[svět] Eberron
[svět] Eberron
(anotace)
Eberron je herní svět pro Dungeons & Dragons zasazený na kontinent Khorvaire, který se zmáhá po ničivé válce. Pracuje s tradičními motivy a tématy D&D, ale posouvá je k žánru steampunku. Svět je plný technologií poháněných vyspělou magií – létají v něm magické vzducholodě, jezdí tu magické vlaky, po ulicích chodí umělí lidé zvaní „warforged“. Magie je všudypřítomná a umožňuje vznik velkolepých budov a technických zázraků. Stylově je Eberron laděný do žánru pulpu, ve kterém neohrožení hrdinové páchají jednu epickou eskapádu za druhou.
- Quasit
- Vysloužilý démon
- Příspěvky: 1452
- Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Praha, Vršovice
- Kontaktovat uživatele:
Eberron jsem zkusil jen jako hráč, bez čtení knížek, takže dojem je hodně subjektivní. Exalted mám načtenej.
Společný maj pragmatický přístup k magii, je tady, tak ji budem používat, jakýpak copak.
Ale rozdíl je v pojetí.
Eberron vychází z otázky: Jak by vypadal svět, kdyby to bylo tak, jak píšou pravidla DnD? A popasovali se stím IMO dobře, vyšel z toho pěknej magic-punk, řekl bych.
V Exalted je taky všude magie, ale jinýho zabarvení. Má to jednotnější koncepci, řekl bych, je to hezky svázáno s elementy a původem světa. A skutečně hlavní roli v tom světě hrají lidé (ač exaltovaní), ne nějaký lichové a elfové apod. Nedokážu to asi dobře shrnout, ale zkus si třeba přečíst jen můj megastručný úvod do Exalted ve vláknu Denní klub.
Společný maj pragmatický přístup k magii, je tady, tak ji budem používat, jakýpak copak.
Ale rozdíl je v pojetí.
Eberron vychází z otázky: Jak by vypadal svět, kdyby to bylo tak, jak píšou pravidla DnD? A popasovali se stím IMO dobře, vyšel z toho pěknej magic-punk, řekl bych.
V Exalted je taky všude magie, ale jinýho zabarvení. Má to jednotnější koncepci, řekl bych, je to hezky svázáno s elementy a původem světa. A skutečně hlavní roli v tom světě hrají lidé (ač exaltovaní), ne nějaký lichové a elfové apod. Nedokážu to asi dobře shrnout, ale zkus si třeba přečíst jen můj megastručný úvod do Exalted ve vláknu Denní klub.
Insidious demon that aids evil mortals.
tak to vemu podle jedne z tech recenzi
tak to vemu podle jedne z tech recenzi... ( http://www.annun.sk/?damsi=clanok.php&i ... ekcia=adad)
Atmosféra
zatimco jestlize sem pochopil spravne recenzi se Eberron snazi byt temnejsi, jsou hlavnim tematem exaltu (pro ucely tohohle srvovani beru zakladni knihu druhe edice) naopak epicti hrdinove chystajici se zmenit svet.
Inšpirované filmami
zatimco recenze Eberronu zminuje primarne noir a pulpzanr, exalted uvadeji jako doporucenou cetbu Ninja Scroll (anime) a Tygr a Drak (wuxia)
Inšpirované súčasnosťou
Recenze rika, ze Eberoon ma misty soucasny raz, svet Exalted se snazi byt popisovany IMO tak aby stav spolecnosti logicky odpovidal popsanym prostredkum - uroven lezi nekde ve stredoveku velmi zvlastniho tvaru (ruzne formy otrokarstvi jsou bezne)
Inšpirované....všetkým
Ac se to nezda, tak v Exaltech je mozno vysledovat dva zakladni smery myticke inspirace (soucasna akcni inspirace je zalezitosti formy plyne z filmu) 1) evroposkou mytologii (Primordialove vs. Bohove a Titani vs. Recti Biohove; hrdinove typu Herakles, nebo Beowulf (PCs)) 2) Vychodni mytologii - Duchove a bohove jako vystrizeni ze Sinto, Kult predku vicemene jak ho zna moderni buddhismus, k tomu Nebeske mesto, ktere vsichni zname z Opiciho Krale (ano i broskve jsou zmineny ;o) ).
Samozrejme zdroju je tady vic - ale tyhle mne pri cteni nejivc uhodily do oci..
Mágia a technológia
To co popisuje recenze jako stav technomagie v Eberronu mi pripomina stav prvniho veku k exaltech. Exalted jsou postkatastrofa, takze technomagie neni beznym lidem tak dospupna, a vzhedem k tomu, ze jenom Exalti mohou vyrabet opravdu mocne veci, omezuje se bezna svetova magie a drobe domaci kouzla (ktera jsou ovsem na dennim poradku a skoro kazdy clovek zna nejaky zpusob ochrany/privolani stesti)
Hranica hrdinstva
Tady je to tezke posoudit, protoze neznam DnD levely a Exalted nejsou Class/Level. Nicmene asi bych rekl, ze to bude tak nejak na stejno - nejvic je lidi, beznych smrtelniku, kteri proste makaji na poli, nebo se nechaji naverbovat k domobrane. Sem tam nejaky Heroic Mortal, ktery je o tridu vys nad beznymi smtrelniky - jako takovy si vydobyde lepsi misto. Pak nasleduje ktegorie nizsi bohove a Exalti, kterym se smrtelnici proste nemohou rovat - a tak to je.
Rasy
Eberron ma evidentne beznou smesku fantasy ras - Exalted jsou vicemene lidksy svet - to ze lidi zijici blizko toho ktereho elementalniho polu muzou mit divne barvy je normalni - to, ze lidi zjici an kraji reality maji sem tam nejakou tu mutaci je taky normalni. Nicmene vylozene bytosti 'jinych ras' jsou dost vzacne.
Dragonshardy a draci-pôvodcovia
Jestli jsem to pochopil spravne tak dragonshrady jsou magicke predmety, ktere je mozno dobrodruzne hledat. tady ma svet Exalted prostoru spoustu - je to postkatastrofa, zlaty vek magie skoncil, a relikty se valeji vsude, kde je jeste nekdo seberal a nevyuzil (tedy vetsinou na tech nebezpecnejsihc mistech ;o) )
Rody draka
To je svetove specificka vec, nicmene kdyz to vememe kolem a kolem, tak Imperialni rodiny jsouvlastne rody nadane dedcine magickou moci - (v zakladni prirucce X2 jako antagonisti, ale vyjde pro ne doplnek a v prvni edici byl jeden z nejlepsich)
Organizácie viditeľné i skryté
Tady je hlavnim odlisenim heroicnost sveta, zatimco podle recenzi na eberron - nemusi byt general nejsilnejsim a nejlepsiv vojakem armady, moc mu dava to vojsko. Ve svete exalted tomu tak vetsinou je - je zvykem, ze vojsko vede Hrdina, a odrazi to i mechanismus mass combatu, kde jedotka vlastne jenom posktuje bonusy k cislum sveho velitele, protoze velitel je ten dulezity.
Náboženstvo
V eberronu jsou bohove vzdaleni, v exaltech jsou zakladnim prvkem sveta. jsou to oni kdo vsecko spiskali, a ostatne postavy jsou vyvoleni Neporazeneho Slunce, nejvyssiho z bohu.
Mensi bohove bezne chodi po zemi a vladnou svym domenam (ruzne spravedilve), da se s nimi spolupracovat, vyjednavat, bojovat... Dokonce i hracska postava muze zistak vlasni kult, ktery ji povazuje za boha - a z motliteb svych vericich pak ziskava silu. Motliba je neco co ve svete Exalted funguje.
Presvedčenie
Eberron je DnD svet, takze asi obsahuje klasicke kombinace rad x chaos; dobro x zlo. V Exalted jsou tyhle charakteristiky primarne urcovany Motivaci postavy (cilem ceho chce dosahnout), Intimacies (vztahy, ktere postava ma) a 4 vlastnostmi valor (dovaha); temperance (?zdrzenliviost); compassion (soucit) conviction (presvedceni/cilevedomost).
Vypada to mozna slozite ale neni. eg postava s vysokou Temperance jedna cestne, dodrzuje sliby a pod. Chce-li nekoho zabit, nejspis ho ritualne varuje/vyzve na souboj (proste co je v dane kulture povazovano za cestne). Postava s vysokou conviction naopak jde za svym i pres mrtvoly svych pribuznych...
Komunita a príbehy
Svet Exalted ma obrovsky potencial, je to placka plochou vetsi nez zemekoule. Mocenskych skupin je nacrtnuto pripadne popsano spoustu, mist s prastanou magii take, k tomu veci z vnejska sveta ktere chteji dovnitr - prostoru pro hrdiny je spousta...
Myslim, si ze v tomhle si s Eberronem nezada, uz jenom proto ze by autori byli sami proti sobe ;o)
Atmosféra
zatimco jestlize sem pochopil spravne recenzi se Eberron snazi byt temnejsi, jsou hlavnim tematem exaltu (pro ucely tohohle srvovani beru zakladni knihu druhe edice) naopak epicti hrdinove chystajici se zmenit svet.
Inšpirované filmami
zatimco recenze Eberronu zminuje primarne noir a pulpzanr, exalted uvadeji jako doporucenou cetbu Ninja Scroll (anime) a Tygr a Drak (wuxia)
Inšpirované súčasnosťou
Recenze rika, ze Eberoon ma misty soucasny raz, svet Exalted se snazi byt popisovany IMO tak aby stav spolecnosti logicky odpovidal popsanym prostredkum - uroven lezi nekde ve stredoveku velmi zvlastniho tvaru (ruzne formy otrokarstvi jsou bezne)
Inšpirované....všetkým
Ac se to nezda, tak v Exaltech je mozno vysledovat dva zakladni smery myticke inspirace (soucasna akcni inspirace je zalezitosti formy plyne z filmu) 1) evroposkou mytologii (Primordialove vs. Bohove a Titani vs. Recti Biohove; hrdinove typu Herakles, nebo Beowulf (PCs)) 2) Vychodni mytologii - Duchove a bohove jako vystrizeni ze Sinto, Kult predku vicemene jak ho zna moderni buddhismus, k tomu Nebeske mesto, ktere vsichni zname z Opiciho Krale (ano i broskve jsou zmineny ;o) ).
Samozrejme zdroju je tady vic - ale tyhle mne pri cteni nejivc uhodily do oci..
Mágia a technológia
To co popisuje recenze jako stav technomagie v Eberronu mi pripomina stav prvniho veku k exaltech. Exalted jsou postkatastrofa, takze technomagie neni beznym lidem tak dospupna, a vzhedem k tomu, ze jenom Exalti mohou vyrabet opravdu mocne veci, omezuje se bezna svetova magie a drobe domaci kouzla (ktera jsou ovsem na dennim poradku a skoro kazdy clovek zna nejaky zpusob ochrany/privolani stesti)
Hranica hrdinstva
Tady je to tezke posoudit, protoze neznam DnD levely a Exalted nejsou Class/Level. Nicmene asi bych rekl, ze to bude tak nejak na stejno - nejvic je lidi, beznych smrtelniku, kteri proste makaji na poli, nebo se nechaji naverbovat k domobrane. Sem tam nejaky Heroic Mortal, ktery je o tridu vys nad beznymi smtrelniky - jako takovy si vydobyde lepsi misto. Pak nasleduje ktegorie nizsi bohove a Exalti, kterym se smrtelnici proste nemohou rovat - a tak to je.
Rasy
Eberron ma evidentne beznou smesku fantasy ras - Exalted jsou vicemene lidksy svet - to ze lidi zijici blizko toho ktereho elementalniho polu muzou mit divne barvy je normalni - to, ze lidi zjici an kraji reality maji sem tam nejakou tu mutaci je taky normalni. Nicmene vylozene bytosti 'jinych ras' jsou dost vzacne.
Dragonshardy a draci-pôvodcovia
Jestli jsem to pochopil spravne tak dragonshrady jsou magicke predmety, ktere je mozno dobrodruzne hledat. tady ma svet Exalted prostoru spoustu - je to postkatastrofa, zlaty vek magie skoncil, a relikty se valeji vsude, kde je jeste nekdo seberal a nevyuzil (tedy vetsinou na tech nebezpecnejsihc mistech ;o) )
Rody draka
To je svetove specificka vec, nicmene kdyz to vememe kolem a kolem, tak Imperialni rodiny jsouvlastne rody nadane dedcine magickou moci - (v zakladni prirucce X2 jako antagonisti, ale vyjde pro ne doplnek a v prvni edici byl jeden z nejlepsich)
Organizácie viditeľné i skryté
Tady je hlavnim odlisenim heroicnost sveta, zatimco podle recenzi na eberron - nemusi byt general nejsilnejsim a nejlepsiv vojakem armady, moc mu dava to vojsko. Ve svete exalted tomu tak vetsinou je - je zvykem, ze vojsko vede Hrdina, a odrazi to i mechanismus mass combatu, kde jedotka vlastne jenom posktuje bonusy k cislum sveho velitele, protoze velitel je ten dulezity.
Náboženstvo
V eberronu jsou bohove vzdaleni, v exaltech jsou zakladnim prvkem sveta. jsou to oni kdo vsecko spiskali, a ostatne postavy jsou vyvoleni Neporazeneho Slunce, nejvyssiho z bohu.
Mensi bohove bezne chodi po zemi a vladnou svym domenam (ruzne spravedilve), da se s nimi spolupracovat, vyjednavat, bojovat... Dokonce i hracska postava muze zistak vlasni kult, ktery ji povazuje za boha - a z motliteb svych vericich pak ziskava silu. Motliba je neco co ve svete Exalted funguje.
Presvedčenie
Eberron je DnD svet, takze asi obsahuje klasicke kombinace rad x chaos; dobro x zlo. V Exalted jsou tyhle charakteristiky primarne urcovany Motivaci postavy (cilem ceho chce dosahnout), Intimacies (vztahy, ktere postava ma) a 4 vlastnostmi valor (dovaha); temperance (?zdrzenliviost); compassion (soucit) conviction (presvedceni/cilevedomost).
Vypada to mozna slozite ale neni. eg postava s vysokou Temperance jedna cestne, dodrzuje sliby a pod. Chce-li nekoho zabit, nejspis ho ritualne varuje/vyzve na souboj (proste co je v dane kulture povazovano za cestne). Postava s vysokou conviction naopak jde za svym i pres mrtvoly svych pribuznych...
Komunita a príbehy
Svet Exalted ma obrovsky potencial, je to placka plochou vetsi nez zemekoule. Mocenskych skupin je nacrtnuto pripadne popsano spoustu, mist s prastanou magii take, k tomu veci z vnejska sveta ktere chteji dovnitr - prostoru pro hrdiny je spousta...
Myslim, si ze v tomhle si s Eberronem nezada, uz jenom proto ze by autori byli sami proti sobe ;o)
Re: tak to vemu podle jedne z tech recenzi
Ja budem doplnat. Nechcem prudit, to fakt nie. Ved koniec koncov by sa mohol spravit porovnavajuci clanok.
(To, ze je mozne urobit dobrodruzstvo na vzducholodi, neznamena, ze dedincania vozia na nich tovar na trh.
mocnych postav vymrela. Drobne domace kuzla su na dennom poriadku a nemale mnozstvo ludi pozna nejake to prakticke kuzlo.
v podstate na urovni bohov (to vsak vyplyva z principov a pravidiel D&D).
Miest rovnako jestvuje mnozstvo, daelkyr by tiez radi zhltli zo svojej sfery kontinent - priestoru je tiez kopu.
--------------------
Fakt to moze vyzerat ako kritika, resp. flamewar, ale to som urcite nechcel dosiahnut. Obidva svety zneju zaujimavo, lenze
ma fascinuje prudka podobnost.
Inak by sa mozno bolo dobre zamysliet, ake su odporucane cielove skupiny hracov - a ake su skutocne skupiny hracov.
Epicki hrdinovia chystajuci sa zmenit svet su nepochybne zakladom kazdeho D&D.Atmosféra
zatimco jestlize sem pochopil spravne recenzi se Eberron snazi byt temnejsi,
jsou hlavnim tematem exaltu (pro ucely tohohle srvovani beru zakladni knihu druhe edice) naopak epicti hrdinove chystajici se zmenit svet.
Niet co dodat.Inšpirované filmami
zatimco recenze Eberronu zminuje primarne noir a pulpzanr, exalted uvadeji jako doporucenou cetbu Ninja Scroll (anime) a Tygr a Drak (wuxia)
Ano, sucasny raz je zrejmy. Je ale otazkou, do akej miery vyplyva z technologie a do akej miery ma vplyv na spolocnost.Inšpirované súčasnosťou
Recenze rika, ze Eberoon ma misty soucasny raz, svet Exalted se snazi byt popisovany IMO tak aby stav spolecnosti logicky odpovidal popsanym prostredkum - uroven lezi nekde ve stredoveku velmi zvlastniho tvaru (ruzne formy otrokarstvi jsou bezne)
(To, ze je mozne urobit dobrodruzstvo na vzducholodi, neznamena, ze dedincania vozia na nich tovar na trh.
Ano, zakladny konflikt (niekto vs. zvysok) v Eberrone nie je. Zvysne inspiracie boli zmienene v recenzii.Inšpirované....všetkým
Ac se to nezda, tak v Exaltech je mozno vysledovat dva zakladni smery myticke inspirace (soucasna akcni inspirace je zalezitosti formy plyne z filmu) 1) evroposkou mytologii (Primordialove vs. Bohove a Titani vs. Recti Biohove; hrdinove typu Herakles, nebo Beowulf (PCs)) 2) Vychodni mytologii - Duchove a bohove jako vystrizeni ze Sinto, Kult predku vicemene jak ho zna moderni buddhismus, k tomu Nebeske mesto, ktere vsichni zname z Opiciho Krale (ano i broskve jsou zmineny ;o) ).
Samozrejme zdroju je tady vic - ale tyhle mne pri cteni nejivc uhodily do oci..
Eberron nie je v tomto odlisnejsi. Nastala postkatastrofa (skoncila Posledna vojna), kde kopa hrdinov a potencialnychMágia a technológia
To co popisuje recenze jako stav technomagie v Eberronu mi pripomina stav prvniho veku k exaltech. Exalted jsou postkatastrofa, takze technomagie neni beznym lidem tak dospupna, a vzhedem k tomu, ze jenom Exalti mohou vyrabet opravdu mocne veci, omezuje se bezna svetova magie a drobe domaci kouzla (ktera jsou ovsem na dennim poradku a skoro kazdy clovek zna nejaky zpusob ochrany/privolani stesti)
mocnych postav vymrela. Drobne domace kuzla su na dennom poriadku a nemale mnozstvo ludi pozna nejake to prakticke kuzlo.
Mas pravdu. Rozdiel je mozno v tom, ze bohovia sice neexistuju, ale ti (zvysni dvaja) hrdinovia, ci antihrdinovia su schopnostamiHranica hrdinstva
Tady je to tezke posoudit, protoze neznam DnD levely a Exalted nejsou Class/Level. Nicmene asi bych rekl, ze to bude tak nejak na stejno - nejvic je lidi, beznych smrtelniku, kteri proste makaji na poli, nebo se nechaji naverbovat k domobrane. Sem tam nejaky Heroic Mortal, ktery je o tridu vys nad beznymi smtrelniky - jako takovy si vydobyde lepsi misto. Pak nasleduje ktegorie nizsi bohove a Exalti, kterym se smrtelnici proste nemohou rovat - a tak to je.
v podstate na urovni bohov (to vsak vyplyva z principov a pravidiel D&D).
Ano. Z komercneho hladiska by bolo vynechanie ras asi samovrazdouRasy
Eberron ma evidentne beznou smesku fantasy ras - Exalted jsou vicemene lidksy svet - to ze lidi zijici blizko toho ktereho elementalniho polu muzou mit divne barvy je normalni - to, ze lidi zjici an kraji reality maji sem tam nejakou tu mutaci je taky normalni. Nicmene vylozene bytosti 'jinych ras' jsou dost vzacne.
Paci sa mi to zhrnutie dragonshardov. Inak je situacia priblizne rovnaka. Kontintent Xen'drik bol vymysleny na to, aby sa v nom valali magicke predmety.Dragonshardy a draci-pôvodcovia
Jestli jsem to pochopil spravne tak dragonshrady jsou magicke predmety, ktere je mozno dobrodruzne hledat. tady ma svet Exalted prostoru spoustu - je to postkatastrofa, zlaty vek magie skoncil, a relikty se valeji vsude, kde je jeste nekdo seberal a nevyuzil (tedy vetsinou na tech nebezpecnejsihc mistech ;o) )
Rody draka
To je svetove specificka vec, nicmene kdyz to vememe kolem a kolem, tak Imperialni rodiny jsouvlastne rody nadane dedcine magickou moci - (v zakladni prirucce X2 jako antagonisti, ale vyjde pro ne doplnek a v prvni edici byl jeden z nejlepsich)
Niet co dodat.Organizácie viditeľné i skryté
Tady je hlavnim odlisenim heroicnost sveta, zatimco podle recenzi na eberron - nemusi byt general nejsilnejsim a nejlepsiv vojakem armady, moc mu dava to vojsko. Ve svete exalted tomu tak vetsinou je - je zvykem, ze vojsko vede Hrdina, a odrazi to i mechanismus mass combatu, kde jedotka vlastne jenom posktuje bonusy k cislum sveho velitele, protoze velitel je ten dulezity.
Ano, v Eberrone bohovia nie su - tu i tam sa vyskytuje priklad, ked ma nehracska postava kult, ale rozhodne to nie je typickou situaciou pre postavy.Náboženstvo
V eberronu jsou bohove vzdaleni, v exaltech jsou zakladnim prvkem sveta. jsou to oni kdo vsecko spiskali, a ostatne postavy jsou vyvoleni Neporazeneho Slunce, nejvyssiho z bohu.
Mensi bohove bezne chodi po zemi a vladnou svym domenam (ruzne spravedilve), da se s nimi spolupracovat, vyjednavat, bojovat... Dokonce i hracska postava muze zistak vlasni kult, ktery ji povazuje za boha - a z motliteb svych vericich pak ziskava silu. Motliba je neco co ve svete Exalted funguje.
Ano, presvedcenia principialne ostali, aj ked sa v znacnej miere ignoruju (resp. nie je vzdy jasne, co je zlo a co je dobro). Motivacia ani intimacies sa nevyskytuju - totiz uz nad tym neuvazuje samotny system.Presvedčenie
Eberron je DnD svet, takze asi obsahuje klasicke kombinace rad x chaos; dobro x zlo. V Exalted jsou tyhle charakteristiky primarne urcovany Motivaci postavy (cilem ceho chce dosahnout), Intimacies (vztahy, ktere postava ma) a 4 vlastnostmi valor (dovaha); temperance (?zdrzenliviost); compassion (soucit) conviction (presvedceni/cilevedomost).
Podobny potencial jestvuje aj u Eberronu. Mocenskych skupin je tiez dobludu (zmienenych 15 v zakladnej prirucke, dalsie v rozsirujucich).Komunita a príbehy
Svet Exalted ma obrovsky potencial, je to placka plochou vetsi nez zemekoule. Mocenskych skupin je nacrtnuto pripadne popsano spoustu, mist s prastanou magii take, k tomu veci z vnejska sveta ktere chteji dovnitr - prostoru pro hrdiny je spousta...
Myslim, si ze v tomhle si s Eberronem nezada, uz jenom proto ze by autori byli sami proti sobe ;o)
Miest rovnako jestvuje mnozstvo, daelkyr by tiez radi zhltli zo svojej sfery kontinent - priestoru je tiez kopu.
--------------------
Fakt to moze vyzerat ako kritika, resp. flamewar, ale to som urcite nechcel dosiahnut. Obidva svety zneju zaujimavo, lenze
ma fascinuje prudka podobnost.
Inak by sa mozno bolo dobre zamysliet, ake su odporucane cielove skupiny hracov - a ake su skutocne skupiny hracov.
Re: tak to vemu podle jedne z tech recenzi
Alef0 píše:Ja budem doplnat. Nechcem prudit, to fakt nie. Ved koniec koncov by sa mohol spravit porovnavajuci clanok.
S tim nemam problem. Ja Eberron videl jenom z te recenze a DnD jsem v zivote nehral. Takze proste pisu co vim o Exaltech.Alef0 píše: --------------------
Fakt to moze vyzerat ako kritika, resp. flamewar, ale to som urcite nechcel dosiahnut. Obidva svety zneju zaujimavo, lenze
ma fascinuje prudka podobnost.
Inak by sa mozno bolo dobre zamysliet, ake su odporucane cielove skupiny hracov - a ake su skutocne skupiny hracov.
Re: tak to vemu podle jedne z tech recenzi
Ja som nehral zase ExaltedMarwin píše: S tim nemam problem. Ja Eberron videl jenom z te recenze a DnD jsem v zivote nehral. Takze proste pisu co vim o Exaltech.
- Dalcor
- Vévoda z Knightlundu
- Příspěvky: 4971
- Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
- Bydliště: Černá skála a Praha
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel tu není samostatné téma.
Po dlouhé době jsem se pustil do Brány smrti a nemůžu si pomoc, mám pocit jako kdyby některé myšlenky byly vykradeny od Weisové a Hickmana. Třeba magicko technologická úroveň těch světů. Mám pocit že Eberron je někdy napůl cesty mezi trilogií Temný meč a sedemrologií Brána smrti.
Alef0 ostatní co k tomu říci?
Po dlouhé době jsem se pustil do Brány smrti a nemůžu si pomoc, mám pocit jako kdyby některé myšlenky byly vykradeny od Weisové a Hickmana. Třeba magicko technologická úroveň těch světů. Mám pocit že Eberron je někdy napůl cesty mezi trilogií Temný meč a sedemrologií Brána smrti.
Alef0 ostatní co k tomu říci?
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Exalted je ve své prezentaci slátanina, stejně tak jako Eberron i Harry Potter...
to jen abych potvrdil svůj názor, za kterým si stojím.
Hlavní rozdíl mezi Eberronem a Exalted vidím v tom, že v Exalted je konflikt hrdinství/nadlidskosti s přirozenostéí/lidskostí. Alespoň pro mně. Hridnové řeší polobožská dilemata a zažívají zcela lidské emoce.
Eberron a vůbec drtivá většina DnD nějak nepočítá s tím, že postavy mají nějaké emoce, nebo nedej bože mělo jít o lidské bytosti.
Akčoliv Eberron alespoň vyhodil přesvědčení a z adventurerů udělal trpěný okraj společnosti.
Mám rád obě hry, ale štve mě, že abych si v jejich světech zahrál, musím si s něma hodně dlouho pohrávat.
to jen abych potvrdil svůj názor, za kterým si stojím.
Hlavní rozdíl mezi Eberronem a Exalted vidím v tom, že v Exalted je konflikt hrdinství/nadlidskosti s přirozenostéí/lidskostí. Alespoň pro mně. Hridnové řeší polobožská dilemata a zažívají zcela lidské emoce.
Eberron a vůbec drtivá většina DnD nějak nepočítá s tím, že postavy mají nějaké emoce, nebo nedej bože mělo jít o lidské bytosti.
Akčoliv Eberron alespoň vyhodil přesvědčení a z adventurerů udělal trpěný okraj společnosti.
Mám rád obě hry, ale štve mě, že abych si v jejich světech zahrál, musím si s něma hodně dlouho pohrávat.
---
Servant of my own vice.
Servant of my own vice.
Eberron 4E
Co říkáte na vydání nového Eberronu. Zatím nevyšel, ale jaký je váš názor na dosud zveřejněné informace? Napjatě ho očekáváte nebo ho vydíte jako propadák? A co je podle vás nejlepší novinkou oproti starší verzi?
Mě na Eberronu láká jeho noir motiv. Naopak nejsem moc příznivec steam-punku, kyber-punku ani ničeho podobného.
Mě na Eberronu láká jeho noir motiv. Naopak nejsem moc příznivec steam-punku, kyber-punku ani ničeho podobného.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Eberron 4E
Vie niekto zosumarizovat, co sa zmenilo oproti predoslej verzii? Noir motiv sa tlacil uz od zaciatku, ale ked sa divam na filozofiu 4e, mam pochybnosti, ako sa da sklbit rubačka s noir.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Eberron 4E
Docela by mě zajímolo, jak vyřeší dragonmarky...
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.
-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Re: [svět] Eberron
To jsi uhodil hřebíček na hlavičku (a asi to ani nevíš). O Eberronu 5E se spekulovalo dlouho. Pak byly zvěsti, že Keith Baker skutečně na něčem dělá. Pak bylo v létě ofiko ohlášeno, že Eberron 5E vyjde do konce roku. Pak dlouho ticho po pěšině. Pak těsně před Vánoci vyšlo osekané PDF na DMs Guild vydané přímo Keithem a začalo se proslýchat, že dílo neprošlo přes korektnostní oddělení Hasbra. Pak se dlouho, dlouho spekulovalo, jestli teda finální kniha vyjde, nebo už ji zařízli. Slyšel jsem, že mezi Keithem a Hasbrem to tenkrát docela bouřilo. Nakonec to přece jen (skoro neplánovaně) na další Vánoce vyšlo a prý blíž verzi, kterou chtěl Keith.Z Vandalovy recenze píše:Setting je za me za 5 hvezdicek. Je moderni, dobre usity pro 5e, pomerne originalni a dobre hratelny a vyhyba se prehnane korektnosti a "plochosti" nekterych jinych 5e knih.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů