Jak je to v pravidlech - co zbylo

Vlastní sekce pro fandy známého cyberpunkového RPG.
Zamčeno
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

Sosacek píše:
MaxiDag píše:No v pravidlech je napsáno že léčit se dá jednou ...
To je nesmysl. To je vase houserule, s oficialnima pravidlama to nema vubec nic spolecnyho.
mluvím o sr2 :) 151 Léčba magií :)
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
MaxiDag
Příspěvky: 268
Registrován: 9. 8. 2004, 14:40
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MaxiDag »

No u nás je to asi tak že pokud někoho trefí do hlavy a on nemá přilbu tak je mrtvej ať měl kolik chtěl úspěchů :)

A ti co pomýšlí na to že by jako hráči stříleli jen do hlavy tak je uklidním, protože zabijí takovým způsobem 2,3 a pak někdo trefí je :)

u nás e to odvíjí od toho co dělají hráíči.. .když se chovají jako zvířeta pak na ně hodí podobní .. pokud raději vyjednívají a pak střílejí chovají se ostatní také podobně.. i když vyjímky jsou možné :)

U nás je to o GM... pokdu rozhodne že to je tak či onak tak to tak je... pokdu se jedná o hráče tak se většinou hází.. ale u nepřátel nezdržujem pokud je výsledek jasný .. nebo předpokladatelný.. :)
Zdraví Dag
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Nerad bych ti kazil náladu, ale průstřel hlavy naní ani zdaleka tak smrtelný, jak to ukazují počítačové hry - třeba plášťová střela se dá přežít.

A neříkej mi, že dobrý roleplaying je vybírání zbraní podle líbivosti. Já osobně bych si vybral zbraň podle účinnosti, co unesu, to bych používal, zvláště když na tom závisí můj život.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Jerson píše:Já osobně bych si vybral zbraň podle účinnosti, co unesu, to bych používal, zvláště když na tom závisí můj život.
Myslis podle hernich statistik? Nekritizoval jsi nahodou pred nejakou dobou ten pristup a nerikal jsi ze by se hracum ty herni statistiky nemely davat, aby to nedelali?

Dobrej dvoji metr $D
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

MaxiDag píše:mluvím o sr2 :) 151 Léčba magií :)
to je ale nejakej neoficialni preklad. nemuzes ho zamenovat s oficalnima pravidlama. mohl jsi to tam pripsat sam, nebo to tam mohl pripsat nejakej z prekladatelu, kdo vi.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Shadowman
Příspěvky: 198
Registrován: 14. 9. 2003, 12:14
Bydliště: Košice,Seattle,planety Battletechu,vsade tam kde je krasne makkucko a kde je dobre pivo a chlast!!1!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shadowman »

my mame na zasah hlavy kod S to vyznacuje dost.... ked to mas prezit tak to prezijes a ked nie tak nie....

dobry runer so smartlinkom tazko minie svoj ciel a ked to dostanes niekde do cela tak to aj keby bola neviem aka strela tak ti to ten mozog prevrta....

ako vravi maxi my asi tiez hrame uplne inym stylom ako tych 80%... hrajeme podla realnosti ale to by chcelo vyskusat... musel by si si s nami zahrat a mozno by si videl ze ten system je dobry akurat to treba brat ako smerovanie a nie ako striktne pravidla a to je na tom to dobre....
At ten parchant odpociva v pokoji ... a v chodbe, a v dalsich mistnostech. :)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Sosacek píše:
Jerson píše:Já osobně bych si vybral zbraň podle účinnosti, co unesu, to bych používal, zvláště když na tom závisí můj život.
Myslis podle hernich statistik? Nekritizoval jsi nahodou pred nejakou dobou ten pristup a nerikal jsi ze by se hracum ty herni statistiky nemely davat, aby to nedelali?

Dobrej dvoji metr $D
sosacku, ty se do mě navážíš už z principu, co? :-) Ale vysvětlím - kdybych si v reálném světě vybíral zbraň pro boj, nevezmu si tu, která se mi nejvíc líbí - těch je ostatně víc - ale sáhnu po té, kterou zvládnu nosit a používat a je z daných modelů nejúčinnější - tím nemyslím nutně nejničivější, žáleží na způsobu použití. Ale rozhodně když si budu myslet, že mi nějaké zbraň bude vyhovovat víc, tak jí vyměním.
V reálu ...
takže nevím, proč bych měl tohle chování odsuzovat u RPG a myslet si, že to není "roleplayingové".

Stejně tak pokud pravidla hráči umožňují, aby jeho postava jako dobrý střelec zabíjela ranou do hlavy, je nesmysl, aby to nepoužíval. Reálně to pro moc lidí použitelné není, ale třeba ostřelovači mají hlavu jako cíl často.
Takže právě proto by postavy měly tuhle možnost využívat, když už se naskytne a je pro ně výhodná, protože pak spíše boj přežijí. To se nijak nepere s pravidlem, že je lepší nebojovat. Jenže všichni naši protivníci v SR byli jednak parchanti, a pak vždycky stříleli a nikdy nevyjednávali (pokud nebyli v průseru).
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Né. Ale něco podobnýho jsi sám nějak odsuzoval, ne?
Jerson píše:To se nijak nepere s pravidlem, že je lepší nebojovat. Jenže všichni naši protivníci v SR byli jednak parchanti, a pak vždycky stříleli a nikdy nevyjednávali (pokud nebyli v průseru).
Jo. Tohle se našemu SR GM stava docela často. Zatím jsem zažil že se jednou někdo vzdal a NIKDY nikdo nevyjednával. Za téměř tři roky hry.

Ale mám pocit že tohle se stává hodně GMúm. Když jsem teď viděl jeho tabulku na určování setkání (kdo na to potřebuje tabulku proboha?) a u 90% setkání tam bylo napsáno "-> asi boj" tak mi to přišlo trošku mimo, heh.

Přemýšlím jestli když si teď půjdu koupit zmrzlinu jestli mne někdo zkusí zabít, hmm?

No nic nechám toho. Na navážení se do GM ala dračák jsou tu jiný diskuse.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Čet jsem tu stránku a půl jen zběžně, ale pochytil jsem toho dost... A opravil bych pár důležitých věcí:

Sosáček: Tentokrát se opravdu pleteš, Sosi. Zaklínadla Uzdravování popřípadě Léčení je OPRAVDU možné aplikovat pouze jednou. Mrkni si kdyžtak do Magic in the shadows nebo do Grimoaru atd.

Jerson: Zpětně k poznámce o temných sklech proti mágům, Shdr je cyberpunkový svět, polo-zrcadlově neprůhledná skla byla uznána za povolená (z hlediska dopravních předpisů a tak) kol. r. 2040 a stala se standardem.
Myslím, že jsi to byl ty, kdo poopisoval tu filmovou honičku, jedna ruka na volantu, druhá na špoušti, mezitím stíhá skákat po známých silničních zlomech v LA a líbat blondýnku na vedlejším sedadle. Fajn. Náprava je vpr***i po druhym dopadu, tlumiče by byly po třetim, zajímalo by mě, jak řadí, nemá-li automatiku, a i s ní... no, prostě... pokud nepoužíváš rig, abys VŠECHNY funkce auta kontroloval myšlenkami, tak musíš bejt sakra dobrej...
Pravidla řeší postupy pro rakety, trhaviny, tanky a podobné. Stejně tak pravidla DnD řeší, pokud vím, bohy, a pochybuji, že by nějaká velká část hráčů DnD bohy hrála...

Co se týče někým zmíněné super výbavy, tak NEJPRVE by měl hráč vysvětlit, PROČ SAKRA postava s takovými zdroji překračuje zákony a riskuje život pro pár nuenů a taky jak se k nim dostala. Pokud to nevysvětlí, nevím, proč by mu GM nemohl říct Ne. Pokud to vysvětlí, není důvod mu to nedovolit. Ono 1mil Y není zase TAK MOC... jedno plně vybavený auto a autodílna, možná slabší vrtulník, III reflexky... rozhodně za to nekoupí plnou výbavu. Ani zdaleka. Jen kvalitní.

Dag: Uvádět F´inëalar jako příklad nemilitantní hry... no... za všechny Ti děkuji za tu čest, ale možná by sis měl přečíst některé povídky s Tuk-Enekem... Ale jo, drželi jsme to v reálu a za těžké zbraně se platilo tvrdě - třeba lovem od SWATů a tak... už jsme se poučili že SWATi jsou SWATi a hrajem klidněj.

Kouzelníci ve světě SR NEJSOU jen bojové mašiny, ve skutečnosti jich přes 50% nebude ovládat žádná silná (SR2a3 do U=3, v 4 nelimitovaná) bojová zaklínadla, protože se boji NËVÌNUJÍ - většinou to jsou pracovníci zábavního průmyslu, výzkumníci v laboratořích corpů a universit, léčitelé... A i když bojovou magii ovládají, stále to jsou lidé, s morálkou a svědomím. Ani v SR neni většina populace schopna chladnokrevné vraždy.
JAKÁKOLIV bojová magie VČETNÌ omračující, psychická magie kontrolní a nepovolená telepatie jsou považovány za TÌŽCE ilegální a držení formulí je trestáno podle zákonů. Šíření těchto formulí je obchod se zbraněmi stejně, jako šíření přesného postupu sestavení nukleární zbraně, kultivace antraxu, VITASu nebo jiných biologických či chemických zbraní apod.
Použití magie k zabití je v UCAS KAS &spol automaticky považováno za úkladnou vraždu prvního stupně.
Zákony na magii konkrétně má jen pár států (UCAS, KAS, Kalifornie, Tir...), zbytek s magií zachází stejně, jako s jakýmkoliv jiným prostředkem jednání (neřeší magii, ale pouze trestný čin magií spáchaný - magie je v tomto považována za zbraň/štěnici/cokoliv stejně jako prostředky technologické). Majetek je majetkem i v astrálu a vstup do cizího domu v astrálu může být, je-li dokázán, trestán jako vloupání.
U soudu je zakázána psychická magie podle klausule, že nikdo nesmí být nucen svědčit sám proti sobě.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Sosacek píše:Né. Ale něco podobnýho jsi sám nějak odsuzoval, ne?
Když mě budeš pozorně číst, tak zjistíš že nikoliv. Odsuzuju to, když si hráči před hrou projdou všechna dostupná paravidla, pravidlově porovnají všechny zbraně a vyberou si tu nejlepší.

Osobně jsem v poslehní SR hře začínal tím, že bych rád Deserta a Hummera. Ale GM mi k Desertu nacpal pravidla nějaké extra silné pistole a místo Hummera mi nabídl "jen" nějaké teréní BMW či co, které má prý nejlepší statistiky.
(Nic to neměmí na faktu, že pak stačil jeden blbý úder - první útok, podotýkám - od hromového ptáka a vysadila mi veškerá elektronika, takže jsem byl stejně nahovno, a to doopravdy. A ještě jsem ho musel půl hodiny ukecávat, že by mi spíš odešly jen pojistky než komplet veškerá instalace.
Ale to je holt náš GM, naopřed nacpe bojovníkovi - upírovi snad nejlepší pancéřovou vestu a kabát, a pak ho stejně složí jediná rána z těžké pistole. Kdybych měl místo kontrolího rigu 3 a auta za půl melounu jen náramkové hodinky a otkučeného Forda, uplatnil bych se úplně stejně - vůbec.

Ale to už není problém SR jako takového.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Jerson píše:Když mě budeš pozorně číst, tak zjistíš že nikoliv. Odsuzuju to, když si hráči před hrou projdou všechna dostupná paravidla, pravidlově porovnají všechny zbraně a vyberou si tu nejlepší.
Nejak jsem nepochopil ten rozdil v tom co pises tady a co pises nahore. Ale to je jedno :)

To s tim ze zacatecnicka postava muze mit 1M fufniku taky ve cvrty verzi opravili. Maximum pri tvorbe postavy je 250 tisic, ale za to si clovek nekoupi to co driv. teda koupi si stejne bouchacek, ale nekoupi si stejne ostatniho.
Ani v SR neni většina populace schopna chladnokrevné vraždy.
Haha $D Kde ty lonske snehy jsou.
jako šíření přesného postupu sestavení nukleární zbraně,
tohle NENI zlocin. stejne jako sirit navod na vyrobu noze neni zlocin, je zlocin nekoho s nim zabit. jeste par podobnejch nazoru a jsme tam kde je ted USA.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Tuk-Enek píše:Myslím, že jsi to byl ty, kdo poopisoval tu filmovou honičku, jedna ruka na volantu, druhá na špoušti, mezitím stíhá skákat po známých silničních zlomech v LA a líbat blondýnku na vedlejším sedadle. Fajn. Náprava je vpr***i po druhym dopadu, tlumiče by byly po třetim, zajímalo by mě, jak řadí, nemá-li automatiku, a i s ní... no, prostě... pokud nepoužíváš rig, abys VŠECHNY funkce auta kontroloval myšlenkami, tak musíš bejt sakra dobrej...
Co se týče někým zmíněné super výbavy, tak NEJPRVE by měl hráč vysvětlit, PROČ SAKRA postava s takovými zdroji překračuje zákony a riskuje život pro pár nuenů a taky jak se k nim dostala. Pokud to nevysvětlí, nevím, proč by mu GM nemohl říct Ne. Pokud to vysvětlí, není důvod mu to nedovolit. Ono 1mil Y není zase TAK MOC... jedno plně vybavený auto a autodílna, možná slabší vrtulník, III reflexky... rozhodně za to nekoupí plnou výbavu. Ani zdaleka. Jen kvalitní.
Začnu od konce - problém je, když archetyp riggerky v DR2 má auto a v něm dva lehké kulomety (ukryté), a dvě bojové sondy. Z dorpovodného textu pak vyplývá, že tahle dívčina snad pravidelně bojuje v nějakých korporačních střetech nebo co. Když o světě SR ještě moc nevíš, protože hraješ poprvé, tak to vezmeš tedy jako normální. O tom, že by hráč měl cokoliv zdůvodňovat před hrou tam není ani slovo - při vytváření postavy si může koupit cokoliv bez ohledu na dostupnost, je to tam doslova takto.
Brácha hrál magickýho adepta a za ten milion měl 3x víc věcí než kdy potřeboval, už nevěděl, jakou kravinu by si ještě koupil.

A honičky co jsem popisoval nejsou filmové, ale reálné - pravda, většinmou jeden řídí a druhý střílí, což jsem nevyloučil, ale nápravy u aut toho vydrží mnohem víc, obzvláště u amarických aut, o teréňácích ani nemluvím.
Problém byl prostě v tom, jak ujet pronásledovaletům v autě, které nemá napojení a které řídí podle pravidel namaxovaný rigger (tedy řízení aut 6 a rig 3) A tento rigger - totiž já - nedokázal ani s těmito charakteristikami v hustém městském provozu projet zatáčkou, natož aby se ztratil pronásledovatelům (na ty si GM neházel, když jsme se vybourali). To mi docela vadí, protože kdejaký debil dokáže reálně projet město ve sto šedesátce, kličkovat mezi auty a podle pravidel by to asi sotva byl tak dobrý řidič (a i kdyby jo, tak se podle pravidel vyseká stejně)
To o řazení - dovol abych se ti vysmál, je to čtrnáct dní, co jsem jel s člověkem, který se hnal Strahovským tunelem 170kou v plném provozu a u toho telefonoval - a stíhal řadit. Nikoho teda nelíbal a nikdo ho nehonil, to přiznávám. Jen sem i smál, že se viditelně bojím.

Takže se mi nediv, když zejména pravidla pro řízení v SR považuju za dost pochybná.
sosacek píše:Nejak jsem nepochopil ten rozdil v tom co pises tady a co pises nahore. Ale to je jedno
Mě to jedno není, zkusím to naposled. Normální jedinec v reálném světě i postava v herním světě se snaží získat tu nejlepší zbraň pro daný účel, když má dojem že jí potřebuje a když má možnost. Problém jak reálného člověka tak postavy je v tom, že určitě nedržela v ruce všechny dostupné zbraně a neví, zda je jedna lepší než druhá a která je nejlepší.
Nicméně v životě a ve hře jí rukama postupně projde víc zbraní a rozhodně není na škodu, když jeden i druhý začně používat novou zbraň, když mu vyvovuje víc než stará (účinností, přesností, rychlostí ...)

Naproti tomu stojí postup hráčů, kteří si před hrou projdou pravidla a najdou nejlepší čísla - a tuto zbraň dají své postavě. To odpovídá situaci, kdy by postavě prošli rukama všechny dostupně zbraně a každou otestovala v bojových nebo srovnatelných podmínkách. A právě tohle se mi nelíbí a právě proto hráčům nesděluju pravidla týkající se věcí, které nemají.

(A právě proto když meli na výběr mezi samopalem MP28 a Thompsonem, tak si vybrali MP28, protože "je to německá kvalita a ne nějaký americký šmejd" (jejich slova), ačkoliv Thompson má větší dostřel, ničivost, zásobník a je stejně spolehlivý. Kdyby znali jeho čísla, rozhodnou se pro něj, tím jsem si jist.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Jerson: Jo když to bereš takhle... My honičky aut nikdy zase tak moc neřešili, prostě se jelo, GeMřek jak to v okolí vypadá a podle toho sme si určili CČ z obecný tabulky (taková ta: trivialita: 2 běžná věc: 4, mám dojem že je V pozadí...) odvozený pro nekyberizovanýho smrtelníka a pak se to prostě hodilo. systémy s CČ jsou pěkné v tom, že CČ a prahový počet úspěchůp se dají pohodlně a snadno posouvat tak, aby sis systém přenastavil podle svýho.
Ujišťuju Tě, že 170 strahovským tunelem s telefonem a 170 strahovským tunelem s pistolí a opětovanou palbou sou dvě VELICE odlišné věci. Nikde sem nepsal, že to je NEMOŽNÝ. Psal jsem jen, že na to musíš bejt HODNÌ dobrej a mít nějaký auto, který vydrží to, co po něm budeš v takovejch situacích chtít - posílený nápravy a tak, ne první auto, který sebeerš na ulici.
Co se týče tý dostupnosti - ani v GURPS, ani ve WoD, ani v DrD, Hrdinech Fantasy, Window, asi ani v DnD ani nikde jinde se nepíše, že by Ti GM musel schvalovat počáteční výbavu... A zkus si v GURPS (současná kampaň, tajné služby, dejme tomu) vzít nejvyšší bohatství a oznámit mu, že máš v trezoru ve sklepě v rusku koupenou strategickou nukleární hlavici. Řek bych, že u většiny GeMů budeš mít sakra co vysvětlovat... :lol:

Sosáček: Shadowrun je policejní svět, korporace si oficiálně porušujou svobodu i soukromí svých zaměstnanců, tajné služby se už prakticky přestaly řídit pravidly a s Listinou základních práv a svobod bys moc nepochodil. Šíření věcí, vědomostí, které jsem vypsal, jsou v SR považovány za ilegální. Btw. SR se většinou hraje v bývalém USA, takže...
Pokud po tom ale tak toužíš, šíření formulí ilegálních zaklínadel je jako šíření základních surovin pro výrobu těchto zbraní (obohaceného uranu, vzorku DNA bakterií a virů smrtelných nemocí, klíčových ingrediencí pro výrobu složitých nervových plynů...)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Jerson píše:Naproti tomu stojí postup hráčů, kteří si před hrou projdou pravidla a najdou nejlepší čísla - a tuto zbraň dají své postavě. To odpovídá situaci, kdy by postavě prošli rukama všechny dostupně zbraně a každou otestovala v bojových nebo srovnatelných podmínkách. A právě tohle se mi nelíbí a právě proto hráčům nesděluju pravidla týkající se věcí, které nemají.
No sam jsi rikal ze v tvoji hre musi vsechny postavy zacit jako zacatecnici ve vsech oborech co delaji, takze chapu ze nemuzou rict "uz s tim mam zkusenosti", ale predpokladam ze ostatnich se to netyka.

No nic. Na to jsou jiny diskuse.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22593
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Tuk-Enek píše:Jerson: Jo když to bereš takhle... My honičky aut nikdy zase tak moc neřešili, prostě se jelo, GeMřek jak to v okolí vypadá a podle toho sme si určili CČ z obecný tabulky (taková ta: trivialita: 2 běžná věc: 4, mám dojem že je V pozadí...) odvozený pro nekyberizovanýho smrtelníka a pak se to prostě hodilo. systémy s CČ jsou pěkné v tom, že CČ a prahový počet úspěchůp se dají pohodlně a snadno posouvat tak, aby sis systém přenastavil podle svýho.
...
Sice mi to přijde o stupeň komplikovanější než klasická hod pevným počtem kostek, ale asi máš pravdu.
Co se týče tý dostupnosti - ani v GURPS, ani ve WoD, ani v DrD, Hrdinech Fantasy, Window, asi ani v DnD ani nikde jinde se nepíše, že by Ti GM musel schvalovat počáteční výbavu... A zkus si v GURPS (současná kampaň, tajné služby, dejme tomu) vzít nejvyšší bohatství a oznámit mu, že máš v trezoru ve sklepě v rusku koupenou strategickou nukleární hlavici. Řek bych, že u většiny GeMů budeš mít sakra co vysvětlovat... :lol:
To se mýlíš ... v jiných systémech jsem to četl, minimáln v novém DrD a DrD+, ale tuším že snad i v GURPSech. Problém je apíš v tom, že svět SR je takový strašně komplikovaný, ty říkáš "policejní svět" pro jiné je to spíš volná bojová zóna a různé věci podporují jedno nebo druhé.

Sosacku, hráč u mě může začínat s novou postavou jako zkušený, ale to ještě neznamená, že bude znát všechny možné zbraně.
Pak totiž nastává problém, že abych mu dal do ruky něco lepšího, musím začít "Munchkinovat" v roli GM.
Zamčeno

Zpět na „Shadowrun“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti