[d20] conan d20
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Mon ami, je parle francais de mon somneil (incidentally, about the only time I'm actually able to pull that particular miracle off). Also, als Informatiker bin ich englischen Textes gewohnt.
(btw Bifi - kedy skocime na vlak a pojdeme na dalsie dobrodruzstvo protipiktskeho komanda? Uz ma svrbi Sneak Attack!)
(btw Bifi - kedy skocime na vlak a pojdeme na dalsie dobrodruzstvo protipiktskeho komanda? Uz ma svrbi Sneak Attack!)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
To jako jazyková bariéra mezi postavami? Vzhledem k tomu, že každá má automatický (rodný) jazyk a 3 + Int bonus dalších, tak si myslím, že se jeden společný jazyk najde. Bosoniánci i Gundermani aquilonštinu mají v bonusových jazycích.
To, v Hyboreji neexistuje žádná trapná lingua franca (common speech, bluee) se mi líbí...
To, v Hyboreji neexistuje žádná trapná lingua franca (common speech, bluee) se mi líbí...
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
a jsme doma my jsme brali rodny + 1 za kazdej bonus intConlai píše:automatický (rodný) jazyk a 3 + Int bonus dalších
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
There you go. Stojí za to si přečíst definice jednotlivých pojmů v úvodu kapitoly Races, resp. Classes, protože v Conanovi se oproti DnD některé věci mění (Favoured Classes například, dále i ty Bonusové jazyky)...
Docela drsné jsou Background Skills - v druhé edici jsou díky nim Piktové totálními pány divočiny - nejenže mají Bgr. Skills Survival, Hide, Move Silently a Spot, ale ještě na ně mají bonus a další bonus tuším dostávají, pokud jsou v lese! Don't f#$k with Picts...
Docela drsné jsou Background Skills - v druhé edici jsou díky nim Piktové totálními pány divočiny - nejenže mají Bgr. Skills Survival, Hide, Move Silently a Spot, ale ještě na ně mají bonus a další bonus tuším dostávají, pokud jsou v lese! Don't f#$k with Picts...
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
...unless you've got a decent Tumble skill and 2 dice of Sneak attackConlai píše:Don't f#$k with Picts...
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Conlai
- Správce rozbitých snů; Moderátor
- Příspěvky: 2399
- Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Další věci co se mi líbí na Conanovi d20 (ano, ještě mě to nepřešlo):
- two weapon fighting feat má každý druhý zadarmo (class feature) s lehkými zbraněmi nedává žádný postih. Vždycky mi přišlo divné, že některé postavy třímají dvoumetrové dvouručáky a jiné mají postih na dvě zbraně. If I have to choose between coolness and realism... hmmm.
- v druhé edici hráči dostávají fate points za pomáhání GMovi. Za každou navrhnutou facetu příběhu nebo scénu, která přijde do hry, dostane hráč jeden FP. FP se nadále utrácí za osud (tedy dodání detailů, které jsou pro postavu prospěšné - pilník v chlebu etc).
Peekay: Just wait. There wont be any "itiemyshoeyoutiemyshoe" charge next time, no sir. Assist, assist, trip, grapple, and some nice face-stabbin'... or a group of Brythunians with greatswords. Or caltrops.
- two weapon fighting feat má každý druhý zadarmo (class feature) s lehkými zbraněmi nedává žádný postih. Vždycky mi přišlo divné, že některé postavy třímají dvoumetrové dvouručáky a jiné mají postih na dvě zbraně. If I have to choose between coolness and realism... hmmm.
- v druhé edici hráči dostávají fate points za pomáhání GMovi. Za každou navrhnutou facetu příběhu nebo scénu, která přijde do hry, dostane hráč jeden FP. FP se nadále utrácí za osud (tedy dodání detailů, které jsou pro postavu prospěšné - pilník v chlebu etc).
Peekay: Just wait. There wont be any "itiemyshoeyoutiemyshoe" charge next time, no sir. Assist, assist, trip, grapple, and some nice face-stabbin'... or a group of Brythunians with greatswords. Or caltrops.
- lotrando
- Příspěvky: 586
- Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: conan d20
Já u Conana v podstatě dojel na nedostatek invence. Přestože se mi systém na první pohled líbil, později mi přišla některá pravidla složitá a překážející. Nakonec byl největší problém asi ten, že se stále bojovalo se stejnými protivníky. U ostatních settingů mi to nepřišlo tak nápadné, i když chápu že je to asi jen dovedněji maskováno. btw, Conana mám rád a docela ho i znám, takže v tom problém nejspíš nebyl. Schrnul bych to jako nedostatek "látky".
Petr "Lotrando" Kulda
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: conan d20
Používal si Bestiary či príbehy z iných zdrojov? Chápem, že v Conanovi sa dajú protivníci fluffovo zhrnúť do niekoľkých kategórií (zlodeji/banditi/piráti, organizovaní vojaci/stráže, kultisti, špióni a infiltrátori, skorumpovaní šľachtici/diplomati/zámožní kupci, otrokári, zlí kňazi/čarodeji, staré zdegenerované rasy, divé zvieratá, praveké zvieratá, predstavitelia prastarých bohov), ale to neznamená, že budú aj mechanicky stereotypní. Alebo ako si to myslel?
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: conan d20
Dobrá otázka.Bifi píše:Alebo ako si to myslel?
Souhlasím ale i s tím, že sword and sorcery a zejména Conan je svět sám pro sebe a určité hranice má (pokud se chceme držet jeho hlavních aspektů a nepřinášet něco, co by do světa Conana moc nepasovalo), což se může projevit časem na jeho poklesu zajímavosti ve hře (stejně tak jako u jiné hry zaměřené nějakým směrem).
Re: conan d20
Vcelku tomu nerozumiem.
Bojovalo sa s rovnakymi protivnikmi v akom zmysle?
Ze vyzerali rovnako alebo proste neboli mechanicky rozlisitelni?
Mne pripada Hyboria ako svet kde sa da prezit desiatky pribehov a stretat iba ludi pricom tu stale bude zaujimave.
Nie je tam sice Zeleny sliz a Oglochorchoj (mozno niekde v Acheronskych ruinach ako boss by sa nasiel) ale to mi nepripada ze je naskodu (naopak)
Bojovalo sa s rovnakymi protivnikmi v akom zmysle?
Ze vyzerali rovnako alebo proste neboli mechanicky rozlisitelni?
Mne pripada Hyboria ako svet kde sa da prezit desiatky pribehov a stretat iba ludi pricom tu stale bude zaujimave.
Nie je tam sice Zeleny sliz a Oglochorchoj (mozno niekde v Acheronskych ruinach ako boss by sa nasiel) ale to mi nepripada ze je naskodu (naopak)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- lotrando
- Příspěvky: 586
- Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: conan d20
Po počátečním nadšení z některých pravidlových úprav se dostavilo rozčarování, kdy dopad změny byl spíš destruktivní. Příkladem budiž stackování zbrojí. Postavy se snadno stávaly nezranitelnými. Chápu proč to tam je, ale vyhodnocení souboje to nepřiměřeně komplikovalo. Dalo by se s tím žít, nebyl to hlavní problém.
Dnes si myslím, že nám to spíš nesedlo. Chápu že se dá vyřádit na pictech, zabíjet gorilí muže apod. Co mi přišlo jako problém bylo, že ke změně protivníka bylo zapotřebí i změna prostředí. Gorilí muži jsou v horách a je to jiný příběh, řekl bych, než ti picti, nebo Gundermani a jejich provincie. S odstupem bych řekl, že to bylo spíš vhodné pro nějaké seriálové hraní, než klasickou kampaň - asi tak jak to psal Howard. Tohle jsme si dostatečně neuvědomili.
Dnes si myslím, že nám to spíš nesedlo. Chápu že se dá vyřádit na pictech, zabíjet gorilí muže apod. Co mi přišlo jako problém bylo, že ke změně protivníka bylo zapotřebí i změna prostředí. Gorilí muži jsou v horách a je to jiný příběh, řekl bych, než ti picti, nebo Gundermani a jejich provincie. S odstupem bych řekl, že to bylo spíš vhodné pro nějaké seriálové hraní, než klasickou kampaň - asi tak jak to psal Howard. Tohle jsme si dostatečně neuvědomili.
Petr "Lotrando" Kulda
Re: conan d20
toto je asi jadro pudla. s&s je podla mna o epizodach in medias res.S odstupem bych řekl, že to bylo spíš vhodné pro nějaké seriálové hraní, než klasickou kampaň - asi tak jak to psal Howard. Tohle jsme si dostatečně neuvědomili.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: conan d20
Presne tak (a to by riešilo aj problém stackovania zbrojí IMHO). Session v Conanovi začína trebárs slovami "Preberáte sa ráno medzi troskami lodi na neznámom ostrove kdesi v baračsskej oblasti. Okrem dotrhaného oblečenia nemáte nič." Ďalšia bude: "Tento rok je v Himaliánskych horách zima obzvlášť krutá. No šľachtic, ktorý vám za prinesenie Čierneho oka Marthaglua sľúbil truhlicu plnú zlata, nechcel čakať. [Máte len ľahké zbroje a ťažké kožuchy, polovičná rýchlosť.]"
Ak session začína po ťažkej bitke, postavy majú helmy, ťažké brnenia, naštrbené meče, rozbité štíty a štvrtinu životov. Ak sú na pirátskej lodi, nemajú brnenia, ale šable a kuše. Ak začina v meste, ožierajú sa a kurvia v hospode, meč zabudnutý kdesi pod kožušinou a dvoma nahými otrokyňami, a postavy majú mínusy za opilosť. To je SnS žáner.
Rozvoj postáv zďaleka nie je taký dôležitý a prepočítaný ako v DnD. Tam, ak si špecializovaný na nejaký typ boja alebo s nejakou zbraňou, ak si v iných podmienkach či Ti ju niekto ukradne, si ako postava hotový. V Conanovi mi príde, že to má byť quick and dirty a na nejakú ohromnú efektivitu v boji aj tak veľmi nehráme (ako hráčsky mindset). Pamätám si, že na prvej session som napríklad v priebehu asi štyroch kôl vystrelil, zahodil luk, vytiahol nôž, niekoho ním sekol, hodil nôž, od protivníka vyrval meč, sekol ním niekoho ďalšieho a potom ho zase pustil a hodil sa po luku. Takéto živé boje sa mi v zásade v bežnom 3.x nikdy nestávali - a systémom je to spôsobené len v malej miere, je to mindsetom.
Ak session začína po ťažkej bitke, postavy majú helmy, ťažké brnenia, naštrbené meče, rozbité štíty a štvrtinu životov. Ak sú na pirátskej lodi, nemajú brnenia, ale šable a kuše. Ak začina v meste, ožierajú sa a kurvia v hospode, meč zabudnutý kdesi pod kožušinou a dvoma nahými otrokyňami, a postavy majú mínusy za opilosť. To je SnS žáner.
Rozvoj postáv zďaleka nie je taký dôležitý a prepočítaný ako v DnD. Tam, ak si špecializovaný na nejaký typ boja alebo s nejakou zbraňou, ak si v iných podmienkach či Ti ju niekto ukradne, si ako postava hotový. V Conanovi mi príde, že to má byť quick and dirty a na nejakú ohromnú efektivitu v boji aj tak veľmi nehráme (ako hráčsky mindset). Pamätám si, že na prvej session som napríklad v priebehu asi štyroch kôl vystrelil, zahodil luk, vytiahol nôž, niekoho ním sekol, hodil nôž, od protivníka vyrval meč, sekol ním niekoho ďalšieho a potom ho zase pustil a hodil sa po luku. Takéto živé boje sa mi v zásade v bežnom 3.x nikdy nestávali - a systémom je to spôsobené len v malej miere, je to mindsetom.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: conan d20
na druhej strane ta zase system prilis netresta ak sa spravas suboptimalne (s inym mindsetom ako tvorcovia systemu predpokladaju) ak to chapem dobre nie?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů