[5e] D&D 5e - obecná diskuze

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[5e] D&D 5e - obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázek

:arrow? Anotace v databázi

:arrow? Seznam produktů pro D&D 5e (moc moc moc)

Hrdinové se vydávají na dobrodružství ve fantasy světě, která jsou plná nástrah, bitev a zapeklitých úkolů. D&D bylo první RPG hrou na trhu a po léta zůstává i hrou nejhranější. Letos oslavilo čtyřicáté výročí své existence vydáním nejnovější generace pravidel. Tato edice vzdává hold bohaté historii této hry a jde o skloubení tradičních herních principů a stylu hry, za použití moderních herních mechanismů. Je méně taktická než předchozí dvě edice a více se zaměřuje na děj, postavy a příběh.

Jak je u D&D zvykem, základní sada se skládá ze tří příruček. Tou hlavní je Player's Handbook, popisující všechna pravidla potřebná ke hře. V Dungeon Master Guide najdete další rady, nástroje a materiály pro Dungeon Mastera (Pána jeskyně). A Monster Manual je sborník nestvůr.
Naposledy upravil(a) ShadoWWW dne 20. 11. 2015, 15:23, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od Jerson »

Jen bych podotkl, že zrovna teď jsem o Red Queen efektu nemluvil, protože mi už dřív přišlo, že 5e na něj netrpí tak moc jako jeho předchůdci nebo jiná C&L RPG.

Siriene, to spočítané maximální zranění vypadá dobře na papíře, ale pokud musím hodit na útok 15 nebo kolik bylo třeba, tak i s výhodou zasáhnu jen každým druhým útokem, přičemž úvěru průměrně 7 nebo 3 HP, a ani jedno na zabití goblina nestačilo, takže útok že zálohy neposkytuje žádnou velkou taktickou výhodu. Tedy ne takovou, jakou bych chtěl, tedy jednoho rovnou vyřadit, druhého alespoň sejmout na zem, zaútočit na třetího, a když ho nanejvýš dvěma útoky složím, tak pak dorazím druhého, který se zrovna zvedl ze země.
To je tak nějak výkon, který bych od specialisty na útoky že zálohy (byť na 1. úrovni) očekával.
Nicméně mi přišlo, že statisticky spíše jednoho protivníka načnu. Ale neznám přesná čísla, tak nevím.

To překvapení na mýtině jsme podle mě nemohli moc ovlivnit, přesněji mi opět přijde, že to vyžadovalo kombinaci vhodných rozhodnutí a dobrých hodů, přičemž ani jedno nebylo úplně zřejmé.
Na druhou stranu by mi možná stačilo mít větší štěstí úplně na začátku, když po mě stříleli, a nemuseli jsme se nikam honit, takže by všechny následné akce vypadaly dost jinak.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od sirien »

Jerson: s bonusem na Útok +4 dáš AC 15 v půlce hodů, s výhodou ve třech čtvrtinách.

Zrovna v tom druhém encounteru* je to rozestavení takové, že při dobré volbě pořadí cílů můžeš prvního jednoho nebo dva gobliny eliminovat i bez toho, abys vzbudil (příliš) pozornosti. Když Ti to padne, tak můžeš udělat sérku i tří killů než si někdo vůbec všimne, že se něco děje. A pořád přitom zůstaneš skrytej pro další útoky. Ano, pořád to je závislé na kostkách - můžeš failnout už první, ale taky můžeš udělat killing streak pěti v řadě než se cokoliv šustne, ale to je podstata DnD (a ve větší nebo menší míře mnoha jiných systémů). Tj. to co bys chtěl aby šlo udělat tam udělat jde - jen vy jste nezískali/nevytvořili příležitost (předchozí skupina se kterou jsem to hrál naopak ano a zužitkovali to do poslední kapky, v podstatě tam provedli jednorázovou exekuci, to ani nebyl boj).

Ano, jak dopadne vstup do toho encounteru je dané předchozími rozhodnutími, která nemají nutně hned zřejmou vazbu na tu událost - je to o rozvažování postupu a rizik, něco za něco. To ale už není moc o DnD ale o tom scénáři jako takovém.

Že DnD neumožňuje instakilly first-shot-first-dead... je vlastnost DnD. Osobně bych se nad ní mnohdy taky ušklíb (a hrát kroniku ve stylu Noci Goblinů, tak velmi vážně uvažuju o house rule na tohle), ale to je věc se kterou tam moc ani pro JaD moc nenadělám.


* (koho zajímají podrobnosti viz na Kostce Noc Goblinů a diskuse k ní - je to zveřejněný scénář, tak tu nechci spoilovat víc, než je pro diskusi nutné)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od Quentin »

Log 1=0 píše: 3. 5. 2021, 19:37Quentin:
5e není 4e, nemá být 4e, a neuděláš z ní 4e. Ty manévry, co zmiňuje Sirien, to trochu posouvají tvým směrem, ale k 4e to bude mít pořád míle daleko.
Spíš než přemýšlet nad tím, jak udělat zábavný několikahodinový boj bych se zamyslel, proč ti ty boje trvají dvě hodiny, když jiní, třeba já, to zvládají za zlomek toho času. A návazně, jestli je ta příčina něco, o co stojíš, a jestli to nejde získat nějakým způsobem, co nenatahuje boj nad únosnou mez, případně jak se toho zbavit.
Naopak, když už se matláme s kreslením arény na grid, rozestavováním figurek a výběrem potvor z MM, tak chceme, aby z toho byla 1-2 hodinová zábava. To není bug, ale feature. Jen je důležité, aby to zůstalo celou dobu zábavné.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od Jerson »

Quentine, když budu uvažovat hráče s preferencí figurkového boje a poměrně dlouhý souboj - třeba deset kol, a 4+1 hráčů, ať se to dobře počítá - vyjde mi, že těch 120 minut poskytne 12 minut na kolo. Polovinu času budou hrát NPC a nestvůry, takže na hráče zbude 6 minut na kolo. Jsou čtyři, na každého připadne minuta a půl. Jeho akce musí vyhodnotit GM ( obvykle i popsat výsledek), ale dejme tomu, že mu neukousne víc než polovinu času, zbývá 45 sekund. Hráči nehrajou za sebou, jsou tam nějaké drobné prodlevy, přesouvání pozornosti, dejme tomu pět sekund to sežere. Takže každý hráč z těch dvou hodin je v záři reflektorů 400 sekund - něco přes šest a půl minuty -, přičemž jeho vstupy jsou rozkouskované na 40sekundové výstupy, možná 20sekundové, protože se v průměru jednou za kolo na něco zeptá. Ještě jsem zapomněl na nějaké reakce na útoky nepřátel a příležitostné útoky, tak budu hodný a dám mu celkem osm minut za boj.

Naproti tomu GM hraje 80 - 90(!) minut času, přičemž polovinu této doby má v šestiminutových blocích, kdy má plnou kontrolu nad scénou, a v druhé polovině napůl ovládá výstup ostatních hráčů.

A v herním světě uplynula jedna minuta.

Představ si, že bys dvě hodiny sledoval bojovou scénu ve filmu, která má ve skutečnosti minutu. A pak si představ, že hraješ UFO/X-com, ale za dvě hodiny hry dostaneš ovládání do ruky jen 10× až 20× na 20 až 40 sekund, a po zbytek toho času se jen díváš na tahy ostatních hráčů nebo tah nepřátel.

Kromě toho klidně polovina nebo i větší část tvých útoků či dalších akcí může selhat, takže třeba čtyři minuty z těch dvou hodin ti přinesou pocit osobní frustrace a jen čtyři minuty ti dají nějaké uspokojení. Navíc bude řada situací, kdy bude největší smysl dávat pouze jedna akce, všechny ostatní budou nevýhodné, a pak vlastně hraješ jen Člověče nezlob se s lepšími figurkami, ale s vlastností, že když hodíš málo, tak se nic nestane.

Nebo že můžeš v boji padnout do bezvědomí, a pak přicházíš o svůj herní čas, dokud tě nezvednou. Smrt postavy raději vynechávám. A taky vynechávám různé efekty na postavy, které dál omezují herní možnosti.

Jako jo, asi existuje konstelace vlastností a schopností hráčů u stolu, která z tohoto nastavení dokáže vydolovat nějakou zábavu. Třeba částečně pasivní hráči se silnými vazbami na hráče, které baví hru spíše poslouchat a sledovat, nebo vhodná kombinace aktivních a hodně pasivních, a k tomu nějak vyrovnaný smysl pro taktickou optimalizaci (pokud je možná), a takticky a/nebo popisně založeného GMma, který ale snad v každém případě bude mít pocit, že takové souboje jsou zábavné, protože je středem pozornosti o třetinu víc než všichni ostatní hráči dohromady.
Určitě taky pomůže, když hráči nebudou mít zkušenost, že ta minuta boje v herním světě může znamenat pět minut aktivní zábavy během půl hodiny a nikoliv dvou hodin, nebo naopak dvacet či více minut aktivní zábavy během dvou hodin.

Takže - asi takhle. Vím že to zní jako hejt DnD, což tedy nemá být, spíše výčet věcí, se kterými je třeba se vypořádat při hledání zábavnosti.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od Quentin »

Budu mluvit za 4e, protože tu jsem hrál víc než 5e

1) Monstra určitě nehrají polovinu času. DMův tah sice bude asi nejdelší, ale není to zdaleka takový nepoměr. Většinou, i když máš na stole osm figurek, jsou to maximimálně dva až tři typy (např černokněžník, černý rytíř a šest kostlivců), a každá má 1-3 schopnosti (namísto hráčských deseti+). Na počet schopností jsi na tom vlastně skoro stejně jako jedna hráčská postava. Ale narozdíl od nich nejsi z prohry ve stresu a nerozhoduješ se dlouho nad každým tahem. Prostě šoupneš každého kostlivce k nejbližší postavě a zaútočíš.

2) Do té hodiny patří i setup (kreslení mapy, rozmisťování figurek, hledání statů potvor)

3) Dvě hodiny trvají jen ty největší set-pieces, které mají příběhový význam, zajímavou arénu, možná i extra objectives (save hostages třeba), takže jsi invested v tom, jak to dopadne.

4) 4e není downed/revived simulator jako 5e, nebo si ji tak alespoň nepamatuju.

5)
Navíc bude řada situací, kdy bude největší smysl dávat pouze jedna akce, všechny ostatní budou nevýhodné, a pak vlastně hraješ jen Člověče nezlob se s lepšími figurkami, ale s vlastností, že když hodíš málo, tak se nic nestane.
Tohle byla asi moje hlavní otázka. Zdali má 5e v boji dost rozhodnutí.

Hraju teď Rime of the Frostmaiden jako hráč a boje jsou pro mě vesměs redukované na:
- Je možnost, jak se téhle situaci vyhnout? (diplomacie, plížení...) Což moc nefunguje, protože DM už strávil čas přípravou encounteru a chtěl by ho tam mít.
- Je tu, jak zařídit nějakou výhodu? (past, přepadení...) Což funguje, ale není to výhra, pouze výhoda do začátku boje (viz sos výše)
- První kolo boje sešlu bless, druhé a každé další kolo sacred flame + spiritual weapon, vyjma kol, kdy někdo padne k zemi a musím udělat healing word.
- Většinu času můžu s klidem odejít a hlásit, ať hrajou za mě.

A nejhorší na tom je, že pravidla jsou plná bojových schopností (spíš bych měl říkat bonusů) a kouzel, takže se na ten boj vždycky natěším :D Až od druhého nebo třetího kola a po pár missech mi dojde, jaká je to otrava :D

---

Omlouvám se za rozjíždění neproduktivní debaty. Čím víc to tu čtu, tak se jen utrvzuju v tom, že bude snazší se na 5e vybodnout a hrát znovu 4e. Ideálně, kdybych ji dokázal hacknout, aby se nemuselo házet na hit :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od Jerson »

4e jsem hrál dávno, psal jsem o 5e.
Množství herního času jednotlivých hráčů si můžeš zkusit odměřit ze záznamu. Možná dojdeš k výrazně jiným číslům, speciálně pro vaši skupinu. Jinak počítám s tím, že hráči si svůj tah a akce rozmýšlí během tahu jiných hráčů - pokud to dělají až ve svém tahu, tak ještě omezují zábavu ostatních, kteří jen koukají a ani nemají co zajímavého poslouchat.

Nicméně pokud do hodiny času na boj počítáš i kreslení mapy a hledání statů, tak je to pro hráče mrtvý čas, kdy stejně nehrajou. Nevím jak to má generovat zábavu pro ně.
I když zkrátím boj na hodinu, pořád je poměr času zábavy a pasivního sledování ostatních dost tristní. Pokud nějaký čas zabere kreslení mapy a hledání statů, a ten se odečte z hodiny místo dvou hodin, je to poměrově ještě horší výsledek.

Nemůžu posoudit, jak to funguje na vyšších levelech co do možností hráčů - na nich jsem nikdy nehrál. Možná těch možností mají víc, kouzelníci určitě. Ale souboj v 5e mi přijde jako destilovaná nuda sem tam proložená třešničkou zábavy. Asi nebude náhoda, že na netu je hodně rad o tom, jak by hráči neměli během boje koukat do mobilů a měli by sledovat hru a plánovat, a nějak si to užívat, i když nejsou na řadě, a jak udělat boje rychlé a zábavné, jako že se nepočítají HP minionů, a prostě co zásah, to mrtvý minion, a že po pár kolech by mělo být jasné, kdo vyhraje, a zbytek se odvypráví místo odháže, atd.

Svůj dojem (i) z bojů jsem napsal na D20. Ale rozhodně jsem předposlední, kdo by měl říkat, jak se generuje zábava při boji v různých edicích DnD.
Sosacek
Příspěvky: 25732
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od Sosacek »

Jerson píše: 4. 5. 2021, 07:55 Takže - asi takhle. Vím že to zní jako hejt DnD, což tedy nemá být, spíše výčet věcí, se kterými je třeba se vypořádat při hledání zábavnosti.
On to jako hejt na DnD je, ale zcela zaslouzeny.

Dik za tu metaforu Jersone, ted si uvedomuju ze tyhle hry (nejen DnD5, vsechny freeze frame co jsou slozite a pomale) jsou fakt jako XCOM ve kterem hrajes jednu postavu misto sesti nebo kolika a odehrat kazdy tah kazdou postavou trva dvakrat az trikrat vic casu nez v tom XCOM.

Takovy XCOM bych zahodil v pulce prvni mise, a skvele to vystihuje proc mi tyhle souboje lezou na nervy.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od Quentin »

Sosacek píše: 4. 5. 2021, 10:15Dik za tu metaforu Jersone, ted si uvedomuju ze tyhle hry (nejen DnD5, vsechny freeze frame co jsou slozite a pomale) jsou fakt jako XCOM ve kterem hrajes jednu postavu misto sesti nebo kolika a odehrat kazdy tah kazdou postavou trva dvakrat az trikrat vic casu nez v tom XCOM.

Takovy XCOM bych zahodil v pulce prvni mise, a skvele to vystihuje proc mi tyhle souboje lezou na nervy.
Tohle je doslova přesně ten postoj, kvůli kterému start další 4e kampaně pořád odkládáme :D (akorát jsme jako přirovnání použili Divinity místo Xcomu)

Ale asi je na místě uznat, že dynamika u stolu je jiná než v počítačové hře. Moje poslední 4e kampaň nebyla zase tak dávno (pár měsíců před koronou), a zábava to byla slušná pro všechny.

Měl bych si uplácat nějaký ten hack, co to udělá svižnější. Tím teda nemyslím kratší boje, ale kratší tahy.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od Quentin »

Jerson píše: 4. 5. 2021, 09:47Nemůžu posoudit, jak to funguje na vyšších levelech co do možností hráčů - na nich jsem nikdy nehrál. Možná těch možností mají víc, kouzelníci určitě. Ale souboj v 5e mi přijde jako destilovaná nuda sem tam proložená třešničkou zábavy. Asi nebude náhoda, že na netu je hodně rad o tom, jak by hráči neměli během boje koukat do mobilů a měli by sledovat hru a plánovat, a nějak si to užívat, i když nejsou na řadě, a jak udělat boje rychlé a zábavné, jako že se nepočítají HP minionů, a prostě co zásah, to mrtvý minion, a že po pár kolech by mělo být jasné, kdo vyhraje, a zbytek se odvypráví místo odháže, atd.
Považuju svůj dotaz za zodpovězený. Hrát 5e jako combat as sport je exercise in futility.

Na combat as war jsou desítky lepších her, takže s tím taky nepochodím.

Ta vlna hypu kolem 5e mě vždycky donutí nad tím systémem zaváhat, jestli to náhodou fakt nechci hrát $D

tl:dr Už jsem tu off-topic :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od sirien »

Musím říct že počítat poměr času na hráče zlomkem při hraní společné kooperativní hry mi přijde úplně perverzně WTF.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od Jerson »

Chtěl jsem psát něco o vnímání nudných a nezáživných věcí a o tom, jak je mozek vytlačuje z paměti, ale to asi nemá smysl. Prostě zkuste vzít 5e a odehrát si nějakou situaci z vaší kampaně podle jeho pravidel, a uvidíte, zda to má nebo nemá potenciál být zábavné.
Tady ti zastánci 5e můžou klidně říkat, že máš vždycky hodně taktických možností, zatímco pochybovači budou říkat, že moc možností reálně nemáš, a bude se to lišit na různých levelech a classách a stylech vedení, že je to diskuse celkem o ničem. Já třeba nechápu, jak někdo může hrát souboje ve 4e a říkat tomu RPG, když je to taktická deskovka jak vyšitá a prakticky nerozlišitelná od Descentu nebo Gloomhavenu, ale to určitě nejsou věci, které bys chtěl slyšet nebo které by ti pomohly rozhodnout se. :-)
Sirien píše:Musím říct že počítat poměr času na hráče zlomkem při hraní společné kooperativní hry mi přijde úplně perverzně WTF.
To chápu. Ale když ti řeknu "skoro celý souboj jsem seděl a nic nedělal jen jsem občas prohlásil, že útočím a hodil kostkou", tak se budeme dohadovat, že to tak nebylo a že zábava plyne z různých zdrojů, atd.

Pro mě zábava v RPG plyne z poloviny z toho, jak moc můžu mluvit a hlavně interagovat s ostatními, a z poloviny z toho, co zajímavého dělají ostatní a jak to můžu případně rozvinout. A myslím si, že i hráči, kteří mají rádi taktické výzvy a boji potřebují větší zapojení do hry, aby se nestihli začít nudit.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od Quentin »

Jerson píše: 4. 5. 2021, 12:33Já třeba nechápu, jak někdo může hrát souboje ve 4e a říkat tomu RPG, když je to taktická deskovka jak vyšitá a prakticky nerozlišitelná od Descentu nebo Gloomhavenu, ale to určitě nejsou věci, které bys chtěl slyšet nebo které by ti pomohly rozhodnout se. :-)
Je mi jasné, že těch pár popisů z toho deskového boje rpg neudělá, ale to ani nevyhledávám. Používám ten deskovkový boj jako resolution mechaniku v tom rpg kolem. Prakticky tam, kde bych si třeba ve 2400 hodil d8 na fighting skill, tak ve 4e strávím hodinu bitvením na gridu. To je celé.

Slouží mi to tam jako sekundární zábava sama o sobě, a taky jako difference in kind, a mám s tím vesměs dobré zkušenosti. Ten roleplay mezi bojema bývá nakonec dost dobrý, a sotva se lidi unaví, začne boj, a sotva se boj táhne moc dlouho, začne roleplay, rinse and repeat 5-6 hodin v kuse. Bývají to hezké hry.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od kin »

Já osobně souhlasím s tím, že 4e je nejlepší systém na combat as sport.

Nikde jinde jsme souboje tolik neřešili, neměli tolik taktických možností a kombinací. A každé povolání mělo powery ve stylu kouzel. Mnoho možností. V tomhle jsem s Quentinem, lepší systém na tenhle typ hraní neznám.

Jediná nevýhoda jsou vyšší úrovně a zaplevelení možnostma (na Epicu měli postavy několik magických předmětů, každý s jednou a více schopnostmi, epická povolání, paragony, background powery, ... a už nás to ubíjelo. A to jsem v tom odvedl tři kampaně lvly 1-30 a spoustu kratších her. Ale stejně bych to zvolil radši než 5e, ta je pro mě někde mezi osr systémy a 4e a neumí ani jedno pořádně. Tu jsem teď byl hráči donucen vést a moc mě nebavila.

Jerson: btw i stavění mapy se dá udělat zábavně pro hráče, často jsem dělal že jsem jim dal určitý výběr tilesů a oni to rozestavěli jak chtěli (když to nebyli připravené příběhové souboje, ale random fighty po cestě).
Plus v 4e si i měl důvod sledovat hru mimo tvé kolo, protože často jsi měl schopnosti co jsou interupt/reaction, které hraješ mimo své kolo.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
kin
Warden
Příspěvky: 919
Registrován: 31. 7. 2006, 23:00
Bydliště: Pilsen
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od kin »

Quentin: Ještě mě napád, co 13th Age? To je postavené na 4e, ale mělo by to být jendoduší? Hrál jsem to jen jednou, ale nevypadalo to špatně.
OSR - Open-world Survival horroR
Survive, Save, Solve ...pick two
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] DnD 5E - obecná diskuze

Příspěvek od Quentin »

Zatím jsem to hrál jen jako hráč. Byl jsem archer/ranger, a měl jsem medvěda jako peta. Prakticky jsem v každém kole dělal jen útok medvědem+útok lukem. A když náhodou padlo liché číslo na útok lukem, tak jsem měl útok navíc. IMHO žádná moc smysluplná taktika.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů