[5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

O rodině D&D, tradičně nejhranější RPG hře. Včetně d20, což jsou hry odvozené od třetí edice D&D.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

Diskuze určená k výměně zkušeností a doporučení ohledně dobrodružství pro pátou edici D&D. Kromě ní máme na Fóru ještě obecnou diskuzi Hraní podle modulů, ve které najdete diskuzi k dobrodružstvím pro jiné edice a hry, takže jestli se nebojíte drobného konvertování pravidel, mrkněte i tam.

Odkazy:
:arrow? Všechny produkty pro 5e v databázi - dobrodružství si můžete jednoduše zobrazit pomocí filtru „Kategorie“
:arrow? Úplně všechna dobrodružství pro všechny hry v databázi
:arrow? Hraní podle modulů - diskuze k fantasy dobrodružstvím pro jiné edice a hry
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Markus »

exi píše: 21. 1. 2021, 13:13 Hrál už někdo Rime of The Frostmaiden? Mělo to být (opět) nejlepší dobrodružství po Strádovi. Tak jestli to tentokrát vyšlo.
Story Creator and Lead Writer: Christopher Perkins.

Vydávají Wizardi něco, co nenapsal Christopher Perkins? Ten člověk to fakt designuje jako levely do videoherních RPG.

(EDIT: Markus dělá divoké závěry z těch asi tří věcí, co od něj četl.)
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Selhan »

Prozatím jsem jen četl Alexandrovu recenzi - ta teda není moc lichotivá.
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Vitus »

Markus píše: 21. 1. 2021, 13:23 Story Creator and Lead Writer: Christopher Perkins.

Vydávají Wizardi něco, co nenapsal Christopher Perkins? Ten člověk to fakt designuje jako levely do videoherních RPG.

(EDIT: Markus dělá divoké závěry z těch asi tří věcí, co od něj četl.)
Markus dělá podobné závěry jako jsem slyšel od někoho před tím, ale teď si nejsem jist, zda to taky nebyl ... Markus ? :think:
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4575
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od ShadoWWW »

Chris je člověk, co vezme ideje a převede je do použitelných materiálů. Brainstorming každého dobrodružství je ale součástí kolektivu autorů, často externích. Tito externí autoři jsou zpravidla scénáristé populárních seriálů, autoři knih apod. Chris to všechno zastřešuje, ale není ultimátním autorem, který by to tvořil od píky až po závěrečnou tečku.

Určitě mohu doporučit tato dobrodružství: Strádovo prokletí, Ztracený důl Fendelveru, Knížata apokalypsy a Yawning Portal (kromě toho megadungeonu s Rudými mágy).

Obří porci zábavy jsme si užili i u Hromu bouřného krále, Dračí loupeže a Hrobky anihilace. Ale ty, co jsem viděl, nezvládne každá družina tak brilantně jako my. 8)

Po všech těch DnD i neDnD dobrodružstvích si tejně myslím, že většina zábavy u většiny dobrodružství pramení z chemie ve skupině a umu PJe. A to je přes internetová fóra nepřenositelné. :-)=
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Markus »

Dovolím si sem přeposlat Markyho recenzi na Tomb od Annihilation, kterou přidal pod anotaci, protože vážně stojí za přečtení – tak ať ji tu máme archivovanou i v diskuzi. Díky Marky, že tyhle rozbory věcí, co hraješ, píšeš!
MarkyParky píše:Tomb of Anihilation patří k tomu lepšímu, co je mezi oficiálními DnD moduly k sehnání.

Je to kampaň o pěti kapitolách, která je rozmanitá, zábavná, respektuje hráčské volby a nabízí dlouhé hodiny dobré zábavy. Až na jeden jediný, ale bohužel podstatný detail, kvůli kterému nemůže dostat pět hvězdiček.

Její hlavní zápletka je závod s časem. Závod s časem, který nutí hráče procházet kampaní co nejrychleji, vynechávat a obcházet obsah. A který navíc - pokud na něj hráči nepřistoupí nebo se příliš zdrží - dokáže v některých částech kampaň dost vykolejit, protože může dojít k úmrtí významných NPC.

Ne, že by to kampaň přímo rozbilo - i po jejich odstranění zůstává i nadále hratelná, ale značně tím vzrostou nároky na GMa, který musí neustále přemýšlet, jak odstranění NPC změnilo situaci.

Ale když se s tímhle hráči a GM nějak poperou, dojmy ze zbytku už jsou veskrze pozitivní.

Kampaň má celkem pět dějství a každé z nich je úplně jiné, než předchozí.
  1. dějství je krátké městské dobrodružství s jednoduchými questy i zápletkou, které uvede hráče do atmosféry i hry a s pomocí náhodných setkání jim připraví podhoubí pro cestu do džungle.
  2. dějství je hexcrawl v džungli. Jediné, co bych mu vytknul, je jistá pomalost ve vyhodnocení cestování, která - pokud hráčům nepřejí kostky - může být nepříjemná. Občas vám totiž může padnout, že se za celý den (4 potenciální random encountery) nehnete ani o píď z hexu na kterém jste. Jinak ale nabízí absolutní volnost, nelineární průchod, dostatečně rozmanité prostředí, náhodná i předskriptovaná setkání. Z počátku jsou encountery nebezpečné a postavy jsou nucené k opatrnému postup a zavažovat každý hex, ke konci naopak hrdinové získají nad džunglí navrch a mohou jít přímo za svým cílem. Dobrý prvek je, že velké množství zastávek jsou různé vyhlídky a vyvýšená místa, ze kterých je vidět daleko do krajiny a hráči tedy mají motivaci je navštívit, aby se zorientovali a zahrát si jejich obsah.
  3. dějství je věnováno exploraci ztraceného města a řešení minidungeonů s hádankami. Ve hře jich je připraveno celkem devět, ale vzhledem k tomu, že družina soutěží o jejich překonání s dvěma dalšími frakcemi, reálně se jich dostane do hry tak 6, na nejvýš 7. Krom hádanek se mohou postavy věnovat "house-crawlu" v opuštěném městě, ale ten trpí repetitivností a nevhodně navrženou náhodnou tabulkou obsahu opuštěných domů. Naštěstí je průchod městem relativně rychlou částí hry a postavy jsou vrhnuty dál do děje dřív, než se plně stihne projevit jeho nedomyšlenost.
  4. dějství je krátká ale intenzivní stealth/infiltrační akce v jednopatrovém dungeonu. Je zde přítomen mocenský boj mezi dvěma frakcemi NPC a dokonce celkem dobře vystavěná záminka pro to, aby v případě neúspěchu nenásledovalo TPK, ale došlo k zajetí hrdinů a ti si následně mohli odehrát "únik z vězení". (Perličkou je, že pokud ve vězení alespoň chvíli stráví, GM si může hodit náhodnou tabulku otrockých prací, která je jim přidělena).
  5. dějství je finální dungeon, který má být inspirován slavnou Hrobkou děsů. Má celkem šest pater a obsahuje slušné množství zajímavých oldschoolových pastí, hádanek a překážek. Ty byly pro mne asi nejpříjemnějším překvapením - drtivá většina z nich se dá odehrát jen ve fikci, dobrým hráčským nápadem a nejsou nijak navázané na systém DnD5E. Pokud si tedy chcete odehrát zajímavý dungeon v jiném systému, můžete směle právě po páté kapitole Hrobky anihilace sáhnout.
    Zatímco obsah jsem tedy hodnotil vesměs pozitivně, uspořádání modulu a jeho praktičnost při hře už je jenom takový standard oficiálních DnD produktů.
I když má každá kapitola v úvodu jakés takés shrnutí, neobejde se hraní bez důkladného načítání dopředu nebo neustálého listování příručkou tam a zpět. U významnějších NPC jsou informace roztroušeny až na čtyřech různých místech - v úvodu kapitoly, v textu místností, v bestiáři a v přílohách pro hráče - a poskládat si rychle v reálném čase představu o tom, co jsou vlastně zač, či jak budou reagovat na hráčský vstup, je v podstatě nemožné. Asi nejvíc to bolí u devíti Omuánských bůžcích, kteří ve hře vystupují od 3. kapitoly (a tedy tam o nich dostane GM první útržkovité informace), ale jejich význam naplno do hry vstoupí až v kapitole 5 a teprve tam se dočteme, co jsou vlastně zač, a jaký koncept se za nimi skrývá. Což je trochu pozdě, pokud byl GM ve třetí nebo čtvrté kapitole nucen něco zimprovizovat.

Navzdory těmto "standardním bolístkám" oficiálních modulů ale tahle kampaň rozhodně stojí za zahrání a pokud nějakým způsobem vyhodíte/zmodifikujete časový tlak, který na hráče vytváří, tak patří k tomu nejlepšímu, co se pro DnD5E dá sehnat.
Uživatelský avatar
Selhan
Moderátor
Příspěvky: 3812
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: Pankrác
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Selhan »

Tyjo, o té jsme prozatím asi nic moc neslyšel - když ji Marky takhle chválí, tak to zní hodně lákavě!
Toto všechno jsou jen nějaké mé naprosto subjektivní dojmy.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Markus »

Obrázek

Marky recenzuje Želvácký balíček...
Želvácký balíček je promarněnou příležitostí. Celá příručka dýchá sluníčkově plážovou atmosférou, želváci vypadají jako skvěle vymyšlená humanoidní rasa (mimochodem želvácký mnich je na nízkých úrovních moc hezký exploit), těch několik ilustrací a mapek vás navnadí, vy se pustíte do čtení a hraní ...

... a přijde velké zklamání.

Příručka obsahuje mapu ostrova o cca 45 hexech, na které je umístěná úvodní želvácká pevnůstka Hojahoj, jeden dungeon, dvě doplňkové lokace ... a autoři je na mapu rozmístili tak, že i když je navštívíte všechny, neprojdete víc, než 8 hexů a to ještě po cestě, takže z rychlíku a téměř nedáte šanci mechanice náhodných setkání, aby něco spustila.

V úvodní pevnůstce není vůbec žádný hratelný obsah, jen možnost získat nějaké želvácké drby a nakoupit si, případně si nasát trochu místní atmosféry.

Jedna doplňková lokace obsahuje hádanku - jednohubku se zbloudilým mefitem, druhá je o něco bohatší (šest ztroskotaných lodí), ale zase jí chybí hloubka a důvod vraky hlouběji prozkoumávat.

Nadějně vypadá dungeon, protože jde v principu o roztomilou, byť opuštěnou lokaci, která má být posedlá zlými silami - a tenhle kontrast celkem funguje. Tím to ale končí. Nestvůry v celém dungeonu jsou rozmístěné jako "lekačky", navíc v drtivé většině jde o nestvůry, které z principu bojují, což zcela odbourává možnost řešit encountery jinak, než omlacováním HPček, jen s tím, že nepřátelé vždy útočí jako první. Samotný nápad s "lekačkami" funguje celkem dobře - nestvůry se objevují celkem překvapivě a jejich drsná povaha hezký kontrastuje s optimistickým vyzněním chrámu - jenže na to, aby to mělo na hru větší dopad, než otrávené "Jé, už zase", je DnD5E nevhodná hra. Aby si leknutí a obavy o postavu člověk užil, muselo by se to hrát v o dost drsnějším systému.

Korunu tomu všemu dává umístění fakt, že přestože balíček má být doplněk ke kampani Hrobka anihilace, želvácký ostrov Čenich Omgaru leží zcela mimo dění hlavní kampaně, která je o časovém presu, příběhové háčky, které na něj vedou, jsou slabé a hráči tak mají zápornou motivaci k jeho návštěvě během hraní hlavní příběhové linky. A po jejím konci už jsou zase na příliš vysoké úrovni a nepřátelé a pasti z Paláce tajfunů, jak se dungeon nazývá, nemají šanci je ohrozit.

Jediný důvod, proč dávám 2/5 je ta stylizace a atmosféra. Ta se opravdu povedla.
Díky za to. Potěšilo mě, že jsme se shodli minimálně v počtu hvězdiček, ale vlastně i v rozboru. :)

Tys to hrál? Nebo jenom četl? (Možná sis to naházel do toho svého mišmaše, ztrácím přehled.)
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od MarkyParky »

Tys to hrál? Nebo jenom četl? (Možná sis to naházel do toho svého mišmaše, ztrácím přehled.)
Teď to dohráváme, jako epilog Hrobky anihilace v DnD5E přes textování na discordu.

Měli jsme v kampani jednu z postav želvího mnicha, ten si během hry sbalil želví průvodkyni, a tohle si dali jako (před)svatební cestu.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Markus »

Long time no see! Mám novou recenzi!

Obrázek
Před více než sto lety se rodina Williamsových usadila na vřesovištích a postavila si tu svůj dům. Williamsovi byli pastevci a jejich ovce se na loukách kolem nového domu mohly v klidu pást. Rodině se dařilo až do dne, kdy…

Máte rádi atmosférické hororové jednorázovky a chtěli byste si nějakou zahrát? Výborně, tak běžte hrát Night of Blood (nebo jeho českou adaptaci Noc krve) a Alcrosskému řezníkovi se obloukem vyhněte. Ne že by snad nebyl atmosférická hororová jednorázovka – je. Respektive snaží se. Jenom mu to prostě moc nejde. Je to prostě špatné dobrodružství, ale o to zajímavější může být tahle recenze!
:arrow? Recenze: Alcrosský řezník.

A v návaznosti na diskuzi, která zaměstnává RPG Fórum poslední týden, mám pro vás jedno lákadlo: je to vesnická fantasy od nečeského autora!
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Markus »

Nový release od Wizardů...

Obrázek

:arrow? The Wild Beyond the Witchlight
Každých osm let se na našem světě objeví fantastický Witchlightův karneval a přináší radost do jedné osady za druhou. Jeho provozovatelé, pan Witch a pan Light, umí uspořádat skvělou podívanou. Ale za jejich magickými eskapádami se skrývá víc, než se na první pohled zdá! Karneval je totiž branou do fantastického světa Feywild, který je od materiální sféry k nerozeznání. Čas byl ovšem k této říši nelítostný a blíží se temné časy – pokud někdo nedokáže překazit zlovolné plány Kovenu přesýpacích hodin.

The Wild Beyond The Witchlight je kampaň, která hrdiny provede od 1. po 8. úroveň. Jde o první představení kouzelného světa Feywild, variace na příběhy o Faérii. Hráči se do něj dostanou z kouzelného karnevalu a v průběhu kampaně prozkoumávají jeho dílčí říše.

Kampaň je určená především pro hráče, kteří upřednostňují hraní rolí a sociální zápletky. Je postavená tak, aby po celou dobu nebylo nutné ani jednou bojovat (byť možné to je), a některé její scény například přímo pracují s herectvím.
Tohle mě ve skutečnosti zaujalo. Zdá se, že Wizardi naskočili na improvizačně-hereckou vlnu hraní, která je tolik populární na různých streamech. Zní to jako dobrodružství dělané speciálně pro to, aby se dobře sledovalo na YouTube.
Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 2664
Registrován: 21. 7. 2006, 09:03
Bydliště: Kladno

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Vitus »

Cítím jemné náznaky vesnické fantasy i v americkém mainstreamu ? :>;o)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Markus »

Spíš jemné náznaky Příběhů Impéria :)
Uživatelský avatar
Vandalicus
Příspěvky: 737
Registrován: 17. 4. 2006, 20:04
Bydliště: Brno

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Vandalicus »

Feywild je tak daleko od vesnickyho fantasy jak to jen jde, ffs. Je to high-magic odraz materialni sfery a domov vil, elfu a eladrinu.
Za tento příspěvek děkují uživateli Vandalicus:
Jezus
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Markus »

D&D expanduje do nových žánrů...

Obrázek

:arrow? Anotace Strixhaven: Curriculum of Chaos
Strixhaven: A Curriculum of Chaos je herní svět a série dobrodružství pro D&D páté edice, která hru přenáší do prostředí magické univerzity Stixhaven, převzaté ze sběratelské karetní hry Magic: the Gathering. Hráči se stanou studenty a prožijí si školní rok i zběsilý život na univerzitním kampusu. Navážou nová přátelství, budou překonávat nebezpečenství a možná se i zamilují. Časem vyvstane záhadné spiknutí a budou to hráči, kdo ho bude muset překazit.

Kniha představuje „svět“ magické univerzity a pravidla pro související aktivity, jako jsou akademické výzvy nebo vztahy mezi studenty. Nabízejí jednu novou hráčskou rasu sovích lidí zvaných „owlin“ a řadu nových pozadí, speciálních schopností, kouzel, magických předmětů a záhadných tvorů.

Součástí jsou čtyři dobrodružství, která se dají hrát samostatně, nebo spojit do kampaně a zažít tak celý školní rok. Provedou postavy od 1. do 10. úrovně.
...co je tohle vlastně za žánr? Young adult?
Uživatelský avatar
Vaarsuvis
Příspěvky: 689
Registrován: 15. 2. 2008, 10:42

Re: [5e] Dobrodružství pro D&D 5e - zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Vaarsuvis »

Jak si získat fanoušky D&D, Magicu a Harryho Pottera :D
EDIT: Taky by to mohlo být anime pro mladistvé. :D
Odpovědět

Zpět na „Dungeons and Dragons a d20“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů