Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Diskuze o rodině Dungeons and Dragons, nejhranějších RPG současnosti. Včetně d20 a old school renesance.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12880
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Markus » 17. 12. 2019, 12:44

Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)
( :arrow? Anotace v databázi)

Obrázek

Dungeon Crawl Classics RPG (DCC) je klasická dobrodružná fantasy hra pojatá neklasickým způsobem. Žánrově se vrací do dob před vznikem Dungeons & Dragons, čerpá z prapůvodní brakové dobrodružné fantastiky a boří většinu zažitých fantasy trop, na jejichž zavedení se podílelo právě D&D. Vzniká relativně jednoduchá hra s důrazem na zběsilou akci, nepředvídatelnost, velkolepé činy a rychlou smrt.

DCC dodržiava princípy old schoolu, ale inšpiruje sa aj 3.X-tou edíciou DnD a obsahuje množstvo inovácií. Náhodne generované postavy začínajú na 0-tej úrovni ako bežní dedinčania či mešťania. Po postupe na prvú úroveň si človek vyberá jedno zo štyroch povolaní (bojovník, zlodej, kňaz, mág) a postavy iných rás postupujú ako rasa. Okrem počiatočného povolania nie sú zručnosti (t.j. hraničiar by bol lovec, postupujúci ako bojovník). Body skúsenosti sa prideľujú za prestáty "encounter". Mágia je v zásade slotová, ale kúzla sa mágovi míňajú len v prípade neúspešného zoslania a kňazovi sa s každým zoslaním zvyšuje obťažnosť. Hra využíva plnú sadu Zocchi kociek (t.j. 14 rôznych kociek).

Odkazy
:arrow? Bifiho recenze v 32. čísle Drakkaru.
:arrow? Markusův hack pravidel DCC + DCC Lankhmar

Překlady
:arrow? dobrodružství Zkáza divošských králů

huhlik
Příspěvky: 5
Registrován: 27. 8. 2020, 14:26

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od huhlik » 3. 11. 2020, 11:30

Markus píše:
27. 10. 2020, 23:44
OK, tak jsem zjistil, co jsem to vlastně koupil. To množství obsahu je šílené.

Jsou tam základní pravidla DCC.
Je tam rozšíření DCC Annual (noví bohové, patroni, monstra atd.)
A je tam skoro kompletní řada dobrodružství - asi 35 celkem. :eyecrazy: Je tam skoro všechno až na pár (třeba Purple Planet). Nevím, jestli vypadly omylem nebo nějakým záměrem. Ale je toho fakt tuna.
Díky za zprávu, hned jsem si to taky koupil. Navíc je tam i kupon na 20% slevu na další produkty od Goodman Games, třeba na Lankhmar ;)

smoldar3
Příspěvky: 2
Registrován: 13. 11. 2020, 13:22

Klerikova kouzla

Příspěvek od smoldar3 » 13. 11. 2020, 13:25

Zdravím, jaká kouzla umí klerik na 1. úrovni? DM je vybere podle boha, nebo si je nahaže hráč?

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12880
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Markus » 13. 11. 2020, 14:03

Možné jsou asi obě varianty. Já většinou část určím tak, aby sedly k bohu, a zbytek nechám hráče náhodně naházet.

Jo a vítám tě na Fóru, smoldare, a těší mě, že tě přivedlo zrovna DCC. :)

smoldar3
Příspěvky: 2
Registrován: 13. 11. 2020, 13:22

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od smoldar3 » 18. 11. 2020, 11:18

Super, tohle mě v pravidlech chybí, pak ještě fumble nestvůr

DCC je super, díky tobě Markus a tvému blogu to znám. hrály jsme portal Under stairs, doom of savage kings a hole in the sky, super věci 👌
BTW Na tlama games mají brožovaná pravidla za pár stovek, tak jsem si je pořídil, je to nádherná knížka

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9314
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od eerieBaatezu » 24. 11. 2020, 11:59

Jedna poznámka k systému a věc, která se mi nelíbí ani všude jinde, kde je obsažena. Totiž koncept "GM dává nějakou currency za dobré hraní". Zaprvé často se mi stává, že sleduju stream a někdo udělá něco, co se mi fakt líbí a GM mu tu currency nedá, což se mi pak zdá blbé i vůči tomu hráči. Zadalší GMa to staví do role nějakého sudího, kdo u stolu hraje dobře a kdo ne. Což mi taky nepřijde dvakrát šťastné. Osobně bych ten koncept převymyslel, třeba to "když padne 20, každý dostane přelétavé štěstí" je hezky neutrální. Možná by se daly vymyslet jiné alternativy, které nejsou o hodnocení hráčů.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12880
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Markus » 24. 11. 2020, 12:04

eerieBaatezu píše:
24. 11. 2020, 11:59
"když padne 20, každý dostane přelétavé štěstí"
To přesně tam je. :) Ale bylo by za to málo fufníků, takže jsou tam holt i fufníky za nápady. Konkrétně:
Hráč získá bod přelétavého štěstí, když:
• Hodí kritický úspěch při útoku, činnosti, záchranném hodu, kouzlení apod. Pokud má postava rozšířený rozsah kritického úspěchu (např. válečník 19–20 při útoku), uznávají se všechny hodnoty v rozsahu.
• Uspěje v troufalém činu. Překoná nemožné šance, přemůže skoro nepřemožitelného nepřítele, obstojí ve zbrklé akci atd.
• Prosazuje zájmy a hodnoty svého patrona nebo boha. Napřed ale nějakého musí mít.
• Zábavně hraje charakter své postavy nebo za ní jedná tak, že baví ostatní hráče a dodává hře na atmosféře.
• Dobrovolně si komplikuje hru. Například tím, že hraje postavu tak, že ji dostává do problémů. Nebo sám Sudímu navrhne, jak mu jeho kletba může zkomplikovat život.
Ale jinak souhlas, taky na to neustále zapomínám.

Byť musím říct, že to přelétavé štěstí dává DCC nový rozměr a jak jsem ho jednou vyzkoušel, už bych se nevracel. Fakt té hře hodně prospělo, protože podporuje zamýšlený žánr sword & sorcery, pulpové fantasy atd. Pro hráče je to taky nástroj, jak trochu zkrotit nevyzpytatelnost k20.

Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 472
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Vandalicus » 24. 11. 2020, 12:15

Pokud si dobre uvedomuju, tak za ty tri sezeni nam padly myslim cely dve dvacitky (nepocitam Markusovy, ten je do nas strilel jak velkoknize na holuby). A dve body stesti by nam moc parady neudelali.

Vcelku nemam problem s "GM ktery posuzuje" per se, spis prakticka vec je ta, ze GM toho miva fakt hodne a zapomina na to (mam s tim stejny problem jako Markus). Vcelku me vyhovoval ten system, kdy jsme se jako hraci mohli "nominovat" - to me prijde v cajku a fer.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12880
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Markus » 24. 11. 2020, 12:39

Přesto nikdo nikoho nenominoval (až asi na jednu výjimku), protože na to udělování bodů zapomínají hráči úplně stejně jako Sudí :)
Vandalicus píše:
24. 11. 2020, 12:15
Pokud si dobre uvedomuju, tak za ty tri sezeni nam padly myslim cely dve dvacitky (nepocitam Markusovy, ten je do nas strilel jak velkoknize na holuby).
To víš, speciálně vycvičené kostky šetřené na speciální příležitosti. :>;o)

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5593
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Bifi » 24. 11. 2020, 13:28

Ja si myslím, že je všeobecne trocha nešikovné, ak máš drama currency, ktorá má mať dynamickú ekonomiku v priebehu sedenia (napríklad fate points vo FATE 2e). Príde mi lepšie mať milestone odmeny (na konci kapitoly, sedenia alebo pri zavŕšení nejakého cieľa) alebo tú currency naviazanú na fortune (momentum v 2d20, Advantage vo WFRP 4e).
ASE'73 online kampaň vo svete Denethix - Bifiho hack
Polaris/Singularis:  \/()!|)_6()|)|)355
Divné Uhorsko: blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia a starej škole hrania // "We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9314
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od eerieBaatezu » 24. 11. 2020, 15:45

Markus píše:
24. 11. 2020, 12:04
To přesně tam je. :)
Však proto jsem to uvedl jako příklad, kdy to ten systém dělá dobře.

Diskuze o DnD 5e jsou taky plné toho, že lidi/GMové na Inspiraci zapomínají. A pokud jsou hráči dobří, tak to aby jim GM furt sypal, protože mají pořád super nápady nebo skvěle roleplayují. A zase ten, kdo neexceluje, bude děsně mechanicky znevýhodněn. A vlastně pasivně trestat někoho, kdo si přišel zahrát, ale není koumes nebo extrovert, je krize. Čili za mě je tenhle aspekt distribuce na prd.

Mechanika samotná je naopak super. Moct ovlivnit hod k20 je dobré. Já k domácímu hraní používám k10 a stejně mám Vyčerpání pro ten samý účel, akorát to mám fluffově jako výdrž postavy. V DCC to Štěstí má podporovat žánr, což je super, akorát se teda musí pořád myslet na to, že se to má hráčům dávat za poměrně hodně moc věcí, co mají dělat. Prostě kompromis, který se pro žánr musí udělat. Ta výhoda výdrže postavy je v tom, že celé přidělování za x,y,z,... věci odpadá. Postava to prostě dostane, když si odpočne. Což by asi ten účel, pro který to má DCC, nesplňovalo.

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 470
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Korhul » 24. 11. 2020, 16:13

IMHO by pomohlo myslet na to při těch přestávkách, tzn před přestávkou nebo po ní krátce zrekapitulovat co se povedlo a za to ty body udělit.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 12880
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Markus » 24. 11. 2020, 16:15

To je tak jednoduchej a elegantní nápad, že se plácám do čela, že mě to nenapadlo.

Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 472
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Vandalicus » 24. 11. 2020, 17:53

:clap:
...a imho to bude fungovat i v normalni hre, protoze ty prestavky si tam taky delas v plus minus stejnych intervalech.
A pokud jsou hráči dobří, tak to aby jim GM furt sypal, protože mají pořád super nápady nebo skvěle roleplayují. A zase ten, kdo neexceluje, bude děsně mechanicky znevýhodněn. A vlastně pasivně trestat někoho, kdo si přišel zahrát, ale není koumes nebo extrovert, je krize. Čili za mě je tenhle aspekt distribuce na prd.
Hele, a kdyz ho natural 1 spali stesti vsem, tak proc za dobry napad taky nedat vsem bod stesti? Ostatne za to svazani ve vezi to tak de facto bylo (puvodne Bifiho napad, kteryho jsme se chytli). Imho me to prijde trochu lepsi, nez davat stesti ciste za milestones modulu ("uspesne jste otevreli dvere").

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 470
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od Korhul » 24. 11. 2020, 20:45

Napadlo me to i proto, ze jste to tak de facto udelali prave na zacatku toho posledniho sezeni. :-)
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Uživatelský avatar
skaven
Příspěvky: 1119
Registrován: 30. 11. 2004, 16:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dungeon Crawl Classics (DCC RPG)

Příspěvek od skaven » 30. 12. 2020, 10:50

Malá reklama, na fantasyobchodě vyprodávají kostky pro DCC, jedinečná příležitost si pořídit sadičku za relativně rozumný peníz...

Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons, d20 a OSR“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host