[d20] conan d20
Re: conan d20
Ad Bifiho příspěvek: To je dobré. To pojetí začátku příběhů se mi hodně líbí. Takhle jsem o hře ještě nepřemýšlel (ikdyž jako vypravěč jsem používal takové ty oblíbené starty dobrodružství jako "Probudil ses. Nevíš kde jsi. Nemáš u sebe žádné vybavení, jen cáry šatů na sobě. Všude okolo je tma." - ale to je přece jenom něco jiného). Fakt pěkné.
Přivádí mě to k myšlence: Jak se v ConanD20 uvažuje meziobdobý mezi povídkami (questy) ... vybírá si hráč, co dělala jeho postava, vybírá to vypravěč či je to na spolupráci obou? A je způsob řešení meziobdobí uvedený i v knize?
Přivádí mě to k myšlence: Jak se v ConanD20 uvažuje meziobdobý mezi povídkami (questy) ... vybírá si hráč, co dělala jeho postava, vybírá to vypravěč či je to na spolupráci obou? A je způsob řešení meziobdobí uvedený i v knize?
- lotrando
- Příspěvky: 586
- Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: conan d20
bifi: já to chápu, není to rpostě klasické tažení
aljen:
aljen:
nás to vytrestalo dost, tak nevim.na druhej strane ta zase system prilis netresta ak sa spravas suboptimalne (s inym mindsetom ako tvorcovia systemu predpokladaju) ak to chapem dobre nie?
Petr "Lotrando" Kulda
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: conan d20
V SnS život akoby medzi poviedkami neexistuje, systém pre to tiež neobsahuje žiadne rady. V Conanovi dokonca ani neexistujú XP. Kľudne môžeš session začať slovami "postúpte o 2 levely, toto je o 5 rokov neskôr".Lemmy píše:Přivádí mě to k myšlence: Jak se v ConanD20 uvažuje meziobdobý mezi povídkami (questy) ... vybírá si hráč, co dělala jeho postava, vybírá to vypravěč či je to na spolupráci obou? A je způsob řešení meziobdobí uvedený i v knize?
(Ako nevýhodu d20 systému v tomto vidím, že dopredu sa skáče ľahko - hodíš si na životy, rozdelíš skill pointy - ale späť to ide ťažšie. Povedať "na poslednom sedení ste zničili čarodeja Thulsa Dooma, toto sedenie je o jeho nástupe k moci o 10 rokov skôr, máte o 3 levely menej" je už trocha problematickejšie.)
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: conan d20
Islo mi o to ako menil zbrane hore dole v boji
Jasne bolo to kuul
ale na porovnanie s klasikou ze mas svoju najlepsiu zbran stale v rukach a tou valcujes - nedostal proste pri tych kuul veciach tazko na budku z roznich oportunit a tak?
Cize ci system taketo veci nielen umoznuje ale ich aj prilis netresta (inak by ich robil malokto)
Jasne bolo to kuul
ale na porovnanie s klasikou ze mas svoju najlepsiu zbran stale v rukach a tou valcujes - nedostal proste pri tych kuul veciach tazko na budku z roznich oportunit a tak?
Cize ci system taketo veci nielen umoznuje ale ich aj prilis netresta (inak by ich robil malokto)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: conan d20
Toto som riešil tak, že som ľudom kázal robiť si charsheety v exceli. Tým pádom stačilo povedať "Dnes fičíme na stĺpci F"Bifi píše: (Ako nevýhodu d20 systému v tomto vidím, že dopredu sa skáče ľahko - hodíš si na životy, rozdelíš skill pointy - ale späť to ide ťažšie. Povedať "na poslednom sedení ste zničili čarodeja Thulsa Dooma, toto sedenie je o jeho nástupe k moci o 10 rokov skôr, máte o 3 levely menej" je už trocha problematickejšie.)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: conan d20
Aj, to je špatný. Toto v knize mělo být - alespoň nějaké vodítko či věta, že toto mohou vyřešit hráči s vypravěčem. Moji hráči by určitě začali rozebírat otázky, cože to dělali těch posledních několik měsíců, jak se dostali do tohoto města, atd. Ale to už je asi tím rozdílem v tažení x povídkovém hraní. Mě přijde jako takový dobrý kompromis tohoto: povídkové hraní plus dohoda dění v mezičase.Bifi píše: V SnS život akoby medzi poviedkami neexistuje, systém pre to tiež neobsahuje žiadne rady. V Conanovi dokonca ani neexistujú XP. Kľudne môžeš session začať slovami "postúpte o 2 levely, toto je o 5 rokov neskôr".
Hm... Tohle by našinci určitě nechtěli. Je to zajímavé, ale "zpřehazuje to" příběh postavy a mate - mám z toho takový pocit.Bifi píše: (Ako nevýhodu d20 systému v tomto vidím, že dopredu sa skáče ľahko - hodíš si na životy, rozdelíš skill pointy - ale späť to ide ťažšie. Povedať "na poslednom sedení ste zničili čarodeja Thulsa Dooma, toto sedenie je o jeho nástupe k moci o 10 rokov skôr, máte o 3 levely menej" je už trocha problematickejšie.)
Pokud se ConanD20 formou povídek hraje takto, jak si psal, nezabere dost času před questem přepisování deníků, pokud se občas změní ty úrovně, vybavení... ?
Re: conan d20
V Conanovi mas predsa povedane co robili medzi sessnami
Chlastali, smilnili a proste minali polovicu lootu co nahonobili. Tak je to priamo v pravidlach
A to lahko postavy zabudnu detaily... v ktorom meste, s kym a co
Chlastali, smilnili a proste minali polovicu lootu co nahonobili. Tak je to priamo v pravidlach
A to lahko postavy zabudnu detaily... v ktorom meste, s kym a co
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: conan d20
2 Lemy: S denikama neni problem, pokud mas vice variant postav A co se toho skakani tyce. Neprehledne to byt muze. ALe na druhou stranu, pokud si udelas poznamky a treba v nejakem skoku o par let dopredu nastavis nejakou situaci, aniz bys resil co se delo mezitim a potom se az vratil v case zpet, muze ti vzniknout velmi zajimava epizoda, kdy nejake naznaky a dusledky z casove pozdejsiho (odehraneho) pribehu propijist s casove predeslim (odehranym) pribehem, tak aby to vse davalo smysl a pekne se to spojilo.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: conan d20
Urovne viz komentar o exceli.Lemmy píše: Pokud se ConanD20 formou povídek hraje takto, jak si psal, nezabere dost času před questem přepisování deníků, pokud se občas změní ty úrovně, vybavení... ?
Vybavenie.... it's Conan, dude! Preco by si si chcel na dennik pisat vybavenie?! Precitaj si zbierku poviedok o Conanovi od Howarda a skus si pri tom pisat jeho inventar - myslim, ze rychlo zistis, ze to proste nie je zanrovo primerane.
Ak chces hrat v Conan d20 nieco ine, tak je to samozrejme ok a vybavenie si veselo pis. Ak ti ale ide o atmosferu a ducha zdrojoveho materialu, na kilometrove equipment listy proste niet miesta, casu ani opodstatnenia.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Re: conan d20
Strašně mi to připomíná Harry Pottera 3 a ten časostroj na konci.Bajo píše: ALe na druhou stranu, pokud si udelas poznamky a treba v nejakem skoku o par let dopredu nastavis nejakou situaci, aniz bys resil co se delo mezitim a potom se az vratil v case zpet, muze ti vzniknout velmi zajimava epizoda, kdy nejake naznaky a dusledky z casove pozdejsiho (odehraneho) pribehu propijist s casove predeslim (odehranym) pribehem, tak aby to vse davalo smysl a pekne se to spojilo.
Aljen: To je sice hezké, ale už vidím pohled jednoho z našich hráčů, těžkého realisty, když mu říkám, že taková infomace, jako to, co dělal v období mezi "povídkami" není pro hru důležitá - i v Howardových, Campových a Carterových povídkách/knihách o Conanovi byl před příběhem prolog, co Conan zažil v poslední době (minulém příběhu).
S deníky bych teda viděl problém, pokud náhodou nehraješ s kompem nebo nemáš dopředu připravených několik variant příběhu, nepletu se?
Peekay: V ConanD20 se neuvádí v denících postav vybavení?
Re: conan d20
Ano s prologom suhlasim
V Conanovi (Originalnom) bol aj jeden prolog v style (samozrejme ze necitujem)
"Vratil sa do Cimmerie kde chvilu pobudol a potom sa vratil spat do velkeho sveta"
To uplne staci nie?
A namestis do toho vela ked sa budes chciet k tomu vratit.
Okrem ineho... my teraz hrame tak 4e
aj ked s mensimi casovymi odostupmi a s tym ze cely plot vymyslia hraci (a potom padaju ako v pinballe po balkonoch)
V Conanovi (Originalnom) bol aj jeden prolog v style (samozrejme ze necitujem)
"Vratil sa do Cimmerie kde chvilu pobudol a potom sa vratil spat do velkeho sveta"
To uplne staci nie?
A namestis do toho vela ked sa budes chciet k tomu vratit.
Okrem ineho... my teraz hrame tak 4e
aj ked s mensimi casovymi odostupmi a s tym ze cely plot vymyslia hraci (a potom padaju ako v pinballe po balkonoch)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: conan d20
mari sa mi ze u Howarda boli tie predslovy dopisane neskor niekym inym. a okrem toho to boli vzdy len cca dve vety (tresnem) "Po tom co Conan zabil velitela strazi v hlavnom meste Nemedie , pridal sa ku kozakom a stal sa ich kapitanom."i v Howardových, Campových a Carterových povídkách/knihách o Conanovi byl před příběhem prolog, co Conan zažil v poslední době (minulém příběhu).
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
Re: conan d20
Ty dvě věty bohatě stačí. Jen mě zajímalo, zda je něco takového uvedeno jako vodítko pro družiny, které si na tomto zakládají.
Corvus: S tím Howardem máš myslím pravdu. U Campa a Cartera to bylo dáno asi zase tím, že měli několik příbéhů v sérii, které na sebe navazovaly.
Corvus: S tím Howardem máš myslím pravdu. U Campa a Cartera to bylo dáno asi zase tím, že měli několik příbéhů v sérii, které na sebe navazovaly.
Re: conan d20
Ano myslim ze to dopisali neskor, ale bolo to presne to co treba
Viet bolo aj viac ko 2 ale nic zasadne.
Viet bolo aj viac ko 2 ale nic zasadne.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: conan d20
Camp a Carter sa rozhodli, že Howardove poviedky zoradia do chronologického poradia, aby medzi ne mohli vkladať svoje - a samozrejme podľa toho aj jeho poviedky upravovali. Totálne nevhodný prístup - okrem toho, že poškodzujú posmrtne autorove dielo (prvýkrát vyšli Howardove poviedky v pôvodnom znení až pred pár rokmi!), tak aj menia ideu SnS na "epické fantasy ťaženie v prepracovanom svete". Bleh.
Anyhow, predtým ako sa človek pustí do Conana by mal aspoň zhruba mať predstavu o žánrových konvenciách SnS či pulpovej literatúry všeobecne a ako sa premietajú do hry. SnS hranie nie je "ako obvyklé fantasy, len v inom prostredí". SnS tu bolo dávno pred "epickým world-building world-saving continent-spanning ťažením v družine zloženej z dobrákov rôznych rás a špecializovaných povolaní so špecializovanými powers a jedným zradcom v ich strede" (t.j. čo ľudia obvykle myslia pod termínom "fantasy" a dnes je synonymom typického Dragonlance/Forgotten Realms hrania).
Anyhow, predtým ako sa človek pustí do Conana by mal aspoň zhruba mať predstavu o žánrových konvenciách SnS či pulpovej literatúry všeobecne a ako sa premietajú do hry. SnS hranie nie je "ako obvyklé fantasy, len v inom prostredí". SnS tu bolo dávno pred "epickým world-building world-saving continent-spanning ťažením v družine zloženej z dobrákov rôznych rás a špecializovaných povolaní so špecializovanými powers a jedným zradcom v ich strede" (t.j. čo ľudia obvykle myslia pod termínom "fantasy" a dnes je synonymom typického Dragonlance/Forgotten Realms hrania).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů