[svět] Planescape - úžasný mnohovesmír

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[svět] Planescape - úžasný mnohovesmír

Příspěvek od RPG Fórum »

Obrázek
( :arrow? Anotace v databázi RPG)
Planescape je punkové herní prostředí zabývající se cestováním mezi sférami existence a životní filozofií. Představuje mnohovesmír spousty různých světů uspořádaných do hierarchie podle své podstaty živelné i metafyzické. Jsou tu světy „základní“ (běžné herní světy), ale i atrál a éter, sféry živlů a energií a především sféry záhrobní, uspořádané podle různých náboženství a filozofií, do nichž putují duše zemřelých, aby tu dál žily posmrtným životem. Nad tím vším se vznáší Sigil, město portálů. V Planescapu se tak míchají živí a mrtví a svět silně pracuje s prvkem životní filozofie, která ovlivňuje, co člověk dělá a kam patří. Filozofie jsou tu reprezentované organizacemi, které mezi sebou svádějí mocenský boj.
:arrow? Český překlad tady

Odkazy – Průlety sférami
Vlasákova série článků, ve kterých podrobněji představuje jednotlivé sféry a jejich obyvatele. Český výtah z oficiálních příruček a rozšíření.
:arrow? 0. část: Sféry – Úvodní článek pro zasvěcení do principů sfér tak, jak je nadnáší Planescape. Určený je zejména hráče her z Forgotten Realms zvyklé na pohled z jejich pevné půdy pod nohama, kteří se chtějí o sférách dozvědět něco více.
:arrow? 1. část: Fiendi – V úvodní části je hledáček zaměřen na stručný popis fiendstva, démonstva, pekelnictva, nebo jak tomu kdo ráčíte říkat
:arrow? 2. část: Anti-fiendi – V návaznosti na předchozí část je tento text zaměřen na bytosti, které fiendům představují ve sférách přímou protiváhu.
:arrow? 3. část: Válka krve – Část věnovaná Válce krve, která jednak uvádí do kontextu poznatky z první dvou dílů a dále se zabývá problematikou zmíněného konfliktu řádu a chaosu ve sférách jako takových.
:arrow? 4. část: Astrální sféra – Astrální sféra se často jeví jako nezajímavé a prázdné místo, která slouží pouze jako dopravní médium mezi jednotlivými sférami. Zdání klame - a to často fatálně.
Naposledy upravil(a) Balthas dne 4. 12. 2003, 18:13, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai »

Yep, we'll sacrifice the blasted weekend on the altar of dark godz (y' know who I mean, them dark GODZ not sodz).

Oh, one more thing, berkz. We do not accept no blasted slaadz. We've got a... nasty primal soup accident caused by them oversiyed frogz. I hope I made myself clear... No slaadz.

... and githyanki, I don't like 'em either... that means we have to exclude githzerai too... being just and that.

....

Yeah, and don't even bother to come if ye have mor than two legz, and more than zero hornz. No tailz allowed either.... and have I said how much I hate those celestial halbreedz... 8) :>;o)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Oh and one more thing...

If we have too many people, we'll pick some. Yeah, don't ye forget dis is a "concours". Me's the one who'll do all da pickin - accordin to me personal knowledge of the aspirants and me sypmathies for dem. Big advantage to people whom I personally seen and know a) the're blood in dis role-playin stuff AND b) they're not Clueless...

Sorry, cutter, there's no way how we could fit everyone in, so there'll have to be da pickin.
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai »

Provided We have too many players...
Before too many there is "enough".
I hope we'll have at least enough players...
Uživatelský avatar
Dalcor
Vévoda z Knightlundu
Příspěvky: 4971
Registrován: 3. 4. 2004, 19:41
Bydliště: Černá skála a Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dalcor »

Vannax se ptá:
Vannax píše:Protože o tomhle "světě" nebo spíš herním prostředí vím pramálo, zajímalo by mě co je na něm zajímavýho, čím se liší a proč si vybrat k hraní právě tenhle setting.
I am Alpharius!!!!
Kulka je hlupák, ale bodák, to je panečku jiný chlapík!
WargamingASP - nevážně nejen o wargamingu.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Narda bych tady uzemnil Dalcorem citovanou otázku Vannaxe, doufám že mu na ni někdo povolaný odpoví (já sám se za povolaného planskejpistu nepovažuji).
K věci. KRomě Vannaxovy obecné otázky by tu byla ještě jedna konkrétní od Quladezara. Při studiju materiálů ke Grayhawku ajeho velmi staré historie jsem narazil na zajímavou věc. Konkrétně na bytost zvanou Mok'slyk. Jedná se o hadu podobnou bytost, jež je něco jako zosobnění magie na Oerthu (svět Grayhawk). Jedná se o bytost velmi mocnou, ale není to bůh, nýbrž Ancient Brethren, mezi něž například patří i Lady of Pain.
Protote se obracím na protřelé planskejpisty, jestli by mohli osvětlit něco o oněch Ancient Brethren, nebo mě odkázali na nějaký planskejpovský materiál, kde se dá o nich dozvědět víc.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Vannax: Nemám sílu ti na tohle teď odpovídat. Bylo by to nadlouho. Třeba o tom někdy napíšu článek. Zatím tě můžu jenom odkázat třeba na PC hru Planescape:Torment, nebo na mou a Conlaiovu přednášku na Pragoconu 8)

Qualdezar: Nikdy jsem o Ancient Brethren neslyšel. Paní bolesti je všude popisovaná jako: "nikdo neví, co je zač". Spíš by mě zajímalo, kde ses o těch AB dočetl.

Mimochodem, všiml sis, že píšeš Grayhawk, i když je to správně Greyhawk? 8)
Naposledy upravil(a) Markus dne 1. 2. 2006, 15:21, celkem upraveno 2 x.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Hmm.

O lady of pain je znama predevsim jedna vec - nic o ni neni znamo.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Kdese dá najít něco o Serpent, Mok'slyk, Ancient Brethren (původně jsem narazil na toho hada, když jsem o něm hledal víc, došel jem i k těm ancientům):

http://boards1.wizards.com/showpost.php ... stcount=17 (viz Boccob)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mok'slyk

taky se na na Mok'slyka odkazuje v některám z klasických 2. edičních dobrodružství (buď Vecna Lives nebo Reborn).
Popravdě jsou to všechno dost mizivé infomace. většinou jen, že had je zoosobnění magie. tože patří mezi AB (jako Lady of pain) je pouze ve wikině. Tento zdroj bych ale považoval za věrohodný, neboť ho tam umýstili lidi z Canonfire (čili fandové a dlouholetí hráči GH)
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai »

Mno vzhledem k tomu, že ve wikipedii je uvedeno, že Paní bolesti "údajně patří k AB", moc bych se neznepokojoval. Najdou se tací, kteří tvrdí, že Sigil je ve skutečnosti obří kobliha z dob prvního Čajového dýchánku. )
Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3686
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag »

Ancient Brethren jsou fakt zajímavý. Já četl zase spekulaci, že jedním z nich by mohl být Tharizdun. Ale mám pocit, že AB jsou spíš specifikou GH, která byla vynesená ven do PL než naopak.

a jako bonus jedna max. spekulace:

* In the beginning, there were the Ancient Brethren. Perhaps they were the creators of the multiverse; perhaps they were its first progeny? No-one now knows, except perhaps Istus, and she is silent on the matter.

* The Ancient Brethren were equally cruel, gentle, vicious, merciful, brilliant and insensate; by any of our measures, they were insane.

* Somewhere along the line, the gods came into existence. They were younger then, and only newly come into their power. Perhaps it is they who first create life, but it is destroyed by the Brethren's vagaries. Perhaps they endure eons of servitude at the Brethren's hands. But eventually, they decide something must be done. Maybe some of the evil deities side with the Ancient Brethren; maybe some of them side with the coalition, desiring the freedom to rule in their own right. After a titanic battle in which many (most?) of the gods themselves are destroyed, the Ancient Brethren are vanquished, one by one.

* But the combined power of the gods who remain is not enough to destroy these primal creatures. So the survivors imprison them, binding them as securely they know how, with chains that they fully expect to last for eternity.

* But despite their confinement, a fraction of each Ancient Brethren's consciousness remains. Partially awake, striving against their prison, their awareness leaks into the multiverse. They gain worshippers and servants. Tharizdun touches the empire of the Suel, resulting in Tilorop becoming the world's first lich; the Serpent whispers the secret of Magic to Vecna; the Oathbound draw creatures into their world.

* In the millenia since, the gods have multiplied; perhaps their strength has grown since that first flowering in their youth, and they foolishly think they are a match for those old, old creatures who have surely become weaker in their prisons over these long ages. Perhaps the more recently ascended no longer truly believe in the power of the Ancient Brethren, and think it just a tale told by the old gods to frighten them. Perhaps despite their divinity and divine senses, there is a blind spot concerning the Brethren that they do not know exists. Their attention is elsewhere.

For me, this explains how Tharizdun could masquerade as the Elder Elemental Eye - although imprisoned, he is a being of a different magnitude to a normal deities. Although he cannot grant spells to worshippers in his own name unless they are at a site of his power, with a metaphysical backflip, he can as the EEE.
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Uživatelský avatar
Vlasák
Administrátor
Příspěvky: 1419
Registrován: 7. 12. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Jestli se někde tvrdí, že je Lady of Pain z Ancient Brethen, pak to má asi tutéž váhu, jako když řeknu, že je to původem odpadlej baatezu :wink: Je to jen spekulace, která mi navíc připadá jen zavlečená zvenku a ne z planescapího jádra.

Prolustroval jsem příručku On hallowed ground coby planescapího průvodce po mocnostech a nic o AB, Seprentovi ani Mok'slykovi (furt mě to svádí na Mopslík :wink:) jsem nenašel (pouze toto), takže to imho hraje na to, že jde čistě o GH záležitosti...

edit: ad Vannax: no, to je vážně na dlouhý povídání 8) Pro velmi hrubý obraz si můžeš prolítnout přeložený příručky, který jsou na stránkách ke stažení :wink:
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Portál do světa RPG - Sigil.cz


Obrázek
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

2 Alnag: A to je od kud? Já se k tomu totiž dostal právě přes vztah Mok'slyka a Vecny (vecna je prý taky AB, akorát že pokleslej čí co, prostě naopak).

To že je AB čistě GH záležitost, je dost možný. Dokonce mám pocit, že to bude mít částečně na svědomí Bruce R. Cordell a Steve Miller, autoři třetího dílu dobrodružství s Vecnou - Die Vecna die! Oproti předchozím dílům totiž postavy kromě GH a Ravenloftu (kde byl Vecna uvězněn) zavleče právě do Sigilu. Což je vlastně první vážná intervence Vecny a Planescapu. Ještě jsem to ale nečetl, takže nevím. Taky jsem někde četl, že z toho vznikne strašnej mazec, částečně to nějaka nepřímo dějově vysvětluje přechod od 2e k 3e. :think: :roll:
Uživatelský avatar
Vlasák
Administrátor
Příspěvky: 1419
Registrován: 7. 12. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Průlety sférami - povídání o světě Planescape

Příspěvek od Vlasák »

Průlety sférami
Nespojité povídání o nejrůznějších aspektech světa Planescape - obyvatelích, místech, bytostech, principech a zvycích.

1. část: fiendi
V úvodní části je hledáček zaměřen na stručný popis fiendstva, démonstva, pekelnictva, nebo jak tomu kdo ráčíte říkat ;-)
http://rpgforum.cz/_netbooky/fiends.pdf (2,6 MB)

2. část: anti-fiendi
V návaznosti na předchozí část je tento text zaměřen na bytosti, které fiendům představují ve sférách přímou protiváhu.
http://rpgforum.cz/_netbooky/anti_fiends.pdf (2,2 MB)

3. část: Válka krve
Část věnovaná Válce krve, která jednak uvádí do kontextu poznatky z první dvou dílů a dále se zabývá problematikou zmíněného konfliktu řádu a chaosu ve sférách jako takových.
http://rpgforum.cz/_netbooky/blood_war.pdf (4,7 MB)

4. část: Astrální sféra
Astrální sféra se často jeví jako nezajímavé a prázdné místo, která slouží pouze jako dopravní médium mezi jednotlivými sférami. Zdání klame - a to často fatálně.
http://rpgforum.cz/_netbooky/sfery-astralni-sfera.pdf (0,7 MB)

0. část: Sféry
Úvodní článek pro zasvěcení do principů sfér tak, jak je nadnáší Planescape. Určený je zejména hráče her z Forgotten Realms zvyklé na pohled z jejich pevné půdy pod nohama, kteří se chtějí o sférách dozvědět něco více.
http://rpgforum.cz/_netbooky/sfery.pdf (1,3 MB)



Originál uvěřejněný na www.sigil.cz.
Naposledy upravil(a) Vlasák dne 1. 7. 2008, 14:52, celkem upraveno 4 x.
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Portál do světa RPG - Sigil.cz


Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Tak jsem to pročetl (včetně toho prvního)... A musím ti to teda pochválit :wink: Moc sympatický souhrn. Strunčný, ale výstižný, bez všeho toho balastu, jako jsou popisy kouzel, počet životů a speciální schopnosti.

Vážně pěkné. Myslím, že na to budu průběžně odkazovat různé lidi toužící po tajích Planescapu. Ozvlášť se mi líbí, jak sis dal práci s chaotickými tanar'ri :wink:

BTW, připomíná mi to, že by to chtělo vymyslel jednotný klíč pro překládání a počešťování příšer ze sfér. Asi polovinu z nich bych napsal jinak něž ty... no, ale o to teď nejde.
(a fiend je "ďas"; díky Quasitovi :wink: )
Uživatelský avatar
Vlasák
Administrátor
Příspěvky: 1419
Registrován: 7. 12. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vlasák »

Markus: díky za pochvalu, od tebe mě obzvlášť těší :wink:

Ve smělém plánu mám "co měsíc, to průlet", což se zatím dařilo a minimálně pro březen snad i dařit bude :wink: Témat je v tomhle směru celkem dost (Válka krve, Sigil, githyanki, frakce, mocnosti...), ať už ze spíše souhrnných, tak spíše okecávacích soudků, takže minimálně do prázdnin to vydrží :wink:

Co se týče počešťování, toho jsem si byl vědom a upřímně si s tím ani moc hlavu v kontextu těhdle textů nedělal. Každopádně není problém debaty o klíči rozjet a texty zpětně zkompatibilnit 8-)
Infinity forever! - Baldur's Gate II add-on CZ
Portál do světa RPG - Sigil.cz


Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů