[5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení
[5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení
Diskuze určená k výměně zkušeností a doporučení ohledně dobrodružství pro pátou edici D&D. Kromě ní máme na Fóru ještě obecnou diskuzi Hraní podle modulů, ve které najdete diskuzi k dobrodružstvím pro jiné edice a hry, takže jestli se nebojíte drobného konvertování pravidel, mrkněte i tam.
Odkazy:
Všechny produkty pro 5e v databázi - dobrodružství si můžete jednoduše zobrazit pomocí filtru „Kategorie“
Úplně všechna dobrodružství pro všechny hry v databázi
Hraní podle modulů - diskuze k fantasy dobrodružstvím pro jiné edice a hry
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hraní podle modulů
Jenom rychlá poznámka: Recenzím na obchodech se nedá absolutně věřit. Všechna dobrodružství mají na obchodech, včetně třeba DriveThrough, hodnocení pět hvězdiček (a většinou jen tak dvě, tři hodnocení). Pokud pět hvězdiček nemají, jsou to jó velký sračky.
Potřebuješ číst fakt recenze - ve smyslu články od autora, jehož znáš a věříš mu. Hodnocení na obchodech jsou k ničemu.¨
Ostatně narazil jsem na to i já tady,když jsem dal Pobřeží snů dvě hvězdičky, protože jinde na internetu jsem našel jenom pochvalné ódy.
- Vandalicus
- Příspěvky: 737
- Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
- Bydliště: Brno
Re: Hraní podle modulů
Me prijde trochu vtipny, ze argument na moje vytky je to, ze STK obsahuje hromadu questu. To, ze ma dobrodruzstvi hromady questu pro me neni uplne urcujici znak kvality. Hromadu questu si muzu vygenerovat i pomoci random tabulek treba ve Star without Number a jejich kvalita bude podobna.
btw. ja STK hral/hraju, takze vim presne jak to probiha.
Co me na STK vadi:
-> story arc se tvari, ze je hrozne variabilni, ale je to klasickej pruchod jedinou cestou - jedinej rozdil je, ze si muzes vybrat, ktery dungeony projdes, ale vysledek je pokazdy stejny.
-> sandbox to mozna je, ale naprosto statickej, vsechno ceka, az na to narazis, nic se nehybe, nic se neposouva
-> to, ze se muzu vysrat na hlavni story arc a resit random veci okolo, aniz se cokoliv stane, protoze hlavni quest na tebe poslusne ceka, je jak psal Sosacek strasne videoherni - to fakt podle neni neco, za co bych jim mel tleskat.
Nerikam, ze je to uplne spatnej produkt a za ta kniha by se mela spalit. Je to proste standartni beer & pretzel hra pro lidi, co si chtej zahrat DnD a moc to neresit.
A mam to stejne jako Selhan - kdyz dam za knihu litr, tak bych cekal, ze ji budu moct vzit a pouzit, ne ze z ni dve tretiny musim vyhazet a predelat, to rovnou muzu hrat vlastni kampan.
btw. ja STK hral/hraju, takze vim presne jak to probiha.
Co me na STK vadi:
-> story arc se tvari, ze je hrozne variabilni, ale je to klasickej pruchod jedinou cestou - jedinej rozdil je, ze si muzes vybrat, ktery dungeony projdes, ale vysledek je pokazdy stejny.
-> sandbox to mozna je, ale naprosto statickej, vsechno ceka, az na to narazis, nic se nehybe, nic se neposouva
-> to, ze se muzu vysrat na hlavni story arc a resit random veci okolo, aniz se cokoliv stane, protoze hlavni quest na tebe poslusne ceka, je jak psal Sosacek strasne videoherni - to fakt podle neni neco, za co bych jim mel tleskat.
Nerikam, ze je to uplne spatnej produkt a za ta kniha by se mela spalit. Je to proste standartni beer & pretzel hra pro lidi, co si chtej zahrat DnD a moc to neresit.
A mam to stejne jako Selhan - kdyz dam za knihu litr, tak bych cekal, ze ji budu moct vzit a pouzit, ne ze z ni dve tretiny musim vyhazet a predelat, to rovnou muzu hrat vlastni kampan.
[5e] [Dobrodružství] Noc goblinů
Na D20 vzniklo komunitní dobrodružství pro DnD5e. Je to dobrodružství určené pro nováčky s postavami na 1. úrovni.
Kromě dodání uceleného příběhu na jedno cca 4-hodinové sezení, který funguje jako oneshot i pilot, jedním z cílů tohoto dobrodružství je dodání formátu a rad k tvorbě.
Dobrodružství včetně doplňkových materiálů ke stažení zde.
Budeme rádi za komentáře a sdílení.
Kromě dodání uceleného příběhu na jedno cca 4-hodinové sezení, který funguje jako oneshot i pilot, jedním z cílů tohoto dobrodružství je dodání formátu a rad k tvorbě.
Dobrodružství včetně doplňkových materiálů ke stažení zde.
Budeme rádi za komentáře a sdílení.
It is often the case that those who strongly advocate for social causes are driven less by a feeling of compassion towards the poor and weak, but more by a feeling of hate towards the rich and powerful.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [5e] Dobrodružství - zkušenosti, doporučení
Goodman Games pracují na konverzích a remaku tradičních modulů pro Basic DnD do 5e:
Keep on the Borderlands (už vyšlo)
Expedition to Barrier Peaks (už vyšlo)
Isle of Dread (už vyšlo)
The Lost City (vychází za pár dní)
Kdyby se vám to někomu dostalo do rukou, docela by mě zajímalo, co si o tom myslíte. Goodman je dobré nakladatelství s dobrými autory a produkty (vydává DCC), takže věřím, že ta konverze a update budou poučené. Vždycky, když jsem se pokoušel studovat tyhle staré moduly a představoval jsem si, že je budu hrát, tak mě rozčilovaly po technické stránce - layoutem, organizací textu atd. Nikdy jsem nenašel tu vůli překonat počáteční časovou investici s přípravou, kterou by to vyžadovalo. Tak by mě docela zajímalo, jestli tohle není hratelnější.
Goodman taky pracoval na konverzích věcí od Judge's Guild, což mě zajímá ještě víc, protože třeba Caverns of Thracia jsou na jednu stranu skvěle vymyšlené, na druhou stranu příšerně zpracované. Něco dokonce vydal, ale potom přestal produkty Judge's Guild prodávat, protože jeden z držitelů práv, Bob Bledshaw, je alt right nácek a Goodman mu nechtěl posílat peníze. Nicméně pokud to oznámení čtu správně, Goodman přece jenom díla od Jennell Jaquaysové vydá.
Keep on the Borderlands (už vyšlo)
Expedition to Barrier Peaks (už vyšlo)
Isle of Dread (už vyšlo)
The Lost City (vychází za pár dní)
Kdyby se vám to někomu dostalo do rukou, docela by mě zajímalo, co si o tom myslíte. Goodman je dobré nakladatelství s dobrými autory a produkty (vydává DCC), takže věřím, že ta konverze a update budou poučené. Vždycky, když jsem se pokoušel studovat tyhle staré moduly a představoval jsem si, že je budu hrát, tak mě rozčilovaly po technické stránce - layoutem, organizací textu atd. Nikdy jsem nenašel tu vůli překonat počáteční časovou investici s přípravou, kterou by to vyžadovalo. Tak by mě docela zajímalo, jestli tohle není hratelnější.
Goodman taky pracoval na konverzích věcí od Judge's Guild, což mě zajímá ještě víc, protože třeba Caverns of Thracia jsou na jednu stranu skvěle vymyšlené, na druhou stranu příšerně zpracované. Něco dokonce vydal, ale potom přestal produkty Judge's Guild prodávat, protože jeden z držitelů práv, Bob Bledshaw, je alt right nácek a Goodman mu nechtěl posílat peníze. Nicméně pokud to oznámení čtu správně, Goodman přece jenom díla od Jennell Jaquaysové vydá.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
- Selhan
- Moderátor
- Příspěvky: 3812
- Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
- Bydliště: Pankrác
- Kontaktovat uživatele:
Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení
Včera jsme to dohráli a tak jsem si to mohl přečíst - a chci vás všechny varovat!
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení
Selhan: +1
Bylo to utrpení. Už abysme byli v Kobkách.
Bylo to utrpení. Už abysme byli v Kobkách.
Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení
Fakt to bylo tak hrozné? ShadoWWW z toho udělal úžasnou minikampaň, byť tedy hodně improvizoval.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení
Je to hrozné.
Samozřejmě ano, dá se z toho značným úsilím udělat nějak fungující minikampaň.
Nebo možná i úžasná, pokud všechny ty klacky pod nohy, co ti modul hází, prostě ignoruješ, vezmeš jen kostru a "hodně improvizuješ".
Ale tak to pak nemusíš mít modul vůbec. Nebo můžeš mít 2xA4 s důležitými body jako inspiraci, a ne 200stránkovou bichli, plnou balastu, čtyř verzí každé lokace a frustračních GM postupů, které si musíš skoro všechny předělat, pokud nechceš jebat hráče do ucha.
Je to špatný. Fakt špatný.
Samozřejmě ano, dá se z toho značným úsilím udělat nějak fungující minikampaň.
Nebo možná i úžasná, pokud všechny ty klacky pod nohy, co ti modul hází, prostě ignoruješ, vezmeš jen kostru a "hodně improvizuješ".
Ale tak to pak nemusíš mít modul vůbec. Nebo můžeš mít 2xA4 s důležitými body jako inspiraci, a ne 200stránkovou bichli, plnou balastu, čtyř verzí každé lokace a frustračních GM postupů, které si musíš skoro všechny předělat, pokud nechceš jebat hráče do ucha.
Je to špatný. Fakt špatný.
Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení
Dohráli jsme Strádovo prokletí.
Je to dobrý modul, fakt že je, a vůbec se nedivím, že se umisťuje na přední příčky v žebříčcích.
O to víc mne mrzí, že obsahuje docela dost věcí, které mě u hry neskutečně štvaly a celé to dost kazily.
1) Je to hrozně nepřehledné, informace jsou neskutečným způsobem rozházené po celé knížce, a prolinky neexistují. Matka pláče pro zmizelou dceru, postavy se ptají na to, jak zmizela. Což je schované mezi padesáti nesouvisejícími místnostmi Ravenvolfu. Nejenže tu je 0 snaha o nějaký take-and-play-friendly přístup, ono je to těžké najít, i když víte, že tam ta informace musí někde být.
2) Je to na první pohled sandbox, ale ve skutečnosti nemají hráči tolik možností volby, kvůli rozlétanému powerlevelu, což se dá zachránit trochou combat-as-war přístupu, ale je to dost o hubu. A nemají ani moc možnost vybírat si zápletky, které je zajímají, protože musí vylevlit, a nějaký návod, jak to udělat (krom expů, které se tu hodí asi jako rána pěstí), to úplně chybí.
3) Losování prostřednictvím karet je dobrý nápad na papíře, ale ve skutečnosti dost škodí. Nám to vyšlo blbě, dvě věci na Ravenlofu, jedna skoro na začátku, takže přirozený milestone byl pouze jeden.
4) Některé sideqesty vyžadují návštěvu Ravenlofu a Jantarového chrámu. Ou...Kej... Takže mám signalizovat, že to tam je nebezpečné (srsly, postavy chrám jen prolítly, a i tak jim dal zabrat, Ravenlof až tak ne, ale jen protože jsem jim šel ve skutečnosti trochu na ruku.) ale pokud chtějí splnit sideqest na nízké úrovni (abych jim nedával levely jen za účast), tak tam musí.
5) Nejsou tam žádné návody, jak Strád přímo či nepřímo reaguje na některé akce postav. Jasně, že si to můžu jako PJ vymyslet, ale...nějaké tipy? Fakt chci moc?
A proč je to tedy tak dobré? No, jednoduše, protože to je skoro sandbox, ale má to jednotící téma a linku, takže se z toho nestane bramboračka, lokace mají atmosféru, NPC jsou stylová a vůbec, po prvním přečtení to vypadalo skoro dokonale. No, po zkušenostech z hraní bych býval provedl docela dost úprav, ale i když jsem dělal jen menší úpravy za běhu, pořád to fungovalo.
Je to dobrý modul, fakt že je, a vůbec se nedivím, že se umisťuje na přední příčky v žebříčcích.
O to víc mne mrzí, že obsahuje docela dost věcí, které mě u hry neskutečně štvaly a celé to dost kazily.
1) Je to hrozně nepřehledné, informace jsou neskutečným způsobem rozházené po celé knížce, a prolinky neexistují. Matka pláče pro zmizelou dceru, postavy se ptají na to, jak zmizela. Což je schované mezi padesáti nesouvisejícími místnostmi Ravenvolfu. Nejenže tu je 0 snaha o nějaký take-and-play-friendly přístup, ono je to těžké najít, i když víte, že tam ta informace musí někde být.
2) Je to na první pohled sandbox, ale ve skutečnosti nemají hráči tolik možností volby, kvůli rozlétanému powerlevelu, což se dá zachránit trochou combat-as-war přístupu, ale je to dost o hubu. A nemají ani moc možnost vybírat si zápletky, které je zajímají, protože musí vylevlit, a nějaký návod, jak to udělat (krom expů, které se tu hodí asi jako rána pěstí), to úplně chybí.
3) Losování prostřednictvím karet je dobrý nápad na papíře, ale ve skutečnosti dost škodí. Nám to vyšlo blbě, dvě věci na Ravenlofu, jedna skoro na začátku, takže přirozený milestone byl pouze jeden.
4) Některé sideqesty vyžadují návštěvu Ravenlofu a Jantarového chrámu. Ou...Kej... Takže mám signalizovat, že to tam je nebezpečné (srsly, postavy chrám jen prolítly, a i tak jim dal zabrat, Ravenlof až tak ne, ale jen protože jsem jim šel ve skutečnosti trochu na ruku.) ale pokud chtějí splnit sideqest na nízké úrovni (abych jim nedával levely jen za účast), tak tam musí.
5) Nejsou tam žádné návody, jak Strád přímo či nepřímo reaguje na některé akce postav. Jasně, že si to můžu jako PJ vymyslet, ale...nějaké tipy? Fakt chci moc?
A proč je to tedy tak dobré? No, jednoduše, protože to je skoro sandbox, ale má to jednotící téma a linku, takže se z toho nestane bramboračka, lokace mají atmosféru, NPC jsou stylová a vůbec, po prvním přečtení to vypadalo skoro dokonale. No, po zkušenostech z hraní bych býval provedl docela dost úprav, ale i když jsem dělal jen menší úpravy za běhu, pořád to fungovalo.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení
Log: Ještě tomu můžeš dát hvězdičky. Jinak díky za reakci. Pořád si chci Strahda přečíst a zrecenzovat, protože na něj slyším vesměs chválu, tak mě to zajímá. Akorát mě pořád odrazuje ta délka a s tím související čas na to, abych to nějak rozumně rozebral (navíc teď nestíhám ani krátké recenze). Spolu s Phandelverem se je to prý nejlepší, co pro 5e od Wizardů vyšlo?
Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení
Nedaří se mi přihlásit (fakt si nevybavuji, že bych si vymýšlel heslo do databáze).
A nejsem si jistý, kolik mu dát hvězdiček. Nechce se mi dát 5, protože ty popsané věci mi dost vadí, ale když mu je nedám, tak se bojím, že něco, čemu bych je mohl s čistým svědomím dát, neobjevím možná nikdy.
Od Wizardů je dobrá ještě Tomb of Anhilaton, ale tu jsem jen hrál jako hráč a má taky svoje mouchy.
A nejsem si jistý, kolik mu dát hvězdiček. Nechce se mi dát 5, protože ty popsané věci mi dost vadí, ale když mu je nedám, tak se bojím, že něco, čemu bych je mohl s čistým svědomím dát, neobjevím možná nikdy.
Od Wizardů je dobrá ještě Tomb of Anhilaton, ale tu jsem jen hrál jako hráč a má taky svoje mouchy.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení
Můj recenzní projekt tentokrát opět zavítal do vod DnD 5e, a to tímhle dobrodružstvím...
Recenze: Želvácký balíček
---
Pod čarou: jelikož už mám za sebou dost recenzí a tímpádem lepší srovnání, trochu jsem přehodnotil standardy hodnocení a pozměnil hodnocení u některých starších recenzí (přehled je v odkazovaném článku dole).
Recenze: Želvácký balíček
Četl jste někdo? Nebo snad hrál? Jaké to dobrodružství přišlo vám?Želváci žijící na ostrově Čenich Ogmaru jsou pohostinným národem, rádi loví, chytají ryby, budují a obchodují s návštěvníky. Nedlouho po vytvoření ostrova byla jedna pirátská loď, vedená klerikem mořské bohyně Amberlie, polapena tajfunem a vyvržena na břeh. Želváci přeživší ze ztroskotané lodě zachránili a postarali se o ně. Kapitán zapůsobil na želváky svou magií a vyprávěl příběhy, které Amberlii vykreslovaly v lichotivém světle. Časem je i přesvědčil, aby na její počest vystavěli palác. Kněz zvolil úbočí s výhledem na moře a tam želváci strávili deset let budováním Dangwaru, Paláce tajfunů, který tajně sloužil jako Amberliin chrám. Naoplátku se kněz a jeho následovníci od želváků odstěhovali a stali se jejich tichými sousedy.
Tropický ostrov! Humanoidní želvy jako hratelná rasa! Dinosauři v džunglích! Záhadné chrámy tesané do skal nad deštným pralesem! Cool, cool, cool! Tady někdo ví, jak přilákat moji pozornost! První dojem výborný!
---
Pod čarou: jelikož už mám za sebou dost recenzí a tímpádem lepší srovnání, trochu jsem přehodnotil standardy hodnocení a pozměnil hodnocení u některých starších recenzí (přehled je v odkazovaném článku dole).
Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení
Poznámka k tomuto:Technická: Popisy příšer nejsou součástí dobrodružství. Dobrodružství tak vyžaduje mít po ruce Bestiář D&D 5e, Volův průvodce netvory a Hrobku anihilace. To jsou tři tlusté knihy, které si musíte vzít s sebou na hru, kdybyste tohle chtěli hrát. Přijde mi to dost nepraktické. Jestli někdy budete psát dobrodružství, napište mi do něj i statistiky všech příšer, prosím, prosím.
DnD moduly (alespoň ty velké), předpokládají, že hráči mají k dispozici základní triádu. Tedy i Bestiář. Popravdě to chápu, vyplácat desítky stran na okopírování kostlivců, vlků, banditů a vůbec běžných monster by ty moduly neúměrně prodražilo, protože tohle by muselo být v každém. Věci, co nejsou v bestiáři, jsou v nich obsaženy.
U tohohle mini modulu prodávaného jako rozšíření, si to unanili i požadavkem na HA. A asi jen u těch náhodných setkání (?) které prostě jen okopírovali z té HA. Odkazy na Vola budou asi jen možnost, očekávám, že ten balíček bude hratelný bez něj (ve Volovi je spousta HA monster).
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20871
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení
Log: Díky za ujasnění. Já to vlastně taky chápu, kor s přihlédnutím k tomu, jak moc místa zabírají statistiky příšer v 5e. Proto to je jen taková vsuvka na půl huby kurzívou. Ale prostě to je nepraktické - představ si listovat čtyřma knizkama.
EDIT: To nikdo pro 5e nevymyslel nějaké kompaktní statblocky, aby jedna příšera neměla půl stránky?
EDIT: To nikdo pro 5e nevymyslel nějaké kompaktní statblocky, aby jedna příšera neměla půl stránky?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů