Líbí se vám d20?

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Líbí se vám d20?

Příspěvek od Quentin »

Je tu spousta lidi, kteri nemaji radi dnd.

Chtel bych se ale zeptat jestli je to ta fantasy hra s nevyvazenyma classama, nelogickyma a trapnyma kouzlama, s nefunkcnim settingem a mnoho dalsima chybama, ktera se vam tolik nelibi, nebo primo zaklad systemu?

Me osobne se dnd taky nelibi, ale sam d20 system mi prijde vybornej - dukazem budiz conan d20 a hlavne star wars saga edition

mechaniky tvorby postavy, figurkove boje, postupy, talenty, featy, odbornosti ... mnam :>;o)

jak jste na tom vy a d20?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Hrál jsem i SW v D20 a nějak zvlášť dobrý nepřijde. Stupňů schopností je víc, než se dá slovy odlišit, ostatně i náročnosti úkolů jsou odstupňované po pěti, náhoda hraje hodně velkou roli a tak podobně. Navíc ani při boji nemám opravdovou radost, když nepřítele sejmu, protože vím že jsem to stejně nijak neovlivnil - čísla byly dané a ovlivňovat kostku je nefér hra.

Zahraju si je, ale jen když hru vede někdo jiný a já pravidla nemusím umět.
Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 07:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr »

Mě překáží svázánost charakterů... multiclassování je zatracně složitý a ještě nevýhodný.
Nelíbí se mi obří vliv náhody.
A spousta počtů.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

Mě překáží svázánost charakterů... multiclassování je zatracně složitý a ještě nevýhodný.
alnag a jeho parta na d20 ti napisou snad kazdou fantasy postavu, co vymyslis :)

kazdopadne napriklad v tech starwarech je multiclassing temer neomezenej!
skoda, ze v dnd4e od toho udelaj krok zase malinko z5 :(
Nelíbí se mi obří vliv náhody.
lidi s timhle komplexem, necht hazou 3d6
A spousta počtů.
to me na dnd bavi nejvic $D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka »

Já se přiznám, že dělám rozdíl mezi DnD 3.x a d20 obecně, protože preferuju DnD a tu omáčku co je kolem toho nalepena. Takže když budu hodnotit d20 jako systém DnD tak musím říct že ho mám pořád rád i když byly doby kdy jsem ho měl radši. Na d20 jsem poprvé uviděl jak může vypadat dobře udělaný systém, který je protestovaný a bez závažnějších bugů což je něco co mi jako teoretickému munchkinovi/powergamerovi imponuje a vyhovuje.

Co se týče zpracování d20 a realističnosti myslím že C&L systém DnD je otázka vkusu, nicméně je to na druhou stranu poměrně jednoduchá a přímočará záležitost, kde se dají najít pěkné momenty a to mi taky vyhovuje.
DnD je pro mne jeden z nejlepších systému (i přez malé chybky, které v něm vidím) který kdy byl vydán a ta laťka nasazená DnD designéry je poměrně vysoko a málokterá hra se DnD co se týče kvality vyrovná. Zbytek je otázka vkusu a tam jsem si s DnD celkem sedl.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 07:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr »

alnag a jeho parta na d20 ti napisou snad kazdou fantasy postavu, co vymyslis
Heh, no mě svazuje už ta "fantasy" škatule. A navíc si myslím, že by systém neměl být takovej, aby mi postavu podle mejch představ musel dělat někdo jinej :-D.
Ale to už je zbytečný pošťuchování - mě to prostě nesedí.
napriklad v tech starwarech je multiclassing temer neomezenej!
Mě svět SW moc nebere, ale zní to dobře... aspoň někde svítí trocha naděje :-D.
V čem se tam to multiclassování liší?
lidi s timhle komplexem, necht hazou 3d6
Nic pro mě. :eyecrazy:
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

filtr: jednoduse patris k tem co nemaji radi dnd, to chapu. Ptam se tedy, jestli se ti nelibi i zaklad toho systemu ... predstav si tam treba tebou psana povolani
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

V čem se tam to multiclassování liší?
class abilities nejsou rozdeleny napevno na urovnich, ale na kazdem lichem lvlu je talent, ktery vybiras ze seznamu talentu sveho povolani.

Driv, kdyz si chtel mit postavu, co ma zlepsenej rage, tak si musel vytahnout barbara na 11 lvl a nemohl si pritom mit dual class, protoze by ses toho rage nikdy nedockal. Takhle si proste nevezmes ty predchozi ability barbara (dr, fast movement, uncanny dodge) ale rovnou si das treba rage a improved rage, dalsi uroven sup treba na zlodeje a od toho taky vybrat jen talenty, co se ti hodi k postave atd. atd.

bohuzel se tenhle system multiclassu v dnd4e neobjevi :(

sry dual post
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 07:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr »

Ptam se tedy, jestli se ti nelibi i zaklad toho systemu
Hlavní nedostatky, jak je chápu, jsem už zmínil.
Co se týče vlastních povolání... já bych povolání ani nepsal. Ale když už, tak bych aspoň udělal snazší multiclassování... přinejmenším bych odstanil tu xp penalizaci za to, že máš ty dvě povolání dál od sebe, nebo že nejsou "oblíbený" pro tvoji rasu, nebo jak to tam je. Přijde mi to zbytečný, přinejmenším zbytečně krutý :-).

Co se mi na DnD líbilo, je fakt, že vlastně všechno stojí na jednom typu hodů... a není to jak u DrD, kde má každej jiný čísla a tabulky odvozený pokaždý od něčeho jinýho...

A ještě mě tak napadlo: používá se v DnD k něčemu přímo hodnota levelu? Tuším, že u kouzel by mohla, ale nepamatuju se.
Uživatelský avatar
Filtr
firestarter
Příspěvky: 344
Registrován: 8. 6. 2007, 07:54
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Filtr »

class abilities nejsou rozdeleny napevno na urovnich, ale na kazdem lichem lvlu je talent, ktery vybiras ze seznamu talentu sveho povolani.
To bych snad byl i ochotnej hrát :-). Zní to fakt o dost líp. Škoda, že se toho další edice nechce držet.

-budeš mít dual reply :-D
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

v dnd se class lvl jako cislo se kterym by se pocitalo objevi jen parkrat.

v tech star warech a dnd4e je to upravene tak, ze zachrane hody a skilly maji pevne danou hodnotu od vlastnosti a povolani, ke ktere se pricita polovina celkoveho lvlu
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Obhajcovia toho, aká je d20 úžasná, argumentujúc pritom True20, Blue Rose, Advanced d20 či aké to všelijaké sú, používajú jeden vcelku neférový argument: že to je ten istý systém. Pritom jediné, čo tie hry majú spoločné, je dvadsiatková kocka.

Quentin tak nerobí, lebo vymedzuje pre túto diskusiu d20 ako SW Saga Edition a Conan d20, ktoré majú s DnD podobný rámec pre levely, skilly a featy. Stále sú IMHO len veľmi ťažko porovnateľné, lebo každá z nich sa inak hrá - majú inú štruktúru príbehov, iné motivácie postáv a iné výzvy, ktoré sú pred postavy kladené, iné odmeňovacie cykly, inokedy asi budú hráči hádzať. Podobnosť je len povrchná, mechanická - že v boji robíte five-foot-stepy a full-round akcie, a že ak hádžete, tak hádžete skill mod + d20 proti nejakému DC.

Conana d20 mám veľmi rád, ale z väčšej časti kvôli vynikajúcej skupine, Conlaiovmu gamemasteringu a našej vášni pre sword-and-sorcery, než kvôli systému. Napriek tomu oceňujem, ako je urobená sorcery (a vyjadrené niektoré ďalšie settingové elementy) a armor, a aj celkový divoký fíling mechaník. Hrá sa to úplne inak, voľnejšie, ako naša d20 Arcana Evolved.

Arcana Evolved je pre mňa krok správnym smerom od DnD 3.5, pretože obsahuje viac voľnosti (menej dôrazu na simulovanie sveta), omnoho menej stereotypov, zaujímavé twisty niektorých mechaník a zaujímavý setting. Napriek tomu sa mi ten krok zdá byť príliš malý a nebyť istej špecifickej zhody okolností, ktorá sa týkala hlavne hráčov, asi by som AE nemástroval. Mnohé veci ma na tom bavia: dizajnovať mechanicky vyzývavé situácie, pripravovať si a hrať príšery, relatívnu flexibilitu na experimenty v GM technikách a vcelku aj boj (aj keď to hráme na relatívne nízkej úrovni kompetitívnosti a komplexnosti, ale možno práve preto). Vadí mi príliš vysoká granularita, na ktorú upozornil Jerson, a tendencia mechanického opisu postavy zatieňovať jej príbehovú charakterizáciu (ideálne je, keď sa to nejako podarí spojiť). Ale opäť je môj herný dojem len ťažko oddeliteľný od našej konkrétnej hernej skupiny a mojej investície do prípravy sessions (síce sa to lepší, ale ešte to nie je ono).

Mám aj krátku skúsenosť s Call of Cthulhu d20, avšak ako som napísal vo svojom rádoby článočku na Annune, pri investigatívnej hre nám o mechanický systém nejde, omnoho dôležitejšia je forma hry. Vhodný systém je taký, ktorý nezavadzia a umožní vyhodnocovanie. Myslím si však, že napriek modernému kabátiku je mechanika sanity v CoC d20 reliktom z 80. rokov a je príšerná, ak chcete hrať trocha viac player-empowered hru. Na CoC d20 je lákavý práve ten moderný kabátik ako napr. streamlining mechaník, lepšia grafika a rozvrhnutie textu a pod. (teda vo všeobecnosti nič moc extra), ale skvelá je časť o CoC kozmológii a rady pre GMov. Ako by pri dlhšom hraní bojová taktickosť zatienila hororovú atmosféru neviem povedať.

Klasické DnD d20 nemám rád a je to kvôli mnohým veciam, ktoré tu nejdem rozpitvávať. Cením si ale možnosti modularity a spraviť si z toho v zásade vlastnú hru.

Som zvedavý na DnD 4e, napríklad mechaniku skill challenge používame v AE už teraz a zjednodušenie tvorby a hrania encounterov mi príde potenciálne veľmi prínosné. Odradzuje ma však napríklad natabuľkovanie odmien pre postavy, bojové roly v družine a ďalšie veci.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

Bifi: Vycerpavajici reakce, dik. Skoro bych rekl, ze jsi na tom stejne jako ja.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7484
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Vyčerpal som tému alebo čitateľov? :D
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Nemůžu si pomoci, ale dovolím si Bifi tvrdit opak. V prvé řadě, Quentin se ptá na systém ne, na průvodní jevy jak říkáš:
Stále sú IMHO len veľmi ťažko porovnateľné, lebo každá z nich sa inak hrá - majú inú štruktúru príbehov, iné motivácie postáv a iné výzvy, ktoré sú pred postavy kladené, iné odmeňovacie cykly, inokedy asi budú hráči hádzať. Podobnosť je len povrchná, mechanická - že v boji robíte five-foot-stepy a full-round akcie, a že ak hádžete, tak hádžete skill mod + d20 proti nejakému DC.
Podívejme se na to takhle, pokud dobře chápu když připravuješ GURPS hru, pak si vybereš určitá pravidla která chceš použít a určitá která ne, nikdo ti neříká použij všechno co je anspané v této knize rpavidel. Jádro systému - tedy systém vyhodnocování a to co dělá d20 univerzálním systémem je pořád stejný. Při vydávání d20 bylo jasně stanoveno co musí systém splnit a co ne, proto je systém kompatibilní a proto je to jeden systém, ať už je to d20 Conan, AGOT, případně Spy Craft.

A propo, Filtere, d20 není jen FANTASY hra, když se bavíme o tom multiclassování, je tu urban horor (Call of Ctulhu, Monte Cooks World of Darkness), Sci - Fi (Helion), Urban Fantasy (d20 Modern) a další (Spycraft 2.0)
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti