[d20] True 20
[d20] True 20
True20
Anotace v Databázi RPG
Předem se omlouvám pokud objevuju Ameriku, ale diskutoval se tady už tento systém (True 20)? Narazil jsem na něj asi před dvěma měsícema a musím říct, že naplnil moje představy o jednoduchém a přesto dobrém systému.
Pro ty, kteří se zatím s True 20 nesetkali: ve zkratce řečeno je to systém založený na D20, fungující na spojení class systému s generic systémem využívající pouze jedné (20-ti stěnné) kostky, rps. jednoho principu hodu. (příklad nic neříkajícího popisu )
Jeho síla je dle mne především ve velké variabilitě schopností postav, neboť si vlastně hráč vytváří povolání pro svoji postavu sám.
Má někdo zkušenosti s tímto systémem?
Anotace v Databázi RPG
Předem se omlouvám pokud objevuju Ameriku, ale diskutoval se tady už tento systém (True 20)? Narazil jsem na něj asi před dvěma měsícema a musím říct, že naplnil moje představy o jednoduchém a přesto dobrém systému.
Pro ty, kteří se zatím s True 20 nesetkali: ve zkratce řečeno je to systém založený na D20, fungující na spojení class systému s generic systémem využívající pouze jedné (20-ti stěnné) kostky, rps. jednoho principu hodu. (příklad nic neříkajícího popisu )
Jeho síla je dle mne především ve velké variabilitě schopností postav, neboť si vlastně hráč vytváří povolání pro svoji postavu sám.
Má někdo zkušenosti s tímto systémem?
Největším potěšením v životě muže je svlékat ženu a oblékat ragbyový dres.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9351
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
system kolem d20 mi byl odjakziva sympaticky
(my jsme totiz jako mali kluci na zakladce dostali od nekoho 20ti stennou kostku a demo diabla jednicky a nase male mozecky nevymysleli nic lepsiho, nez udelat HnS figurkovku; az po case nam nekdo rekl, ze existuje jakesi draci doupe. Presedlali jsme na k6+ a zacali se ucit roleplayovat. V puli stredni skoly jsme se vratili ke sve milovane, vern a baculate pritelkyni d20, ale dnd3,5 se nam nezda uplne nejlepsi.)
nemate nekdo link, nebo nemuzete poslat pravidla?
(my jsme totiz jako mali kluci na zakladce dostali od nekoho 20ti stennou kostku a demo diabla jednicky a nase male mozecky nevymysleli nic lepsiho, nez udelat HnS figurkovku; az po case nam nekdo rekl, ze existuje jakesi draci doupe. Presedlali jsme na k6+ a zacali se ucit roleplayovat. V puli stredni skoly jsme se vratili ke sve milovane, vern a baculate pritelkyni d20, ale dnd3,5 se nam nezda uplne nejlepsi.)
nemate nekdo link, nebo nemuzete poslat pravidla?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: True 20
True 20 je nejvíc super.
Lze hrát stylem class and level i vytvářením si postavy za body. Nejsou tam hit pointy. Stoupá útok i obrana, armor je damage reduction. Nekouzlí se přes Vancian, ale přes vyčerpání se. Kouzla jsou velmi flexibilní, nejsou to ta konkrétní, jako známe z DnD, ale ta se tam klidně dají dodat. Kouzla lze například kouzlit jako reakci na nějakou akci, apod. Postava se může vyčerpávat k dosažení různých bonusů.
Pravidla jsou velmi flexibilní. Lze to hrát jako rule-heavy i jako old-school. Lze hrát tak, aby byla upřednostněna fantazie hráče před předepsanými možnostmi co dělat, třeba v souboji. Pomocí stuntů může hráč dělat co chce a pravidla to všechno mechanicky ošetřují, opravdu skvělé. Dokonce je to uděláné tak, že kdo to chce více realistické, tak se používají hody na všechny možné skilly a kdo to chce jednoduché, tak jen upravuje útočné a obranné číslo k vyhodnocení toho, zda se stunt povedl.
Pravidla jsou settingově univerzální. Rozšiřující příručky jsou zpracovány skvěle. Je v nich spousta návodů, jak hrát různé settingy a pravidla pro ně. A komu něco schází, může vzít cokoli od Dnd 3,5 po D20 Modern a bude mu to v True20 fungovat. Konverze damage a hit pointů je jednoduchá. V rozšířeních jsou pravidla pro všechno možné, od kouzlení rituálů a přivolávání přes pravá jména, po popis a pravidla pro spoustu magických tradic, vytváření magických předmětů, po stavění vesmírných lodí a power-armorů, dále popisy technologických epoch, různých podžánrů pro fantasy, sci-fi, horror a modern hraní, atd.
Lze hrát stylem class and level i vytvářením si postavy za body. Nejsou tam hit pointy. Stoupá útok i obrana, armor je damage reduction. Nekouzlí se přes Vancian, ale přes vyčerpání se. Kouzla jsou velmi flexibilní, nejsou to ta konkrétní, jako známe z DnD, ale ta se tam klidně dají dodat. Kouzla lze například kouzlit jako reakci na nějakou akci, apod. Postava se může vyčerpávat k dosažení různých bonusů.
Pravidla jsou velmi flexibilní. Lze to hrát jako rule-heavy i jako old-school. Lze hrát tak, aby byla upřednostněna fantazie hráče před předepsanými možnostmi co dělat, třeba v souboji. Pomocí stuntů může hráč dělat co chce a pravidla to všechno mechanicky ošetřují, opravdu skvělé. Dokonce je to uděláné tak, že kdo to chce více realistické, tak se používají hody na všechny možné skilly a kdo to chce jednoduché, tak jen upravuje útočné a obranné číslo k vyhodnocení toho, zda se stunt povedl.
Pravidla jsou settingově univerzální. Rozšiřující příručky jsou zpracovány skvěle. Je v nich spousta návodů, jak hrát různé settingy a pravidla pro ně. A komu něco schází, může vzít cokoli od Dnd 3,5 po D20 Modern a bude mu to v True20 fungovat. Konverze damage a hit pointů je jednoduchá. V rozšířeních jsou pravidla pro všechno možné, od kouzlení rituálů a přivolávání přes pravá jména, po popis a pravidla pro spoustu magických tradic, vytváření magických předmětů, po stavění vesmírných lodí a power-armorů, dále popisy technologických epoch, různých podžánrů pro fantasy, sci-fi, horror a modern hraní, atd.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti