá skla do auta, aby mě první nepřátelský kouzelník nezabil i s celou posádkou dřív než cokoliv udělám.
To jsi fakt vedle, záleží na světě a GM.. jak ten svět funguje pokdu hráčům diovoluje dělat spousty věcí a chovat se jako prasata pak se tak chovají i ostatní ... třeba kozlení... v roce 2043 nebo tak bylo kouzlo uznámo za zbraň a ten kdo zabyje kouzlem je trestán dle zákona...
Z toho plyne že kouzlení na ulici jen tak do auta asi nebude běžné a navíc kdyby jsi na něj kouzlil tak CČ je o +4 vyšší za částečný úkryt +2 (a pokud jedete tak ještě +2až+4) Já osobně jsem tak kouzlil již párkrát ale je-li nepřítel v částšečném krytu tak není jisté zda mu vůbec něco udělám. a jak jsem dráve uvedl je li mě vidět jsem v částečném kritu a oni na mě zase mohou střílet.
Pravda je že mít černé skla je výhoda... ale není to skalní... všechno je to v tom jak hrají hráči a GM.. sebe lepší sytém je vždy zneužitelnej .. a když Gm dovolí a by se dělo to či ono tak by pak měl jednat stejně jako jednaly postavy. Navíc postavy nejsou ti co vymysleli supr plán nebo našli skupinu v pravidlech.. protože ostaní nejsou hloupí a tak to používají také a nebo stím počítají :)
Jerson píše: Jinak 80% lidí co hraje SR a mluvil jsem s nima si myslí, že silné zbraně, mocná magie a kyberware je prostě základ SR - kdyby nebyl, proč by tam dávali taková pravidla? (Jejich argument).
Jo, ale záleží co řešíš :) Pokud jdeš proti Yakuze nebo nějaké špičkové korporaci, tak asi ano, chceš li uspět :) Ale jsou i menší korporace, podniky, obchodní řetězce, prostě méně megalomanské příběny .. a jak jsem již naznačil u nás rozhoduje GM které vybavení hráči dá a ne jen kostky.. pokud někdo chce do zásoby 10 intelig. raket.. tak mu je nedám i kdyby měl 1000 úspěch... a to hlavně proto, aby stím nedělal hovadiny... (dám mu je až je bude moc využít - hráči se drží hedla když to mám tak proč to nepoužít kdo ví jestli to přežiju a tak jednají ve všem). Ona ta korporace může mít daleko víc než proti nim nasadím.. a pokud mi vyhodí dopovětří celou budovu s 500 lidma, bude jen na mě proč jsem jim prodal 100kg trhaviny a v klidu jsem je nechal ji koupit pak rozmístit po budově a nikdo je nezastavil a neohrozil :)
Ne, že by se jim to nemohlo podařit, ale už pri kupování tak velké zásilky by mohli mít problémy ...a nejen finanční :)
Jerson píše: Co jsi hrál kromě SR?
DRD 12 let (již 3 roky to nehraji jelikož tento systém považuji za velmi nestabilní a hodně omezený)
četl jsem část AD&D, C mastra, stín meče, a asi ještě pár pravidel co se nikdy nechytla nebo je hrají jen jejich tvůrci :)

Není to v sysému, ale v tom jak ho používáš... a zjevně ho používáme jinak než vy tehdy. A možná i jinak než 80% lidí se kterými jsi mluvil, ale u nás se žádné megalomanismy a zachraňování světa, boudání baráku nekoná ... honičky, střílečky, útěky nebo hledání, přepadání .. to jo, ale nikdo nemá pocit, že může všechno a ti co jo tak to mají jen z pohledu postavy.. (postavy které nasazujem proti hrůčům většinou mají tak 1/2 hodn. vlastností a dovedností ..mají zato organizaci tehcniku, ale jsou uplatní, občas leniví, no prostěš lidé v práci která je nebaví - jsou vyjímky, ale těch zese není moc)
Když hráč vymyslí nšco co je mimo pravidla a jeto čirá hovadina "duch strkající kamínek do letící stíhačky" tak de GM sjen pousměj.. je li to opravdu k něšemu tak se jako tým GM a hráčů dohodnem na řešení odhlasujem jak se to bude používat.
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Jerson píše:Ale o to právě jde - já jsem měl kontrolní Rig 3, takže jsem uřídil všechno v pohodě - přes napojení. Ale pak jsem sednou do auta, které nemělo elektroniku a byl jsem v prdeli (doslova), protože CČ bylo ze základu 6 a na rušné ulici se mi ještě zvýšilo, Rig nerig. Rezervy jsou použít nemohl, protože ty jsou závislé na rigu. Takže ač praticky velmi dobrý řidič, nabeton lepší než nějací amatéři, měl jsem smůlu.
to je jako by jsi chtěl aby decker bez decku dělal stejné zázraky jako když ho má :)
základ je vždy 4.. a modifikátor je pak -2 0 +2 +4 takže CČ 8.. no z 6 kostek se to hodit s karmou dá :)
A hlavně, můžeš přece řídit pomalej, ne jako zvíře. .pak tě ale asi dostihnou :) Musíš zapomenout na to že jsi v americkém filmu kde hrdina vždychky všechno vybere a ti zaním se všichni rozdekají :)
A ty jsi velmi dobrý řidič... s rigem chtěl by jsi být stejně dobrý i bez něj atk naco ho vlastně mít? on ti zlepší šance několikrát.. .tak proš kyž ho nemáš chceš aby se výhody zachovaly .. :)
Nechápej mě špatně ... já se stakovýma otázkama které máš ty teď zabýval s hráči asi před 2 roky :) a už je má vcelku vyřešené :)
Jerson píše: To co mi na SR vadí nejvíc je ta ultimátnost - jsem super řidič, mám dobré auto, fajn. Ale pak přijde běžný mág podle pravidel a sešle na mě ovládnutí mysli, kterému nemám šanci odpolat a já postřílím svoje kámoše a pak se ještě oddělám (na to nedošlo, ale kdyby dotyčná mágyně chtěla, tak jsem s tím nic neudělal)
No hele pokud jsi chtěl umšt vzdorovat magii takjsi ji měl studovat a stát se mágem.. navíc nato se slučujete do týmu protože každý umí něco.. nemáteli mezisebou mága nebo šamana či Fyzada tak je to problém ale máte li měl vás chránit magickou ochranou...
Navíc dostah je zde omezený takže to může udělat jen tak na 10-30 metrů... a dle mě by jsi se mu musel dívat do očí.. navíc my jsem kouzla která ovládají chování postavy z pravydel vyškrtly .. právě protože ským jsem mluvil, říkal že jsou dost silná a nebezpečná.. upravil bych je na dotek.. pak by to šlo :) Ale pokdu je mají hráči mají je i protivníci :) a tak jsem se dohodly, že GM by je nikdy takto nepoužil.. k čemu.. na co budou mrtvé všechny postavy. Tak je nemají ani postavy :)
Jerson píše: Stejně tak zbraně ... buď jsem tak slabý, že nikomu nic neudělám, nebo jsou zásahy prakticky ultimátní - oblast mezi tím byla přímo ve hře velmi úzká. A když už, tak přiskočil mág, vzal rezervy ... a místo mrtvého kámoše byl najednou komplet zdravý - pokud nebyl plný kyberu, pak prozměnu zase nebyla moc šance.

Nemluvě o tom, když jsem narazil na popis zbraně 18S, co vystřelí 15 ran za kolo - proti čemu to má být zbraň? A jak se bude stabilizovat?

je to o tom jak se na to díváš... :) když odoláš tak ti to připadá že se nic nestalo a když dostaneš M naříkáš že nic nemůžeš udělat... i to předsta... střílí po tobě ..10 x a nic všechno odnesla vesta nebo šlo vedle... a pak dostneš do ruky a je ochrnutá ..a už toho asi moc neuděláš :)
Takže zase jde o to že je to o relaitě.. chceš li aby hráči a kouzla byli slabší a boje trvaly déle tak můžeš vzít omezení nemezpečnosti a hrát malou hrozbu. Nám to jak to je vyhovuje.. a myslím že někdo hraje i velkou hrozbu kde je to vakt o držku s každou kulkou.. :)

No v pravidlech je napsáno že léčit se dá jednou ... toto tvrdé pravidlo bohužel neodpovídá tomu co popisuješ...(asi jste mohli léčit víckrát ..to se pak nedivím) z 12 kostek házíš sále protï 4-8 a z toho mít tak 5 úspěch je dobré většihou jsou to tak 2-3 a to určitě nevyléčí úplně, nekoho kdo je v V nebo S.. :) a to musí být magik zase neomráčen a nezraněn jinak je šance ještě mizivější :)
navíc to trvá ..a v přestřelce se to moc použít nedá... 15 kol to je už po přestřelce... :)
Zdraví Dag
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Jerson píše:To co mi na SR vadí nejvíc je ta ultimátnost - jsem super řidič, mám dobré auto, fajn. Ale pak přijde běžný mág podle pravidel a sešle na mě ovládnutí mysli, kterému nemám šanci odpolat a já postřílím svoje kámoše a pak se ještě oddělám (na to nedošlo, ale kdyby dotyčná mágyně chtěla, tak jsem s tím nic neudělal)

Stejně tak zbraně ... buď jsem tak slabý, že nikomu nic neudělám, nebo jsou zásahy prakticky ultimátní - oblast mezi tím byla přímo ve hře velmi úzká. A když už, tak přiskočil mág, vzal rezervy ... a místo mrtvého kámoše byl najednou komplet zdravý - pokud nebyl plný kyberu, pak prozměnu zase nebyla moc šance.

Nemluvě o tom, když jsem narazil na popis zbraně 18S, co vystřelí 15 ran za kolo - proti čemu to má být zbraň? A jak se bude stabilizovat?
Taky jsou tady zbrane s kodem poskozeni N jako Namorni delo $D

Ne, vazne. Tu ultimatnost dali v SR4 uplne, ale uplne pryc. Treba takovy to jak jeden mag druhyho neohrozi magickym utokem protoze ma moc velkou silu vule, nebo to ze kdyz ma nekdo moc dobrou bouchacku tak nemas sanci s tim cokoli delat, tohle vsechno je pryc. Takovy lehky pistole maji i vyhody a skutecne k necemu jsou (narozdil od predchozich edici), to ze pancir je narposto ultimatni zalezitost ktera te ochrani i pred superzasahem, atd atd atd.

V SR4 sice ultimatni byt muzes, ale prijde to kurevsky draho.

Navic uz to neni moc cyberpunk jako spis neocyberpunk, je tam takovej ten zavan hackovani mozku jak z GitS, ac to neni tak znat :) coz je rozhodne dobre.
But nobody came.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

MaxiDag píše:No v pravidlech je napsáno že léčit se dá jednou ...
To je nesmysl. To je vase houserule, s oficialnima pravidlama to nema vubec nic spolecnyho.
But nobody came.
Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů