Rejpavé dotazy k D&D, edice 2021+
Re: Rejpavé dotazy k D&D, edice 2021+
York: no... jakože spíš ne, ale nějak mi přijde že se to zvrhává do bezpředmětnýho tlachání o boji a nějak to ztrácí jakoukoliv relevanci ke game designu.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Rejpavé dotazy k D&D, edice 2021+
Tohle jsem zrovna zkoumal při nastavování statů potvor v bestiáři, takže naopak, je to velice relevantní ke game designu.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Rejpavé dotazy k D&D, edice 2021+
Môj argument je ten, že je to dizajnové rozhodnutie, ktoré ale aj súvisí s nejakými realistickými vs. fikčnými predobrazmi (možno aj podľa toho, aké chcem herné publikum - ale dnešní hráči sú odkojení D&D-čkom ovplyvnenými hrami a filmami). Ak chcem, aby v mojom systéme boli bojovníci, ktorí budú schopní bez zbroje a len s vysokou obratnosťou a štíhlymi, rýchlymi zbraňami porážať borcov v plátovkách, tak to nejako musím previesť do herných parametrov. (A teda že si môžem ľubovoľne zvoliť aký budem hrať typ bojovníka a je to v rámci ponúkaných mechaník len otázka štýlu, inak sú všetci efektivitou viac-menej ekvivalentní.) Ale od reality to má IMHO celkom ďaleko - resp. argument realistickosťou by vôbec nemal prichádzať do úvahy.
Myslím si, že tu som v zásade v zhode so Sirienom, akurát on z môjho pohľadu tvorí svoju predstavu o skutočnosti fikčnými archetypmi, kdežto ja som z jeho pohľadu krypto-relativista
Myslím si, že tu som v zásade v zhode so Sirienom, akurát on z môjho pohľadu tvorí svoju predstavu o skutočnosti fikčnými archetypmi, kdežto ja som z jeho pohľadu krypto-relativista
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Rejpavé dotazy k D&D, edice 2021+
Bifi: Pokud ti něco takovýho plyne ze žánru nebo designovýho záměru, tak jasně. Pochybuju ale, že tvůj žánr určuje, jak má mechanicky vypadat boj mangusty s černou mambou
"Realističnost" (teda to, že si hráči řeknou "to dává smysl") má sice nižší prioritu než žánrovost, ale pořád je důležitá. Je to jeden z mnoha detailů, který hráči oceněj.
"Realističnost" (teda to, že si hráči řeknou "to dává smysl") má sice nižší prioritu než žánrovost, ale pořád je důležitá. Je to jeden z mnoha detailů, který hráči oceněj.
Re: Rejpavé dotazy k D&D, edice 2021+
.
Naposledy upravil(a) Aegnor dne 2. 11. 2021, 15:54, celkem upraveno 1 x.
Re: Rejpavé dotazy k D&D, edice 2021+
Hm, Yorkovo tvrzení se mi ve své krajní kategoričnosti moc nepozdává. https://royalarmouries.org/stories/edit ... fragettes/
Vím, že to je celkem snadno napadnutelný zdroj, ale York nám jen předložil tvrzení, takže vlastně nemá moc velkou konkurenci.
Vím, že to je celkem snadno napadnutelný zdroj, ale York nám jen předložil tvrzení, takže vlastně nemá moc velkou konkurenci.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Rejpavé dotazy k D&D, edice 2021+
Když klon je hra, která se snaží věrně převádět starší edice do nové doby, tak jak se říká hrám jako je Pathfinder 2, které vycházejí z nějaké edice OGL, ale přitom dělaj to DnD trochu po svém?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rejpavé dotazy k D&D, edice 2021+
Nijak.
Řekl bych "heartbreakery", ale Pathfinder je úspěšný...
Řekl bych "heartbreakery", ale Pathfinder je úspěšný...
Re: Rejpavé dotazy k D&D, edice 2021+
Heartbreaker se rikalo hre co je "heartbreaking" protoze je v ni jedna cool vec (treba fakt zajimava procedura nebo mechanika) ale zbytek je nudnej dnd klon.
Pathfinder nevim co by mela byt tahle jedna zajimava vec.
Pathfinder nevim co by mela byt tahle jedna zajimava vec.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů