Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Anotace v Databázi RPG
Nejsi žádný hrdina. Jsi dobrodruh: plenitel, chmaták, zabiják bezvěrců, málomluvný černokněžník. Hledáš peníze a slávu a dobýváš je mečem a kouzlem. Jsou zbrocené špínou a krví slabochů, zloduchů, démonů a pokořených nepřátel. Hluboko pod zemí leží poklady a čekají na tebe…
Vraťte se do starých dobrých dob brakové fantastiky a zažijte dobrodružství, za jaká by se nestyděla ani sedmdesátá léta!
Dungeon Crawl Classics (zkráceně DCC) je klasická dobrodružná fantasy hra pojatá neklasickým způsobem. Napodobuje způsob hraní i mnohé motivy, jaké znáte z her jako Dungeons & Dragons, ale jde na to jinak. Vrací se do 70. let, kdy RPG hry vznikaly, a klade si otázku, jak by se asi mohly vyvíjet, kdyby se místo wargamingu a čím dál podrobnější simulace soustředily spíš na napodobování klasických dobrodružných povídek v žánru meče a magie (sword & sorcery). Výsledkem jsou svižná, příjemně volná pravidla jako dělaná pro zběsilou akci. Válečníci vládnoucí mocnými skutky! Kouzelníci snažící se s pomocí nadpřirozených patronů ovládnout nevyzpytatelné magické síly! A půlčíci, kteří přinášejí štěstí!
DCC v češtině
Z nakladatelství Mytago:
Pravidla pro rychlý start a dvě dobrodružství (PDF zdarma nebo fyzický sešit) – Zjednodušená pravidla pro 0. a 1. úroveň
Deníky postav na webu mytago.cz/dcc
„Neoficiální“ překlady na webu:
dobrodružství Plavci po bezhvězdném moři, pro 0. úroveň (Pan Bača)
dobrodružství Zkáza divošských králů, pro 1. úroveň (Markus)
Náhled ShadoWWWova překladu DCC
české karty postav (Pan Bača) – terminologie sedí k ShadoWWWově překladu, ne k Mytagu
Další odkazy
Bifiho recenze v 32. čísle Drakkaru.
Markusův hack pravidel DCC + DCC Lankhmar
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Díky za zprávu, hned jsem si to taky koupil. Navíc je tam i kupon na 20% slevu na další produkty od Goodman Games, třeba na LankhmarMarkus píše: ↑27. 10. 2020, 23:44 OK, tak jsem zjistil, co jsem to vlastně koupil. To množství obsahu je šílené.
Jsou tam základní pravidla DCC.
Je tam rozšíření DCC Annual (noví bohové, patroni, monstra atd.)
A je tam skoro kompletní řada dobrodružství - asi 35 celkem. Je tam skoro všechno až na pár (třeba Purple Planet). Nevím, jestli vypadly omylem nebo nějakým záměrem. Ale je toho fakt tuna.
Klerikova kouzla
Zdravím, jaká kouzla umí klerik na 1. úrovni? DM je vybere podle boha, nebo si je nahaže hráč?
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Možné jsou asi obě varianty. Já většinou část určím tak, aby sedly k bohu, a zbytek nechám hráče náhodně naházet.
Jo a vítám tě na Fóru, smoldare, a těší mě, že tě přivedlo zrovna DCC.
Jo a vítám tě na Fóru, smoldare, a těší mě, že tě přivedlo zrovna DCC.
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Super, tohle mě v pravidlech chybí, pak ještě fumble nestvůr
DCC je super, díky tobě Markus a tvému blogu to znám. hrály jsme portal Under stairs, doom of savage kings a hole in the sky, super věci
BTW Na tlama games mají brožovaná pravidla za pár stovek, tak jsem si je pořídil, je to nádherná knížka
DCC je super, díky tobě Markus a tvému blogu to znám. hrály jsme portal Under stairs, doom of savage kings a hole in the sky, super věci
BTW Na tlama games mají brožovaná pravidla za pár stovek, tak jsem si je pořídil, je to nádherná knížka
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Jedna poznámka k systému a věc, která se mi nelíbí ani všude jinde, kde je obsažena. Totiž koncept "GM dává nějakou currency za dobré hraní". Zaprvé často se mi stává, že sleduju stream a někdo udělá něco, co se mi fakt líbí a GM mu tu currency nedá, což se mi pak zdá blbé i vůči tomu hráči. Zadalší GMa to staví do role nějakého sudího, kdo u stolu hraje dobře a kdo ne. Což mi taky nepřijde dvakrát šťastné. Osobně bych ten koncept převymyslel, třeba to "když padne 20, každý dostane přelétavé štěstí" je hezky neutrální. Možná by se daly vymyslet jiné alternativy, které nejsou o hodnocení hráčů.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
To přesně tam je. Ale bylo by za to málo fufníků, takže jsou tam holt i fufníky za nápady. Konkrétně:
Ale jinak souhlas, taky na to neustále zapomínám.Hráč získá bod přelétavého štěstí, když:
• Hodí kritický úspěch při útoku, činnosti, záchranném hodu, kouzlení apod. Pokud má postava rozšířený rozsah kritického úspěchu (např. válečník 19–20 při útoku), uznávají se všechny hodnoty v rozsahu.
• Uspěje v troufalém činu. Překoná nemožné šance, přemůže skoro nepřemožitelného nepřítele, obstojí ve zbrklé akci atd.
• Prosazuje zájmy a hodnoty svého patrona nebo boha. Napřed ale nějakého musí mít.
• Zábavně hraje charakter své postavy nebo za ní jedná tak, že baví ostatní hráče a dodává hře na atmosféře.
• Dobrovolně si komplikuje hru. Například tím, že hraje postavu tak, že ji dostává do problémů. Nebo sám Sudímu navrhne, jak mu jeho kletba může zkomplikovat život.
Byť musím říct, že to přelétavé štěstí dává DCC nový rozměr a jak jsem ho jednou vyzkoušel, už bych se nevracel. Fakt té hře hodně prospělo, protože podporuje zamýšlený žánr sword & sorcery, pulpové fantasy atd. Pro hráče je to taky nástroj, jak trochu zkrotit nevyzpytatelnost k20.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Pokud si dobre uvedomuju, tak za ty tri sezeni nam padly myslim cely dve dvacitky (nepocitam Markusovy, ten je do nas strilel jak velkoknize na holuby). A dve body stesti by nam moc parady neudelali.
Vcelku nemam problem s "GM ktery posuzuje" per se, spis prakticka vec je ta, ze GM toho miva fakt hodne a zapomina na to (mam s tim stejny problem jako Markus). Vcelku me vyhovoval ten system, kdy jsme se jako hraci mohli "nominovat" - to me prijde v cajku a fer.
Vcelku nemam problem s "GM ktery posuzuje" per se, spis prakticka vec je ta, ze GM toho miva fakt hodne a zapomina na to (mam s tim stejny problem jako Markus). Vcelku me vyhovoval ten system, kdy jsme se jako hraci mohli "nominovat" - to me prijde v cajku a fer.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Přesto nikdo nikoho nenominoval (až asi na jednu výjimku), protože na to udělování bodů zapomínají hráči úplně stejně jako Sudí
To víš, speciálně vycvičené kostky šetřené na speciální příležitosti.Vandalicus píše: ↑24. 11. 2020, 12:15 Pokud si dobre uvedomuju, tak za ty tri sezeni nam padly myslim cely dve dvacitky (nepocitam Markusovy, ten je do nas strilel jak velkoknize na holuby).
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Ja si myslím, že je všeobecne trocha nešikovné, ak máš drama currency, ktorá má mať dynamickú ekonomiku v priebehu sedenia (napríklad fate points vo FATE 2e). Príde mi lepšie mať milestone odmeny (na konci kapitoly, sedenia alebo pri zavŕšení nejakého cieľa) alebo tú currency naviazanú na fortune (momentum v 2d20, Advantage vo WFRP 4e).
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Však proto jsem to uvedl jako příklad, kdy to ten systém dělá dobře.
Diskuze o DnD 5e jsou taky plné toho, že lidi/GMové na Inspiraci zapomínají. A pokud jsou hráči dobří, tak to aby jim GM furt sypal, protože mají pořád super nápady nebo skvěle roleplayují. A zase ten, kdo neexceluje, bude děsně mechanicky znevýhodněn. A vlastně pasivně trestat někoho, kdo si přišel zahrát, ale není koumes nebo extrovert, je krize. Čili za mě je tenhle aspekt distribuce na prd.
Mechanika samotná je naopak super. Moct ovlivnit hod k20 je dobré. Já k domácímu hraní používám k10 a stejně mám Vyčerpání pro ten samý účel, akorát to mám fluffově jako výdrž postavy. V DCC to Štěstí má podporovat žánr, což je super, akorát se teda musí pořád myslet na to, že se to má hráčům dávat za poměrně hodně moc věcí, co mají dělat. Prostě kompromis, který se pro žánr musí udělat. Ta výhoda výdrže postavy je v tom, že celé přidělování za x,y,z,... věci odpadá. Postava to prostě dostane, když si odpočne. Což by asi ten účel, pro který to má DCC, nesplňovalo.
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
IMHO by pomohlo myslet na to při těch přestávkách, tzn před přestávkou nebo po ní krátce zrekapitulovat co se povedlo a za to ty body udělit.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
To je tak jednoduchej a elegantní nápad, že se plácám do čela, že mě to nenapadlo.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
...a imho to bude fungovat i v normalni hre, protoze ty prestavky si tam taky delas v plus minus stejnych intervalech.
Hele, a kdyz ho natural 1 spali stesti vsem, tak proc za dobry napad taky nedat vsem bod stesti? Ostatne za to svazani ve vezi to tak de facto bylo (puvodne Bifiho napad, kteryho jsme se chytli). Imho me to prijde trochu lepsi, nez davat stesti ciste za milestones modulu ("uspesne jste otevreli dvere").A pokud jsou hráči dobří, tak to aby jim GM furt sypal, protože mají pořád super nápady nebo skvěle roleplayují. A zase ten, kdo neexceluje, bude děsně mechanicky znevýhodněn. A vlastně pasivně trestat někoho, kdo si přišel zahrát, ale není koumes nebo extrovert, je krize. Čili za mě je tenhle aspekt distribuce na prd.
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Napadlo me to i proto, ze jste to tak de facto udelali prave na zacatku toho posledniho sezeni.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
Malá reklama, na fantasyobchodě vyprodávají kostky pro DCC, jedinečná příležitost si pořídit sadičku za relativně rozumný peníz...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti